Instellen spanning voorvork
Instellen spanning voorvork
Er zijn 5 standen voor het instellen van de voorvork. O is de hardste en 5 het zachtst. Standaard staat de vering op 3 bij de 1000. Nu zou ik eens willen weten wie de spanning heeft veranderd bij de 1000, hoe men de spanning heeft veranderd (zachter of harder) en wat het gevolg is. Persoonlijk vind ik dat stand drie bij geen belasting (alleen bestuurder) iets te hard is, alle trillingen komen door-bandspanning 2.3 KG
Daar zijn we op het forum al eens een beetje mee aan de slag geweest>
Hieronder staat een goed verhaal om mee te starten:
http://www.katanaclub.nl/artikels/vering.html
We willen natuurlijk wel weten hoe het gaat........
Hieronder staat een goed verhaal om mee te starten:
http://www.katanaclub.nl/artikels/vering.html
We willen natuurlijk wel weten hoe het gaat........
Voorvering
Ik heb pas een V-strom 650 (2007 ABS). De vering staat op de standaard middenstand (3 streepjes) en 'voelt' wel goed. Alleen bij verkeersdrempeltjes (vooral die akelige steile) klapt de voorvering wanneer ik ook maar iets sneller dan 15 km rijd.
Iemand ervaring hiermee? Vering stugger afstellen?
Iemand ervaring hiermee? Vering stugger afstellen?
Ik geef de voorkeur voor een strakke veer. Weliswaar gaat het comfoor er door achteruit maar bij een sportieve rijstijl zal de voorvork minder ver induiken bij hard remmen wat de stabiliteit aanzienijk verhoogt.
Wil je het allebei: geen last van trillingen bij normaal gebruik en bij sportief gebruik een strakkere veer, moet je de voorveren vervangen door een progressieve veer. Dit kan o.a bij Technoflex, bij SO racing en ook bij je eigen dealer zijn daar voldoende mogelijkheden voor.
Wil je het allebei: geen last van trillingen bij normaal gebruik en bij sportief gebruik een strakkere veer, moet je de voorveren vervangen door een progressieve veer. Dit kan o.a bij Technoflex, bij SO racing en ook bij je eigen dealer zijn daar voldoende mogelijkheden voor.
Hunter6 schreef:Ik geef de voorkeur voor een strakke veer. Weliswaar gaat het comfoor er door achteruit maar bij een sportieve rijstijl zal de voorvork minder ver induiken bij hard remmen wat de stabiliteit aanzienijk verhoogt.
Wil je het allebei: geen last van trillingen bij normaal gebruik en bij sportief gebruik een strakkere veer, moet je de voorveren vervangen door een progressieve veer. Dit kan o.a bij Technoflex, bij SO racing en ook bij je eigen dealer zijn daar voldoende mogelijkheden voor.
Vergeet Hyperpro niet!!!
16 mei is mijn brommert aan de beurt!!!!
Ik heb het gevoel soms toch wat contact met het asfalt te verliezen bij een beetje sportief sturen. nu weet ik weinig van het afstelen van vering af.
Ik heb het dus niet aangedurft om iets te veranderen alles staat voor nog standaard.
Moet het nu wat strakker of wat losser, heeft iemand hier wat ervaring mee.
Hij geeft ook wat klappen in het stuur op slechte hobbelige wegen.
Ik heb het dus niet aangedurft om iets te veranderen alles staat voor nog standaard.
Moet het nu wat strakker of wat losser, heeft iemand hier wat ervaring mee.
Hij geeft ook wat klappen in het stuur op slechte hobbelige wegen.