Doodziek...... roest en nog eens roest.

Frame, vering, ketting etc
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Fop schreef:Ook mijn 650 (mei 2004) heeft last van roest, tot nu toe alleen op de harten van de remschjiven en op de recht vooruitstekende buis van het kuipframe. Gaat volgende week naar de dealer om de schijven onder garantie te laten vervangen en het kuipframe bij te werken.
Ik verbaas me telkens weer over de verschillende manier van benadering van de desbetreffende dealers. Als ik Nimag moet geloven krijgt zowat niemand iets onder garantie vergoed als het om roest gaat. Ik denk dat er toch heel wat dealers (de goede) zijn die dat op voorhand doen en zich achteraf hard maken bij Nimag om e.e.a. vergoed te krijgen. Dus eigenlijk eerst zelf de afhandeling doen en dan pas naar Nimag stappen. Dit in tegenstelling wat er bij mij gebeurt en men zich achter Nimag "verschuilt".
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hobbyhakkie

Bericht door Hobbyhakkie »

Rob, hoe is het met je roestproblemen? Ik weet niet of het voor jou mogelijk is, maar zou je een keer foto's kunnen mailen van de roestplekken, zodat ik eens kan zien, wat jij verstaat onder roestproblemen. Het kan natuurlijk zijn, dat wat voor jou problematisch is, voor mij weer acceptabel is. Alleen als je tijd en natuurlijk zin hebt om dat te doen.
Bij voorbaat alvast dank.

Vriendelijke groeten van een (misschien) toekomstige vstrommer.

René
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het grootste probleem dat ik met die roest heb is dat het zich binnen een jaar voordoet. De plekken zijn voonamelijk de tankophanging, de uitlaat (maar daar maal ik minder om), de remschijfkernen, het bevestigingsframe van de kuipdelen, en dan vooral op de laspunten. En het meest irritante zijn de vulkaanachtige kraters in het chroom van de voorvering. Inmiddels heb ik die met behulp van zeer fijn schuurpapier en polijst staalwol "verwijderd", want de beschadigingen zitten er nog wel. Wanneer ik gereden heb smeer ik ze in met motorolie. (Egenlijk te zot voor woorden, maar hopelijk rotten ze zo niet verder weg, of wat ook minder leuk is, vernielen de beschadigingen mijn oliekeerringen zo niet) Verder zijn er nog veel delen die ook behoorlijk veel kenmerken van corrosie vertonen zoals bouten en moeren.

Ik heb nog steeds de bedoeling op een mooie dag eens de boel uit elkaar te halen en in de verf te zetten. Dan kan ik meteen de handvatverwrming monteren. Ik heb alleen de pech dat me dat op de een of andere manier telkens weer niet lukt door werkzaamheden of wat dan ook. Misschien dat ik als het uit elkaar ligt er inderdaad nog wat foto's van maak. Dan zie je vanzelf hier verschijnen.

Maar laat je daardoor niet weerhouden. Als je vanaf het begin hierop erg allert bent, en nog mooier indien je hem binnen kunt stallen, zul je e.e.a. wel kunnen voorblijven.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hobbyhakkie

Bericht door Hobbyhakkie »

Die motor moet wel verdomd, uh heel erg goed rijden, om door die roestproblemen heen te kunnen kijken, want verder ben je uitermate enthousiast over de strom.
Overigens is het in Duitsland nog een tikkie erger gesteld met de service van Suzuki (als ik de reacties van het suzukiforum moet geloven). Daar laten ze de kopers ook behoorlijk in de steek.

Kijk maar eens op http://www.vstromforum.de
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Met de aanpassingen die ik er op heb zitten, zoals een hoger zadel en een andere ruit, vind ik het inderdaad best een fijne motor. En dat ook nogeens voor een relatief lage aanschafprijs. Maar kennelijk moet je die lagere aanschafprijs bekopen met gebrek ook kwaliteit op bepaalde punten en ook op het gebied van service en garantie.

Ik ben al een tijdje niet meer op het Duitse forum geweest. Dus ik zal daar eens kijken wat erover geschreven wordt. Of je moet alvast een (paar) links hebben. Mij hebben ze ihier n ieder geval gewoon in de stront laten zakken,
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hobbyhakkie

Bericht door Hobbyhakkie »

http://www.vstromforum.de

Klik op suchen (rechtsboven)

Type bij Suchen nach rost

Enter

Et voila, 463 berichten over roest. Dat wordt een latertje vanavond.
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

Ik heb ook last van een klein beetje roest aan de bevestiging van de kopkuip! Mijn motor staat thuis altijd binnen. Enkel wanneer ik ga werken en hij geen overdekte parkeerplaats heeft staat hij in de regen.

Ik wist ondertussen al langer dan vandaag dat Suzuki jammer genoeg minder scoort op het overleven in het dagelijkse weer van de lage landen!

Op 3 suzukis dat ik al in huis gehad heb, had ik problemen met roest. Telkens niet problematisch omdat ze binnenstaan maar toch, het zou niet mogen!

Ik heb 2 Hondas gehad waarvan eentje meer dan 12 jaar oud! Die motor stond regelmatig gewoon buiten en had maar evenveel roestvorming als een altijd binnenstaande Suzuki!
Het klinkt vreemd ma het is gewoon een feit!

Greetz V2
Boris

Bericht door Boris »

Hoi,

Ben een nieuw lid met een K5 DL 650.
Ik heb de motor in april van dit jaar aangeschaft (nu 7000 km op de klok) en ook ik heb nu al last van roest op alle bekende plekken.
-Voorvork
-Bout onder kroonplaat
-Laspunten onder voetsteunen
-Remschijven
-Bagagerek
-En zowat alle bouten (danwel roesten, danwel witte oxidatie)

De motor staat, helaas, op het werk altijd buiten, zonder hoes en thuis semi bedekt in de patio, maar mijn 12 jaar oude GSX-f ook en die had toch echt geen roest behalve op de uitlaatbochten...
Tevens ben ik zeker niet te spreken over de kwaliteit van het zwarte frame. De kleur is er nu al af waar ik met mijn hiel tegen het frame aan kom!
Ik rijd tegen de 20.000 op jaarbasis en ga met toch lichtelijk zorgen maken hoe de motor er volgend jaar na z'n eerste winter uit gaat zien...
Heb nu maar naast de WD40 ook nog anti roest middel van Scottoiler erbij gekocht.


Groeten.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hoi Boris,

Je zorgen zijn naar mijn mening niet onterecht (zoals je kunt begrijpen). Maar met een goede verzorging is het leed mogelijk te verzachten. Jammer dat je voor een goede aanschafprijs kennelijk een hoge prijs ten aanzien van de conservering moet betalen bij deze motor. En mijn ervaring met Nimag en roest is op het niveau "riool". Heb er ook goede ervaringen mee, maar dat is een ander topic, en dat betrof aankopen.

Veel rijplezier met je Strom. :!:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Boris

Bericht door Boris »

Hoi allemaal,

Ik ga komende week langs m'n dealer (Safe Amsterdam), kijken wat ze er over te melden hebben.
Wat het zwarte frame betreft heeft Nimag overigens al aangegeven geen andere klachten te hebben gehad :roll: .

Ik blijf het absurd vinden dat een motor binnen 4 maanden kan gaan roesten en dat verf van het frame aan het loslaten is, dat terwijl ik alleen het rubber van mijn schoen er tegenaan rust! (Nee, geen cowboylaarzen...)
Maar men kon zich inderdaad indenken dat ik mij daar zorgen om maak, dus ze gaan kijken of er een metalen beschermplaat te regelen valt.
Overigens is het lakwerk van mijn bagagerek (heb een Touring versie) nu al helemaal gebarsten, dus moet dus ook onder garantie vervangen worden (hoop ik).

Ik moet zeggen dat dit de pret behoorlijk drukt. Ik was na een proefrit gelijk verkocht (ging in eerste instantie voor een fazer of Kawasaki Z750S) maar begin nu te twijfelen of ik wel een verstandige investering heb gemaakt. Ik, zoals velen, kan mij niet echt permiteren om even duizend euro extra af te schrijven.

Ik laat wel weten wat de reactie was bij safe van de week.

Groeten,

Boris
Vynka

Bericht door Vynka »

Boris wat het rek betrekt ik heb dan de 2004 editie (Zwarte coating) en deze is kortgeleden volledig onder garantie vervangen ondanks dat ik er 27000 mee heb gereden. Klasse service van Motoport en Nimag..
Laatst gewijzigd door Vynka op vr 05-08-2005, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Boris

Bericht door Boris »

Ik heb verder ook geen klachten over de service van safe. Verre van dat. Maar ik vind een bagarek toch duidelijk andere koek dan een frame.

Ga morgen ochtend langs, dus ik houd jullie op de hoogte.
Tuke

Bericht door Tuke »

Boris schreef:Wat het zwarte frame betreft heeft Nimag overigens al aangegeven geen andere klachten te hebben gehad :roll: .

Ik blijf het absurd vinden dat een motor binnen 4 maanden kan gaan roesten en dat verf van het frame aan het loslaten is, dat terwijl ik alleen het rubber van mijn schoen er tegenaan rust! (Nee, geen cowboylaarzen...)
Maar men kon zich inderdaad indenken dat ik mij daar zorgen om maak, dus ze gaan kijken of er een metalen beschermplaat te regelen valt.
Ik weet niet we ze hadden bij Nimag. Maar er zijn een aantal mensen bij Nimag die van het probleem met het lakwerk op het frame weten. n.a.v. andere ervaringen heb ik het aangekaart, met onderbouwing van foto's. Het werd daar helaas afgedaan met de dooddoener dat slijtage altijd optreedt. :evil: Yeah right... maar het is bij mij voor het eerst dat slijtage optreedt als ik er naar kijk.

Ik ben benieuwd naar de mogelijk oplossing zoals een beschermplaat. Een andere oplossing is hier op het forum al een paar keer genoemd.... een stuk carbonsticker op maar gesneden.....

Stephan
Boris

Bericht door Boris »

En hoe ziet jullie bok eruit?
Ook zo?
Afbeelding[/url]
Biker

Bericht door Biker »

Boris schreef:En hoe ziet jullie bok eruit?
Ook zo?
Afbeelding[/url]
Jmaar daar kun je niets aan doen of hij moet van RVS zijn Niet waar? Af en toe de kwast erover met zwarte hammerite werkt wel.
Boris

Bericht door Boris »

Jmaar daar kun je niets aan doen of hij moet van RVS zijn Niet waar? Af en toe de kwast erover met zwarte hammerite werkt wel.
Kan zijn dat iedereen het heeft, vandaar mijn vraag. Ik weet alleen dat ik op mijn 12 jaar oude gsx nooit roest op de middenbok had en op de 10 jaar oude diversion van mijn vriendin ook (nog steeds) niet.

Gisteren langs Safe Amsterdam geweest. Hebben alles opgeschreven en namen het in ieder geval serieus. Vonden ook dat een motor niet binnen 4 maanden mag roesten, ook als ie buiten staat.
Tevens waren ze al op de hoogte van de zwakke velgen, kuip bevestigingspunten en tank (had dat dan gelijk gezegd bij aanschaf zou ik zeggen :x, maargoed dat biedt hoop, want dat betekent dat ze bevestigen dat er een probleem is).
Nu maar even afwachten wat suzuki te melden heeft.

Overigens heb ik gisteren nog een zwakke plek ontdekt:

Onder de koplampen (in je kuip) loopt een verstevigingsbalk, deze roest bij de lasnaden (terwijl daar nooit water komt!!!).

Wordt vervolgd.
Boris

Bericht door Boris »

Vandaag teruggebeld:

Antwoord, helaas net als bij de meesten.
Reactie van Suzuki:
Slecht onderhoud. Ik heb mijn motor niet vaak genoeg en zorgvuldig genoeg behandeld tegen corrosie. Tja, als 1x per week na een wasbeurt niet genoeg is, weet ik het ook niet... Tevens is de motor buiten laten staan, natuurlijk, vragen om problemen en valt roest daarmee ook niet binnen garantievoorwaarden. Vooral (vaker) door blijven WD-en is hun advies. Komt het wel goed.
Safe heeft wel aangeboden om schroeven die ernstig zijn aangetast te vervangen uit, jawel, coulance en gaan proberen de roestplekken op de voorvork weg te poetsen.

[Sarcasme mode aan:
Ik ga mij nu ernstig zorgen maken, want de auto van mijn vriendin is nog nooit behandeld met WD40. Als de wielen er maar niet afvallen zo dadelijk! Sarcasme mode uit]

Helaas helaas, gelukkig heb ik de diversion als pekelfiets erbij, kan ik 's winters lekker op een naked rondtuffen in de kou, ipv op een motor die zogenaamd voor dit soort omstandigheden gemaakt is en die speciaal met dat doel voor ogen had gekocht.
KL FEE

Roest bij aflevering

Bericht door KL FEE »

Mijn splinternieuwe KLV 1000 model 2005 opgehaald. Bij de eerste tankbeurt zag ik op de twee plekken in de vulhals roestplekken zo groot als euro's. Mijn Kawa dealer hiermee geconfronteerd bij de 1000 km beurt maar die hield de boot nog even af. Hij wilde dit nog even een paar maanden aankijken. Best, maar ik weet de uitkomst al: roest rust niet.
Ik wil mooi een nieuwe tank. Hou jullie op de hoogte...........
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het lijkt er bij NIMAG/Suzuki wel op of motoren kennelijk alleen voor indoor gebruik zijn gemaakt. De meest eenvoudige auto is nog beter tegen roest beschermd dan mijn V-Strom. Echt te gek voor woorden als je bedenkt dat dat apparaat toch gemaakt is voor gebruik op de weg en eventueel, maar helaas toch heel vaak, ook buiten wordt gestald. Heel veel mensen hebben nu eenmaal niet de beschikking over een droge garage om hun fiets te stallen. De techniek om metalen onderdelen goed tegen roest te behandelen zijn niet zo ingewikkeld, maar kennelijk is dit waar Suzuki op wil bezuinigen. Wel een heel verkeerde bezuiniging. Had hij 200 Euro meer gekost voor een goede laklaag dan had het mij dat meer dan waard geweest in plaats van deze ergernis. Ik ben in ieder geval op zoek naar een alternatief dat niet zo gevoelig is voor roest. Helaas is er in dit segment motoren niet zoveel keus. Dus het zal nog wel even duren, maar Suzuki zal mij niet meer snel als klant terugzien.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

Boris schreef:En hoe ziet jullie bok eruit?
Ook zo?
Afbeelding[/url]
ja zo zag die van mij er ook uit

nu ongeveer zo

Afbeelding

groeten Erik
Biker

Bericht door Biker »

En over 2 maanden is het weer hetzelfde.....
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

sorry maar ik ben het niet met je eens. de onderkant ja..die roest zo weer...maar de rest niet. hij was bij mij al helemaal verroest.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Staat je motor ook in de huiskamer :?:
Dan zal je niet veel last hebben van roest :lol:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

hij past niet in de lift :cry:

staat altijd lekker buiten in de regen. dus als er 1 wel gaat roesten is die van mij het wel. ook rij ik in de winter ook door. normaal wordt ie elke dag gebruikt...heb nu vakantie en hij staat al 2 weken stil. gewoon geen zin om te rijden gehad. volgende week wordt ie weer flink gebruikt, moet dan weer overal heen. rijden voor de lol doe ik niet zoveel eigenlijk.
vstrompower

ROESTPERIKELLEN

Bericht door vstrompower »

HEEFT ER IEMAND AL EENS GEDACHT OM EEN BRIEF TE STUREN NAAR BV. HET BLAD MOTOR MET ONZE ROEST ERVARINGEN !

KEES / VSTROMPOWER
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Afbeelding

Normaal staan onze 2 Strommen binnen.................tijdens onze laatste vakantie die 'redelijk' vochtig is verlopen, waren we enigszinds verontrust door al die roestige berichten..............

Ik kwam tussen de buien door naar buiten en keek om de hoek en zag tot mijn verbazing dat ze waren ingepakt :!: :!: :!:

Het commentaar van Stroom2 was dat hij dacht de oplossing gevonden te hebben........om enige roest en aantasting van de spiegels bij vocht te voorkomen :lol: :lol: :lol:

:arrow: Geen gezicht......2005 :!: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Ruben

Bericht door Ruben »

Ruben schreef:
Ruben schreef:ben dus niet de enige die niet te spreken is over de kwaliteit van de fiets in termen van roest en verweringsbestendigheid. Ik heb roestplekken op m'n voorvorkpoten (bovenin), bij de tank (die plakken die op de tank zitten die in de rubers vallen aan de voorkant) en ook op het rechter kant van het blok, net voor de olievulopening is de lak gaan bobbelen en met het wassen is het zelfs losgekomen. Uit de binnenkant van m'n assen komt roestwater, de beugels van de koffers roesten, de uitlaten roesten, Ik heb een '03 met ruim 20.000 km. Met al mijn fietsjes heb ik altijd doorgereden in de winter maar dit is de eerste keer dat er eentje zo gehavend uit de winter komt en dat voor een tamelijk nieuwe fiets!
Tijd voor een inspectie door de dealer lijkt me, ben benieuwd of er iets aan wordt gedaan.

Maarreh, ze rijdt wel lekker :wink:
nou, ben inmiddels bij de dealer geweest met als resultaat dat de tank en de rechterkant carter door Suzuki worden vervangen.

Eerder was al onder garantie mijn koppelingshuis en cilinder vervangen. Op de kwaliteit van de Soes valt wellicht e.e.a. af te dingen maar wat mij betreft is de service van Suzuki prima in orde.
and the saga continues...
Rechterkant blok, het deksel dat over de dynamo zit was deels opgelost op de plekken waar het kapje tegen het carter zat en achter de boutjes die het kapje vast op het carter houdt. Het zag er op die plekken uit als een stukje bros :!:

Verklaring van Suzuki is dat er in het kapje zink is verwerkt en dat gedurende de wintermaanden pekel tussen het kapje en het carter/boutgaten is gekomen. De pekel is gaan inwerken op het zink (=oplossen) met als resultaat een degenererend kapje. Om het in de toekomst te voorkomen werd me de tip gegeven het blok met grote regelmaat in te spuiten met WD-40, vooral op de 'naden' en bij de bouten. De wd-40 houdt dan de pekel op afstand.

Be ware :evil:

Gelukkig heeft ook nu weer Suzuki besloten het onder garantie te vervangen.

Ook nu weer is het door Safe Amsterdam afgehandeld (nee, ik heb geen aandelen :lol: )

Hmmm. Toch bekruipt het gevoel me dat er iets aan deze motor niet klopt. Ik rij ruim 10 jaar motor, altijd door weer en wind, zomer en winter en afgezien van wat corrosie van aluminium en staal heb ik nog nooit zoiets gezien, terwijl ik toch geen grote poetser ben. Nog nooit heb ik een motor gehad die zo enorm gevoelig is voor pekel. In potentie kan na een aantal winters olie gaan lekker langs de naden.

Ik heb geprobeerd foto's te maken echter de camera stelt automatisch scherp op het verkeerde deel van het blok waardoor de 'bros structuur' niet (goed) te zien is.

maareh, ze rijdt nog steeds erg lekker! :)

Groet,

Ruben

_____________________
DL1000 '03
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Ruben schreef:
maareh, ze rijdt nog steeds erg lekker! :)
_____________________
DL1000 '03
Pffffffff .............gelukkig maar :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Vandaag de handel maar uitelkaar gehaald want hij moet toch een 6000 beurt hebben, dan gaat dat in 1 moeite door. En ik moet ook nog steeds die handvatverwarming erop zetten en daarvoor moet hij toch ook een groot deel uit elkaar.

Gelijk maar een paar fotootjes gemaakt. Zijn helaas niet allemaal optimaal scherp geworden. Na wat schuurwerk 2 maal met Hammerite behandeld en zo moet hij er weer even tegenkunnen. Die Hammerite is trouwens wel een takke spul om netjes en strak te verwerken. Nu is het in dit geval niet zo belangrijk omdat ik de onderzijde van de tank en de kuipophangstangen heb behandeld die je eigenlijk niet ziet. En voor wie er (ook) nog nooit mee heeft gewerkt let op. Je moet er 2 lagen opzetten en die tweede laag moet er binnen 8 uur opzitten anders moet je 2 weken wachten voordat er weer hechting mogelijk is op die eerste laag. Staat gewoon op het blikje, maar je zult de gebruiksaanwijzing maar vergeten te lezen.

Wat me verder bij de tank opviel is dat ook de randen aan de onderzijde over een groot stuk waren aangetast. Je ziet het zo op het eerste gezicht niet tot je er met je hand of een doekje langs gaat en allemaal scherpe roestplekjes voelt. Met het doekje blijf je overal haken.

Dit zijn dus foto's van een 17 maanden jonge fiets! Als je ziet hoe dun de laag lak is die erop zit schieten de tranen je in de ogen. Lassen zijn absoluut niet of zeer slecht voorbehandeld en zo zijn er nog wel meer plekken. Het is te gek voor woorden dat je zelf een goede beschermende laag moet aanbrengen omdat ze dat in de fabriek kennelijk te veel moeite vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
adro

Bericht door adro »

Ziet er niet mooi uit. Die plek op de voorvork trouwens ook niet.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

adro schreef:Ziet er niet mooi uit. Die plek op de voorvork trouwens ook niet.
Op de voorvork is "opgestroopt" vuil omdat ik die met motorolie insmeer om verdere pitten te voorkomen. Dat is dus geen roest.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Boris

Bericht door Boris »

Jeetje wat een roest bende! Die kuipbevestigingsbalkjes zijn bij mij nu ook al zo (4 maanden oude motor) en als ik jouw tank cover zo zie ga ik dit weekend de boel uit elkaar halen en foto's maken.
Mijn motor heeft nog geen pekel gezien, dus ga maar een uitgebreid dossier opbouwen zodat men straks niet met pekelsmoesjes kan komen.

Ik vind dit eerlijk gezegd steeds meer een consumentenbond kwestie worden. Dit kan en mag je niet verwachten!
DL650

Roest

Bericht door DL650 »

Zou dit ook niet iets voor de BOVAG kunnen zijn deze organisatie is toch niet alleen voor gebruikte motoren.Mijn tank hebben ze wel onder garantie vervangen via de dealer . De tank begon daarna weer te roesten daarna heb ik alle naden maar vol laten lopen met tectyl.
Tot op heden nog geen roest geconstateerd.Hopende maar dat het zo blijft.



Peter
Scottie

Bericht door Scottie »

Iron Horse, die tank ziet er waardeloos beroerd uit. Damn....
Een motor met 70.000 km op de teller en toch wel een jaartje of 10 ouder ziet er beter uit (heb ik in onderhoud, betreft een Yamaha Fazer, waarvan de lak ook veel minder is dan het ooit geweest is)

Stuur de foto's naar je dealer en claim maar vast een andere tank.. Dit is echt bagger.

Dat van die kuipframes zie ik helaas bij veel motoren. Zelf werk ik ze bij met een roestomvormer, daarna ijzermenie en als laatste maak ik ze zwart met spuitbus (indien mogelijk) of met een kwastje.

Tectyl is een bescherming om de lucht bij de roest weg te houden. Dit vertraagd het roestproces. Niet echt een perfecte oplossing. Je conditioneert de roest dan zoals ie op dat moment is.
Maar als er weer lucht bij komen kan, gaat het proces droevig verder.
P2U

Bericht door P2U »

roest? Breek me de bek niet open: daarnet nog een flinke poetsbeurt gegeven en gemerkt dat de verf van het achterwiel 'spontaan' vergaat.
Ik denk dat dit wel de druppel geweest is en dat het, na 5 vorige fietsen, mijn allerlaatste Suzuki is geweest. De kwaliteit is ABSOLUUT ondermaats en dit wil ik nooit meer in mijn garage hebben. Dan nog liever een Stukati
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb het onderhand ook op het Duitse forum geplaatst, het mag wat mij betreft overal bekend zijn. Ook al wat reacties gehad. Maar ook daar lijkt men nog een beetje in vacantiesferen te verkeren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

P2U schreef:roest? Breek me de bek niet open: daarnet nog een flinke poetsbeurt gegeven en gemerkt dat de verf van het achterwiel 'spontaan' vergaat.
Ik denk dat dit wel de druppel geweest is en dat het, na 5 vorige fietsen, mijn allerlaatste Suzuki is geweest. De kwaliteit is ABSOLUUT ondermaats en dit wil ik nooit meer in mijn garage hebben. Dan nog liever een Stukati
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Mischien zou je eens kunnen proefrijden op een Cagiva Navigator.
Ding is sneller als een Suus DL1000 Vstrom en stuurt ook als een achterlijke.
Betrouwbaar blok eronder (van de TL1000R, net als de iets anders afgestelde/getunede Vstrom), maar zonder alle rest van de Suus.
(de kwaliteit van de Cagiva is best goed. Zeer gedetailleerd afgewerkt)
(alleen de wiellagers zitten iets te bloot, maar de kosten voor het vervangen vallen wel mee)
P2U

Bericht door P2U »

Scottie,
dat van die Stukati was maar een grapje hoor: bij mij komt er nooit nog iets van Italiaanse makelij over de vloer. Ik heb ooit zo'n auto gehad en, geloof me, ik heb er meer aan gesleuteld dan ik ermee gereden heb. Maar dat is van lang geleden.
Ik ben vorig jaar dus eens gaan kijken (motorsalon in Brussel) hoe zo'n gemiddelde Italiaan er ondertussen in deze hoger technologische tijden van dichtbij uitziet: kommer en kwel alom. En een afwerking die werkelijk nergens op lijkt. En dan hebben we het nog niet over de prijs van die ondingen gehad :shock:
Scottie

Bericht door Scottie »

P2U schreef:Scottie,
dat van die Stukati was maar een grapje hoor: bij mij komt er nooit nog iets van Italiaanse makelij over de vloer. Ik heb ooit zo'n auto gehad en, geloof me, ik heb er meer aan gesleuteld dan ik ermee gereden heb. Maar dat is van lang geleden.
Ik ben vorig jaar dus eens gaan kijken (motorsalon in Brussel) hoe zo'n gemiddelde Italiaan er ondertussen in deze hoger technologische tijden van dichtbij uitziet: kommer en kwel alom. En een afwerking die werkelijk nergens op lijkt. En dan hebben we het nog niet over de prijs van die ondingen gehad :shock:
I know, maar mijn Navigator was toch wel netjes afgewerkt. Ook al was het een italiaan. Ze vallen tegenwoordig onder MvAgusta. De mijne was import, dus op het kenteken stond MvAgusta...
Klinkt wel ruig....
Ik schreef ook al eerder dat het blok van de Suus TLR1000 afkwam. Als je aan dat ding moet sleutelen, dan moet het ook bij de Vstrom.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

spyball schreef:....
Maar goed ik laat me er maar niet al te veel door beinvloeden en hou het plezier van het rijden met de Strom er desondanks in. Misschien overweeg ik toch nog de aanschaf van een pekelfiets ergens in november...
Groetjes, Spyball
Een beetje heel late reactie mijnerzijds, maar die pekelfiets heb je al met je huidige V-Strom lijkt me..... :roll: :lol: Ook voor het komende winterseizoen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Mensen, jullie maken mij wel een beetje bezorgd :cry: :cry: :cry: :? :?
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Strombert schreef:Mensen, jullie maken mij wel een beetje bezorgd :cry: :cry: :cry: :? :?
Als goed bericht kan ik dan misschien vermelden dat ik ook V-Stroms heb gezien van medestrommers die de hele winter hebben doorgereden en die weinig van mijn schades hebben. Kennelijk zit er onderling nogal wat verschil in de afwerking. Maar garantie is dat in ieder geval niet. Je moet het eigenlijk maar zien als "een gewaarschuwd mens telt voor twee". Met andere woorden je kunt in dat geval op tijd preventief handelen door de kennis die je hiermee heb vergaard.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Pfffff,gelukkig ben ik een poetser,ook dat is een hobby. Maar het is precies wat je zegt, goed bijhouden. :roll: :roll: :wink:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Tuke

Bericht door Tuke »

Strombert schreef:Pfffff,gelukkig ben ik een poetser,ook dat is een hobby.
uhmmm... mooi! Wanneer kan ik mijn fiets brengen voor een poetsbeurt? :wink:
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

motomalibu schreef:
Strombert schreef:Pfffff,gelukkig ben ik een poetser,ook dat is een hobby.
uhmmm... mooi! Wanneer kan ik mijn fiets brengen voor een poetsbeurt? :wink:
Poetsen doe ik trouwens niet vaak,maar de motor even nalopen des te vaker. Ik heb voor de motor een apart terras aangelegd,daar staat hij niemand in de weg. Kannetje koffie, muziekje erbij 8) en dan op je gemak de motor nalopen en als je er eenmaal aan begonnen bent wil je niet meer stoppen :?: ,het moet geen haastwerk worden, of 20 graden vriezen. Het is voor mij een stukje ontspanning :D . (iedereen heeft zo zijn (haar)afwijking) :oops: :oops: :wink: :D
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Boris

Bericht door Boris »

Ik gebruik nu een maand of twee consequent FS365 anti roest spray van Scottoiler (en veel WD) en vooralsnog ziet het er veelbelovend uit.
Bestaande roest is weliswaar niet verdwenen, maar zeker niet erger geworden.
Hoewel roesstippen zich blijven vormen op de voorvork, veeg ik deze met weinig moeite weer weg.

Zondag de kuip eraf gehad en tank zag er goed uit. Alleen waar de schroeven lopen wat roest aangetroffen (waar ik met de spray ook niet bij kan komen). Dit heb ik flink in de vaseline gelegd en nageWeDee-ed. Maar verder zag het er goed en redelijk onaagetast uit.

Afgelopen week ben ik medestrommer Vstrompower tegengekomen bij Safe amsterdam en mijn motor heeft beduidend minder roest, terwijl die van hem zelfs twee maanden jonger is, dus vooralsnog, vingers gekruisd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Pas wel op met bepaalde spuitmiddelen zoals WD40. Die kunnen wanneer je dat op de voorpoten gebruikt je afdichtingsrubbers en oliekeerringen aantasten. Alles is te vervangen, maar je komt dan wel van de regen in de drup. Ik wrijf ze in met wat motorolie als hij wat langer stilstaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
adro

Bericht door adro »

Tank van mijn K2 eraf gehad. Ook hier viel niet veel roest te bekennen.
Misschien geluk gehad of de eerste modellen waren niet zo roest gevoelig.


Afbeelding
Afbeelding


gr

Roy
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

Ik rij nu ongeveer 1,5 jaar met de suus, zo'n 26000Km zomer en winter en nauwelijks roest te bekennen. 1 puntje op de tank, maar daar is de lak af door steenslag. Wel zijn er op de tank een aantal doffe plekken te zien, dit komt waarschijnlijk door geknoeide benzine. Verder poets ik bijna nooit, ben een motorrijder. Wel spuit ik de motor iedere 14 dagen af met de hogedrukspuit. Wel is er wat corrosie op een aantal bouten, maar dit komt door electrolyse en vindt ik geen ramp.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik verbaas me telkens weer over dit soort mooie foto's en voorbeelden. Duidelijk dat ik dit met een maandagochtendfiets getrouwd ben. Als ik ook de lakdikte en afwerking vergelijk van diverse ander V-Stroms dan zit er toch duidelijk iets verkeerd. Helaas nemen zij hun verantwoordelijkheid niet. Gelukkig kunnen we dat hier dan toch wereldkundig maken. Ik ben blij voor alle collega's waarbij het geen problemen oplevert, maar baal zelf nog elke keer als ik een blik op mijn diva werp.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie