ruimte op swingarm ( achterbrug )

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

ruimte op swingarm ( achterbrug )

Bericht door John007 »

Hallo,

Ik heb even een vraag of er meer mensen zijn die ruimte hebben op de swingarm.
Het is als volgt te voelen:
Motor op de middenbok zetten( op de zijstandaard is het niet te voelen) , knielend naast het achterwiel plaatsnemen , achterwiel beetpakken en voelen of er speling is te constateren richting de achterbrug.
Ik bedoel dus niet het achterwiellager maar de achterbrug.
Graag hoor ik of er ervaringen mee zijn zowel positief als negatief.

Gr. John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Erik Hofstee

Re: ruimte op swingarm ( achterbrug )

Bericht door Erik Hofstee »

Als je het zeker weet dat de rest van de motor niet meebeweegt als je dat doet..want dat kan namelijk ook voelen als speling.

als je echt zijdelingse speling hebt zou ik er even mee langs de dealer gaan. Er zit iets los of is versleten.

groeten
Erik
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: ruimte op swingarm ( achterbrug )

Bericht door John007 »

Ik heb het gisteravond geconstateerd en ben vanmiddag aan het rijden geweest en het is heel vreemd maar het is nu goed.
Ik weet ook niet hoe het kan maar ik zal het in de gaten houden, zodra het weer opspeelt ga ik hup naar de dealer

:-)} :-)}
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Erik Hofstee

Re: ruimte op swingarm ( achterbrug )

Bericht door Erik Hofstee »

John007 schreef:Ik heb het gisteravond geconstateerd en ben vanmiddag aan het rijden geweest en het is heel vreemd maar het is nu goed.
Ik weet ook niet hoe het kan maar ik zal het in de gaten houden, zodra het weer opspeelt ga ik hup naar de dealer

:-)} :-)}
Ik denk dat je gewoon de beweging van de hele motor gevoeld hebt. Het is mij ook wel eens opgevallen dat als je voelt voor speling als hij op de middenbok staat dat het voelt alsof er speling is, maar de hele motor "schaniert" op de middenbok. Kijk naar je voorwiel als je het weer doet...zul je zien dat die mee wiebelt. Wil je het goed kunnen voelen moet je volgens mij je voorwiel ook vast zetten

:-)}
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: ruimte op swingarm ( achterbrug )

Bericht door John007 »

Dankje Erik, ga ik proberen.

Groet,

John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Plaats reactie