Pagina 6 van 6

Geplaatst: wo 15-11-2006, 07:11
door V2fun
Misschien is het een idee om met degene waarbij het roest probleem niet wordt opgelost het tv progamma KASSA te vragen er eens aandacht aan te besteden , kijken of Suzuki dan wakker wordt.......... :evil:

DL 650 V-STROM Roest perikelen

Geplaatst: wo 15-11-2006, 10:15
door Broekie
Goei'n Dag Allemoal, :D

Onderhand weten we bijna allemaal wel dat de kleine V-Strom, althans een (groot) aantal daarvan geen toonbeeld is van een smetteloze, roest/corrosievrije motor :!:

Aangezien de dealers/leveranciers en importeur er verschillende meningen en blijkbaar ook bij de afzonderlijke gevallen afwijkende garantie/coulance op na houden is het blijkbaar voor ons allen wachtten op DIEGENE die er ECHT werk van wil maken!

Gezien de reacties op dit forum (31 "gevallen" die zich gemeld hebben) in relatie tot het aantal verkochtte 650 V-STROM's in NL :?: , weet ik nog steeds niet goed over welke verhoudingen we hier spreken/schrijven ?

Wel weet ik dat mijn Strommetje van September 2004 met 2300 km op de klok door mij gekocht in September 2006 er onder de tank zo uit ziet :

Afbeelding

Afbeelding

Van de vorige eigenaar heb ik begrepen dat naast de gemaakte km's de motor altijd binnen heeft gestaan,
je vraagt je dan NIET meer af wat er gebeurd als je hem dus NIET binnen kunt stallen !

Zelf heb ik de motor na de gemaakte foto's behandeld met ACF-50 om zodoende Xtra bescherming aan te brengen voor mijn/onze
High Sensitive Strommetje !

Voor het inspuiten hem ik hem/haar nog voorzien van Special Parts:

Afbeelding

De SUZUKI DISC WARMERS/PROTECTORS in different Colours :!:

Met vriendelijke groet, Hans :wink:

Geplaatst: wo 15-11-2006, 18:00
door Vdude
Ik zou er ook een zeiltje onder leggen, de ACF-50 vlekken trekken wel sneller weg dan olie, maar je ziet het toch al gauw een paar weken op je oprit.

Probeer ook een drupje op je remzuigers te krijgen (door bv de klauwen los te schroeven)
Hierdoor voorkom je vastklemmen en aanlopende remblokken na de winter.

Geplaatst: vr 17-11-2006, 22:06
door Biker
Waar zijn die disc protectors te koop en wat kosten ze??

Geplaatst: vr 17-11-2006, 23:45
door Stroompje
:lol: :lol: Ja.....mijn strom heeft ze ook nodig......na een weekje stilstaan zag ik vanmiddag dat ze al aan het roesten waren :!: :lol: :lol:

:arrow: Gelukkig is dat roestprobleem snel opgelost .....wat een motorweer!

Geplaatst: za 18-11-2006, 12:18
door Korsan
Gisteren mijn nieuwe motor opgehaald en 1 km naar huis gereden. Ik zal het deze winter scherp in de gaten houden of hij gaat roesten.

Geplaatst: ma 27-11-2006, 21:10
door V-Stoom
Dat ACF-50 erg goed spul is, is mij onderhand wel duidelijk :D . Waar ik nu benieuwd naar ben is:

* waar spuit ik het wel op en waar niet (kan het bijv. ook op het blok en op de uitlaat) en heeft dat zin.
* hoe komt je spuitwerk/lak eruit te zien als je het hebt opgebracht
* en moet je eerst het eventuele roest verwijderen alvorends het spul er op aan te brengen.

alvast bedankt :worship: .

Allard.

Geplaatst: di 28-11-2006, 19:20
door Biker
De uitlaat is van RVS dus dat lijkt me niet echt nodig ook zal het verdampen en verbranden. Het blok hoeft volgens mij niet beschermt te worden en wordt ook erg warm dus ook niet geschikt om te bespuiten.

Geplaatst: di 28-11-2006, 19:31
door Vdude
V-Stoom schreef:Dat ACF-50 erg goed spul is, is mij onderhand wel duidelijk :D . Waar ik nu benieuwd naar ben is:

* waar spuit ik het wel op en waar niet (kan het bijv. ook op het blok en op de uitlaat) en heeft dat zin.
* hoe komt je spuitwerk/lak eruit te zien als je het hebt opgebracht
* en moet je eerst het eventuele roest verwijderen alvorends het spul er op aan te brengen.
Ik spuit het overal op, behalve banden en remschijven.
***HIER*** zie je een topic op MF met een foto waar iemand het een winter op het blok heeft gebruikt.

***Dit Topic*** op het Bulldog forum geeft een zeer gedetailleerd antwoord op de toepassing door die lui van Corrosion-Control. (mbt uitlaat en hete delen)

Persoonlijk vind ik dat de lak en rubbers er goed van gaan uitzien, beetje glimmen. :D

Als je echt dikke brokken roest hebt zitten :shock: zou ik die er eerst afbikken. (op een V-strom onwaarschijnlijk) maar over die kleine roestpikkeltjes spuit je het zo overheen, het spul dringt door de corrosie heen en neutraliseert dit.

Roestprotectie

Geplaatst: vr 01-12-2006, 22:48
door spyball
Ik las in een reactie van Biker dat je geen roestbescherming op het blok hoeft te doen. Ik heb inmiddels al een linkercarterhelft (weliswaar onder garantie) vervangen gekregen omdat op de naad en voor de rest op de hele voorzijde roest naar boven kwam. Goed materiaal van Suzuki :twisted: temeer daar ik 's winters als ik hem gebruikt heb de hele motor met schoon leidingwater afspuit. Wijzer geworden doe ik dus ook aan roesprotectie op het blok. Uiteraard verdampt het wel maar je blijft lekker bezig.

Geplaatst: di 05-12-2006, 11:05
door V-Stoom
Bedankt voor jullie reacties,

We zullen er eens een weekendje voor gaan zitten/liggen :) . Mochten er nog aanvullende ervaringen zijn.................

Groet, Allard

Pekelfiets

Geplaatst: di 26-12-2006, 07:57
door v-nicostrom
Heb om een hoop roestproblemen voor te zijn, toch maar weer een pekelfietsje gekocht ( oeps HONDA ) al is het wel raar dat een shoppertje van meer dan 20 jaar oud minder roest heeft als sommige V-STROM'S van ons, maar goed ik hoop dat ik nu toch wel goed de winter door kan rijden, heb gelijk een testje gedaan en de honda helemaal met SILECONEN SPRAY ingespoten en wacht nu af wat het me brengt in maart 2007.

Re: Pekelfiets

Geplaatst: di 26-12-2006, 12:25
door Pale Rider
v-nicostrom schreef: heb gelijk een testje gedaan en de honda helemaal met SILECONEN SPRAY ingespoten en wacht nu af wat het me brengt ..........
Als je hem echt helemaal hebt ingespoten waarschijnlijk een flinke crash vanwege geen remwerking 8)

Tom.

Geplaatst: wo 27-12-2006, 18:56
door Biker
In het blad MOTOR staat een artikel over een Buell, nou als je dat zo leest dan is de Strom nog heilig mbt het roesten....

Geplaatst: wo 27-12-2006, 19:53
door Fred
Verleden week ne nieuwe BMW GS 1200 gezien van drie maanden oud.
Remschijven en nog andere dingen waren aan het roesten, zijn vorige van 2 jaar oud was helemaal opgeroest.
Hij heeft van BMW een nieuwe gehad met wat opleg.
De motor staat wel in weer en wind aan boord van een binnenschip dat nogal veel op de westerschelde zit.
Dit heeft hij natuurlijk niet verteld tegen BMW.
Het zout zeewater en lucht bijt zich door alles heen.
Zo zie je maar dat tegel pekel niets is bestand, zelfs geen BMW en zeker geen V-strom.
Ik rij in de winter met de wagen, ik heb vroeger toen ik nog geen wagen had genoeg kou geleden.

Geplaatst: di 02-01-2007, 16:30
door snarf
Leuk dat je over BMW begint... Zelf een BMW F650 GS Dakar, die nu ingeruild wordt voor een V-Strom 650. Roest is geen onbekende :( Na een half jaar hingen zo'n beejte de vellen lak aan het blok... Zelfs midden op het blok een grote blaas... onder garantie vervangen. Verder valt het relatief mee... sommige boutjes roest en uiteraard de gegalvaniseerde spaaknippels (spaken zelf van RVS, maar je kan geen RVS nippels in combi met RVS spaken gebruiken omdat dat hermetisch vast gaat zitten). Metalen beugeltjes van de handkappen zit sporen van blaasjes en roest.

En dan de 1200 GS... read and weep En dan heb je een motor van zo'n 15-16 duizend euro... da's pas zuur.

En mijn Soes: de spuitbussen S100 en Tectyl Superwax staan klaar... dat lesgeld heb ik betaald bij de BMW ;) Vet houden is het devies en na een natte werkweek zeker de S100 spullen controleren en bijwerken. Rijden in een hoosbui staat gelijk aan het wassen van je motor; helaas wordt ie er niet schoon van :lol:

En kijk trouwens eens onder je auto... vooral naar het alu motorblok... Daar zitten ook bloemkolen en zie je aangevreten bouten en moeren. Het scheelt dat er zo'n metalen jasje omheen zit, anders zouden we met z'n allen klagen over het roestvorming op het motorblok ;) Wil daarmee het roestprobleem niet bagetaliseren, maar wel ietwat relativeren...

Verbazing

Geplaatst: di 02-01-2007, 23:13
door Rino Negro
Ik heb met verbazing al die verhalen over roest op de V-strom gelezen. Mijn Vstrom van 3 jaar oud, in weer en wind gebruikt heeft daar totaal, maar dan ook totaal geen sporen van. Ik heb ook wel eens in de pekel gereden. De motor staat wel altijd in de schuur of garage. De motor wassen doe ik maar zelden, en als ik hem was gebruik ik daarna WD40. Dat spuit ik op het blok, de uitlaat, alle boutkoppen, de vorkpoten wrijf ik schoon met een in WD40 gedrenkte doek evenals de velgen en de swingarm. Hij ziet er echt als nieuw uit en ik heb hem net vorige week voor een goeie prijs ingeruild en een andere V-strom besteld. Kan het zijn dat bepaalde series V-stroms hier meer last van hebben dan andere?

Geplaatst: wo 03-01-2007, 00:32
door Korsan
Ik heb gisteren een kleine spuitbus WD40 en een spuitbus siliconenspray leeg gespoten. Als die nou nog roest dan geef ik het op.

Geplaatst: wo 03-01-2007, 19:43
door snarf
WD40 is nou niet bepaald een wondermiddel ;) het is beter dan niets, maar ik denk dat S100 of Tectyl Superwax beter zijn... bleek ook uit een test van pro-motor. Wellicht een idee om eens wat onbewerkt metaal en gepreparerd metaal (met de diverse middelen) in strooizout-oplossing te hangen en kijken wat het beste werkt.

Geplaatst: do 04-01-2007, 00:19
door RvGS
snarf schreef:... bleek ook uit een test van pro-motor. Wellicht een idee om eens wat onbewerkt metaal en gepreparerd metaal (met de diverse middelen) in strooizout-oplossing te hangen en kijken wat het beste werkt.
zie hier Peter Aansorgh teste voor promotor 12 anti roest producten in 2005.

Geplaatst: do 04-01-2007, 11:32
door Iron Horse
Goed en uitgebreid stuk. Alleen jammer dat het op dit forum eveneens besproken ACF-50 niet in de test is meegenomen. Ik zou wel eens willen weten hoe die er af zou komen. Volgens de producent is het fantastisch, maar dat zeggen de producenten van al die geteste producten ook.

Geplaatst: do 04-01-2007, 12:10
door snarf
Inderdaad jammer dat ACF-50 niet meegenomen is. Ben wel nieuwsgierig hoe het zich verhoudt ten opzichte van de andere producten.

Na diverse topics te hebben gelezen op andere fora ben ik niet overtuigd dat het een wondermiddel is. Zo verklaarde iemand op motorforum dat ie een met ACF-50 behandeld plamuurmes aan de schutting had gehangen en na 2 maanden was het verroest. Ook iemand die na een maand of zo toch aangevrote bouten zag op z'n motorblok. Werd vrolijk overheen gepost en niet op ingegaan.

Ik heb zelf gegalvaniseerde ringen in strooizout oplossing getest met S100 en zonder... om het proces te versnellen stukken gevijld zodat roest eerder een kans krijgt... S100 anti-corrosie werkt :) (3 dagen in een zoutoplossing laten liggen) Van tectyl Superwax weet ik ook dat het werkt en ze zijn de helft in prijs van één bus ACF-50. Bovendien makkelijk te verkrijgen bij locale motorboer of koekblikmaterialen zaak.

goed artikel

Geplaatst: do 04-01-2007, 15:15
door Rino Negro
@ BlackstromNL: bedankt voor de link naar het artikel over anti-roest middelen.

Roest, roest zucht... tijd dat het weer voorjaar wordt. Ik ga voorlopig nog maar op mijn eigen gezonde verstand af met betrekking tot het roestprobleem. In de winter zo min mogelijk wassen, als er gepekeld is motor afspoelen en als ie droog is WD40 op de kritieke punten en bijna na iedere rit mijn ketting smeren met de OSCO zolang er allerhande rotzooi op de weg ligt. Werkt voor mij in ieder geval. :?

Geplaatst: di 10-04-2007, 16:51
door Wannabee Stromer
snarf schreef:Inderdaad jammer dat ACF-50 niet meegenomen is. Ben wel nieuwsgierig hoe het zich verhoudt ten opzichte van de andere producten.

Na diverse topics te hebben gelezen op andere fora ben ik niet overtuigd dat het een wondermiddel is. Zo verklaarde iemand op motorforum dat ie een met ACF-50 behandeld plamuurmes aan de schutting had gehangen en na 2 maanden was het verroest. Ook iemand die na een maand of zo toch aangevrote bouten zag op z'n motorblok. Werd vrolijk overheen gepost en niet op ingegaan.

Ik heb zelf gegalvaniseerde ringen in strooizout oplossing getest met S100 en zonder... om het proces te versnellen stukken gevijld zodat roest eerder een kans krijgt... S100 anti-corrosie werkt :) (3 dagen in een zoutoplossing laten liggen) Van tectyl Superwax weet ik ook dat het werkt en ze zijn de helft in prijs van één bus ACF-50. Bovendien makkelijk te verkrijgen bij locale motorboer of koekblikmaterialen zaak.
Beetje late reactie, maar die ACF-50 werkt perfect!. heb mijn motor dr mee ingewreven en ....

Het heeft niet gevroren!
Dus ook geen Pekel en ook geen roest.

En dat voor eeeehm.............. ik ben de prijs alweer vergeten. :D

Geplaatst: di 10-04-2007, 17:27
door snarf
Geen pekel? Euh... nou... Ze strooien al bij een graadje boven nul... Dat heet preventief strooien ;) En ik heb de nodige witte wegen gezien in januari en februari en dat was niet van de sneeuw.

BTW: prijs vind ik tot daar aan toe, maar de simpele verkrijgbaarheid van de andere spullen vind ik wel zo makkelijk.

Geplaatst: di 10-04-2007, 19:22
door Wannabee Stromer
Van achter mijn PC'tje vind ik vrij gemakkelijk

Geplaatst: zo 17-06-2007, 19:04
door Dennisdee
Afbeelding Afbeelding

Ik heb mijn nieuwe DL 650 V-Strom pas 10 dagen (neen nog geen roest te zien) en na het lezen van deze roest topic begin ik serieus te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt, wie wil er nu een verroeste Motor?...

Ik ga in ieder geval preventief werken en daar gebruik ik "Mer" voor, ik gebruik het bij mijn wagen, en fietsen, en nu ook bij mijn Motor, je kan het puur gebruiken om enkele malen per jaar mee in te smeren/opwrijven en ook in het waswater een dopje gieten, het geeft een glans en voelt zeer zacht aan , te gebruiken op alle metalen.

En het voorkomt roest.. we zullen zien binnen enkele maanden..

Het is wel een Duits product, hopelijk is dat geen gevoelig punt op dit Nederlands forum.. :lol:

Het is niet in de gewone winkel te verkrijgen, enkel op bestelling OF op Speciale beurzen.

Dennis.

Geplaatst: ma 18-06-2007, 21:15
door Pim
Kan best een goed product zijn, maar ik zou bij de Strom toch iets sterkers als ACF-50 gebruiken. Tenzij je nooit in de winter of regen rijdt :lol:

Geplaatst: wo 27-06-2007, 02:43
door Sparkle Black Peter
Voor diegene die het nog niet gelezen hebben: KIJK OOK FF OP HET STICKY ITEM(belangrijke informatie enz...). Daar kun je lezen wat we aan het ROESTPROBLEEM proberen te doen.

GROETELS,

Peter

Geplaatst: za 14-07-2007, 01:56
door Sparkle Black Peter
EEN VRUCHTBAAR BEZOEK AAN BV NIMAG :lol:

We hebben bijna 2 uur gesproken met 3 mensen van Nimag.

De specialist en ik zijn van mening dat het een vruchtbaar gesprek is geweest. Ons gevoel is dat Nimag n.a.v. ons bezoek en het dossier, wel degelijk iets aan het probleem wil gaan doen. Zij zijn er zich wel degelijk van bewust dat tevreden klanten voor hun de beste reclame is.

Een verslag van het gesprek zet ik later op het forum. Één ding kan ik wel alvast mededelen; Het dossier wordt vertaald naar het Engels en opgestuurd naar Japan. Samen met een lijst, met daarop gespecificeerd, die onderdelen die roestgevoelig zijn en de aantallen daarvan.

Omdat mijn lijst niet 'up-to-date' is en ik een zo recent mogelijke lijst wil meesturen, wil ik aan jullie vragen om aan mij, ZO SNEL MOGELIJK, het volgende door te geven:

- DE ONDERDELEN DIE BIJ JOU MOTOR AAN HET ROESTEN OF VERROEST ZIJN (m.u.v. remschijven)
- TYPE MOTOR (DL650 of DL1000)
- BOUWJAAR


Ik hou jullie op de hoogte

Peter

Geplaatst: za 14-07-2007, 18:39
door Iron Horse
Als Suzuki of Nimag er niets aan doet dan moet je het zelf dus maar doen. Onderstaand zoals het was en zoals het is geworden. Het is wel even wat werk, vooral het juist afplakken en wegsnijden van het teveel aan afplakband, maar dan ziet het er toch weer een stuk aangenamer uit. Voor het verwijderen van het roest in de holnieten kwam een ontbraamborstel 12 mm van de Gamma uitstekend van pas (te verkrijgen bij afdeling fitwerk). De gebruikte lak is een spuitbus Hammerite zilvergrijs S 015 in ca. 6 lagen. (droogtijd tussen de lagen door minimaal 15 minuten en maximaal 3 uur, definitieve uitharding 6 weken. Weinig hoogglans zoals het label doet vermoeden.) Die overigens om de haverklap dicht zat, wat het spuiten er niet gemakkelijker mee maakte.

BTW, denk er aan dat de bouten van de remschijven d.m.v. loctite "middelvast" worden gemonteerd!

Een andere aanwijzing betreft de snelheidsmeter, die heeft 2 inkepingen die de indruk wekken dat die als borging dienen. Dat doen ze dus niet.! De schuine kant dient tegen de nok van de linker voorvorkpoot aan te liggen en dan kun je de centrale bout aandraaien. Hij ligt dus vast in rijrichting.Dit geldt dus alleen voor de 650, de 1000 meet op het voorste kettingwiel :wink:

(Exuses voor het grote formaat.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: zo 15-07-2007, 22:46
door Iron Horse
Persoonlijk denk ik dat er toch in ieder geval iemand zich in zou moeten herkennen gezien de vele roestperikelen die er geweest zijn. Maar kennelijk niet, dan maar ter algemene informatie

Geplaatst: ma 16-07-2007, 16:59
door Sparkle Black Peter
Ook hier voor de zekerheid het verslag!!

KORT VERSLAG VAN HET BEZOEK AAN BV NIMAG. 13-07-2007

Rond 13.30 uur ben ik op mijn Strom richting Vianen gereden. We hadden om 15.00 uur een afspraak met Dhr. W. Mastenbroek. De corrosiespecialist (Dhr. Huijbregts) en ik hadden afgesproken elkaar bij Nimag te treffen.

We werden hartelijk ontvangen met een kopje koffie en namen plaats in een vergaderzaal. Van Nimag waren er 3 mensen bij het gesprek aanwezig. Dhr. F. Hulsebosch ( Afd. After Sales), Dhr. W. Mastenbroek (Manager After Sales) en Dhr. Landman (General Manager Motoren en Marine).

Na wat gesproken te hebben over koetjes en kalfjes(o.a. de nieuwe V-Strom 2008?), kwam het corrosiedossier ter spraken.

Er werd vanuit Nimag serieus ingegaan op het dossier en de problematiek waarmee sommige V-Stroms te maken hebben. Er werd wel gesteld dat óók roestvorming van bepaalde onderdelen, wel degelijk onder de 2 jarige garantie van Suzuki vallen. Op de vraag aan Nimag wat dan wel of niet onder deze garantie valt, kon niet onmiddellijk antwoord worden geven. Dit is per ‘geval’ verschillend en de beoordeling in deze is aan de dealer.
Mocht het zo zijn dat men er met de dealer niet uitkomt, om wat voor reden dan ook, men ten alle tijden contact op moet/kan nemen met Nimag. Deze zullen de claim beoordelen en contact opnemen met desbetreffende dealer voor mogelijke verdere acties. Belangrijk punt hierbij is wel dat er gedegen onderhoud is gepleegd. Er zijn nu eenmaal onderdelen die gevoelig zijn voor roest.

Nimag gaf ook aan dat bepaalde onderdelen niet zo maar mogen roesten, het gaat hierbij vooral om gelakte delen. waaronder o.a. koffer-rek, tank en frame. In sommige gevallen ook de binnenkant van de tank en de verchroomde voorvork, mag niet snel gaan roesten. Deze worden na beoordeling door de dealer in sommige gevallen onder garantie vervangen.

Wat betreft het balhoofd en de geleider, is het een ander verhaal. Men was het er wel mee eens dat, omdat deze onderdelen in het zicht zitten, er voor de Nederlandse markt andere materiaal gebruikt moeten worden.

Nimag gaat het dossier vertalen in het Engels en opsturen naar Japan met o.a. de vraag; zijn er in de loop der jaren andere materialen gebruikt voor de V-Strom die van invloed zijn geweest op corrosiegevoelige onderdelen?

Afhankelijk hiervan gaat Nimag kijken naar oplossingen. Voor de gedupeerde, waarvan de garantie is verlopen, gaat men kijken of die in aanmerking kunnen komen voor een coulanceregeling. Zodat ook bij hen het corrosieprobleem kan worden opgelost. Ook worden. indien nodig, de dealers op de hoogte gebracht.

Wel is gevraagd of ik n.a.v. de klachten op het forum, een lijst kan samenstellen met daarop de aantallen van die onderdelen (geen schijfremmen) die bij de V-Strom gaan roesten. Deze lijst kunnen ze dan meesturen naar Japan.

Ik en ook de specialist zijn van mening dat het een vruchtbaar gesprek is geweest. Ons gevoel is dat Nimag n.a.v. ons bezoek, wel degelijk iets aan het probleem wil gaan doen. Zij zijn er zich wel degelijk van bewust dat tevreden klanten voor hun de beste reclame is.

HouDoe

Peter

ROESTGEGEVENS V - STROM 650

Geplaatst: zo 29-07-2007, 13:27
door gert
beste peter ,

Ik vind het reuze wat je presteert om gelijk te krijgen bij NIMAG over het corrosieprobleem bij de DL 650 !

Ik heb sinds twee jaar een DL 650 en na één jaar had ik al reeds roestige plekjes op m'n motor .

Mag ik als belg ook beroep doen op jou om corrosiegegevens van m'n DL 650 door te geven ? :?:


Groeten van een belgische V - strommer , gert .

Re: ROESTGEGEVENS V - STROM 650

Geplaatst: ma 30-07-2007, 20:00
door Sparkle Black Peter
gert schreef:beste peter ,

Ik vind het reuze wat je presteert om gelijk te krijgen bij NIMAG over het corrosieprobleem bij de DL 650 !

Ik heb sinds twee jaar een DL 650 en na één jaar had ik al reeds roestige plekjes op m'n motor .

Mag ik als belg ook beroep doen op jou om corrosiegegevens van m'n DL 650 door te geven ? :?:

Groeten van een belgische V - strommer , gert .
Hoi Gert,

Natuurlijk mag je jou gegevens aan mij doorgeven, maar of dat enige zin heeft weet ik niet. Mocht het ooit komen tot een regeling met Nimag, dan zullen onze Belgische vrienden daar geen gebruik van kunnen maken. Dit omdat België een andere importeur heeft volgens mij.

Misschien raadzaam om ook in België zo'n actie te starten. Ik weet niet hoe het bij jullie gesteld is met de roestperikelen? Heb jij enig idee :?:

Groet,

Peter.