Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

Zoals al eerder in andere topics naar boven gekomen in diverse reacties, nu maar een apart topic over de Barracuda kentekenplaathouder, zoals hij officieel te boek staat. Voor wie het ding nog niet kent hieronder eerst een fotootje.

Afbeelding

En het geheel los van de motor.

Afbeelding

De LED kentekenplaatverlichting moet je er los bij bestellen a € 29,95. De inhoud van het pakket omvat de kunststof vervanging van de de originele kont plus een rvs beugel die erop is gemonteerd en een X-vormige plaat die ook weer met een beugel op het "spatbord" kan worden geplaatst. (onderste foto)

Zelf heb ik ook nog een Smoke LED achterlicht bijbesteld om het geheel mooi af te maken.

Maar nu mijn bevindingen.
Ik heb alles via MotorCorner in Venlo besteld en daar heb ik op zich geen klagen over. Bij de eerste zending die pas na enkele weken kwam omdat die Italianen nu eenmaal lang vakantie houden, zat alles in de doos behalve het nabestelde LED achterlicht. En de kunststof kont bleek beschadigd. Melding van gemaakt en de volgende dag lag het achterlicht alweer bij me thuis. Sinds kort ook het nieuwe achterdeel.

Dus bij de Strom de kont gedemonteerd en aan het passen geslagen. Dat valt dan dus erg tegen. In eerste instantie valt al op dat het alternatief van Barracuda nogal dun is ten opzichte van het origineel. Dan blijkt dat verstevigingspunten totaal ontbreken en de montagegaten niet optimaal, ofwel niet geheel op de juiste plek gestanst zijn. Het alternatieve gat voor het zadelslot is zelfs zo groot dat het er vrolijk in ronddraait zonder dat het veel te kleine passleufje dienst doet. Hier moet duidelijk een aanpassing op komen ander krijg je straks je zadel niet meer open.

Als het slot dan al wel alternatief nabewerkt is geplaatst, dan past het niet op de motor omdat het kunststof deel dat nog op de motor zit dan uitsteekt en ingekort moet worden. Erg slecht over nagedacht of afgewerkt.

De bevestigingsbeugel voor het achterlicht steunt normaliter op een afstandsnok in de originele kont. Deze is bij het alternatief totaal afwezig. Aangezien ik de originele knippers niet monteer zou de hele handel er los inliggen en slechts vastgehouden worden door de 2 bouten van de knippers. Als je de originele knippers monteert dan wordt draaiing door de extra nokjes van de knippers voorkomen. Ik zet op die punten het geheel maar vast met popnagels en dek dat aan de buitenzijde af met kunststof plaatjes en schroef er dan de knippers op vast.

De aansluiting van de nieuwe kont is alles behalve mooi te noemen als je er dicht op staat. Je kunt dat zelfs al zien op bovenstaande eerste foto waar het het kunststof deel van de Strom raakt. Het wijkt daar en staat onder spanning. De gaten aan de zijkant die bedoelt zijn voor bevestiging moeten met geweld op z'n plek getrokken worden of worden uit gevijld. Pasvorm is niet hun sterkste kant.

Het glimmende karakter van de foto is niet zo glimmend in natura, maar voldoet verder wel.

De gaten onder de bagagedrager zitten niet mooi in het midden en missen een verdikking om de boel goed te fixeren. Ik zet er daarom een paar extra ringen tussen voor de stevigheid.

Het betreft aluminium schroeven die men toepast, wel mooi, maar die geven bij iets verkeerde belasting al snel de geest, al is het maar de zeskant die verdraait. Oppassen dus.

Er is geen voorziening voor het bevestigen van een verplichte reflector. Ik heb inmiddels bij een autozaak een redelijk klein formaat plakreflector gekocht en moet daarvoor nog een aluminium bevestigingsplaatje maken en dat boven de kentekenplaat monteren. Past dan precies tussen de kentekenverlichting en het achterlicht.

Als je alle negatieve berichten even buiten beschouwing laat dan is het, indien tijdelijk enigszins redelijk op z'n plek gedrukt best een indrukwekkend kontje geworden. Ik geef de moed ook niet op en ga er verder mee, en het gaat zeker wat moois worden, maar niet geheel dankzij de inspanningen van Barracuda.

Foto's volgen nog zodra ik de afbouw verder afmaak.

Wordt vervolgd!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door TT-Strom »

Goed verhaal Rob!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Ebrostrom »

Mooi review, Rob.

Ik had jouw bijdrage in het topic: LED verlichting bij ingekort spatbord van eric-v ook gelezen en was benieuwd hoe t was geworden.

Met jouw ervaringen denk ik dat ik deze mod achterwege laat, alhoewel t op de verkoopfoto's goed uitziet.
Iron Horse schreef:Zelf heb ik ook nog een Smoke LED achterlicht bijbesteld om het geheel mooi af te maken.
Netjes.....
Iron Horse schreef:Het betreft aluminium schroeven die men toepast..........Oppassen dus.
Daar heb ik dus ook ervaring mee :cry:
Iron Horse schreef:Er is geen voorziening voor het bevestigen van een verplichte reflector. Ik heb inmiddels bij een autozaak een redelijk klein formaat plakreflector gekocht en moet daarvoor nog een aluminium bevestigingsplaatje maken en dat boven de kentekenplaat monteren. Past dan precies tussen de kentekenverlichting en het achterlicht.
Jammer dat je daar dan weer zelf achteraan mag gaan....
Iron Horse schreef:Foto's volgen nog zodra ik de afbouw verder afmaak.
Ik ben heeeeeel erg benieuwd. 8)
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

Vandaag niet veel kunnen doen. Maar hier alvast een paar foto's met commentaar. Ten eerste blijkt dat de originele materiaaldikte 3,2 mm is en diverse verstevigingspuntnen heeft waar die bij het alternatief van Barracuda ontbreken en de materiaaldikte slechts 1,8 mm bedraagt.

Afbeelding

Op bovenstaande foto's zie je hoe slecht passend het gat voor het slot is gemaakt. De kras kreeg ik er gratis bij. De cirkelvormige "kras"valt straks weer onder het slot. Het slot wordt dus op geen enkele wijze vast gehouden en draait gewoon rond.

Afbeelding

Op deze foto is het wat duidelijker te zien omdat ik het slot even achterstevoren erin heb geduwd.

Afbeelding

Hier zie je het stuk kunststof van het frame uitsteken dat het slot in de weg zit en dus weggezaagd moet worden.

Afbeelding

Dit stuk kunststof moet dus deels worden weggezaagd.

Afbeelding

Zo slecht sluit het kunststof deel van Barracuda aan op het V-Stromdeel. Andere kant is wat beter. Gelukkig valt het minder op als alles in elkaar gebouwd is, maar het klopt niet natuurlijk.

Afbeelding

1 van de 2 gaten onder de bagagedrager. Deze zouden in het midden moeten zitten :? Verdikking ontbreekt ook waardoor hij niet wordt aangedrukt, dus zet ik er maar extra ringen tussen.

Afbeelding

De binnenzijde van beide delen naast elkaar.

Afbeelding

Met versteviging van het origineel.

Afbeelding

Zonder versteviging van het alternatief.

Afbeelding

In het midden een steunnok voor de achterlichtophanging.

Afbeelding

Alternatief waar de steunnok ontbreekt.

Afbeelding

De beide kontjes naast elkaar. De nieuwe nog niet geheel gemonteerd met de kentekenhouder.

Voor het slot heb ik inmiddels een aluminium plaatje aan de binnenzijde gemaakt en dat met 2 componentenlijm in de kont gelijmd. Die staat nu uit te harden dus daar komt later een foto van.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Ebrostrom »

In jouw beschrijving ben je vrij negatief.

Zonde dat je zoveel aanpassingen moet doen iets leuks voor elkaar te krijgen.

Op de laatste foto lijkt t wel dat de oude taartschep veel forser is en de barracuda veel ieler.

IMHO zou ik deze kwaliteit en aflevering (incl barst bij slot, krassen, niet passend aansluiten) niet accepteren en retourneren. Ze verkopen het toch als alternatief voor origineel. Dat kan m.i. alleen als het vergelijkbaar is en als zodanig te vervangen. Ik krijg nou niet echt het idee dat het je zo blij maakt.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

Ach, wat heet negatief. Ik geef slechts weer wat ik constateer. En terugsturen is inderdaad in m'n gedachten geweest. Maar op zich is het wel een mooie oplossing, dus ik ga er toch proberen iets van te maken. Inmiddels is de lijm van het aluminium plaatje voor het slot uitgehard en zit het slot nu wel stevig verankerd in de kont gemonteerd. Ook al kost het onnodig veel meer werk, ik heb m'n zinnen gezet op dit resultaat, dus dan ga ik er ook voor. Alleen jammer dat het dan ook nog eens zoveel geld heeft gekost. En daarbij ik heb het al een keer teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Het zou dan terugsturen betekenen en daarmee kan ik dan weer op een andere manier overnieuw beginnen want een nieuwe zal niet beter zijn dan deze, op een krasje na dan.

Uiteindelijk heeft de construcie weinig te dragen, dus ook al is hij dunner/ieler het zal wel functioneren. Het kost alleen nogal wat geduld en inventiviteit om het er een beetje acceptabel op te zetten.

Ik moet eerst ook nog een nieuwe kentekenplaat laten maken aangezien de garage de huidige lekker met 2 bouten heeft doorboord en dat ziet er niet uit met 2 van die gaten.

Wordt vervolgd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacB

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door MacB »

Mooi en duidelijk uitgelegd zoals gewoonlijk, dank u Iron Horse ;)
Zo naast elkaar ziet het Barrafoeffel model er heel mooi uit tgv. het origineel, op de motor is het nu nog wat minder maar ben zeker dat dit dik in orde komt!
Ik zit al te wachten op de foto's van het eindresultaat :)
Gebruikersavatar
Patman_66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 12-09-2010, 12:48
Mijn motor is een: Yamaha XT1200Z Super Ténéré ABS Worldcrosser
Woonplaats: Zwolle

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Patman_66 »

Goed verhaal Iron Horse!
Jammer dat het zo'n bagger kwaliteit betreft (van Barracuda's kant natuurlijk). :cry:
Chappeau voor alle aanpassingen die je nu verricht om het geheel toch tot een prachtig eindresultaat te brengen.

Het had voor die gasten van Barracuda toch een peuleschil geweest om van het orgineel een mal te gieten, en vervolgens deze aan te passen naar een lekker strak Barracuda kontje :?: :!:
Never Ride faster than your Guardian Angel can fly! O:-)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

Even een paar foto's van de stand van zaken. De Strom staat nog op z'n jiffy in de schuur, dus het zijn nog geen mooie vrijstaande foto's en de kentekenplaathouder en kentekenplaat zelf zitten er ook nog niet op. Net als de reflector. Hoewel die reflector het niet bepaald verfraait, maar ja hij is nu eenmaal wettelijk verplicht. Misschien anders ook maar z'n stukje tape onderaan de kentekenplaathouder plakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest komt misschien later in de week.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Smurfin

Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Smurfin »

Hey Iron Horse,

Heb natuurlijk ook even jouw foto's bekeken en zag volgens mij ook onderdelen van de Motolug.
Wij hebben hem vorig jaar aangeschaft en er meteen rekening meegehouden om uit te breiden om 2 motoren mee te vervoeren.
Ben erg benieuwd of je er ook vaak gebruik van maakt en wat jouw bevindingen er van zijn.

Succes met het verder afwerken van jouw project.

Groetjes, Smurfin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

[off-topic]

Ik heb de Motolug een aantal keren gebruikt. O.a. om de V-Strom op te halen toen ik hem gekocht had. Eigenlijk een prima ding. Alleen aan de prijs. Maar hij neemt wel relatief weinig ruimte in. Jammer genoeg is hij niet geschikt om zonder lading te rijden en als je ergens aankomt en de motor eraf hebt laat ik hem niet graag zo staan aangezien hij dan wel erg gemakkelijk "geleend" wordt. Het ermee rijden merk je eigenlijk niet. Het op- en afbouwen neemt toch wel iets meer tijd in beslag dan men doet voorkomen, maar als je daar rekening mee houdt is dat geen probleem.

