ADVIES voor Remleidingen

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

ADVIES voor Remleidingen

Bericht door Eric66 »

Graag krijg ik jullie adviezen voor nieuwe remleidingen.
Ik wil mijn remleidingen vervangen en hoor graag jullie adviezen.
Welke soort & waar dit te bestellen of waar laten vervangen.
Graag adressen in de buurt van het Westland.
Groeten Eric.
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: ADVIES voor Remleidingen

Bericht door Iron Horse »

Waarom wil je ze vervangen? Vaak hoor ik het argument dat het dan om "stalen" remleidingen gaat die een betere (hardere) remkracht zouden geven. Maar in de praktijk past men dan meestal staalomvlochten remleidingen (Stahlflex) met een teflon binnenslang toe. Teflon is iets harder dan de standaard "rubberen" leidingen, maar ik heb het verschil er niet mee gemerkt toen ik ze gemonteerd had. Voordeel van de Stahlflexleidingen is wel dat ze niet verouderen door de inwerking van de remvloeistof en dat ze niet poreus worden. Echte hardmetalen leidingen zoals bij auto's zie je maar weinig en je houdt altijd de flexibele verbindingsstukken. Ik zie dat je een ABS uitvoering hebt. Normaal zou ik zeggen; zelf doen aangezien daar niet veel voor komt kijken, maar bij ABS schijnt dat toch even wat lastiger te zijn om die goed te ontluchten. Ik heb dat nooit gedaan, maar het is natuurlijk ook een uitdaging, maar dan moet daarvan wel een goede beschrijving zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: ADVIES voor Remleidingen

Bericht door Wullebolle »

Praat es met Dennisdee, die heeft vorige maand staalflexen gemonteerd.
Lees:
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 200#p88965
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: ADVIES voor Remleidingen

Bericht door Eric66 »

Ik heb 2 redenen om over aanpassen en/of vervangen te denken.

1. Laatst heeft er een collega op mij Strom gereden en die vindt hem erg sponzig remmen in vergelijking met zijn BMW k75.
( vergelijk ik nu appels met citroenen? )

2. Het instructie boekje schrijft ook voor om te vervangen na 4 jaar, mijn Strom is van maart 2007.

De fabriek leidingen zijn van rubber en net als de ketting is af fabriek niet het allerbeste gemonteerd.
Ik ben dus op zoek naar goed advies en denk aan teflon van binnen en staalflex van buiten.
Ik wacht nog even verdere adviezen af op dit forum en zal de andere topics er op na lezen.

gr. Eric.
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: ADVIES voor Remleidingen

Bericht door Wullebolle »

4 jaar is met ons klimaat zeker niet te oud voor je rubberen leidingen. (10 jaar, dat zou 'oud' zijn).
4 jaar is wel al heel bejaard voor je remvloeistof. Als die nog dezelfde is kan er flink wat water in zitten en kunnen je remmen idd wat sponzig aanvoelen.

De grootste speler op vlak van de remmerij is nog steeds de combinatie remklauw+remblok.
Aan de klauw kun je niet veel wijzigen, maar de originele suzuki remblokken zou je wel kunnen vervangen door high friction blokken ...
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: ADVIES voor Remleidingen

Bericht door Eric66 »

Wullebolle schreef:4 jaar is met ons klimaat zeker niet te oud voor je rubberen leidingen. (10 jaar, dat zou 'oud' zijn).
4 jaar is wel al heel bejaard voor je remvloeistof. Als die nog dezelfde is kan er flink wat water in zitten en kunnen je remmen idd wat sponzig aanvoelen.

De grootste speler op vlak van de remmerij is nog steeds de combinatie remklauw+remblok.
Aan de klauw kun je niet veel wijzigen, maar de originele suzuki remblokken zou je wel kunnen vervangen door high friction blokken ...
Hoi Wullebolle,
bedankt voor je reacties.
Als mijn blokken aan vervangen toe zijn zal ik dit zeker doen door high friction blokken.
De remvloeistof is nog de eerste, ik heb de Rhino pas gekocht met 11500km op de klok en de vorige eigenaar heeft alleen de 1000 beurt laten uitvoeren.
Ik ga zal ook de ander vloeistoffen en filters vernieuwen.
ik sta open voor alle adviezen als nieuwe rijder, groeten Eric
V-Strom, The great compromiser !!
Graafie68

Re: ADVIES voor Remleidingen

Bericht door Graafie68 »

En de ketting van suzuki kan ook gewoon 32 K meegaan, dus slecht is een fout woord.
Goed onderhoud en regelmatig smeren, das het magische woord.
Alles kan beter aan een V-strom, maar dat wil niet zeggen dat een strom slecht is. O:-)
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: ADVIES voor Remleidingen

Bericht door Soesko »

Ik heb zelf goede ervaringen met Hel Performance en bestel de leidingen rechtstreeks bij de leverancier in Engeland. Dan kun je zelf de kleurtjes ook nog uitzoeken. Verwacht overigens niet dat de motor en beter door gaat remmen. Je hebt wel veel meer gevoel in je remhendel en je kunt de remkracht beter overbrengen naar de remblokken. Mijn echtgenote heeft een Dl650 met de originele remleidingen en ik merk toch echt een groot verschil. Persoonlijk rijd ik het liefst met 'stalen' remleidingen, vanwege het betere (directere) gevoel, maar ook omdat de remdruk bij veelvuldig gebruik constanter blijft.Voor die paar tientjes (ongeveer 70 euro) zou ik altijd voor stalen remleidingen gaan.
Plaats reactie