Voorrem aanpassen

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Voorrem aanpassen

Bericht door PvdBogaard »

Heb de knoop doorgehakt. Vorige week een paar 2de hands remklauwen van een CBR600F op de kop getikt. Vanmiddag een verloopstuk ontvangen om deze vier zuiger remklauwen te bevestigen. Als het klopt wat ik gelezen heb zijn mijn voorremmen na bevestiging prima doseerbaar. Met een feedback die ik nu dus duidelijk mis.
En nu maar hopen dat mijn RVS leidingen lang genoeg zijn .....

Even iets minder koud, en dan klussen maar. Nu met de warmte die klauwen maar eens uit elkaar halen en schoonmaken, voorzien van nieuwe rubbertjes indien nodig etc. Ook de blokjes onder de loep leggen. Anders toch nieuwe sinterblokken erin. Dit kan gelukkig allemaal binnen voor de openhaard :lol:
Dgr

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door Dgr »

Gaaf! Kitje van SV racing gekocht?
Ben heel benieuwd naar je ervaring.
Ed Jonkmans

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door Ed Jonkmans »

Jammergenoeg zijn de meeste remklauwen beter dan die van een V-Strom.
Als het weer eerdaags beter wordt gaat die van mij naar de dealer voor z'n onderhoudsbeurt.
Ik denk dat ik dan ook andere remleidingen laat steken. 't Zal hopelijk beterschap brengen.
Veel suc6 met de nieuwe klauwen. Ben benieuwd naar het resultaat.
Grtz
Ed
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door PvdBogaard »

De brackets komen idd van SV Racing. Snelle afhandeling. Ook op email vragen steeds een snelle en volledige respons.
Dgr

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door Dgr »

Ed Jonkmans schreef: Ik denk dat ik dan ook andere remleidingen laat steken. 't Zal hopelijk beterschap brengen.
Been there done that. Leuke upgrade voor 't gevoel, maar verwacht er geen wonderen van hoor!
Denk dat je meer wint met dit setje:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=11757.0

Paul, goed om te horen! Zodra mijn remblokken op zijn komt die set er ook op, maar helaas slijten de originele blokken vrijwel niet... en ik vertik 't om een prima set remblokken weg te gooien :lol:
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door Soesko »

Ed Jonkmans schreef:Ik denk dat ik dan ook andere remleidingen laat steken. 't Zal hopelijk beterschap brengen.Ed
Verwacht er niet te veel van. De stalen remleidingen geven meer gevoel en er gaat minder remkracht verloren in de leidingen. Je krijgt meer tegendruk op je remhendel en die druk blijft ook constant. Je motor gaat er echter niet beter van remmen. Op zich loont het wel de moeite om stalen remleidingen te monteren, het remt fijner. Het monteren van andere remklauwen en een andere rempomp zal pas echt het gewenste effect brengen. Het probleem zal vervolgens zijn dat het rijwielgedeelte de extra remkracht weer moeilijk zal verwerken, waardoor je ook aan de vering zult moeten gaan werken. Kortom om het helemaal goed te krijgen zul je wat meer moeten doen.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door PDvD »

Voor normaal gebruik zijn de remklauwen van een strom imho goed genoeg. Ik rijd er vrij sportief mee en heb echt geen klagen. Wat wel veel kan schelen is het op tijd vervangen van de remblokken. De mijne waren (volgens de dealer van de vorige eigenaar) nog perfect... (en zoals ik hier lees volgens DGR bij hem ook...) echter dat ze helemaal verglaasd waren daar werd niet naar gekeken. Na ze vervangen te hebben door een setje SBS gesinterde blokken remde mijn Strom gelijk een heel stukje beter. Tegelijkertijd heb ik ook de voorvering vervangen door een setje progressieve veren van wilbers waardoor de Strom niet zo achterlijk meer duikt bij het remmen (en daarnaast vele malen strakker op de weg ligt).
Daarnaast nog een tip om alles goed schoon te houden, schijven goed schoonmaken met remreiniger en ook de zuigertjes goed controleren op roest.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door PvdBogaard »

Ik heb al een hele tijd Hyperprootjes voor en achter. Ook RVS leiding en sinterblokken geplaatst in het begin van 2009. Maar helaas sluit ik me aan bij de anderen: het verschil van deze laatste twee is marginaal. De Hyperprootjes maken wel degelijk een verschil. Het enige dat ik nog overweeg is een forkbrace om de stabiliteit bij straf stoppen te maximaliseren.
In absolute zin stoppen de standaard klauwen vrijwel net zo snel als de nieuwe vierzuiger klauwtjes die ik wil plaatsen. Echter dat is bij het maximaal kunnen remmen. Omdat de feedback een stuk beter zou moeten zijn, hoop ik nu eindelijk wat beter die theorie in de praktijk te kunnen brengen.
Heb trouwens een tijdje terug een SMT 990 gereden. Met Brembo's. Kijk dat bedoel ik dus. Het kan dus wel :roll: Ben zelf ook benieuwd naar het resultaat van Honda elementen op een V-strom :shock: Nog even geduld. In maart komt de motor vast uit de garage. En tegen die tijd hoop ik ook een TRE-tje te hebben geplaatst, maar goed,dat is voor een ander topic.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door PDvD »

Die brace hebik er overigens ook tussen zitten :) En die was iedere cent waard!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
MacB

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door MacB »

PDvD schreef:Die brace hebik er overigens ook tussen zitten :) En die was iedere cent waard!
Volledig mee eens!
Johan_Be

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door Johan_Be »

PDvD schreef:Die brace hebik er overigens ook tussen zitten :) En die was iedere cent waard!
waar kan ik zo'n brace kopen ?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door PDvD »

Ik heb 'm van een forumlid overgenomen. Hier een linkje.. ik denk dat je 'm ook wel goedkoper kunt krijgen.

http://www.murphskits.com/catalog/produ ... cts_id=226
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door PvdBogaard »

Ook SV racing heeft er een in haar programma. Maar die is duurder dan die van Murphy. Tenslotte ken ik er nog een die alleen via het internationaal forum zijn spullen aanbiedt, zie:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,9428.0.html
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door PDvD »

Die van Murphy is juist duurder... de mijne is dus van SV.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Johan_Be

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door Johan_Be »

dank je voor de info, ik denk dat ik een ga informeren bij SV.
Die is idd iets goedkoper en bestaat maar uit 2 stukken ipv 4.
Dgr

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door Dgr »

We gaan redelijk offtopic, maar volgens mij kijken jullie over het linkje van Paul heen...?
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,9428.0.html
Naar mijn weten is dit de voordeligste forkbrace die er is en hij doet 't net zo goed als die anderen :mrgreen:
Johan_Be

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door Johan_Be »

Dgr schreef:We gaan redelijk offtopic, maar volgens mij kijken jullie over het linkje van Paul heen...?
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,9428.0.html
Naar mijn weten is dit de voordeligste forkbrace die er is en hij doet 't net zo goed als die anderen :mrgreen:

net een mailtje terug gehad, prijs 80 euro en 15 euro verzending naar belgie.
Alleen de vraag nog, hoeveel douane rechten moet erop betaald worden ?
MacB

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door MacB »

Ik heb 10 euro moeten opleggen als ik ze ging ophalen.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door Wullebolle »

Dgr schreef:We gaan redelijk offtopic, maar volgens mij kijken jullie over het linkje van Paul heen...?
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,9428.0.html
Naar mijn weten is dit de voordeligste forkbrace die er is en hij doet 't net zo goed als die anderen :mrgreen:
Ik heb er zo ene ... 2ehands gekocht bij forumlid Van.
Werkt prima. Veel minder onrust in de vork bij hobbelige bochten. Kvraag me af waarom zo'n ding niet standaard op de Strom zit?
Monteren ging goed al was het wat wringen (en brace een millimeter bijbuigen) om hem net op de juiste plek te krijgen zonder het spatbord te beschadigen.
Een rubberen hamer hielp O:-)

Let goed op met bestellen. De brace voor de 1000 scheelt 3 millimeter met deze voor de 650.
Spooky Action At A Distance !
Leville

Re: Voorrem aanpassen

Bericht door Leville »

Om even terug te keren naar het oorspronkelijke topic: afgaande op posts op Engelstalige V-Strom-fora leken EBC Double H remblokken me wel wat. Sinds daarnet steken ze op mijn strom. En de eerste indruk wijst op beduidend meer "bite". Nu zien hoe ze in andere omstandigheden reageren. En of de remschijven blij blijven.
Plaats reactie