[/off-topic]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

Het heeft even geduurd, maar het zit er dan op. Niet geheel naar mijn zin want hij zit een heel klein beetje scheef. Bij nader inzien heb ik de reflector maar op een aluminium plaatje geplakt en aan de onderzijde van de kentekenplaathouder geschroefd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jokapo

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Jokapo »

Al is het mijn smaak niet heb je het er toch mooi op weten te krijgen rob.

Het blijft, vind ik, wel jammer dat de zijkappen niet naadloos aansluiten op je nieuwe "kontje" en zoals je zelf al vermeld de reflector hadden ze ook wel een iets betere oplossing voor mogen bedenken.
Stromtrooper

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Stromtrooper »

Wat een meuk.... had je niet beter je oude kunnen afzagen... of een 2ehanssie verzagen...

Zal evengoed wel wat gekost hebben... dan mag je toch wel verwachten dat het minimaal past... toch?

Is het mooi??...... beauty is in the eye of the beholder
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

Kwalitatief is het Barracuda kunststof deel ver ondermaats, ik zou als ik Barracuda was niet graag m'n naam daar aan verbinden als hun andere producten wel kwalitatief goed zijn. Ik ken die overigens niet. De Barracuda kentekenplaatverlichting is wel goed en waterdicht ingegoten in een gietaluminium behuizing, maar ook behoorlijk aan de prijs met bijna 30 euro. Voordeel is dat het precies in de schroefgaten past van de kentekenplaathouder. De Barracuda RVS beugels en de "X" kentekenhouder zijn echter weer wel mooi afgewerkt en van goede kwaliteit en met mooie, maar wat kwetsbare, aluminium boutjes en moertjes gemonteerd. Ander minpuntje is dat men absoluut geen rekening heeft gehouden met een verplichte reflector. Maar misschien is dat niet in elk land verplicht, ik weet het niet. Maar Europees gezien lijkt me dat wel op 1 lijn te zitten, dus wel overal verplicht. Het smoke LED achterlicht is kwalitatief goed, net zo goed, zo niet beter dan het originele achterlicht en staat ook in verhouding met een redelijke prijs van ca. 45 euro. Het achterlicht is dan ook geen Barracuda. Al met al is wat mij betreft het eindresultaat niet al te slecht, maar ik had het beter gewenst. Zeker als je daar het prijskaartje bij bekijkt van ca. 220 euro en het extra werk dat ik eraan heb gehad. En dan heb ik de andere knippers nog niet meegerekend. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om het originele achterlicht te gebruiken, maar ik vond dat dat het net iets meer af maakte.

Hoe dan ook, smaken verschillen en er zijn hier op het forum al vele alternatieve (zaag)methodes de revue gepasseerd, maar ik had gewoon zin dit eens uit te proberen. Bevalt het uiteindelijk niet dan heb ik het origineel nog en daar kan ik natuurlijk alsnog even de zaag inzetten. Het is dan uiteindelijk wel een duur experiment geweest, maar ach zo heeft iedereen hier er ook weer van kunnen meegenieten zonder dat het hen geld heeft gekost. En mocht het zover komen dan zal dit kontje ongetwijfeld als eerste hier op de marktplaats verschijnen.

En voor wie er ook aan dacht dit te monteren kan nu goed afwegen of hij/zij het wel of niet gaat uitvoeren. Ondanks alle negatieve dingen is het uiteindelijk toch nog aardig gelukt lijkt me.

Doe er je voordeel mee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacB

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door MacB »

Volledig gelijk :) Ik vind het geslaagd en moest de foto geplaatst zijn na afwerking zou het ongetwijfeld anders ontvangen worden en had barracuda nu waarschijnlijk al enkele bestellingen lopen. Bedankt voor de pro's en contra's Iron Horse ;)
Leville

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Leville »

Tof! Bedankt!

Heeft me vooral doen beseffen dat ik het slot zelf naar de zijkant kan verhuizen :)

Of zou de L2 kont gewoon passen? Of pasbaar te maken zijn...
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Fogel »

@Iron Horse: ooit een hectometerpaaltje meegenomen uit Duitsland?
Groet,
Niels

ps. ziet er goed uit zo, jammer dat mijn kofferrek niet past met die Barracuda...
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Wullebolle »

Fogel schreef:@Iron Horse: ooit een hectometerpaaltje meegenomen uit Duitsland?
...
Scherp :schater:


@ Ironhorse
Mooi stukje huisvlijt. :worship:
Zelf kan mij zo'n taartschep geen lor schelen, ik moet er toch niet op kijken, maar ik kan een mooie kont wel apprecieren.Nice.
Spooky Action At A Distance !
Leville

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Leville »

Denk dat ik misschien maar eens de zaag ga zetten in mijn taartschep. Een beetje meer gespuw op achterliggers kan geen kwaad bij slecht weer. Kwestie van kontplakken te vermijden. (Vandaar ook dat ik zeker voor een LED-achterlicht ga.)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

Fogel schreef: ps. ziet er goed uit zo, jammer dat mijn kofferrek niet past met die Barracuda...
Ik denk dat ook dat wel aanpasbaar is, gewoon een beetje creatief denken. Zal misschien niet eenvoudig zijn, maar ik denk wel dat er een oplossing moet zijn. Het gaat je dan waarschijnlijk om de bevestiging die normaliter onder de kentekenplaat de beide zijden verbindt. Dat is gezien de stevigheid niet een van de gemakkelijkste punten om een alternatief voor te vinden. Misschien dan toch maar de bestaande de zaag laten zien :mrgreen: Als je hem dan niet te hoog afzaagt heb je het verbindingspunt nog steeds ter beschikking. Kofferset vind ik niks, zeker niet bij een 650, heb het uitgeprobeerd dus bij mij levert het geen probleem op.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door PDvD »

Ieder z'n ding, het mijne is het absoluut niet zeker niet gezien de lage afwerkingsgraad. Die lange taartschep zit er niet voor niks op en aangezien een strom geens portmotor is magdeze imho gerust blijven zitten.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Fogel »

Iron Horse schreef:
Fogel schreef: ps. ziet er goed uit zo, jammer dat mijn kofferrek niet past met die Barracuda...
Ik denk dat ook dat wel aanpasbaar is, gewoon een beetje creatief denken. Zal misschien niet eenvoudig zijn, maar ik denk wel dat er een oplossing moet zijn. Het gaat je dan waarschijnlijk om de bevestiging die normaliter onder de kentekenplaat de beide zijden verbindt. Dat is gezien de stevigheid niet een van de gemakkelijkste punten om een alternatief voor te vinden. Misschien dan toch maar de bestaande de zaag laten zien :mrgreen: Als je hem dan niet te hoog afzaagt heb je het verbindingspunt nog steeds ter beschikking. Kofferset vind ik niks, zeker niet bij een 650, heb het uitgeprobeerd dus bij mij levert het geen probleem op.
Precies, de bevestiging onder de kentekenplaat ja. Ik heb reeds de bestaande taartschep afgezaagd. (had ik binnen twee weken gedaan toen ik hem kocht :mrgreen: ) Dus het zit allemaal stevig nu. Korter zou mooier zijn geweest, maar ik laat het er bij denk ik.

Groet,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Stromtrooper

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Stromtrooper »

mmh ik zou na dit verhaal geen bestelling uitzetten en dat is met name om de pasvorm, kenteken plaat incl. verlichting en achterlicht is wel top!

Bij elke motor ging bij mij de zaag in de achterkant maar.... voor mij is deze keer de taart schep prima.. al is het maar om de achterkant dik te houden....

wel een leuke en leerzame topic!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Sparkle Black Peter »

Rob,
Mijn complimenten voor het eindresultaat. Maar wat heb jij een 'engelengeduld' Ik had allang alles retour gestuurd of in de kliko geflik.... Je mag toch enigsinds verwachten voor € 220,= dat het tenminste passend is. Als je eerst je hele motor moet verbouwen, om iets te monteren wat geschikt zou moeten zijn voor een DL :?:
Maar je bent er mee van de straat zeg ik dan maar :D
Nogmaals, knap staaltje huisvlijt.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

Het levert in ieder geval een aardig topic op. Kost mij een paar centen, maar hou er toch ook nog wel een leuk kontje aan over :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Ebrostrom »

Iron Horse schreef: wel een leuk kontje aan over :mrgreen:
Ja ja, op de strom natuurlijk :wink:

Het resultaat mag er zijn. Daar kun je trots op zijn.
De led komt er ook mooi in uit. Ga er ook maar een bestellen.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door PDvD »

Gister een soortgelijke zien staan in Volendam... (of was dat deze fiets toevellig) en nee... nog steeds niet mijn ding. En gezien de strontpaden die ik gister gereden heb (schapendijk tussen urk en lemmer) is een lange taartschep wel zo sociaal voor de gene achter me...
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Adstrom
DL650 berijder
Berichten: 29
Lid geworden op: za 11-02-2012, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Adstrom »

Onlangs heb ik het Barracuda spul van Iron Horse overgenomen en vanmiddag even tijd genomen om het erop te zetten. Dankzij het voorwerk wat Iron Horse al gedaan had en zijn montagetips op dit topic was het een simpel klusje. Zoals je op bijgaand fotootje kunt zien is de DL er een stuk mooier op geworden.

ps. als je een beetje handig bent kun je je bestaande "taartschep" ook ombouwen naar een Barracuda kontje.

gr. Adstrom

Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

:duim:

Denk nog even aan je verplichte en meegeleverde reflector!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Adstrom
DL650 berijder
Berichten: 29
Lid geworden op: za 11-02-2012, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Adstrom »

Rob,

De (verplichte) reflector zit er nu ook op. heb de achterzijde nog even zwart gespoten. ziet er nu netjes en (on)opvallend uit.

Gr. Adstrom
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Iron Horse »

Ja het geheel kon nog wel enkele verbeteringen gebruiken, ik had even niet aan het spuiten van het alu plaatje gedacht, maar inderdaad goed idee. Zo zou ik bij opnieuw plaatsen de kunststof kont ook spuiten, maar dat is mogelijk voor een andere keer. Mooi dat het er nu allemaal opzit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jaap-V-Strom
Berichten: 9
Lid geworden op: do 14-04-2011, 13:28
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (K6)
Woonplaats: Schijndel

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Jaap-V-Strom »

Dank voor al jullie input. ik had de Barracuda in een winkelmandje, maar durfde uiteindelijk niet. Ik ben daar duidelijk niet handig genoeg voor.

Wel het hele verhaal eens aan m'n broer verteld (wel handig) en toevallig heb ik daar de motor een weekend staan. Erg fijn zo'n broer die dan denkt: ik zal dat spatbord eens afzagen!.

Ik ben in ieder geval erg blij!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Tulipan »

Kijk, aan zo'n broer heb je wat :duim:
Mooi kontje geworden, ook het slot netjes verplaatst.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Spurm »

Jij hebt er een beste brulpijp onder liggen!
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Jaap-V-Strom
Berichten: 9
Lid geworden op: do 14-04-2011, 13:28
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (K6)
Woonplaats: Schijndel

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Jaap-V-Strom »

Ja, hele fijne broer. En ik heb ook nog een zwager die ervaring heeft met motors wrappen! Ik zat aan mat zwart te denken. Ik zal mijn motor dit weekend ook eens bij hem achterlaten, wie weet!

Uitlaat is een Devil, fantastisch geluid. Niet aso, wel luid.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Ervaringen Barracuda korte kont DL650

Bericht door Spurm »

Jaap-V-Strom schreef:Ja, hele fijne broer. En ik heb ook nog een zwager die ervaring heeft met motors wrappen! Ik zat aan mat zwart te denken
Is heel goed zelf te doen, Plasti Dippen! 8)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Plaats reactie