Doodziek...... roest en nog eens roest.

Frame, vering, ketting etc
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

motormuisdl650 schreef: Verder poets ik bijna nooit, ben een motorrijder.
Ik poets mijn motor(1 keer per jaar) dus ik ben geen motorrijder?????Je onderhoudt jouw huis ook niet, want jij bent een bewoner ?!? :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Bijhouden is het toverwoord :shock: :shock: :shock: :lol:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

Hiermee bedoel ik te zeggen, Strombert, dat er plenty motor liefhebbers zijn die heel veel poetsen en heeeeel weinig rijden. Bij mij is het andersom... ik rijdt veel , maar poets weinig. Ik doe wel aan onderhoud, iedere beurt is min of meer optijd uitgevoerd. :P
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Als ik een motor had gewild om te poetsen, dan had ik wel voor een HD gekozen met heeeeeeel erg veel chroom, maar ik hou meer van het rijden dan van het poetsen. Hoe minder poetsen hoe liever het me is. Wel onderhouden natuurlijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Ik kan me er helemaal in vinden,rijden met die fiets !!!!!!!!!!!!!!!!!! :P :P :P :P :P :P :!: :!:










af en toe een beetje :? poetsen :?: :?:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Van een medeStrommer kreeg ik de volgende reactie van Nimag op zijn e-mail m.b.t een klacht over roestvorming. Je broek zakt ervan af. Wat een verantwoordelijkheid nemen die lieden. (NAW en kenteken van de gebruiker zijn verwijderd i.v.m. de privacy)

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
adro

Bericht door adro »

Misschien is het een idee om alle klachten te bundelen en deze op te sturen naar de Nimag. Kunnen ze in ieder geval niet meer zeggen dat er weinig klachten zijn. :idea:
Bij de een is het roest bij de ander een slechte afstelling en bij de oudere DL1000's het koppelingshuis en koppelingcilinder. En bij alles zeggen dat er weinig klachten over zijn terwijl wij beter weten.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ach, dan blijven ze gewoon hetzelfde beweren. Ze zeggen ook nooit forums te lezen, maar weten wel met zekerheid te beweren dat daar alleen maar onzin wordt verkondigd en gelijktijdig wordt dit forum dan weer aangeraden om te bezoeken in e.o.a. schrijven van Nimag.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
LeChef

Bericht door LeChef »

Van een medeStrommer kreeg ik de volgende reactie van Nimag op zijn e-mail m.b.t een klacht over roestvorming. Je broek zakt ervan af. Wat een verantwoordelijkheid nemen die lieden. (NAW en kenteken van de gebruiker zijn verwijderd i.v.m. de privacy)
Als Nimag zo zijn kop in het zand blijft steken, zal mijn volgende fiets geen V-strom meer zijn...(hoe zeer het een prima fiets is...'back again to the good old kettle?')

Groet,

Gabby 8)

P.S. de kwalitiet van een onderneming profileert zich in de wijze hoe een probleem wordt opgelost.
Tuke

Bericht door Tuke »

LeChef schreef: 'back again to the good old kettle?'
Idd dan liever een motorfiets 'van een 'betrouwbaar' merk die regelmatig fietsen terug roept ivm 'modificaties' O:-)
MaxZeiler

RUST ROEST

Bericht door MaxZeiler »

Rust Roest,

Daarom een preventiezaterdag, 12 nov 2005 - voor de nieuwe natte en vieze maanden die ons te wachten staan. Kijk onder "Meetings".

Zaterdag 12 november in Soest.

Een voorkomend medeforummer.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: RUST ROEST

Bericht door Iron Horse »

MaxZeiler schreef:Rust Roest,

Daarom een preventiezaterdag, 12 nov 2005 - voor de nieuwe natte en vieze maanden die ons te wachten staan. Kijk onder "Meetings".

Zaterdag 12 november in Soest.

Een voorkomend medeforummer.
Kijk onder "Meetings", of klik meteen hier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fop

Kwaliteit??????

Bericht door Fop »

Heb mijn Strom wederom opgeborgen in een lekkere verwarmde stalling, ik ben geen doorrijder, en zal haar in het voorjaar aan een grondige inspectie onderwerpen en de gevonden roestpunten aankaarten bij de dealer die dat dan met Nimag kan opnemen zoals ze adviseren.

Blijft natuurlijk een vreemde zaak dat een Sports Adventure Tourer zo snel roest. Op mijn opmerking dat mijn tien jaar oude GSX750F die ik heb ingeruild op mijn Strom totaal geen roest vertoonde werd overigens niet ingegaan door Nimag.

De acht jaar oude Suzuki Alto van mijn vriendin heeft ook geen last van roestvorming op een schadeplekje waar de lak af is na. En zij is toch echt niet elk jaar met WD40 of tectyl aan de gang terwijl het autootje elke dag in weer en wind buiten staat.

Is er niet een advocaat onder onze leden die na inventarisatie van alle roestproblemen iets met deze materie kan doen, ik denk dat er basis van het Nieuw Burgerlijk Wetboek wel iets mogelijk moet zijn. Daar staat niet voor niets in dat je van een "zaak" (onze Strom) een bepaalde verwachting mag hebben en gezien de aard van de fiets is om zich heen grijpende corrosie niets iets dat we mogen verwachten.

Groet,

Fop
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Heren, Dames,

Roestvorming is inderdaad een voorkomend ongemak bij onze geliefde
motorfiets en in principe belachelijk anno 2005. Zeker voor een
motorfiets waar we toch nog altijd 22.500 ouderwetse guldens voor
hebben moeten betalen (DL1000).
Tevens belachelijk is dat een originele middenbok van Suzuki, waar ik
EUR 195,00(incl.montage) voor heb betaald al na 10 dagen begon te
roesten.

Maar aangezien onze importeur NIMAG er niets aan doet, komt het neer
op energieverslindende ergernis :evil: onzerzijds.

Mijn advies voor de komende wintermaanden, waarin toch een stuk
minder wordt gereden, is: koop een spuitbus Hammerite hoogglans zwart.
(of een busje en kwast)
Demonteer de roestende onderdelen, maak deze roestvrij en voorzie ze
van een mooie dikke laag Hammerite en je bent voor jaren van het
roestspook verlost. :D en van de ergernis die dit veroorzaakt.

TIP: mocht je het achterframe demonteren om de roest te verwijderen,
slijp dan gelijk het plaatje met het slotje voor je helm eraf. Volgens mij
heeft nog nooit iemand dat slotje gebruikt :wink: .

gr.
Richard
Kermit

Bericht door Kermit »

blackstrom schreef:Heren, Dames,

Roestvorming is inderdaad een voorkomend ongemak bij onze geliefde
motorfiets en in principe belachelijk anno 2005. Zeker voor een
motorfiets waar we toch nog altijd 22.500 ouderwetse guldens voor
hebben moeten betalen (DL1000).
Tevens belachelijk is dat een originele middenbok van Suzuki, waar ik
EUR 195,00(incl.montage) voor heb betaald al na 10 dagen begon te
roesten.

Maar aangezien onze importeur NIMAG er niets aan doet, komt het neer
op energieverslindende ergernis :evil: onzerzijds.

Mijn advies voor de komende wintermaanden, waarin toch een stuk
minder wordt gereden, is: koop een spuitbus Hammerite hoogglans zwart.
(of een busje en kwast)
Demonteer de roestende onderdelen, maak deze roestvrij en voorzie ze
van een mooie dikke laag Hammerite en je bent voor jaren van het
roestspook verlost. :D en van de ergernis die dit veroorzaakt.

