Andere ketting en tandwielen dan origineel

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Strommer Cock
DL650 berijder
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 30-10-2006, 22:02
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Zoeterwoude

Andere ketting en tandwielen dan origineel

Bericht door Strommer Cock »

Hallo allemaal,

Wat mij opvalt als er een V-Strom voorbij rijd ik duidelijk de aandrijving hoor. Naar mijn idee is dit bij andere motoren minder. Nou is er al genoeg geschreven over de standaard ketting en tandwielen maar mijn vraag is of er iemand wel eens gekeken heeft naar andere merken tandwielen die er optisch ook nog eens mooier uitzien. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het merk, SuperSprox-Stealth.
Afbeelding
Ik ben dan ook erg nieuwsgierig wat de ervaringen dan zijn.

Groeten,

Cock :bye:
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Andere ketting en tandwielen dan origineel

Bericht door Soesko »

Ik herken het probleem niet zo, ten minste ik heb niet de indruk dat mijn ketting nu meer geluid maakt dan van andere motoren. Het is wel zo dat Suzuki op haar 'budgetmotoren' origineel niet zo'n geweldige ketting en tandwielen monteert. Bij mij komt er als vervanging altijd een D.I.D. ketting, met goede kwaliteit tandwielen, op. Qua geluid heb ik geen idee hoe dat is. De levensduur is gewoon erg goed.
Strommer Cock
DL650 berijder
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 30-10-2006, 22:02
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Zoeterwoude

Re: Andere ketting en tandwielen dan origineel

Bericht door Strommer Cock »

Hallo,

Zie het ook niet als een probleem maar het valt me gewoon op. Als er zo'n buikschuiver voorbij komt hoor ik minder bijgeluiden van de aandrijving dan als van onze zo gewaardeerde V- strom. Voor het prijsverschil zijn andere tandwielen niet eens zoveel duurder en ben gewoon nieuwsgierig of er al mede strommers zijn die hier al ervaring mee hadden. Maar gezien het aantal keren het berichtje gelezen is en de weinige reacties ben ik misschien te kritisch. Maar bedankt voor je reactie.

Cock :-)} .
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Andere ketting en tandwielen dan origineel

Bericht door Soesko »

Ik heb er nog even over nagedacht en ik heb zelf zo'n 'buikschuiver' in de garage staan, waardoor ik kan vergelijken. Het is zo dat de ketting van de V-strom smaller en langer is. Daarnaast heeft hij meer speling nodig vanwege de langere veerweg. Dat kan het extra geluid wellicht verklaren.
Op zich zijn de SuperSprox-Stealth-tandwielen wel mooi, maar helaas blijven ze dat maar kort. Door het rondvliegende kettingvet is binnen de kortste keren alles oliezwart. Mijn GSX heeft standaard zo'n mooie goudkleurige ketting, echter dat zie je alleen de eerste paar honderd kilometer. Daarna is hij net zo zwart als alle andere.
Plaats reactie