tandwielverhouding dl 1000

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
spike

tandwielverhouding dl 1000

Bericht door spike »

hoi met frank ik heb nu 20000 km gereden met de vstrom dus binnenkort ben ik denk ik aan een nieuwe ketting tandwielset toe
ik denk eraan een tandje voor [minder] of 2 tanden achter[ groter] te monteren.
wie heeft hier ervaring mee? :twisted:
Blueberry

Bericht door Blueberry »

nou frank,

Voor minder betekend minder topsnelheid, meer power, meer verbruik.
achter groter zal hetzefde effekt geven.

Met welk doel wil je dit doen/ kom je ergens (trekkracht/topsnelheid ) te kort, dan zijn er nog wel ander oplossingen .

Robert
spike

tandwielen

Bericht door spike »

hoi robert met frank het doel is [nog] meer trekkracht geen hoge top is al hoog genoeg dmv g pack en venom uitlaten
Laatst gewijzigd door spike op za 19-03-2005, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Strommie

Bericht door Strommie »

..... Z U C H T ........ Pfffffff :oops:
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Strommie

Bericht door Strommie »

Nou Spike, dát is ook een manier om van commentaar áf te komen, door een gedeelte van je tekst wég te halen :wink:
Lét wel: Iederéén is vrij om te doen- én te laten wat hij wil met zijn motor, maar als het hier een FORUM moet gaan worden, dat iedereen het met elkaar ééns is (óf móet zijn :? ), dan kunnen we beter een 'naaikransje gaan beginnen :?: :idea: :roll: (..... maar dan 'haak' ik áf 8) )

In dit geval was IK het het niet met je mee eens, dat JIJ het belangrijk vond, om nog 'spontane wheelies' te kunnen maken met je Strom, bij snelheden vanaf 70 km. per uur, omdat je vorige motor dat ook kon :roll: :?:
Daar mag ik toch gewoon met een 'zucht' op reageren :?:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: tandwielverhouding dl 1000

Bericht door Iron Horse »

spike schreef:hoi met frank ik heb nu 20000 km gereden met de vstrom dus binnenkort ben ik denk ik aan een nieuwe ketting tandwielset toe
ik denk eraan een tandje voor [minder] of 2 tanden achter[ groter] te monteren.
wie heeft hier ervaring mee? :twisted:
Dit staat o.a. op deze website waar trouwens nog heel veel meer info te vinden is waaronder het al eerder genoemde downloaden van de manuals.
The stock front sprocket is a 15 tooth. You can buy a 16 tooth sprocket from a SV650. This will lower your RPM by 6.25%, about 300 rpm on the freeway. You'll also lose 6.25% of your rear wheel torque. People who have done this report liking the more relaxed engine feel, and not noticing the loss of torque. They do not report a noticable change in gas mileage.

At least one rider is using a 17 tooth counter chaft sprocket. This lowers your RPM by 13.3%, about 600 rpm on the freeway. The one rider doing this reports a noticable increase in gas mileage at 75-90 mph.

Afbeelding

Trans is the internal transmission ratio. Overall is the overall gear ratio in each gear. MPH is the speed in that gear at 10,000 rpm.

You can buy new sprockets at Sprocket Specialists. Front sprockets are about $13.

Je zal zelf even moeten omrekenen naar kilometers. 1 mijl is 1,609 km.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
spike

tandwiel verhouding dl1000 van17-41 naar16-42

Bericht door spike »

hoi met frank van de week mijn motor weggebracht voor een beurt en een nieuwe achterband en een nieuwe ketting en tandwielenset
bij een kilometerstand van 21000 km.
de tandwiel verandering is zeer aan te raden resultaat meer trekkracht
bij lage en hoge snelheden zelfs in de hoogst versnelling kan de motor
bijna 9000 toeren draaien.
dat heb ik maar op de duitse autobaan uitgetest want ik wil wel graag mijn rijbewijs houden.
ps wat zijn die uurlonen bij motorport hoog[60 euro]
m.v.g frank :twisted:
Scottie

Bericht door Scottie »

Een groter achtertandwiel lijkt me niet zo'n probleem, maar een kleiner voortandwiel betekend meer slijtage aan de ketting omdat deze om een kleinere circel gaat draaien. Zou niet mijn voorkeur hebben in ieder geval.
Biker

Re: tandwiel verhouding dl1000 van17-41 naar16-42

Bericht door Biker »

De tandwiel verandering is zeer aan te raden resultaat meer trekkracht
bij lage en hoge snelheden zelfs in de hoogst versnelling kan de motor
bijna 9000 toeren draaien.

Welke tandwielverhouding is het geworden?? Wat zijn de kosten van een nieuwe set tandwielen en een niewe ketting??
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

door een foutje van mijn dealer heb ik een poosje rondgereden met 16 tands voor en 47 tanden achter.

dit gaf zo'n 500 toeren/min verschil. het lijkt niet zoveel maar hij is dan ineens lang zo fel niet meer. trekt niet meer zo lekker fel door.

nu gewoon weer de originele verhouding erop. 15 tands voor en 47 achter.
Yippy

Bericht door Yippy »

Erik Hofstee schreef:........ met 16 tands voor en 47 tanden achter.........
en
Erik Hofstee schreef:.
......de originele verhouding 15 tands voor en 47 achter.......
:!: Even benadrukken : Dit zijn 650 verhoudingen !

De 1000 heeft standaard 17 om 42. Ik werd vandaag - terecht - op mijn neus getikt toen ik beweerde dat een 42 kettingwiel noooit goed kon zijn....het forum in mijn achterhoofd.
Bleken ze toch gelijk te hebben. Dom dom dom. Foutje, bedankt ! :oops:

Wat een verschil trouwens.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het blijft heel goed opletten. Veel maar niet alles is hetzelfde bij de twee. Van de 1000 kon ik niks vinden dus vandaar die tabel van de 650. Het geeft ook een beetje de effecten aan. Voor de 1000 is de tabel dan dus duidelijk niet bruikbaar. Gelukkig staat het er wel duidelijk bij dat het om de 650 gaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MarcT

Bericht door MarcT »

Yippy schreef:...De 1000 heeft standaard 17 om 42...
Weet je het zeker ? Ik zat toevallig bij Louis te kijken naar kettingen, en daar staat bij de DL1000 (02-04) 17/41.

Is dat bij de K5 trouwens nog veranderd ?
Roeleke

Bericht door Roeleke »

MarcT schreef:
Yippy schreef:...De 1000 heeft standaard 17 om 42...
Weet je het zeker ? Ik zat toevallig bij Louis te kijken naar kettingen, en daar staat bij de DL1000 (02-04) 17/41.

Mijn K4 had standaard ook 17/42.
2 weken geleden nieuwe laten plaatsen en er zit nu ook 17/41 op (van DC geloof ik)...
Jeff

Bericht door Jeff »

Ik heb toevallig ook mij voor tandwiel laten verwisselen van 17 naar 16 dit om mijn versnellingen iets korter te maken en gelijktijdig meer kracht.
O ja, ik vergeet te zeggen dat ik een DL 1000 rij.
kijk eens bij "Secundaire gaskleppen verwijderen" ik heb daar twee stukjes geschreven de eerste met grafieken erbij en de ander over de ervaring.
Ik heb dus de secundaire kleppen eruit gehaald en de motor opnieuw laten remappen in Goes. Daarna tandwiel verkleint naar 16 tands.
Met gevolg dat ik mijn motor bijna niet meer herken, ontzettend snel en gruwelijk sterk. Over de snelheid hoef ik niet meer te praten die gaat al zo hoog dat het niet meer verstandig is om dergelijke snelheid met zo'n machine te rijden. (zie grafiek 5 de versnelling 275 Km/uur)
Corre

Bericht door Corre »

Ik rijd nu ook met een 17 / 41 rijd rustig in toeren veel langer 1 versnelling de top heb ik nog niet gedaan zal er waarschijnlijk ook niet van komen
nu gaat hij niet zo snel op het gas dus beter in de file denk ik
ik zal jullie wel op de hoogte houden hoe het verder gaat
Richardc

Bericht door Richardc »

Jeff schreef:Ik heb toevallig ook mij voor tandwiel laten verwisselen van 17 naar 16 dit om mijn versnellingen iets korter te maken en gelijktijdig meer kracht.
O ja, ik vergeet te zeggen dat ik een DL 1000 rij.
kijk eens bij "Secundaire gaskleppen verwijderen" ik heb daar twee stukjes geschreven de eerste met grafieken erbij en de ander over de ervaring.
Ik heb dus de secundaire kleppen eruit gehaald en de motor opnieuw laten remappen in Goes. Daarna tandwiel verkleint naar 16 tands.
Met gevolg dat ik mijn motor bijna niet meer herken, ontzettend snel en gruwelijk sterk. Over de snelheid hoef ik niet meer te praten die gaat al zo hoog dat het niet meer verstandig is om dergelijke snelheid met zo'n machine te rijden. (zie grafiek 5 de versnelling 275 Km/uur)
Als ik het goed heb klopt de snelheidsaanduiding bij de DL1000 niet meer als je andere tandwielen erop zet. De reden is dat de snelheid bij de 1000 (itt de 650) gemeten wordt via het voorste tandwiel en niet via een kabel op het voorwiel

Richard :roll:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Klopt. Alhoewel de snelheidsaanwijzing van de 650 wel behoorlijk optimistisch is en 10 tot 15% te veel aangeeft bij de standaard tandwielverhouding. Bij mij is 130 op de teller 120 echte kilometers.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie