Vocht in tellers

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Tepie

Vocht in tellers

Bericht door Tepie »

Vanmorgen Strommetje onder hoes vandaan gehaald en vocht in de tellers geconstateerd.
Hebben jullie daar ervaring mee?
En zullen nieuwe onder garantie gemonteerde tellers weer niet hetzelfde euvel geven?
Wat zijn de gevolgen als je er niets aan doet?

:bye: Tepie
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Vocht in tellers

Bericht door PDvD »

Hoe oud is je Strom? Redelijkerwijs gezien zou dit niet horen te kunnen namelijk. Ik zou iig bij je dealer langsgaan (als je 'm nieuw gekocht hebt) om te klagen er over. Anders nimag aanschrijven.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Vocht in tellers

Bericht door Soesko »

Bij de V-strom heb ik het nog niet meegemaakt, bij andere motoren wel. Zorg ervoor dat de motor warm staat of laat de dashboardverlichting een tijdje aanstaan. Je zult zien dat het vocht geleidelijk verdwijnt. Je kunt er natuurlijk ook een föhn of zo onder hangen.
FastLoe

Re: Vocht in tellers

Bericht door FastLoe »

Die van mij heeft een maandje (buiten zonder hoes) stilgestaan, met die sneeuw en ijzel heb ik wat meer vertrouwen in de Honda en ik zag helemaal nix meer op de tellers. Zoveel condens zat er achter de glaasjes.
Ik beschouw dit echter als de normaalste zaak van de wereld. De tellers zijn nou eenmaal niet luchtdicht en met sterk wisselende buitentemperaturen kan je dan echt wel vocht verwachten, zeker met die hoge luchtvochtigheid van de afgelopen periode
soesboy

Re: Vocht in tellers

Bericht door soesboy »

Ik had er enige tijd geleden voor het eerst last van, dat was na het wassen van de soes. Misschien door verschil tussen het lauwe sop en de koude temperatuur buiten? Ik heb het erna niet meer gezien.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Vocht in tellers

Bericht door Wullebolle »

Nog geen last van gehad op mijn K8.
'S nachts = binnenslaper. Op werkedag = overdekte buitenstaander.
Spooky Action At A Distance !
Plaats reactie