Doodziek...... roest en nog eens roest.

Frame, vering, ketting etc
Strommie

Bericht door Strommie »

Een aardige 'leeg-loop' van in éérste instantie zeer tevreden V-Strom rijders; als IK Nimag was, zou ik mij op z'n minst schamen- en ernstige zorgen gaan maken!
Ook ik ben blij, dat mijn Strom de deur uit is, want ik kan ook absoluut niet tegen deze roest-perikelen :evil:
Rob I.H.: Dit is toch werkelijk zeer ernstig, en begrijp eigenlijk niet, dat een man zoals jij (zeer daad-krachtig) dit zó over je heen laat komen!
Ga met dat 'ding' naar T.V.-programma's zoals bijv. 'Radar/Kassa' en/of rij ermee naar de BOVAG in Bunnik, en laat hun ook een oordeel vellen.
Een stukje schrijven naar de landelijk MOTOR-bladen mét foto's?!!!!!!
Ik wil je wel (onder-)steunen, en ook m'n woordje doen, indien nodig!

Groet, Rinus
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

De nimag maakt zich niet druk..ze hebben toch inmiddels al geld aan je verdient....... :evil:
Rhino

Bericht door Rhino »

Strommie schreef:Een aardige 'leeg-loop' van in éérste instantie zeer tevreden V-Strom rijders; als IK Nimag was, zou ik mij op z'n minst schamen- en ernstige zorgen gaan maken!
Ook ik ben blij, dat mijn Strom de deur uit is, want ik kan ook absoluut niet tegen deze roest-perikelen :evil:
Rob I.H.: Dit is toch werkelijk zeer ernstig, en begrijp eigenlijk niet, dat een man zoals jij (zeer daad-krachtig) dit zó over je heen laat komen!
Ga met dat 'ding' naar T.V.-programma's zoals bijv. 'Radar/Kassa' en/of rij ermee naar de BOVAG in Bunnik, en laat hun ook een oordeel vellen.
Een stukje schrijven naar de landelijk MOTOR-bladen mét foto's?!!!!!!
Ik wil je wel (onder-)steunen, en ook m'n woordje doen, indien nodig!

Groet, Rinus
Ik heb in ieder geval nog geen spijt van de overstap
gert

roest

Bericht door gert »

hallo V-strommers ,

Ik heb mijn DL 650 bijna een jaar . Tijdens de wintermaanden niet gereden , dus van aantasting door pekel is geen sprake.
Een motorfiets anno 2005 mag gewoon niet roesten en binnen het jaar zit er op plekken die jullie wel bekend zijn roest. Zal ik mijn advocaat hiervoor moeten raadplegen , want ik pik zoiets niet. Massaal zijn er klachten verschenen op dit forum , en waarschijnlijk ook op andere forums. Kan dit zomaar zijn loopje nemen ? , of moet ik ook overschakelen naar een varadero ! Kunnen we geen petitie opstarten ?
Mijn omheining van bekaert roest toch ook niet en staat ook in weer en wind buiten !! Een product dat ontwikkeld is voor buitengebruik mag gewoon niet roesten. En als je graag allerlei producten wil uittesten kan ik daar aleen maar van zeggen : moet je daarvoor een moto kopen van om en bij de 7500 € ??? , doe dat dan op op je kruiwagen (niet nodig , want die roesten tegenwoordig ook al niet meer !)
Lange

roest

Bericht door Lange »

ik wil hier geen zand in de ogen strooien maar ik denk dat ik heb een super exampleer heb.

Ik woon hier in finland en hier wordt er tonnen zout gestrooid gedurende de winter.
Heb mijn motor buitengehaald vanzodra de snelwegen en de de grotere wegen vrij waren.En dit voor het tweede jaar

En ik heb niks roest, niks totaal niks.
Als ik dan alle verhalen hoor moet ik zeggen godverdomme hoe kan dat allemaal.

Ik ben zelf al tot het besluit gekomen als ik ooit een andere motor ik toch eens goed ga nadenken

Honda geeft nu 4 jaar garantie op zijn motors.
Alleen is het probleem..Welke motor voor iemand die 2 meter is.

Maar ja das toekomst.

lange
Erik Hofstee

Re: roest

Bericht door Erik Hofstee »

lange schreef: Alleen is het probleem..Welke motor voor iemand die 2 meter is.

Maar ja das toekomst.

lange
Varadero :wink:
Wannabee Stromer

Bericht door Wannabee Stromer »

Iron Horse schreef:Ach, dan blijven ze gewoon hetzelfde beweren. Ze zeggen ook nooit forums te lezen, maar weten wel met zekerheid te beweren dat daar alleen maar onzin wordt verkondigd en gelijktijdig wordt dit forum dan weer aangeraden om te bezoeken in e.o.a. schrijven van Nimag.
Rob en iedere andere stromer met roest problemen. In een juridisch geschil heb je NIETS te maken met NIMAG. Je koopt die motor bij een dealer, of wat mij betreft bij een supermarkt. DAT is de partij waar jij een geschil mee hebt want zij hebben een ondeugdelijk product geleverd.

En ja zij kunnen op hun beurt hun schade verhalen bij Nimag en die weer bij suzuki, etc.

Als ik jullie was zou ik zelfs geen genoegen nemen met coulance, vervangingen en andere syptoombestrijdingen. Ik zou mijn de aankoop ongedaan maken en mijn geld terug eisen.

Ik snap dat je helemaal geen zin hebt in dit gezeik, maar je hebt er wel je gvd dure Euro's aan besteed en over 2 jaar is die fiets geen ruk meer waard.

Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid, maar op de dag dat ik me inschreef op dit forum kun je me meteen een WOULDBE stromer noemen.
Met pijn in mijn hart, dat wel, want ik was eigenlijk al verliefd.

Iemand tips voor alternatieven? ik ga maar eens naar een GS kijken.

Groet,
Jeroen
Fred

Bericht door Fred »

De mijne is nu twee jaar, verleden week nog helemaal blootgezet.... geen spatje roest te zien...... :lol:
Remakil

Bericht door Remakil »

Wannabee Stromer schreef:

Als ik jullie was zou ik zelfs geen genoegen nemen met coulance, vervangingen en andere syptoombestrijdingen. Ik zou mijn de aankoop ongedaan maken en mijn geld terug eisen.
En jij denkt dat je zomaar een koop ongedaan kunt maken... :?:
Dacht ut dus niet! Als je aannemelijk kunt maken dat de roest een gevolg is van ondeugdelijk materiaal/laklaag, dan dient de Nimag of de dealer het gewoon te repareren, niets meer en niets minder!!!

Wie het niet eens is met de beslissing van Nimag kan het aanvechten, het beste via de rechtsbijstandsverzekeraar. Maar dan zul je wel met de juiste wapens moeten strijden... ;)


Overigens, wel komisch dat jij direct afhaakt als potentiële stromkoper! Er zijn ook genoeg positieve verhalen en bovendien is het 2007 model op diverse plaatsen verbeterd. Zelf heb ik met mijn 650 uit 2005 geen enkele last van roest. Goed, de moer aan de onderzijde van de kroonplaat kent wat roest, maar wat geeft dat nou? Alsof ik daar tegenaan kijk... 8)

Ik heb het gevoel dat sommige gevallen wat overdreven zijn en- of voorkomen hadden kunnen worden. Iemand die in november door de pekel rijdt en zijn motor bijv,. dan een half jaar laat staan, geeft pekel een half jaar de ruimte en vraagt om problemen. Als je de Strom goed behandeld, zal het in de meeste gevallen (mijn mening) best meevallen... :roll:

En ga maar voor een GS kijken hoor... 2x zo duur als een DL650 en ruim duurder dan een 1000... voor dat prijsverschil kan je heel wat anti-roestbehandelingen uitvoeren en wat assesoires bijkopen... :P
Korsan

Bericht door Korsan »

Zoals ik al bij eerder onderwerp had aangegeven heb ik de sec kleppen verwijderd. Ik ben wel op enkele plekken roest tegengekomen. Ik rij de winters door, maar ik weet niet of de vorige eigenaar dat ook heeft gedaan. Ik vond het allemaal wel meevallen, maar ja zelfs dat kleine beetje mag eigenlijk niet.

De pekel heeft de velgen en voorvork ook aangetast.

Misschien dat we gezamelijk een petitie kunnen indienen of vertrouwen kunnen opzeggen (net als D'66). Behouden wij ons nederlandse nationaliteit=erkenning probleem en kan Rita=Suzuki compensatie bieden.

Wie is juridisch aangelegd?
gert

roest v - strom

Bericht door gert »

beste v - strommers en symphatisanten ,

In het jaar 1978 reed ik als 16 - jarige dag in en dag uit , winter en zomer

gedurende 3 volle jaren met een yamaha DT 50 . Geen plekje

roest ,geen witte uitslag op oppervlaktebehandelde materialen en zeker

geen roestplekjes op de voorvork , geen roest aan de uiteinden van het

stuur . Ik beweer niet dat mijn DL 650 uit elkaar valt van de roest maar

28 jaar later dan mijn DT 50 kan ik toch moeilijk aanvaarden dat ik op

een splinternieuwe fiets producten moet gebruiken om (in normale

omstandigheden gereden !!) ) mijn bike corrosievrij te houden !!

Waarschijnlijk zijn er verschillende series van de DL 650 ? waarbij de

ene al wat meer last heeft van roest dan de andere . Jullie zijn steeds

NIMAG aan't aankaarten maar ik ben belg en heb met deze invoerder

niets te maken . Bij ons is dat SUZUKI BELGIUM. Al meerdere malen is

er voorgesteld om de handen (juridisch) in elkaar te slaan en hoever staan

we ? Volgens mijn weten nergens (denk ik althans). Dus wie geeft het

startschot ? Misschien ik ( ga me eens informeren om een online - petitie

op te starten ) .......... groetjes van V- STROMMER gert
Remakil

Bericht door Remakil »

Een koekblik (auto) zit anders ook onder de producten die hem roestbestendig moeten maken, maar je moet eens voor de grap onder je auto gaan kijken... :? :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wannabee Stromer schreef:
Iron Horse schreef:Ach, dan blijven ze gewoon hetzelfde beweren. Ze zeggen ook nooit forums te lezen, maar weten wel met zekerheid te beweren dat daar alleen maar onzin wordt verkondigd en gelijktijdig wordt dit forum dan weer aangeraden om te bezoeken in e.o.a. schrijven van Nimag.
Rob en iedere andere stromer met roest problemen. In een juridisch geschil heb je NIETS te maken met NIMAG. Je koopt die motor bij een dealer, of wat mij betreft bij een supermarkt. DAT is de partij waar jij een geschil mee hebt want zij hebben een ondeugdelijk product geleverd.

En ja zij kunnen op hun beurt hun schade verhalen bij Nimag en die weer bij suzuki, etc.

Als ik jullie was zou ik zelfs geen genoegen nemen met coulance, vervangingen en andere syptoombestrijdingen. Ik zou mijn de aankoop ongedaan maken en mijn geld terug eisen.

Ik snap dat je helemaal geen zin hebt in dit gezeik, maar je hebt er wel je gvd dure Euro's aan besteed en over 2 jaar is die fiets geen ruk meer waard.

Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid, maar op de dag dat ik me inschreef op dit forum kun je me meteen een WOULDBE stromer noemen.
Met pijn in mijn hart, dat wel, want ik was eigenlijk al verliefd.

Iemand tips voor alternatieven? ik ga maar eens naar een GS kijken.

Groet,
Jeroen
Ik heb er inderdaad geen zin in om al dat gezeur te doorlopen. En er speelt no het e.e.a. wat ik in dit hele epistel al eens verklaard heb. Maar misschien dat er anderen zijn die er wel werk van gaan maken, en dan mogen mijn foto's daar gerust bij worden ingezet.

En voor betreft je keuze om nu meteen een WOULDBE te worden is niet helemaal terecht lijkt me. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. wanneer je vaaf het begin er rekening mee houdt en hem goed preventief behandelt kun je het grotendeels voor zijn. Is wel bespottelijk dat je dat vandaag de dag nog zo uitgebreid moet doen, maar dat terzijde. Je laat er wel een goeie fiets voor staan voor een relatief gunstige prijs.

Maar het is jouw keus natuurlijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Wannabee Stromer

Bericht door Wannabee Stromer »

Iron Horse schreef:wanneer je vaaf het begin er rekening mee houdt en hem goed preventief behandelt kun je het grotendeels voor zijn. Is wel bespottelijk dat je dat vandaag de dag nog zo uitgebreid moet doen,
IDD bespottelijk en ik heb daar dus helemaal geen zin in. Ik ga de motor voor woon werk gebruiken en ik ben helemaal geen poetser en ga zeker niet na elke rit de boel zorgvuldig schoonmaken. Dan kan ik net zo goed in de file aansluiten. Eens in de maand een hogedrukspuit en daarna een poetsbeurt moet voldoende zijn.
Ook bespottelijk dat je met een ADVENTURE fiets, waar je de wereld mee rond zou moeten kunnen, huilend naar je moeder moet rennen als je een beetje regen en laat staan pekel tegenkomt of dat je hem dan met een fluwelen doekje moet droogdeppen.

Tuurlijk het is een gunstig geprijsde fiets, maar in dit geval vind ik goedkoop duurkoop. Kijk maar eens naar je afschrijving.
Ik koop dan liever een oudere motor van betere kwaliteit.

Tuurlijk ik houd de Strom wel in de gaten, want ik hoop voor iedereen dat met de 2007 modellen dit euvel wordt opgelost. Het zou zonde zijn als zo'n verder geweldige fiets door zo'n knullig probleem ten gronde zou gaan.
Wannabee Stromer

Bericht door Wannabee Stromer »

Remakil schreef: En jij denkt dat je zomaar een koop ongedaan kunt maken... :?:
Dacht ut dus niet! Als je aannemelijk kunt maken dat de roest een gevolg is van ondeugdelijk materiaal/laklaag, dan dient de Nimag of de dealer het gewoon te repareren, niets meer en niets minder!!!
Dat is prima, maar als dat wordt gedaan met dezelfde inferieure onderdelen hoef je daar echt geen genoegen mee te nemen.

Er zijn ook genoeg positieve verhalen en bovendien is het 2007 model op diverse plaatsen verbeterd.
Ik mag hopen dat het 2007 model nog niet roest. :roll:
Zelf heb ik met mijn 650 uit 2005 geen enkele last van roest. Goed, de moer aan de onderzijde van de kroonplaat kent wat roest, maar wat geeft dat nou? Alsof ik daar tegenaan kijk... 8)
Roest is net kanker, als het eenmaal begint......
En ga maar voor een GS kijken hoor... 2x zo duur als een DL650 en ruim duurder dan een 1000... voor dat prijsverschil kan je heel wat anti-roestbehandelingen uitvoeren en wat assesoires bijkopen.
Een nieuwe ja, maar ik heb geen nieuwe nodig om hetzelfde kwaliteitsniveau te halen als een DL.

Begrijp me goed, ik had graag een goede DL gekocht hoor, ik moet mijn teleurstelling ook gewoon even van me af schrijven
Remakil

Bericht door Remakil »

Teleurstelling van horen zeggen dan... en ik heb dus geen last van roest, wat weer positief moet zijn... :)
Bovendien overdrijf je sterk, alsof je na elke rit moet poetsen/wassen/boenen... Als je een stok zoekt om een hond te slaan, zul je er eentje vinden...

Elke motorrijder die de hele winte doorrijdt, weet dat hij zijn motor moet behandelen om hem goed door de winter heen te brengen. Een maatje van me rijdt met 2 stokoude Yamaha's en spuit deze van top tot teen in met bescherming... zo rijdt hij maanden rond en na de winter haalt hij alles er af... zo ken ik meerdere doorrijders die dat doen en zo zul je het ook met een V-strom moeten doen... :)

Verder praat je over inferieure onderdelen... is makkelijk oordelen vanaf de zijlijn... heb je ooit wel eens zo'n ding van dichtbij gezien? Maar goed, jij loopt een klasse fiets mis, omdat je al gaat huilen voor je geslagen bent... Beschermen gaat ook heel makkelijk... de mogelijk zwakke punten staan hier genoemd, je kunt er zo wat aan doen... beetje blanke tectiel hier... beetje tape daar... is vaak volledig uit het zicht, dus kleine moeite, groot plezier... een echte motorrijder draait daar zijn hand niet voor om... :D

En nogmaals, de mijne heeft nergens last van, staat nu ruim 12.000 km op de teller en is ene jaar oud... plaatje... :!:
Biker

Bericht door Biker »

Ik ben het helemaal met je eens Remakil. Ook mijn fiets met 11.800 km en 18 maanden oud ziet er nog spik en span uit. Als je alle motors van de weg afhaalt en ze gaat controleren zoals dat door sommigen wordt gedaan dan roest elke motor!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

De mijne staat nu na de laatste 3500 kilometer gewoon met veel aangekoekt vuil nog steeds zo geparkeerd. Ik moet zeggen, MET dat vuil zie ik de aangetaste plekken ook niet meer. Dat vuil blijft prima zitten door de beschermingsmiddelen die lekker plakken. Ben ook geen poetser dus ik vind het wel goed zo als het technisch allemaal maar in orde is, maar dat probeer ik ook zoveel mogelijk zelf te doen.

Ik wil daarmee uiteraard het roestprobleem zoals dat bij mij en vele anderen, maar met nadruk niet iedereen dus, voorkomt niet met bovengenoemde opmerking van tafel vegen. Het blijft niet nodig. En er zitten dus kennelijk ook goede tussen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

En technisch goed zijn ze!!
Kermit

afscheid, maar geen roest.

Bericht door Kermit »

vanmiddag zag ik 'm weer staan bij de dealer: gerepatrieerd uit Zweden. 17000 km op de teller, 1.5 jaar oud, mijn oude k5 onder de butsen en deuken. wachtend op een intensieve herstelbeurt en een nieuwe berijder.

echter geen roest van betekenis, behalve iets op de remschijven, wat me geen probleem lijkt, mits er zo nu en dan even geremd wordt.
wel altijd binnen gestaan (niet tijdens het rijden natuurlijk), niet in de pekel gereden en kwistig met wd40 gezwaaid. de iridiumbougies leken veelbelovend het verbruik te verlagen tot 1 op >20 in de eerste 500 km. daar kan straks iemand anders plezier van hebben.
:mrgreen:
Broekie

Inventarisatielijst ?

Bericht door Broekie »

Beste Strommer's

Daar ik volgende week ondanks alle ROESTPROBLEMATIEK toch voornemens ben een 650 te gaan aanschaffen vraag ik mij af waar die inventarisatielijst is of blijft :?:
Ik bedoel naast de roestpunten ook het aantal motoren die er last van hebben.

Uiteraard wil ik mijn eventuele toekomstige Strom aan een grondig onderzoek onderwerpen, zeker visueel op ROEST. Ik zou het dan toch wel heel fijn vinden als ik weet waar de "ZWAKKE" plekken zijn :!:

Of is het de bedoeling dat ik 15 pagina's forum door mag/moet gaan spitten ?

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking zover,
JoStrom

Bericht door JoStrom »

Mijn DL650 K4, aangekocht sinds een 2-tal weken is (na 2 jaar & 25000km) toch roestvrij, afgezien van een klein roestvlekje ter hoogte van de lasnaad van de linker voetsteun.
Voor het overige nergens iets te bespeuren.
Toen ik mijn Deauville destijds aankocht (toen 3j oud & 48000km) zat er heel wat meer roest op (vooral rond de uitlaat).
Vdude

Bericht door Vdude »

Ik heb dit mooie weer aangegrepen om 'm eens even lekker te wassen, droog te blazen en HELEMAAL vol te blaffen met ACF-50.
Heb vorig jaar een liter gekocht en heb nog genoeg voor volgend jaar over, werkt supergoed en blijft de hele winter zitten (je ziet het nauwelijks zitten trouwens)
Pekel of geen pekel, ik rij door,

Je ziet trouwens dat de eerste inkoopacties bij de merkenclubs weer zijn begonnen (voor diegen die het nog niet heeft)
Inkoopactie BMW GS-Club
Blackstrom

Re: Inventarisatielijst ?

Bericht door Blackstrom »

Broekie schreef:
Uiteraard wil ik mijn eventuele toekomstige Strom aan een grondig onderzoek onderwerpen, zeker visueel op ROEST. Ik zou het dan toch wel heel fijn vinden als ik weet waar de "ZWAKKE" plekken zijn :!:

Of is het de bedoeling dat ik 15 pagina's forum door mag/moet gaan spitten ?

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking zover,
Volgens mij is het inderdaad de bedoeling dat u 15 pagina's forum
doorspit.
Heeft u mischien concentratieproblemen? Bent u dislectisch?
Of zijn er andere lichamelijke ongemakken die u het lezen bemoeilijken?

Gewoon even die 15 paginaatjes doorlezen en zelf aantekeningen maken
van de voorkomende roestproblemen en u heeft een prachige
inventarislijst. Met deze lijst in de hand kunt u uw V-strom uitstekend
prepareren voor wintergebruik.

Veel succes!

met vr. gr.
Richard
Bandit

Re: Inventarisatielijst ?

Bericht door Bandit »

blackstrom schreef:
Broekie schreef:
Uiteraard wil ik mijn eventuele toekomstige Strom aan een grondig onderzoek onderwerpen, zeker visueel op ROEST. Ik zou het dan toch wel heel fijn vinden als ik weet waar de "ZWAKKE" plekken zijn :!:

Of is het de bedoeling dat ik 15 pagina's forum door mag/moet gaan spitten ?

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking zover,
Volgens mij is het inderdaad de bedoeling dat u 15 pagina's forum
doorspit.
Heeft u mischien concentratieproblemen? Bent u dislectisch?
Of zijn er andere lichamelijke ongemakken die u het lezen bemoeilijken?

Gewoon even die 15 paginaatjes doorlezen en zelf aantekeningen maken
van de voorkomende roestproblemen en u heeft een prachige
inventarislijst. Met deze lijst in de hand kunt u uw V-strom uitstekend
prepareren voor wintergebruik.

Veel succes!

met vr. gr.
Richard
En mocht (wat misschien uit uw woorden op te maken valt) er i.d.d. behoeftaan zijn, dan is daar voor u een schone taakweg gelegd. Andere en nieuwe forum leden zullen u er dankbaar voor zijn. :lol:

8) Toon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Leuke opmerkingen hoor, maar ik kan me wel wat voorstellen bij die 15 pagina's. Ik zou ze sowieso toch maar lezen indien je gedetailleerde informatie wilt hebben. Maar kort gezegd is bijna alles van het frame en tankonderzijde plus chroom van de voorpoten, remschijven, uitlaat enz. uitermate roestgevoelig. Een beetje pekel vreet ook al het wel en niet gelakte aluminium op en veroorzaakt daar de nodige schade, waaronder de velgen. Verder allerhande bouten en moeren en elektrische onderdelen. Maar met het nodige inspuitwerk kun je het redelijk buiten de deur houden. Je moet maar zo denken je koopt een relatief goedkope motorfiets, je moet er alleen voor een kapitaal aan conserveringsmiddelen tegenaan smijten. Maar dan heb je ook wat. Voor de rest technisch gezien een prima fiets hoor. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Broekie

Bericht door Broekie »

Dag Lackstrom/Richard

Daar ik het onderwerp was beginnen te lezen waar het begint en omdat er mijns inziens daar sprake van leek te zijn om het geheel te inventariseren dacht ik "slim" te zijn en te vragen of betreffende lijst er al is !

Gezien jouw reactie was/ben jij er in ieder geval niet van op de hoogte, bij deze.

Tevens wil ik je bedanken voor je welgemeende interesse in mijn fysieke/geestesgesteldheid. Dat zie je niet zo veel meer tegenwoordig, individuen die nog begaan zijn met de medemens. Daarnaast valt me je,lovenswaardige, goede opvoeding op door onbekenden met "u" aan te spreken/schrijven, ik houdt daar wel van.

Uiteraard neem ik graag je succes wensen en vriendelijke groeten in ontvangst en hoop tegelijkertijd dat wij samen nog een fijne tijd mogen genieten van alles wat het forum ons brengt !

Met hartelijke groet'n oet 't oost'n
Laatst gewijzigd door Broekie op ma 06-11-2006, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Broekie

DE INVENTARISATIELIJST !

Bericht door Broekie »

Beste Strommers en Strommerinnen

Naar aanleiding van een vriendelijk verzoek van Bandit en een Openlijke in twijfeltrekking mijner Gesteldheid van Blackstrom volgt hieronder de veelbeschreven doch nimmer aanwezig gewezen
Inventarisatielijst met betrekking tot Roestproblematiek
Voor de goede orde wil ik jullie allen er vriendelijk op wijzen dat er GEEN rechten aan deze inventarisatielijst kunnen worden ontleent dan wel de opsteller AANSPRAKELIJK kunnen stellen voor genoten ongemak en/of ergenis. Personen met stoornissen en diegenen die al onder doktersbehandeling staan dienen de uitslag ALLEEN te aanschouwen in het bijzijn van anderen.
DE INVENTARISATIELIJST

Aantal personen met klachten mbt tot roest aan de motorfiets 31
Genoemde Onderdelen en/of plekken waar roest/corrosie voorkomt:
Centrale Moer onderin Balhoofd 11x
Vorkpoten (meerdere plekken) 10x
Schijven 9x
Hulpframe/Beugels/Steunen 9x
Tank (bevestigingspunten, onderkant, vulopening) 8x
Bouten/Moeren 7x
Uitlaten 7x
Bagagerek 5x
Carter/Deksels 3x
Wielen/Velgen 3x
Kofferrek 3x
Frame (loslaten verf/bobbels) 2x
Middenbok 2x
Schroefgaten Ruitbevestiging 2x
Holle Assen 2x
Hendels 2x
Laspunten 1x
Rooster Oliekoeler 1x
Schakelstang 1x
Stuur 1x
Voetsteun 1x
Blanke Metalen Delen 1x
Startmotor 1x
Enkele plekken ( ? ) 1x
Eerder/Overig in topic genoemde plekken 1x


Aan conclusies waag ik mij niet aangezien ik niet weet wie wanneer rijdt onder welke omstandigheden en of betreffende persoon zijn V-Strom wel of niet (voor)behandelt heeft .
Daarnaast is mij niet bekent hoeveel forumleden ook daadwerkelijk een V-Strom bezitten en berijden en uiteraard hoeveel V-Strommers er zijn die geen forumlid zijn !.
Wel kan ik constateren dat er wel degelijk schrijnende gevallen zijn en de diverse teksten en vooral ook foto's geven een heel duidelijk "beeld" van deze relatief jonge SUZUKI-telg.
In ieder geval ga bij eventuele aankoop van een DL 650 V-Strom eerst eens goed op bovengenoemde punten letten !

Met veel Steunbetuiging voor al diegenen met serieuze roest problemen en hartelijke groeten voor jullie allen,

p.s.

mede ook uit eigenbelang (wil tenslotte geen "kat in de zak"aanschaffen) heb ik met alle plezier de 15 pagina's gelezen.ik wilde het gewoon weten.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Beste Broekie,

hartelijk dank voor de reactie en de inventarislijst.
Na onze eerste kennismaking kunnen we nu, hopelijk met uwer
instemming, gaan tutoyeren :wink:

Het brengt mij vreugde te horen dat er met je geestelijke en lichamelijke
gesteldheid niets mis is. :D

Het is inderdaad een lange lijst met roestproblemen. Maar ik kan mijzelf
niet voorstellen dat andere modellen van Suzuki of andere merken
geen problemen met roest of corrosie hebben na een wintertje pekelen :?:

Laat de lijst je er a.u.b. niet van weerhouden een V-strom aan te schaffen.
Het is een fantastische motor waar je zeer veel plezier aan zult beleven.
En, zoals Iron Horse ook schrijft, met een goede preventie voorkom je
veel ellende.

Veel succes met de zoektocht naar een V-strom en veel leesplezier op
het forum.

gr.
Richard
Korsan

Bericht door Korsan »

Misschien dat er nog aan de lijst toegevoegd kan worden dat bij mij bij beide uitlaten de ringen (incl bout en moer) verroest en kapot zijn. Het gaat om de ringen die om de uitlaten zitten voordat ze de bocht naar beneden maken. Ik zal proberen een foto te maken. Ik hoop niet dat de uitlaten los schieten.
Haya

Bericht door Haya »

Tsjonge tsjonge

Ik ben wel danig aan het twijfelen geraakt nu ik de zwarte lijst gezien heb. Ik kwam hier bij toeval terecht al surfende op het forum want ik wilde meer weten over 't koppelingshuisprobleem.

Pfffft ik weet het even niet meer. Ik heb gereden en de dl 1000 prima bevonden maar wil geen spijt krijgen van mijn beslissing.

Maakt het nog wat uit welke dl 1000 je koopt de K2 of volgenden?

Gegroet een bezorgde aspirantkoper

En groet'n uut ut oost'n
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hay Haya,

:arrow: het maakt bij de 1000 niets uit.....ennnnnn de 1000 heeft veel minder last van de genoemde roestproblematiek :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
DL650

650

Bericht door DL650 »

Haya,


Als je het roest problematiek leest, is dit hoofdzakelijk bij de 650. En niet bij de 1000
Ik rij nu 2.5 jaar met een 650 en bij mij is de tank vervangen ,omdat hij op de punt lassen was geen roesten. daarna geen problemen. Ik moet wel zeggen dat ik bij de naden van de tank.Deze vol laten lopen met tektiel

Dus als dit het enigste is dat het je zou tegen houden ,dan kan je denk ik gerust de 1000 aanschaffen.
Haya

Bericht door Haya »

Ik ga daar maar van uit dan. Ik moet zeggen dat mijn belangstelling voor de V-strom al gewekt is in de dop dwz toen de fiets net op de markt kwam. Vond het gelijk een kanjer en na het rijden (nota bene de dl 1000 van de vader vd de huidige bezitter van mijn hayabusa) was ik helemaal overtuigd. Het is dan ook een kwestie van een kleur kiezen die me aanstaat.
Zijn die ook nog K2 t/m K5 gebonden????? ;-)) :P :P
V-Mac

Bericht door V-Mac »

Mijn vorige Strom DL1000 had geen roest plekken en ik rij in alle weerstomstandigheden, ook tijdens de pekelperiode, MAAR ik spuit mijn motor net voor de sneeuw en pekelperiode altijd in met WD40 en dit herhaal ik zo'n 4x tot einde maart, begin april. In deze periode wordt de Strom ook niet gekuist :D Daarna blinkt ie als nieuw :lol: :lol:
V2fun

Bericht door V2fun »

Mijn DL1000 is nu 28 maanden oud heeft bijna 30000 km gelopen
en heeft nergens nog sporen van roest :)
Wel is het zo dat ik blijf rijden en gaat ie in de winterslaap als de strooi wagen is uitgerukt.

dick
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Mijn DL1000 is 4 jaar oud, 24.000 km en het enige
wat roest is het achterframe. Dit ga ik aankomende winter
demonteren en laten poedercoaten.

Enige andere "probleem"is dat er op de voorvorkpoten en velgen
(middelste gedeelte) een te dunne laklaag is aangebracht.
De lak wordt daardoor een beetje doorschijnend en zie je het aluminium
er door heen.
Niet echt een groot probleem maar mooi is het niet.
Ook deze delen laat ik op termijn poedercoaten.

Voor de rest geen roest en/of corrosieproblemen.

gr.
Richard
Broekie

Aantallen DL's ?

Bericht door Broekie »

Hallo Allemaal, :)

Gezien de reacties op de inventarisatielijst (door een enkeling zelfs al als

zwarte lijst benoemd) ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar het daadwerkelijke aantal

SUZUKI DL 650'S + DL 1000'S er onder de forumleden zijn :?:

Is het misschien mogelijk voor het forumteam om hier een poll voor op te stellen zodat we daarna het roesttopic in een beter perspectief kunnen gaan zien :?:


In afwachting van jullie mening(en),
met V-STROM groeten, Hans
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zo'n poll levert niet veel op omdat dan ieder lid zou moeten stemmen. (Poll kun je trouwens zelf in het eerste bericht van een zelfgestart topic aanmaken) En aangezien er maar een klein deel actief is zul je maar een beperkt aantal stemmers krijgen. Dit is ook al eens gestart in dit forum. Je zou het eens een "schopje" omhoog kunnen geven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hartm848

De uitslag?

Bericht door Hartm848 »

Na 16 pagina's te hebben doorgeworsteld en met mijn nieuwe Rhino in aantocht, begin ik bijna bang te worden om deze motor wel daadwerkelijk te gaan gebruiken voor dagelijks gebruik.

Heb een garage, en zal er zuinig op zijn.
Wil niet na een periode van een jaar een roestbonk van een motor hebben.

Wat is er nu concreet uitgekomen?

Mzzl
Michel
Kermit

Bericht door Kermit »

mijn persoonlijke ervaring:
rijd niet in de pekel, pas nadat het flink geregend heeft.
dan valt het vreselijk mee.
:mrgreen:
Hartm848

Bericht door Hartm848 »

Snap ik ook, maar na een pekelrit grondig afspoelen mag niet de motor een roestbank worden.

Mzzl
Michel
Leipo

Bericht door Leipo »

grondig afspoelen en de motor behandelen met anti pekel middeltjes zal zeker helpen, maar dan moet je niet zoals ik gedaan heb je motor nat onder een hoes zetten: dan krijg je dus een roestbak :cry:
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

hartm848 schreef:Snap ik ook, maar na een pekelrit grondig afspoelen mag niet de motor een roestbank worden.

Mzzl
Michel
Heb je helemaal gelijk in maar let dan wel op dat je met KOUD water af gaat spoelen, door warm water wordt de pekel aggressiever.

En wel op de verkeerde plek maar gefeliciteerd met de aankoop, het is een mooi en fijn apparaat die Rhino.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Volgende week lever ik mijn 650 even in. :cry:
Ze gaan haar een anti-roestbehandeling geven..... :!:
Aan de binnenzijde, waar de stabilisator stangen aan de tank zitten vast gelast, heb ik aardig wat roestvorming en nog een serie 'pitjes' . :roll: :roll:
Het was niet ongewoon, er waren er wel meer vertelde ze me bij Motoport.
Je vraagt je af waarom ze bij Suszuki geen terugroep actie organiseren...
:evil:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

ABo schreef:.......
Je vraagt je af waarom ze bij Suszuki geen terugroep actie organiseren...
:evil:
Omdat ze dat héééél veel geld zou gaan kosten. En ze nog steeds ontkennen dat er een roestprobleem bij de V-Strom bestaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V2fun

Bericht door V2fun »

Ik denk ook dat een terugroep aktie ze erg veel geld zal kosten,toch zullen ze als ze het probleem niet serieus nemen veel klanten kwijt raken wat ook een verlies post is.
Overigens heb ik zelf met mijn dl1000 na 33maanden nog geen roest kunnen ondekken.
Ook vindt ik het vreemd dat het roest probleem het meest voorkomt bij de dl650 :?
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

v2fun schreef: Overigens heb ik zelf met mijn dl1000 na 33maanden nog geen roest kunnen ondekken.
Ook vindt ik het vreemd dat het roest probleem het meest voorkomt bij de dl650 :?
De voetsteunen zijn van ijzer op de 650 en van de 1000 van aluminium.
Dat scheel al roest.

Ik heb na 1 1/2 jaar ook geen roest en rij het hele jaar door.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb ook de indruk dat de 650 er meer last van heeft dan de 1000. Het zal niemand vreemd overkomen dat bepaalde zaken aan een motor nu eenmaal roesten, maar dat zelfs het chroom van de voorpoten, tankonderzijde en framedelen worden aangetast en vaak al na relatief korte tijd is niet echt normaal of acceptabel te noemen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Bij Rockanje hebben ze de binnenkant nu netjes gecoat.
Alleen was wel de opmerking dat tie ouder was dan 2 jaar en het niet meer onder de garantie viel...... :roll:
Maar ze hebben niets gerekend.
Na enig heen en weer praten vertelde men mij dat ze deze ervaring bij alle :?: importeur hadden. Garantietijd voorbij? Niets meer gratis, geen bijbetaling, geen regeling. :cry:
Maar toen ik het onderwerp van dat het toch niet gewoon was dat iets na 2,5 jaar gaat roesten er toch nog iets was van consumenten recht werd er toch wel een beetje vreemd gekeken.....
Over Rockanje ben ik gewoon tevreen, maar ik denk toch dat je wel ver moet gaan om je rechten te krijgen als je dit zo hoort.

Heeft iemand anders hier ervaring mee :?:
Plaats reactie