gevoelig rijwielgedeelte

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

gevoelig rijwielgedeelte

Bericht door Vstrommerd »

hoi luitjes vandaag npg even lekker kunnen strommen was goed toeven 8) maar wat mij de laatste tijd opvalt is dat de strom gevoeliger is geworden voor lengte scheurtjes in de weg en oneffenheden vering staat in standaard setting (eigenlijk nooit problemen mee) en de bandenspanning is ook niet schrikwekkend anders... iemand suggesties..?? denk zelf aan het balhoofd maar weet niet of dat de oorzaak kan zijn van de gevoeligheid!.., ik hoor het graag! grt marco.
Fred

Re: gevoelig rijwielgedeelte

Bericht door Fred »

Banden bijna versleten? Banden vierkantig? Rubber van de banden geeft minder mee met de koude? Vet balhoofdlager is taaier met de koude? en ga zo maar verder. Ik weet het ook niet vanaf hier. Hou je warm en wees voorzichtig met winterweer en de donkere dagen.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: gevoelig rijwielgedeelte

Bericht door Peterzeeland »

Ik gok op balhoofdlagers.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: gevoelig rijwielgedeelte

Bericht door Hunter6 »

Hoogstwaarschijnlijk de banden. Of ze zijn bijna op, of je bandenspanning is niet goed.
Vstrommerd
DL1000 berijder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: meeuwen (brabant)

Re: gevoelig rijwielgedeelte

Bericht door Vstrommerd »

dat van die bandenslijtage kan denk wel kloppen moeten volgend jaar een nieuw setje op! de banden zijn nogal vierkant gereden door de vele snelweg kilometers van en naar de vakantiebestemming maar ze waren qua profieldiepte nog goed dus heb nog een jaartje ermee rondgetoerd Dus volgend jaar maar eens kijken, en als het nog zo blijft laat ik het balhoofd nog checken heb zelf wel het stuur naar links en rechts laten vallen maar kon geen vast punt ontdekken.
bedankt voor het meedenken en we blijven strommen :-)}
Plaats reactie