geen ketting meer ????

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Graafie68

geen ketting meer ????

Bericht door Graafie68 »

op die andere marktplaats staat een DL1000 te koop met .....
Afbeelding

zie de link naar de site van de tandriemaandrijfbedrijf
http://www.vh-motorradtechnik.de/produc ... 2i0ut76k14
lijkt me wel wat, geen ketting meer smeren
Cronny
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: belgie

Re: geen ketting meer ????

Bericht door Cronny »

De ombouw kost volgens de website 1095€,het is volgens mij een HTD riem die hiervoor gebruikt wordt,deze zijn goed maar slijten ook en maken wel wat lawaai bij een kleine riemschijf .
Wanneer deze moet vervangen worden,moet alles gedemonteerd worden,een riem kan men niet klinken zoals een ketting,dus waar is het voordeel :?:
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: geen ketting meer ????

Bericht door Xavier »

Ik zie de voordelen ook niet. In de advertentie staat dat de nieuwe set weer zo'n 40.000/50.000 km moet meegaan. Voor de kosten van zo'n riem, bijna € 1100, kan ik toch best 4 a 5 kettingsets kopen, en daar rijd ik (ok, met scottoiler) toch hopelijk meer dan 50.000 km mee :-)}
GSA1200
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: geen ketting meer ????

Bericht door Fogel »

Forumleden,

Voordelen riemaandrijving: vooral geen gesmeer meer, maar ook minder vrije slag in de aandrijving omdat de riem gespannen is en een ketting altijd bewegingsruimte heeft/krijgt door uitrekken.
Natuurlijk, als je elke 300-500km smeert (of automaat hebt) en netjes schoonmaakt gaat de ketting ook 50.000 mee. Overigens, die riem alleen vervangen na 50.000 km zal geen 1.000 euro kosten toch?
Ik heb van de zomer eens op een BMW F800ST gereden. Deze heeft riemaandrijving en dat reed toch erg prettig tijdens lastwisselingen. Een heel mooi direct aandrijfgevoel, die zg. "klap" van de ketting krijg je niet.
Ook de HD van mijn broer is supersmooth, geen gesnok in de aandrijving maar dat voel je wat minder door het bizerre trillen haha! :lol:

Kent iedereen vast wel, kom je ergens net niet lekker uit, geef je ff teveel gas om het verkeerde moment, KLAP! heb je dus niet met een riem.

Groeten,
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
ArjanWaaijenberg

Re: geen ketting meer ????

Bericht door ArjanWaaijenberg »

Moet bij een nieuwe ketting de tandwielen niet vevangen worden?
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: geen ketting meer ????

Bericht door Fogel »

ArjanWaaijenberg schreef:Moet bij een nieuwe ketting de tandwielen niet vevangen worden?
idd, helemaal gelijk!

Ik bedoelde eigenlijk ketting en tandwielen. Bij riemaandrijving vervang je alleen de riem. De polies slijten amper.

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Dgr

Re: geen ketting meer ????

Bericht door Dgr »

Ik had graag zo'n riemaandrijving gehad, maar omdat de >K7 modellen een langere achterbrug hebben gaat dat niet :|
Die Umrüstung der DL 650 V-Strom ab Baujahr 2007 mit ABS ist aufgrund der längeren Schwinge nicht möglich!
Naar mijn idee missen ze een flink stuk omzet :frusty: een groot van de DL's heeft inmiddels zo'n langere achterbrug!
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: geen ketting meer ????

Bericht door Fogel »

Dgr schreef:Ik had graag zo'n riemaandrijving gehad, maar omdat de >K7 modellen een langere achterbrug hebben gaat dat niet :|
Die Umrüstung der DL 650 V-Strom ab Baujahr 2007 mit ABS ist aufgrund der längeren Schwinge nicht möglich!
Naar mijn idee missen ze een flink stuk omzet :frusty: een groot van de DL's heeft inmiddels zo'n langere achterbrug!
Ja, las het ook, iemand een idee waarom het op de 650 niet zou kunnen? zo'n iets langere achterbrug kan toch niet echt een probleem zijn, of denk ik even te simpel?

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: geen ketting meer ????

Bericht door Sparkle Black Peter »

Fogel schreef:
Dgr schreef:Ik had graag zo'n riemaandrijving gehad, maar omdat de >K7 modellen een langere achterbrug hebben gaat dat niet :|
Die Umrüstung der DL 650 V-Strom ab Baujahr 2007 mit ABS ist aufgrund der längeren Schwinge nicht möglich!
Naar mijn idee missen ze een flink stuk omzet :frusty: een groot van de DL's heeft inmiddels zo'n langere achterbrug!
Ja, las het ook, iemand een idee waarom het op de 650 niet zou kunnen? zo'n iets langere achterbrug kan toch niet echt een probleem zijn, of denk ik even te simpel?

Fogel
Riem niet lang genoeg :schater:

Ik denk dat de makers van deze riemaandrijving wel weten hoe het zit, maar waarom hij dan niet zou passen :?: :?: Dat zou je even na moeten vragen.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie