Problemen met de Scott oiler

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Yippy

Problemen met de Scott oiler

Bericht door Yippy »

Hi all,

Sinds het begin rijd ik met een Scott oiler en eigenlijk vanaf het allereerste moment heb ik er gedonder mee. Het is een duur ding en ik rijd veel dus hij moet werken. Maar dat doet ie alleen als ie er zelf zin in heeft. Vandaag voor de derde keer naar de tweede dealer. Prima geholpen, helemaal gratis, maar toen ik um vanavond na een super kort ritje weer controleerde was het weer :twisted:

Yamman en ik hebben toen het grote reservoir bijgevuld (primestand) en er zoveel druk op gezet, "gewacht" tot er olie zou verschijnen aan het eindslangetje, maar niets van dat alles. Oh, ik vergeet te vermelden dat ik voor de tijd luchtbellen in mijn slangen aantrof. Nu is het grootste gedeelte van die lucht weg, maar net niet direct bij het apparaat zelf, aan de bovenkant. Ook draaien met normale stand werkt niet. Er komt niets noppes nada.
Dealer heeft gezegd dat ik bij nieuwe problemen naar importeur MDI (te Oss) mag. Zij willen dan repareren. Maar dat is niet naast de deur. Dealer en MDI hebben alles telefonisch nagelopen, en alles zou conform voorschrift gemonteerd zijn....

Kan het toch aan de enorme afstand liggen (van voor naar achter en weer terug). Ik heb dus een groot reservoir achter de kentekenplaat en daar zit ook het cilindervormige apparaat zelf. Het eindslangetje zit nagenoeg boven mijn voortandwiel. Ik kan het nog net zien. De slangen lopen direct onder de buddy door, dus ook nog eens van boven naar beneden. Werkt dat hier niet tegen ?

Wie herkent dit / weet raad ???

Groetjes van een wanhopige Yippy :cry:
LeChef

Bericht door LeChef »

Het klinkt of dat er ergens in de leiding toch nog een luchtbel of eenknik zit.
Of anders op diverse andere fora kijken, daar is al genoeg over de Scottoiler geschreven.

Groet,

Gabby 8)

PS Of toch maar inruilen voor een OSCO?
Toontje

Bericht door Toontje »

Het reservoir achter de kentekenplaat zit waarschijnlijk lager dan het hoogste punt van de slang. En aangezien de Scottoiler op zwaartekracht werkt, lijkt het me niet zo gek, dat-ie het dan niet doet. Er wordt alleen onderdruk gebruikt om het systeem open te zetten.

Afbeelding

Ook staat op alle plaatjes op www.scottoiler.com het smeerpunt onderaan het achtertandwiel. Misschien scheelt dat.

Afbeelding
Yippy

Bericht door Yippy »

Ach mensen, praat me er niet van. Omdat ik vrijdag direct weer problemen had ben ik zaterdagochtend afgereisd naar MDI, de importeur. Daar werd ik overigens erg goed geholpen. Men heeft de ladingen lucht die er inzitten (...) met olie uitgedrukt en de machine opnieuw aan het lopen gebracht (goede stand). Er blijkt van alles niet goed te zijn. Inderdaad zit de leiding hoger dan het reservoir en bovendien zit de "naald" volkomen op de verkeerde plek. Twee dealers hebben dat dus niet kunnen constateren en bovendien verkeerd ingebouwd :twisted:.
Bovendien heeft Safe Amsterdam me laten rijden met de vulstand; dat mijn hele reservoir niet is leeggelopen is een wonder.

Al met al gaat het nog steeds niet goed. Er zit ergens iets goed mis want de Scott Oiler trekt de leidingen leeg en brengt de olie in de ontluchtingsslang. MDI kan ook zo snel (2 uur) niet vinden hoe dat nou allemaal kan.

Al met al mag ik as zaterdag om 08.30 uur (...) weer bij MDI voor de deur liggen en krijg dan een "dedicated" monteur toegewezen die de hele zaak zal ombouwen en verbeteren. Voor noppes.
Kreeg er ook nog koffie met koek bij voor Yamman en mij, maar toch die rit is geen kattepis als je je realiseert dat ik door de weeks ook al Amsterdam - Leeuwarden doe....

Heb spuitbusje kettingspray meegekregen voor het tijdelijke onderhoud. Prima service MDI !!!! :P

Wordt vervolgd.
Yippy

Bericht door Yippy »

OK. Ik ben een beetje laat met het plaatsen van de stand van zaken, maar dit is wat er gebeurde een week na mijn vorige posting :

Opnieuw naar MDI afgereisd voor een afspraak op zaterdagmorgen om 08.30 uur. Keurig werd ik met koffie opgevangen en begon men aan mijn knutselwerk. Na ongeveer 1,5 uur was het klaar. MDI heeft alles vervangen. De slangen bleken allemaal veel te strak afgetyripped en er zaten veel knikken in. Ook het grote oliereservoir en de scott oiler zelf zijn vervangen. Allemaal gratis !!!! Geweldige service van MDI, ik kan niet anders zeggen. Tien pluimen voor hen.

Nu werkt alles weer goed, hoewel de fijntuning qua afstelling wel tot de hogere algebra behoort.
Plaats reactie