Roest vrij houden
Roest vrij houden
hallo mede strommers,
Wat is jullie tip om de chrome-delen en overige delen die roest gevoelig zijn bij een v-strom aan te pakken. Wat gebruiken jullie bijvoorbeeld. Ik spuit nu af en toe wd-40 op mijn voorvorkpoten, maar dat gaat er toch wel weer snel af volgens mij.
groet vincent.
Wat is jullie tip om de chrome-delen en overige delen die roest gevoelig zijn bij een v-strom aan te pakken. Wat gebruiken jullie bijvoorbeeld. Ik spuit nu af en toe wd-40 op mijn voorvorkpoten, maar dat gaat er toch wel weer snel af volgens mij.
groet vincent.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Roest vrij houden
Chroom??????
Heb je foto's hiervan?
ACF-50 beviel mij heel goed.
Als je doorrijdt in de winter, zijn balgen op je vork wel handig eigenlijk.
Heb je foto's hiervan?
ACF-50 beviel mij heel goed.
Als je doorrijdt in de winter, zijn balgen op je vork wel handig eigenlijk.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Roest vrij houden
WD40 is van huis uit eigenlijk een smeermiddel, maar wordt ook wel eens gebruikt voor corrosie. ACF-50 is goed en ook tectyl (Valvoline) is een prima (cq beste) middel tegen corrosie. De voorpoten zijn van RVS en roest kan met behulp van 3M Ultra Fine pads makkelijk worden verwijderd zonder krassen.
Balgen: = rubberen beschermhoezen voor over je voorpoten. Zie je veel bij Off-roadmotoren.
Balgen: = rubberen beschermhoezen voor over je voorpoten. Zie je veel bij Off-roadmotoren.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 77
- Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: belgie
Re: Roest vrij houden
WD40 is een roestoplosser en vochtverdrijvend,zeker geen smeermiddel.WD40 is van huis uit eigenlijk een smeermiddel
Als u balgen plaast,bescherm dan de onderliggende delen tegen corrosie,bvb http://www.interflon.net/nl/interflon-fin-lube-tf.html
Dit is op basis van teflon en heeft heel goede eigenschappen als smeermiddel
Re: Roest vrij houden
Na de grote schoonmaak smeer ik altijd een dun likje motorolie op de vorkpoten met een kwast.
Dat is naar mijn weten ook 't enige stukje chroom op de hele motorfiets.
Dat is naar mijn weten ook 't enige stukje chroom op de hele motorfiets.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Roest vrij houden
Van de site van WD40 zelf: http://www.wd-40.nl/marken_wd40_nl.phpCronny schreef:WD40 is een roestoplosser en vochtverdrijvend,zeker geen smeermiddel.WD40 is van huis uit eigenlijk een smeermiddel
Als u balgen plaast,bescherm dan de onderliggende delen tegen corrosie,bvb http://www.interflon.net/nl/interflon-fin-lube-tf.html
Dit is op basis van teflon en heeft heel goede eigenschappen als smeermiddel
"Wanneer het piept, kraakt, vastzit, of roest dan WD-40!
WD-40 betekent vijf producten in één, want WD-40 werkt gelijktijdig als:
roestoplosser
smeermiddel
contactspray
reiniger
corrosiepreventie"
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 77
- Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: belgie
Re: Roest vrij houden
WD-40 is the trademark name of a widely-available water-displacing spray developed in 1953 by Norm Larsen, founder of the Rocket Chemical Company, San Diego, California. It was originally designed to repel water and prevent corrosion,[1] and later was found to have numerous household uses.
WD-40 stands for "Water Displacement - 40th Attempt". Larsen was attempting to concoct a formula to prevent corrosion, by displacing the standing water that causes it. In the process, he arrived at a successful formula on his 40th attempt.[1] WD-40 is primarily composed of various hydrocarbons.
WD40 is inderdaad ideaal om iets los te maken,maar smeer het naderhand met iets anders.
WD-40 stands for "Water Displacement - 40th Attempt". Larsen was attempting to concoct a formula to prevent corrosion, by displacing the standing water that causes it. In the process, he arrived at a successful formula on his 40th attempt.[1] WD-40 is primarily composed of various hydrocarbons.
WD40 is inderdaad ideaal om iets los te maken,maar smeer het naderhand met iets anders.
Re: Roest vrij houden
Ik spuit een beetje vaseline uit een spuitbus op de veerpoten. Werkt goed! Gewoon een spuitbusje van de Hema. De rest van de brommert gaat in de transparante Schützwax van 1Z (motozoom). Lijkt op de superwax van Valvoline (Tectyl).
Re: Roest vrij houden
Eindelijk een kenner !Robert_vd_B schreef:De rest van de brommert gaat in de transparante Schützwax van 1Z (motozoom).
Dat is echt superspul , ik zweer erbij .