TIP: mocht je het achterframe demonteren om de roest te verwijderen,
slijp dan gelijk het plaatje met het slotje voor je helm eraf. Volgens mij
heeft nog nooit iemand dat slotje gebruikt :wink: .

gr.
Richard
PROTEST!!!
hier hangt
namelijk mijn Kermit sleutelhanger aan! :mrgreen:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

de middenbok heb ik laatst zelf opnieuw geverft.....zelfs afgewerkt met blanke lak. maar mijn achterwiel zandstraalt het geheel al weer kaal.....binnenkort laat ik die middenbok maar eens poedercoaten, kijken hoe lang dat goed blijft.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik heb vandaag bedacht om die plekken die er het eerst 'aangaan' op de middenbok, om die gaan te beplakken met zwart tape of folie.
Lijkt dat een goed :idea: :?:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

door het opbokken zal de onderkant altijd weer kaal worden. maar door de spray van de achterband wordt hij in het midden ook weer kaal...om dat gedeelte te beschermen is tape wel een goed idee. ik heb nog wel een paar dingetjes voor de poedercoater....kan dat wel in 1 keer doen, misschien wel goedkoper.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

mijn volgende motor wordt van plastic of RVS of een combinatie van die 2 :lol:

maar eerst even die v-strom afrijden, of totdat er vitale delen afvallen :shock:
v-nicostrom

zweten

Bericht door v-nicostrom »

Denk dat als je het afplakt/taped je wel de beschadeging tegen houd maar daarin tegen, dat als het vocht wat er dan achter blijft zitten een extra stimulans voor de roest bied om beter hun best te doen.
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
KL FEE

Roestende tank + topkuipframe

Bericht door KL FEE »

Mijn KLV 1000 werd met roest in de tank (vulpijpje) afgeleverd. Na alle verhalen gelezen te hebben op dit forum ook de topkuipframe bekeken. En inderdaad, mijn motor had nog maar 1 klein regenbuitje meegemaakt (zomer 2005) en er zat al roest bij de ophangpunten van de koplamp....

Mijn kawasaki dealer wilde het eerst een paar maanden aankijken. Ik rij in principe niet in de winter en zeker niet met pekel(resten). De roest werd erger. In overleg met de importeur wordt nu toch tot vervanging onder garantie overgegaan.

Misschien is het wel verstandig het nieuwe spul meteen in de blanke lak te zetten waarbij het in het zicht blijvende deel van de tank wel afgedekt kan worden. Afgaande op alle verhalen lijkt mij het roestprobleem wel bewezen.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

kijk ook onder je tank..........de kans is aardig aanwezig dat daar ook roest zit...ook alle ophangpunten aan je tank (aan de onderkant en aan de buitenkant ) gaan roesten.....misschien omdat jouw tank al oranje is zie je de ook oranje roest minder goed :lol:
Leipo

Bericht door Leipo »

ik heb gisteren mijn ruitje van de middelste stand naar de hoogste stand gezet en daar heb ik een half uur over gedaan: de schroefgaten waren praktisch dichtgeroest :(
millimetertje voor millimetertje kon ik de bout er steeds een klein stukje verder in krijgen nadat ik het schroefgat al overdadig in de WD40 had gezet.

hetzelfde geld voor de schroefgaten in het bagagerek van de touring: de gaten zijn nog nooit gebruikt maar zijn nu al van binnen veroest (motor is van November 2005)

valt me toch wel tegen :(
Boris

Bericht door Boris »

Mijn bagarek is al 1x onder garantie vervangen. De verf begon eraf te bladderen. Nieuwe is stukken beter qua afwerking van de lak, maar ook nu zijn de schroefgaten aan het roesten (binnen 2 weken na vervanging).
Dus niet echt veelbelovend. Kwak vaseline in proppen en maar hopen op het beste.

Bij het ruitje kwam ik van de zomer ook al roest tegen, dus toen al met zuurvrije vaseline alles ingesmeerd. Nu dus geen problemen.
Verder spray ik de motor wekelijks (bij regen vaker) in met scottoiler FS365 anti corrosie middel. Vooralsnog lijkt het te helpen, maar dat weet ik pas zeker in het voorjaar als ik de motor een flinke poetsbeurt geef.

Wel weer een nieuw zwak punt in het zwarte frame ontdekt; op de hoeken waar m'n broek (ja echt) tegen het frame aanzit, is de verf eraf. :x
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Roest plekkies

Bericht door Chopperbiker »

Heb in augustus 2005 een nieuwe DL650 gekocht :lol: , hier en daar komt er echter al wat roest te voorschijn :cry:
Slechte zaak :!:
Voor de duidelijkheid, ik ben zeker geen pekelrijder.

Roest op schijfremmen, onderste lager onderste kroonplaat, bobinesteun, aangeslagen aansluitingen op oliekoeler, hele startmotor mat aangeslagen, schakelstang wit, diverse boutjes aangeslagen, roostertje voor de oliekoeler en de uitlaatbocht is echt niet meer om aan te zien.

Een paar paar foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al met al een uitstekende motor, alleen jammer van bovengenoemde punten. Vorig jaar toch rond de 9 mille (in Euroos) neergeteld.

'K ga zeker bij de dealer langs, es even een praatje maken. 8)
Laatst gewijzigd door Chopperbiker op vr 10-10-2008, 22:37, 3 keer totaal gewijzigd.
M-Strom

Re: Roest plekkies

Bericht door M-Strom »

:shock: hoi. . . .

Als ik het zo bekijk heb je toch echt wel een keer in de pekel gereden, de wit uitgeslagen delen wijzen hier wel degelijk op.

Als je hem van te voren goed behandeld had met een beschermend middel had je hier veel minder last van gehad.

Maar het blijven verschrikkelijk gevoelige machines voor corrosie.

Onbegrijpelijk dat dit anno 2006 nog bestaat!!!
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

tip:

voordat je bij de dealert een praatje gaat maken....was m wel eerst even. Anders gaan ze weer zeuren dat je m niet goed onderhoud.

de roest bij je remschijven kan je heel makkelijk weghalen met een brillo-sponsje. de roest zit los op de schijven, en volgens mij is het gewoon ijzerslijpsel van je schijven met remstof.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

Bedankt voor de reactie's!

Natuurlijk wordt ie wel gebruikt, uiteindelijk is de DL gemaakt om veel mee te rijden, niet om bij de kachel in de woonkamer te zetten.

De V-strom gaat alleen naar buiten als ik denk dat de weg voldoende vrij is van pekel. Na een paar regenbuien wordt het wel eens wat.
Het spreekt voor zich dat ik niet vooraf een smaakproef van het wegdek neem. :wink:
De motor wordt oa voor woon-werk gebruikt en zeer geregeld gaat er een emmer sop overheen. Zelfs om half 1 s'nachts heb ik hem nog wel eens staan te wassen. dat bij een graadje of twee.
Hij wordt dus best wel een beetje verwend en vertroeteld.

Neem nou zo'n uitlaatbocht, gemaakt van pisbakkenijzer, binnen 1000kilometer (in de zon) al geen gezicht.
Een RVS-pijpje kon er voor die 'bodemprijs' niet van af.

Hoe dan ook, dit valt me allemaal toch wat tegen. Heb vele motoren gehad maar dit is, wat een dealer of importeur ook mag roepen, niet gewoon.

Zodra de zon weer schijnt de zaak eens lekker grondig poetsen en boenen, dan maar eens de balans van 1 mini-wintertje opmaken.
8)
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

de uitlaat kan je goed weer oppoetsen.....de uitlaatbochten van mijn Bmw R1150GS zagen er na een winter ook niet echt mooi meer uit. maar ik heb ze altijd wel weer mooi gekregen. ook die vd v-strom kun je goed weer oppoetsen met polish.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Ik rij wel door ook met pekel, en geen roest. gewoon vet houden en in het voorjaar pas weer poetsen.
Hij zit er niet uit van de vettigheid op frame, blok, brug ect.
In het voorjaar laat ik de foto's zien voor en na de schoonmaak.

Misschien begin ik een forum niet doodziek van roest er is geen roest
M-Strom

Bericht door M-Strom »

roest1
de roest (mannelijk)
1
het roesten
betekenisverwante termen
synoniem(en):
oxidatie
2
plantenziekte met oranje- of roodkleurige vlekken op de bladeren, stengels of vruchten
betekenisverwante termen
hyperoniem:
plantenziekte

roest2
het, de roest (mannelijk)
1
geen meervoud
rood- of bruingele bedekking aan de oppervlakte van ijzer, ontstaan door verbinding met zuurstof
betekenisverwante termen
hyperoniem:
aanslag
synoniem(en):
metaaloxide
hyponiem(en):
ijzerroest
2
de roesten
stok waarop de kippen slapen
betekenisverwante termen
hyperoniem:
stok
synoniem(en):
roeststok
3
de roesten
(jacht) nachtelijke rustplaats van vliegend wild
VOLGENS VAN DALE . . . .
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je bent het synoniem V-Strom nog vergeten. :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Als het gezellig is, blijf ik ook wel eens vastroesten. :schater:
Moupie

Bericht door Moupie »

Vastroesten dat doe te Strom wel.

Ik ben nu 4 maanden in het bezit van een DL650 en ben ook geconfronteerd met de helaas bekende roesproblemen van de Strom: remschijven, ring onder de kroonplaat, schroefgaten van het scherm, steunen duapassagier, bevestiging bobine, doorgeschuurde plaats op het sub-frame, bevestigingshaken van de tank, bagagerek waar de lak aan het scheuren is en de roest uit de gaten komt en ga zo maar door.
Van de dealer/Nimag wordt het probleem van de tank en de voorschijven wel erkend maar al die andere punten schijnt men maar normaal te vinden.?!?
Ik heb in de winter doorgereden maar de fiets ook regelmatig gewassen en met WD 40 ingespoten. Anno 2006 moet een fiets toch geschikt zijn om het hele jaar door te kunnen rijden? Kwestie van de juiste materialen kiezen bij het ontwerp! Hierin is Suzuki duidelijk tekort geschoten.

Ik ben het inmiddels al zo zat en bovendien verwacht ik niet dat de problemen opgelost zijn met het vervangen van een aantal onderdelen dat ik serieus overweeg de Strom in te ruilen voor een Varadero die zo goed als geen probleem heeft met pekel. Het kost een paar centen maar dan krijg je ook wat.
De lengte van dit onderwerp geeft maar aan dat er een serieus en structureel probleem is met de V-strom.
Remakil

Bericht door Remakil »

Elke fiets heeft last van pekel... dus ook die Varadero... :)
Remschijven die roesten door de pekel is geen enkel probleem... een keer remmen en het is weg... ;)

Je motor "beschermen" met WD40 is natuurlijk een leuke, maar onrealistische gedachte... tenzij je hem na elke rit wast en weer inspuit, maar verder... er zijn legio middelen om je motor in de winter te beschermen en WD40 hoort daar dus niet bij...

Blijven de overige punten over... ik heb het bij mijn DL650 nog niet gecontroleerd... gaat eerdaags wel gebeuren... :roll:

Die overige punten zijn natuurlijk niet zoals het hoort, echter... ik denk dat een beetje eigen inzet een hoop voorkomt... we weten hier wat het probleem is, dus kunnen we het zelf grotendeels oplossen, al is dat niet de "normale"gang van zaken... toch verpest het mijn V-strom beleving totaal niet... het is "maar" een motor... :P

Ik zou overigens wel eens een foto willen zien van dat bagagerek in roestige toestand... ;)
Jan1966
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Bericht door Jan1966 »

Mijn vorige motor, voor mijn v-strom 650, was een Honda Africa Twin. Ik reed met deze motor ook ´s winters door en deze had absoluut minder last van de pekel. Ik verzorgde deze motor hetzelfde als mijn v-strom.
De kwaliteit van de gebruikte materialen van de v-strom is naar mijn mening gewoon minder dan die van de Honda.
Ik vind met name de remschijven van de v-strom een aanfluiting. Ik denk dat ik deze van de zomer ga overspuiten (het hart van de schijf uiteraard)
Ook heeft de dealer de remklauwen al moeten reviseren/reinigen omdat deze helemaal vast zaten.

Groeten van Jan
Ferdo

Bericht door Ferdo »

jan1966 schreef:De kwaliteit van de gebruikte materialen van de v-strom is naar mijn mening gewoon minder dan die van de Honda.
Ik heb eerst een DL650 gehad en nu een DL1000. Met beiden heb ik in de winter doorgereden en erg vaak afgespoeld. Mijn DL1000 heeft veel minder last van corrosie. Mijn conclusie is dat de materialen bij de DL1000 van een betere kwaliteit zijn dan die van de DL650.

Maar de spuitbus met ACF-50 is inmiddels binnen, dus binnenkort behoort roest helemaal tot de verleden tijd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik vind het anno 2006 normaal dat een motor, die voor buitengebruik bedoeld is en dus in de winter, net als elke automobiel, de pekel moet kunnen trotseren zonder daar al te veel schade van te ondervinden. En dan bedoel ik met name gelakte onderdelen. Ongelakt of onbeschermd metaal valt uiteraard altijd ten prooi aan de pekel. Ik zal als ik even tijd en de juiste gelegenheid heb eens een foto maken van mijn achterwiel. Daar is na slechts 1 keer een (onwetende) pekelrit te hebben gereden na al die tijd een voortdurende aluminiumcorrosie dwars door de laklaag aan de gang. Als 1 keertje al dwars door de lak zo'n resultaat geeft (wacht nog even op de foto's :wink: ) dan vraag ik me af wat voor een flutlaagje afwerkingslak daar op zit af wat voor inferieure lak men er op heeft toegepast.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

And here are the results.
Dit is dus het resultaat van 1 keer pekelrijden van 14 maanden geleden. Zoals je kunt zien zijn ook de voorbenen niet onaangetast gebeleven. Met heel veel poetswerk is het wel weer wat mooier te maken, maar daar kan ik wel heel wat tijd voor uittrekken. Bij Nimag vinden ze dit soort resultaten kennelijk normaal. De kwaliteit van de foto's is helaas matig. Door er op te klikken krijg je een uitvergroting. En BTW, er is dus 6 maanden niet mee gereden, wel ingespoten met WD40.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Boris

Bericht door Boris »

:shock: Ay Caramba Rob! Das niet zo fraai. Sterker nog, dat is ronduit bedroevend!
Ben blij dat ik mijn strom heb verkocht, want velgen inspuiten deed ik nooit (ik laat ze meestal heel smerig worden en was ze dan pas in de lente. De beste pekelbescherming).
MaxZeiler

M.A.R.S.

Bericht door MaxZeiler »

Ziet er inderdaad niet al te best uit.

Is daar onder de garantie echt niets aan te doen?

Ik zou de Suzuki directie -tot aan Japan toe- deze foto's even toevoegen.

Met de complimenten van de V-Strom society- Verenigde St(r)aten van Europa.

Heb je trouwens al MARS (motor-anti-roos-shampoo) geprobeerd? (Sorry toch een beetje relativeren ; -)

Totrijs
Pink

Bericht door Pink »

Remakil schreef:Elke fiets heeft last van pekel... dus ook die Varadero... :)
....
Je motor "beschermen" met WD40 is natuurlijk een leuke, maar onrealistische gedachte... tenzij je hem na elke rit wast en weer inspuit, maar verder... er zijn legio middelen om je motor in de winter te beschermen en WD40 hoort daar dus niet bij...
Voor WD40 hoef je je motor niet te wassen hoor. Gewoon over de bagger heen spuiten. Lees mijn topic "Met een V-strom de winter door".
WD40 is wat mij betreft prima. Maar ik hoor ook het een en ander over ACF-50. Wie heeft daar ervaring mee?
Vdude

Bericht door Vdude »

Pink schreef: Maar ik hoor ook het een en ander over ACF-50. Wie heeft daar ervaring mee?
Ik gebruik het op al mijn motoren (klinkt heel veel, maar op dit moment 3 stuks) de laatste drie winters, ga het ook op mijn VStrom gebruiken zogauw ze binnen is. De bestaande aanslag wordt omgezet in een beschermende emulsie, en het vormt een beschermende laag tegen nieuwe aantasting.
Ohja, ***Pink*** het spul is rose :D en ruikt best lekker.
Spuit het ook op mijn fiets en die van de rest vanhet gezin. Één keer per jaar inspuiten en je kunt er weer een jaar tegen.
Pink

Bericht door Pink »

Vdude schreef:
Pink schreef: Maar ik hoor ook het een en ander over ACF-50. Wie heeft daar ervaring mee?
Ik gebruik het op al mijn motoren (klinkt heel veel, maar op dit moment 3 stuks) de laatste drie winters, ga het ook op mijn VStrom gebruiken zogauw ze binnen is. De bestaande aanslag wordt omgezet in een beschermende emulsie, en het vormt een beschermende laag tegen nieuwe aantasting.
Ohja, ***Pink*** het spul is rose :D en ruikt best lekker.
Spuit het ook op mijn fiets en die van de rest vanhet gezin. Één keer per jaar inspuiten en je kunt er weer een jaar tegen.
Ennneehhh, waar koop je dat?
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Pink schreef:Ennneehhh, waar koop je dat?
HIER :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

Iron Horse schreef:And here are the results.
Dit is dus het resultaat van 1 keer pekelrijden van 14 maanden geleden. Zoals je kunt zien zijn ook de voorbenen niet onaangetast gebeleven. Met heel veel poetswerk is het wel weer wat mooier te maken, maar daar kan ik wel heel wat tijd voor uittrekken. Bij Nimag vinden ze dit soort resultaten kennelijk normaal. De kwaliteit van de foto's is helaas matig. Door er op te klikken krijg je een uitvergroting. En BTW, er is dus 6 maanden niet mee gereden, wel ingespoten met WD40.
Dit ziet er idd triest uit... zo erg heb ik het niet gezien en het lijkt mij iig garantie... en anders hoort je dealer het op te knappen... mits hij een klant wil houden... :)

Al ben jij je eigen dealer, qua sleutelen... ;)
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

hey Rob...wat een bende zeg.

dan zag die van mij er na 2 winters doorrijden nog veel beter uit. ik had geen uitslag op de velgen, en ik was al diep bedroefd over mijn wegroestende V-strom, ik heb wel een idee hoe jij je moet voelen.

rijd anders de motor gewoon maar bij de Nimag naar binnen, het liefst dwars door de voordeur :twisted: , misschien krijg je dan een luisterend oor.

ik vind het echt heel vervelend voor je.

sterkte ermee.

groeten Erik
Moupie

Bericht door Moupie »

Hoi allemaal,

Van al die roest verhalen wordt je natuurlijk niet blij. Zelf heb ik in november 05 een DL650 gekocht die vrijwel direct begon te roesten. Op teveel punten kwam de roest naar boven (remschijven, ring onder de kroonplaat, schroefgaten van het scherm, steunen duopassagier, bevestiging bobine, doorgeschuurde plaats op het sub-frame, bevestigingshaken van de tank, bagagerek waar de lak aan het scheuren is en de roest uit de gaten komt etc).
De schijven en de tank zijn door de dealer erkend als een probleem maar niet van harte.
Alle onderdelen die ze vervangen worden vervangen tegen dezelfde kwaliteit waardoor het basisprobleem -verkeerde materiaalkeuzes- niet wordt opgelost.
Ik heb een motor gekocht om er mee te rijden en niet om aan te poetsen, me aan te ergeren of ervoor met de dealer in conflict te liggen. Ik heb deze week dan ook besloten de boel in te ruilen tegen een Varadero. Deze zal op termijn ook wel iets gaan roesten maar stukken minder dan de Strom.

Ik wens jullie allen veel sterkte met de roest perikelen en ik hoop dat eens iemand de moed en tijd heeft om een Zaak tegen Nimag aan te spannen vanwege levering van een inferieur product (7:24 BW).

Vanaf nu ben ik te vinden op het forum van www.varadero.nl

Gegroet, Moupie
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

niet op het Trans-alp forum??...waar je niet alleen trans-alpjes maar ook africa twinnen en varadero's tegen het lijf loopt?? Echt een leuke club.
Plaats reactie