Verwijderen roest- en oxidatievlekken

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
swintie

Verwijderen roest- en oxidatievlekken

Bericht door swintie »

Ook ik had wat last vn roest- en oxidatievlekken. Met name aan de buizen naar de dempers was erg veel roestvorming net zoals aan de remschijven. Er waren ook verschrikkelijke oxidatievlekken aan mijn voetjes gekomen. Ik heb dan een collega-motard om raad gevraagd en deze heeft me het volgende aangeraden: de J&R Wondersteen... Natuurlijk onmiddelijk gaan kopen en het resultaat is gewonweg fantastisch.. Terug gelijk nieuw dus..
Ik denk wel dat er verschillende Strommers kunnen geholpen worden met dit produkt.. Krijgt een 10/10 van mij. (Wel niet te gebruiken op het lak-gedeelte!)
En nee.. ik krijg er geen percentjes op :?

Hier vindt je meer info mocht je interesse hebben:
http://www.jr-wondersteen.be/ned/
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ziet er uit als een goede reclame, maar wat doet het met echte pitten in het chroom? Wanneer die heeeel klein zijn en alleen maar roest "lekken" dan ziet het er erger uit dan dat het is. Maar wat, wanneer er "vulkaantjes" staan? Heb je daar iets van ervaren?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
swintie

Bericht door swintie »

Hey Ijzeren Paard..
Ik herken je probleem niet echt.
Als ik uit mijn ervaring moet putten vermoed ik dat er met jouw moto een produktiefout gebeurd is. Ik heb in het verre verleden namelijk voor een lakfirma gewerkt en als een lak te lang of te heet werd gebakken ontstonden er kookblaasjes (die 'vulkanen' waarover je het hebt). Deze voertuigen dienden dan na het afschuren volledig herspoten te worden.
Misschien dat er met jouw motor ook iets dergelijks is gebeurd??
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik bedoel het chroom van de voorpoten. Er staat namelijk ook dat het daar erg goed voor zou zijn. Maar ik denk dat die pitten er nooit mee kunnen worden weggehaald. De lak is wel op diverse al eerder genoemde plaatsen doorgeroest, maar dat is gewoon door slechte voorbehandeling lijkt het.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
swintie

Bericht door swintie »

Hazo... Je bedoelt door de steenslag? Dan is de enige raad die ik je kan geven om die pitten weg te (laten) schuren met héél fijn schuurpapier. Dat heb ik ook met mijn vorige motorfiets moeten doen. :roll:
Plaats reactie