remleiding
remleiding
Ik moet een remleiding vervangen, deze van de remhendel tot aan de voorvork spitsing onderaan. Nu is mijn vraag of ik het systeem helemaal moet ontluchten of is het voldoende dat ik de leiding alleen ontlucht aan de banjobout onderaan de leiding ?
Als het volledig moet ontlucht worden hoe kan ik dit het best doen, het is een V-strom 650 met ABS van 2009.
Als het volledig moet ontlucht worden hoe kan ik dit het best doen, het is een V-strom 650 met ABS van 2009.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: remleiding
Uhh gewoon helemaal ontluchten en geheel voorzien van verse vloeistof. Stomste bezuiniging om hier iets niet goed aan te doen! Je remmen zorgen er wel voor dat je stil komt te staan als dat moet.
Re: remleiding
Als je niet precies weet hoe je het moet doen zou ik het laten doen door iemand die daar wel kijk op heeft!
Zeker in combinatie met het ABS gebeuren is het ontluchten een klusje wat echt goed moet gebeuren en net even anders dan bij een brommer zonder ABS. Er is namelijk een tweede circuit waar je ook geen lucht in wil hebben.
Laat het door iemand doen die er verstand van heeft, foutjes worden namelijk behoorlijk afgestraft.
Succes.
Zeker in combinatie met het ABS gebeuren is het ontluchten een klusje wat echt goed moet gebeuren en net even anders dan bij een brommer zonder ABS. Er is namelijk een tweede circuit waar je ook geen lucht in wil hebben.
Laat het door iemand doen die er verstand van heeft, foutjes worden namelijk behoorlijk afgestraft.
Succes.
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: remleiding
ABS remolie vervangen etc. zonder kennis hoe of wat is gewoon vragen om problemen.
Onzeker of het nu wel goed is gedaan, is het minste probleem.
Dit klusje gewoon laten doen, is waarschijnlijk minder kostbaar dan je verwacht
Onzeker of het nu wel goed is gedaan, is het minste probleem.
Dit klusje gewoon laten doen, is waarschijnlijk minder kostbaar dan je verwacht
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: remleiding
Helemaal met bovenstaande reacties eens. Als het een fiets zonder ABS is dan zou je de zaak (beide kanten) zelf nog kunnen ontluchten, waarbij ik ervoor zou kiezen om het hele systeem van nieuwe vloeistof te voorzien. Een motor voorzien van ABS zou ik wegbrengen naar een motorzaak omdat dat toch wel een ander verhaal is.
Even voor mijn nieuwgierigheid; hoe komt het dat je alleen de bovenste leiding moet vervangen en waarom kies je niet direct voor het plaatsen van staalommantelde remleidingen, bijvoorbeeld van Hell? Deze zullen mogelijk goedkoper zijn dan een originele leiding. Zijn ze niet goedkoper dan is het in ieder geval wel beter.
Even voor mijn nieuwgierigheid; hoe komt het dat je alleen de bovenste leiding moet vervangen en waarom kies je niet direct voor het plaatsen van staalommantelde remleidingen, bijvoorbeeld van Hell? Deze zullen mogelijk goedkoper zijn dan een originele leiding. Zijn ze niet goedkoper dan is het in ieder geval wel beter.
Re: remleiding
IK moet een langere remleiding plaatsen omdat ik stuurverhogers ga plaatsen van 30mm, normaal als je geen ABS hebt
is de remleiding lang genoeg. Ik heb inderdaad een remleiding van Hel besteld en verhogers van SW-motech.
is de remleiding lang genoeg. Ik heb inderdaad een remleiding van Hel besteld en verhogers van SW-motech.
Re: remleiding
Rony schreef: Ik heb inderdaad een remleiding van Hel besteld en verhogers van SW-motech.
Sinds wanneer heeft HEL remleidingen voor een DL650 met ABS??
Vergeet niet dat het verdeelblokje tussen je vorkpoten geïntegreerd is in het systeem! Je kan de leidingen daar niet zomaar even loshalen!!