stuur vervangen na val?

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Trot

stuur vervangen na val?

Bericht door Trot »

Hallo,

Een wat niet oplettende (goede) collega heeft mijn fiets een klein tikje gegeven waardoor hij omgevallen is. Schade valt heel erg mee behalve dat het lijkt of mijn stuur wat verbogen is, zonder dat je het echt merkt met rijden.

zouden jullie dit laten vervangen? Collega betaald natuurlijk de schade, maar gezien de verstandhoudingen hoef ik niet perse het onderste uit de kan.

is er na een val kans op haarscheurtjes oid.?
loop je het risico dat je stuur over een jaar breekt bij bijv. een fikse noodstop?
Ook al voel je het nauwelijks, ga je stuur foutjes maken?

alvast bedankt
Compa

Re: stuur vervangen na val?

Bericht door Compa »

Ik heb er niet 'veel' ervaring mee maar mij is geleerd om bij (aankoop van) motoren te kijken naar de 'slagnokken' die op het stuur zitten.
Dat zijn die uitsteeksels die zorgen dat je niet 'verder' kunt draaien met je stuur, je kunt aan de inkepingen zien hoe zwaar ze belast zijn.

Lastig uit te leggen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :) Qua haarscheurtjes enzo blijft het lastig ...

Anyway, sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt!
Robert_vd_B

Re: stuur vervangen na val?

Bericht door Robert_vd_B »

Ik zou 'm gewoon vervangen, zeker als je voelt dat 'ie niet recht meer is. Rechtbuigen is geen geweldig idee, daar wordt 'ie alleen maar zwakker van. Ik heb na een schuiver vorige winter ook mijn stuur krom gevallen en het nieuwe stuur kostte €69.35 incl. BTW dus dat is nou niet bepaald een wereldschokkend bedrag....
Trot

Re: stuur vervangen na val?

Bericht door Trot »

Bedankt allebij,

70 euro valt idd mee. Ik zat aan veel meer te denken.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: stuur vervangen na val?

Bericht door Silverstorm »

De prijs ligt idd rond de 70 euro,voor dat geld zou ik idd geen risico nemen.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Chris

Re: stuur vervangen na val?

Bericht door Chris »

Als je fiets omgevallen is zou ik hem zeker even na laten lopen bij de motorzaak.
Kan wel eens zijn dat er een heel lullig deukje in je tank zit dit zie je pas na het demonteren van je zijkap.
Met het stuur geen risico nemen en vervangen.

gr. Chris
Trot

Re: stuur vervangen na val?

Bericht door Trot »

bedankt,

ga hem idd laten vervangen.

ik zal ze dan gelijk naar de tank laten kijken al denk ik wel dat de valbeugels evt. schade aan de tank hebben voorkomen.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: stuur vervangen na val?

Bericht door Peterzeeland »

Originele stuur heb ik vervangen dooor een (alu) superbike stuur, waarvan de uiteinden net wat minder naar binnen gebogen zijn,
Zit wat actiever, maar is wel alu stuur, wat minder binnendiameter heeft. Daardoor passen de originele eindstop-expanders niet meer maar het zit wel lekkerder.

Misschien nu jij het vervangt, ook een tip.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie