Vering

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Dwight7576

Vering

Bericht door Dwight7576 »

Beste V-strom rijders

Ik ben me aan het orienteren om mijn DL1000 te voorzien van Hyperpro veren zowel de voorvork als de achtervering, zijn hier rijders die daar ervaring mee hebben? zo ja hebben jullie dan ook de naloop veranderd en hoeveel? :) :)

B.V.D. Dwight7576
Jokapo

Re: Vering

Bericht door Jokapo »

dat ie een stuk strakker op de weg ligt :-)
Longjohn007

Re: Vering

Bericht door Longjohn007 »

Dwight7576 schreef:Beste V-strom rijders

Ik ben me aan het orienteren om mijn DL1000 te voorzien van Hyperpro veren zowel de voorvork als de achtervering, zijn hier rijders die daar ervaring mee hebben? zo ja hebben jullie dan ook de naloop veranderd en hoeveel? :) :)

B.V.D. Dwight7576
Heb mijn 1000 ook laten voorzien van deze veren door de firma Hyperpro, kan het aanraden !
In Werkendam heeft Paul ze erop gezet en meteen de juiste instellingen gedaan, met een proefrondje van nog geen kilometer op industrieterrein wist ik het al !!!!

Stuk strakker idd en vooral dat nare inveren bij remmen en terugschakelen is echt een stuk minder, het is wel even wennen in snelle lange doordraaiers : de V-strom blijft nu het spoor volgen en valt niet meer naar binnen !

Kortom, ik ben er gelukkig mee .....

Groet Johnny
EXFShock

Re: Vering

Bericht door EXFShock »

Is inderdaad een wereld van verschil. en binnen de korste keren ga je de achterschokker oop vervangen :) Je kent je motor niet terug,

Een op maat gebouwde vering zoals ik doe geeft je meer zekerheid en vertrouwen in de motor. Niet meer doorduiken van de motor en strakker de bocht door, je kunt zelfs remmen zonder problemen in de bocht :shock:

Succes, pm me maar voor een aanbieding.
Remko

Re: Vering

Bericht door Remko »

EXFShock schreef:Is inderdaad een wereld van verschil. en binnen de korste keren ga je de achterschokker oop vervangen :) Je kent je motor niet terug,

Een op maat gebouwde vering zoals ik doe geeft je meer zekerheid en vertrouwen in de motor. Niet meer doorduiken van de motor en strakker de bocht door, je kunt zelfs remmen zonder problemen in de bocht :shock:

Succes, pm me maar voor een aanbieding.

Ten eerste a, staat er in je verwijzing naar je webadres een c waar die niet hoort
Ten tweede q, is de website nog wel erg in ontwikkeling!
Ten vijfde v, d'r zijn vast mensen die het bovenstaande als spam zullen zien!

Succes 8)
EXFShock

Re: Vering

Bericht door EXFShock »

Remko schreef:
EXFShock schreef:Is inderdaad een wereld van verschil. en binnen de korste keren ga je de achterschokker oop vervangen :) Je kent je motor niet terug,

Een op maat gebouwde vering zoals ik doe geeft je meer zekerheid en vertrouwen in de motor. Niet meer doorduiken van de motor en strakker de bocht door, je kunt zelfs remmen zonder problemen in de bocht :shock:

Succes, pm me maar voor een aanbieding.

Ten eerste a, staat er in je verwijzing naar je webadres een c waar die niet hoort
Ten tweede q, is de website nog wel erg in ontwikkeling!
Ten vijfde v, d'r zijn vast mensen die het bovenstaande als spam zullen zien!

Succes 8)
Hoi Remko,

klopt, de site naam was verkeerd geschreven.

En inderdaad heb ik al een mail gekregen i.v.m. reclame maken, zal mijn best doen om objectief een mening te geven over die zaken waar ik iets meer verstand van heb.

Bedankt,

groeten,

Bart
Remko

Re: Vering

Bericht door Remko »

EXFShock schreef:
zal mijn best doen om objectief een mening te geven over die zaken waar ik iets meer verstand van heb.

Bedankt,

groeten,

Bart

Het is veel leuker om een subjectieve mening te geven over onderwerpen waar je helemaal geen verstand van hebt! 8)

Suc6 met je eigen bedrijf!

Men begint toch langzaam maar zeker door te krijgen dat er maar weinig brommers met goede vering en demping worden afgeleverd! (en eigenlijk snap ik nog steeds niet waarom er iets essentieels een ondergeschoven kindje is.)
:roll:
EXFShock

Re: Vering

Bericht door EXFShock »

Vertel mij iets...

Volgens mij is het een buffer die de fabrikant inbouwt. Hij dwingt je om een stuk van je limiet te blijven. Terwijl mijn mening is de motor zo goed mogelijk af te veren zodat je toch nog veilig een noodstop kunt maken zonder dat de motor een meter in de vering duikt en op de band begint te veren, en dat je wonder al teveel angst in een bocht kunt remmen of opschakelen en corrigeren of zo. Maar ja, wie ben ik. Ik heb lievere een motor waar ik zeker mee kan rijden, de mensen die het verschil kennen weten wel waar ik het over heb.

De motoren die van fabriek af een betere vering hebben, awel, die kun je op je 2 handen tellen
MacB

Re: Vering

Bericht door MacB »

EXFShock schreef:Vertel mij iets...

de mensen die het verschil kennen weten wel waar ik het over heb.
Dat klopt inderdaad :wink:
Dwight7576

Re: Vering

Bericht door Dwight7576 »

Beste V-strom rijders bedankt voor jullie tips.

Ik heb mijn keuze gemaakt er worden a.s. Maandag 21-06-2010 nieuwe veren in mijn voorvork geplaatst en wel een setje veren van Wilbers ik ben erg benieuwd hoe straks de stuur eigenschappen van mijn V-strom DL-1000 is. :D :D
Ik zal zo snel mogelijk een reactie plaatsen.
Cronny
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: belgie

Re: Vering

Bericht door Cronny »

Zaterdag mij laten overtuigen om voorvork verenset bij EXFShock te bestellen.
ik ben nu in afwachting dat deze geleverd worden,update volgt nog.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vering

Bericht door Joskestiller »

Zeer verstandige keuze Cronny.

Ik heb afgelopen week mijn voorveren door Bart Meukens van EXFShock laten vervangen door progressieve veren.
Deze man weet goed waar hij mee bezig is. Hij heeft dan ook vele jaren ervaring met het afstellen van de vering van moto's in de racerij. De veren en olie worden afgestemd op de rijstijl en het gewicht van de bestuurder.
Bart gaf me gewoon een gevoel van vertrouwen en dat deed ook mijn Strom vanaf het ogenblik dat ik zijn atelier uitreed. Het is gewoon een andere motor geworden. Veel strakker door de bochten, niet meer dat diepe induiken bij het remmen en verkeersdrempels worden genomen zonder dat de motor nog naschommelt. Had ik dit maar eerder laten doen. :idea:
Op de terugweg nog een grote omweg gemaakt om extra te kunnen genieten.
Ik kijk in ieder geval uit naar het weekend Moezel volgende week. :-)}

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Dwight7576

Re: Vering

Bericht door Dwight7576 »

Maandag worden mijn wilbers gemonteerd ben erg benieuwd. :lol:
Maar ik moet zeggen dat het ver induiken bij mijn wel meevalt allen bij lange doordraaiers wortd hij een beetje bewegelijk aan de voor kant.

Wens je veel plezier volgende week in de moesel
Zelf vorig weekend met de adventure tour mee geweest een echte aanrader super geregeld allemaal. :D :D

Groetjes, Dwight7576
Wils

Re: Vering

Bericht door Wils »

Vandaag 9 zaterdag 19 juni) met onze Strom naar de Firma Promax in Schijndel geweest... :mrgreen: http://www.promax-racing.nl/home.html
Die hebben een schokbrekerunit gemaakt, die voldoet naar onze wensen... dus het gewicht met duopass. + evt. bagage ...
De unit kostte 349 euries....incl montage (heb ik zelf mogen doen met beetje hulp erbij....) (vond ik wel leuk... :mrgreen: )
Je kan daar op woensdag na, elke avond in de week + zaterdagmorgen terrecht... en word heel relaxed te woord gestaan en geholpen...
Superzaak!!!!! :-)} Afbeelding
Motor rijd nu super strak door de bochten waar hij met de originele demper zwabberend door de bochten ging met duo achter op....( :o) eerst dacht ik dat duo moest gaan afvallen... :o) ) (....)
voorvering is natuurlijk ook bagger..... maar dat gaan we daar ook aan laten passen...( na de vakantie... :wink: )
Maar over de a. vering ben ik nu heeeel erg tevreden.... op foto is te zien hoeveel stelmogelijkheden ik nog heb.... boven zie je die 2 ringen.... die kunnen nog heel wat keertjes naar links gedraaid worden om de fiets nog wat hoger te laten komen voor als er flink wat bagage op komt in cmbi. met duo... nu ligt hij al strak op de weg maar er is genoeg "ruimte " om het allemaal op wens in te stellen...
Aan de onderkant zit een zwarte knop om de in/uit gaande dempeing te stellen..... 64 klikken kan hij verstellen.... nu staat hij op 44 en rijdt hij al goed met duo a.op maar ik ga eens kijken hoe de meest ideale afstelling gaat worden.... :-)} Afbeelding
Wils

Re: Vering

Bericht door Wils »

Wils schreef:Vandaag 9 zaterdag 19 juni) met onze Strom naar de Firma Promax in Schijndel geweest... :mrgreen: http://www.promax-racing.nl/home.html
Die hebben een schokbrekerunit gemaakt, die voldoet naar onze wensen... dus het gewicht met duopass. + evt. bagage ...
De unit kostte 349 euries....incl montage (heb ik zelf mogen doen met beetje hulp erbij....) (vond ik wel leuk... :mrgreen: )
Je kan daar op woensdag na, elke avond in de week + zaterdagmorgen terrecht... en word heel relaxed te woord gestaan en geholpen...
Superzaak!!!!! :-)} Afbeelding
Motor rijd nu super strak door de bochten waar hij met de originele demper zwabberend door de bochten ging met duo achter op....( :o) eerst dacht ik dat duo moest gaan afvallen... :o) ) (....)
voorvering is natuurlijk ook bagger..... maar dat gaan we daar ook aan laten passen...( na de vakantie... :wink: )
Maar over de a. vering ben ik nu heeeel erg tevreden.... op foto is te zien hoeveel stelmogelijkheden ik nog heb.... boven zie je die 2 ringen.... die kunnen nog heel wat keertjes naar links gedraaid worden om de fiets nog wat hoger te laten komen voor als er flink wat bagage op komt in cmbi. met duo... nu ligt hij al strak op de weg maar er is genoeg "ruimte " om het allemaal op wens in te stellen...
Aan de onderkant zit een zwarte knop om de in/uit gaande demping te stellen..... 64 klikken kan hij verstellen.... nu staat hij op 44 en rijdt hij al goed met duo a.op maar ik ga eens kijken hoe de meest ideale afstelling gaat worden.... :-)} Afbeelding
Cronny
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: belgie

Re: Vering

Bericht door Cronny »

Vandaag uiteindelijk tijd vrij om voorvorkveren van EXFShock te monteren.
Deze avond nog proefritje van ong. 100 KM gemaakt over vooral secundaire wegen,dit maakt een wereld van verschil met de nieuwe veren.
Kort samengevat:heel goede verenset voor een heel scherpe prijs :D
Roel

Re: Vering

Bericht door Roel »

Cronny schreef:Vandaag uiteindelijk tijd vrij om voorvorkveren van EXFShock te monteren.
Deze avond nog proefritje van ong. 100 KM gemaakt over vooral secundaire wegen,dit maakt een wereld van verschil met de nieuwe veren.
Kort samengevat:heel goede verenset voor een heel scherpe prijs :D
Als ik vragen mag; wat is de prijs?
Cronny
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: belgie

Re: Vering

Bericht door Cronny »

De prijs was 99€ + vezendkosten,olie en spacers inbegrepen,ik heb hierop een flinke korting gekregen :D (dit was wel via het belgische v-strom forum).
Ik denk dat u best eens een mail stuurt naar Bart Meukens van EXFShock.
De veren zijn in ieder geval prima en een stuk goedkoper als hyperpro,wp,enz.
Dwight7576

Re: Vering

Bericht door Dwight7576 »

Zelf heb ik een paar Wilbers besteld in Duitsland voor 91,50 euro en dat was inc olie & verzendkosten.

Ze zitten er inmiddels in en afgelopen weekend naar TT gereden en voelen zeer goed aan SUPER STRAK. :-)}
Plaats reactie