Stalen remleidingen

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
spyball

Stalen remleidingen

Bericht door spyball »

Hallo allemaal,

Omdat ik de werking van de voorrem niet al te denderend vond heb ik stalen remleidingen van ABM http://www.hightechforfun.de" onclick="window.open(this.href);return false; gemonteerd. Aanzienlijke verbetering. Het is nu een kwestie van met twee vingers remmen.... zelfs met de standaard gemonteerde remblokken.
Aanrader :wink: Omdat de foto's wat groot van formaat zijn kun je ze op de volgende adressen vinden.

http://i2.photobucket.com/albums/y34/Sp ... 7bbeb2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i2.photobucket.com/albums/y34/Sp ... 6a608a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i2.photobucket.com/albums/y34/Sp ... 334795.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Scottie

Bericht door Scottie »

Ziet er netjes uit. Zal ook wel een paar centen gekost hebben.

Nadeel van dit soort remleidingen vind ik dat over het algemeen meer kracht noodzakelijk is om te remmen, maar de doseerbaarheid is wel aanzienlijk beter. De remmen voelen directer aan. Voor normale omstandigheden (openbare weg) vind ik het niet nodig om deze leidingen te monteren.

Ik heb de originele remleidingen er op zitten, rem altijd met 2 of 3 vingers. Dit gaat prima.
Ten opzichte van bijvoorbeeld een Yamaha Fazer (oude type) vind ik de remmen van de Suzuki wel prettig. Bij de Fazer waren ze enorm krachtig. een verkeerde (schrikreactie) en je ligt op je snufferd. Het voorwiel blokkeerde nogal makkelijk. (heb ik overigens niet meegemaakt)
V-dad

Bericht door V-dad »

Aanvankelijk vond ik de voorrem ook wat minnetjes. Na wat ritten op zeer natte, gladde wegen ben ik er anders over gaan denken. Op gladde wegen goed doseerbaar en als het moet kun je er ook hard mee remmen. Dan is het wel noodzakelijk om erg hard te knijpen, maar al met al bevalt de werking me wel.
haagie

Bericht door haagie »

bevallen de leidingen nog steeds? mooie foto's!! :!: Ik heb geïnformeerd bij motorzaak set prijs 300 euri... hoop centen klopt dit?

groet Ron
spyball

Bericht door spyball »

Ron,
De remleidingen bevallen mij prima, het geeft veel gevoel bij het remmen, het voordeel is ook dat ik er geen omkijken meer naar heb vwb vervangen van de standaardleidingen. De setprijs is redelijk aan de prijs dat is waar (en het klopt op een paar euro na) maar het staat wel afgetekend.
Groeten
Frans
V-dad

Bericht door V-dad »

De stalen remleidingen die voor de DL 650 bedoeld waren, zijn inmiddels op mijn Triumph ST gemonteerd.
Bij het openen van de verpakking zag ik pas dat Galfer de leidingen modificeert.
Er zaten nl 2 lange leidingen in die enkele cm in lengte verschillen.
Suzuki heeft origineel 1 leiding aan de hoofdremcilinder en een verdeelblok met 2 korte leidingen naar de remklauwen.
Galfer maakt 2 lange leidingen. Deze zitten met een lange banjobout aan de hoofdremcilinder en gaan ieder naar een klauw.
Op een Triumph ST forum had ik al gelezen over problemen met de remdruk voor.
Een mogelijke oplossing zou zijn om iedere klauw een eigen leiding te geven.
Dat heb ik nu dus 8)
KL FEE

Bericht door KL FEE »

Ik heb aan de voorzijde van mijn 4 weken nieuwe KLV ook stalen remleidingen gemonteerd. De oorspronkelijke set-up (driedelig met splitter) van Goodridge, importeur Bikedesign, kosten € 100,-.

Een duidelijke verbetering. Het remvermogen is niet toegenomen en het remt ook niet agressiever (dat kan ook niet) maar wel een veel hardere remhendel en daardoor een beter rempunt. De doseerbaarheid gaat er stukken op vooruit. Met name voor sportief gebruik een aanrader.

Misschien dat als de remblokken op zijn ik ook nog met andere soorten remblokken ga experimenteren. Weet iemand of de SV 650 niet toevallig dezelfde rempartij als de V-strom heeft? Voor de SV zijn namelijk bijterige remblokken (voor de SV Cup) verkrijgbaar.
KL Voranje

Stalen remleidingen

Bericht door KL Voranje »

Kijk ook eens bij Sparks-Trading
Deze hebben het merk Hel
Daar zijn de leidingen ook in kleuren te leveren, voor mijn KLV uiteraard in oranje, en dan alles, dubbele voorrem, achterrem en koppeling.
Ziet er gelikt uit. Levering met afdichtringen en verchroomde banjobouten voor Euro 153,50
Had wat problemen met verkleuren, mag nooit voorkomen volgens Hel, is wel gebeurd, er komt een nieuwe set aan onder garantie.
Ik heb foto's van de installatie, ben echter digibeet, heb eea gelezen hoe het moet, mij toch te tricky.
Roland
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Stuur ze maar naar m'n e-mail en ik zet ze er wel op.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Daar zijn ze dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In Windows XP zijn ze te vergroten door er op te klikken. Komt ook als boodschap bij het pijltje. Indien dat niet gebeurt kun je ze niet vergroten. Volg dan de link in eigenschappen van de desbetreffende foto.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
KL Voranje

remleidingen

Bericht door KL Voranje »

Bedankt Rob
Mooi he
Roland
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb net bij Lois de Lucas Stahlflex remleidingen besteld. Ik vind de standaard remkracht, zeker van de achterrem, maar middelmatig. Wel net de remvloeistof vervangen, maar ach, een nieuw flesje valt in het niet bij de kosten van de nieuwe remleidingen, dus dat kan wel lijden. Ik ben benieuwd wat de nieuwe ervaring zal gaan zijn. Helaas zit er geen ABS op deze, maar het zal sowieso een verbetering zijn denk ik.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie