Remklauwen vervangen

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Joost

Remklauwen vervangen

Bericht door Joost »

Onlangs las ik hier ergens dat iemand de voorremklauwen heeft vervangen door iets beters van een ander merk. Eigenlijk sta ik wel open voor het verbeteren van de voorrem. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Remklauwen vervangen

Bericht door Soesko »

Ik zou eens beginnen met staal ommantelde remleidingen en andere remblokken. Ik vrees namelijk dat je er met andere remmen niet bent. De vering en het frame moeten de extra remkracht ook kunnen verwerken. Waarschijnlijk zul je dan ook nog aan je voorvork moeten werken.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Remklauwen vervangen

Bericht door Iron Horse »

De daadwerkelijke verbetering van staalommantelde remleidingen heb ik niet echt gemerkt op m'n vorige V-Strom. Daar had ik ze wel gemonteerd. Eigenlijk verschil met de originele is dat de originele rubberen ((glasvezel)versterkte) leidingen zijn en de staalomvlochten een teflon binnenleiding hebben. Teflon is in principe iets moeilijker indrukbaar dus zou je een hogere druk op de remmen verwachten met dezelfde remkracht. Ik heb het verschil echter nooit gemerkt. Wat ik wel eens wil gaan proberen is andere remblokken met een andere samenstelling die vooral voor de achterrem wat meer "bite" geven. De voorrem ben ik niet ontevreden mee in de standaard uitvoering, daar heb ik regelmatig mee geblokkeerd en dat is niet altijd even leuk. Alhoewel ik niet meteen een ABS mis hoor. En wat ook genoemd is en niet onbelangrijk zijn de andere facetten die invloed hebben op het remgedrag.

Het zal dus wat meer lezen worden op het forum (zoeken?) of misschien zelf gaan experimenteren en ons laten delen in je ervaring(en). En misschien bedoel je geen remklauwen, maar alleen remblokken ...... :roll: :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Remklauwen vervangen

Bericht door Hunter6 »

Remblokken van het merk Lucas en Brembo kwamen een tijdje geleden als beste uit de test. De Lucas blokken zijn voordeliger dan die van Brembo maar presteren nagenoeg gelijk. Ze zijn o.a.leverbaar bij Motozoom en Louis.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat andere remblokken een groot verschil gaan uit maken. De remwerking van de DL1000 is vergelijkbaar met andere motoren in zijn klasse.
Wat dikkere olie in de voorvork zou het induiken van de vork wat kunnen verminderen maar of dat een kortere remweg oplevert?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Remklauwen vervangen

Bericht door Peterzeeland »

had hiervoor 'zachte' blokken en dat remde beter.
Net nieuwe erop, sinterblokken, dat remt echt wel goed. Of dat sneller schijven slijt weet ik niet.

Vond trouwens de stalen remleidingen wel wat verbetering geven, met name iets duidelijker aangrijpen en drukpunt, maar alles bij elkaar 'best wel aardig goed', een 7 en een half zeg maar.
Wel hyperpro en dat duiken was ik dus al heel snel kwijt :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Remklauwen vervangen

Bericht door Wullebolle »

Op mijn vorige motor XJ900s, moest ik de originele rubberen remleidingen vernieuwen wegens véééél te oud en dus slappe hap... dan maar staalflexen gemonteerd. Hij remde NIET straffer, maar wel gelijkmatiger
Was het de moeite? Nee, als het de bedoeling is om de remprestatie te verhogen. Ja, als je toch moet de rubberen leidingen vervangen want het prijsverschil is maar een paar tientallen neuro's
Wat de DL1000 betreft: als je een klein beetje doorknijpt blokkeer je zo je voorwiel, of riskeer je een stoppie. je remmen mogen nog zo goed zijn, tis nog altijd de band die het moet doen. Zolang je je voorband kan doen piepen of je achterwiel van de grond krijgt met gewone rubberen leidingen, zie ik lijk nie direct de noodzaak in om staalflexen te monteren. Al staat het wel stoer natuurlijk ... :twisted:
Betere vering is efficienter om beter te remmen ... denk ik.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Remklauwen vervangen

Bericht door PDvD »

Bij SV Racing verkopen ze adapters: http://www.svracingparts.com/products/# ... ct=1632836. Als je deze installeert kun je 4 zuigerklauwen aan je strom hangen (zoals op de Gixxer 1000 zitten). Dit is iets wat ik waarschijnlijk volgend jaar ga doen. Deze klauwen zijn meestal wel te vinden via marktplaats.
Daarnaast remt het een heel stuk fijner met progressieve veren in je poten (heb zelf Wilbers) en voor nog meer stabiliteit een Forkbrace. Setje nieuwe Sinterblokken (rij zelf met blokken van SBS) doet overigens ook wonderen... ook al zijn je blokken nog niet op dan nog kunnen ze ruk zijn doordat ze oud en verglaasd zijn.

Afbeelding

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Remklauwen vervangen

Bericht door Iron Horse »

Verglaasd is met een stukje schuurpapier zo weer verdwenen. Er van uit gaande dat ze verder wel goed zijn natuurlijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Remklauwen vervangen

Bericht door PvdBogaard »

Ik heb de vierzuiger klauwen van de CBR600F eropgezet. Met RVS leidingen, en sinterblokken.
had al de Hyperpro's veren en forkbrace van Rick.
Gewoon een verbetering. Als laatste de klauwen gemonteerd. Deze waren in mijn beleving een stuk "duidelijker" dan het RVS en de sinterblokken die ik orgineel ook al had.

Omdat mijn DL1000 verkocht is, heb ik en het verloopstuk, en de CBR600F klauwen, incluis de nieuwe sinterblokken in de verkoop voor de liefhebber. (www.vdbogaard.com/Vstromonderdelen)

En wil je het helemaal mooi, dan heb ik ook nog een goud kleurige korte remhendelset.
Plaats reactie