Bok zit in de weg

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bok zit in de weg

Bericht door PvdBogaard »

Sinds ik die Kawasaki voetstepjes heb gemonteerd zijn de voetsteppen niet meer de "asfaltschrapers". Deze nobele taak is overgenomen door de bok.
Mmmm, voetsteuntjes klappen nog weg. Die bok zit aardig gefixeerd. Vind dit niet zo'n leuk idee. Heb er net even onder gehangen, maar inderdaad de bok heeft duidelijk contact met het wegdek gehad.
Is hier een handigheidje voor om dit te verkomen of uit te stellen? Ja de bok demonteren natuurlijk, maar als het even kan moet dat ding er maar op blijven zitten.
Remko

Re: Bok zit in de weg

Bericht door Remko »

Je kan de aanslag onder de uitlaat wat verder inkorten. Dan komt die pook van de middenbok niet meer op het wegdek.

8)
Stromtrooper

Re: Bok zit in de weg

Bericht door Stromtrooper »

Normaal een bocht nemen, afvallen, andere midden bok, alleen rechterbocht nemen, koop een R6, zet de zooi nog hoger op z'n poten, geen bagage,nog meer over de grond wordt vanzelf korter!

Genoeg tips?

Aanslag in korten lijkt mij geen goed idee!! klapt je middenbok tegen je uitlaatbuisverzamelding...(bij een DL1000 dan)
Dgr

Re: Bok zit in de weg

Bericht door Dgr »

Een staafje aluminium onder die KLR steuntjes bevestigen? Op die manier heb je weer "voelertjes".

Dat je middenbok als eerste de grond raakt kan trouwens best gevaarlijk zijn. Zo ben ik eens onderuit gegaan met een bezorgbrommertje van Domino's.... was altijd de sport om in de bocht vonken te trekken met de middenbok, totdat ie een keer bleef haken in een gaatje in 't asfalt :lol:
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Bok zit in de weg

Bericht door PvdBogaard »

Het gedeelte van de bok waar duidelijk sporen zichtbaar zijn is de linker kant onderkant gekromde deel. Dit is opzich "glad" zodat ik niet vermoed snel door ergens aan te kunnen haken. Als het harder gaat zal de motor wel iets omhoog getild worden waardoor het wegcontact afneemt.
Dit idee valt voor mij onder "onaangenaam".
Geen passagier, geen bagage, etc. Voor mij normaal rijden op bochtige wegen.
Afvallen is mogelijk een optie. Maarja, die bieren uit Belgie laten staan is minder aantrekkelijk :P
Remko

Re: Bok zit in de weg

Bericht door Remko »

Dgr schreef: Zo ben ik eens onderuit gegaan met een bezorgbrommertje van Domino's....



Dat je dat hier hardop durft te verkondigen.....

:-)}
Ed Jonkmans

Re: Bok zit in de weg

Bericht door Ed Jonkmans »

Draai eens aan de knop van de veervoorspanning, en dan liefst naar rechts. Zo komt je fiets wat hoger te staan. Als ik met duo rij, en of met bagage, staat hij altijd in de hoogste stand. Ik heb dan veel minder problemen. Ik heb mijn bok ook al vaak moeten bijschilderen aan de linkerkant. Met een potje verf kom je wel een tijdje toe! De aanslag aan de uitlaat heb ik ook reeds veranderd (stukje afgezaagd),maar dat bracht eveneens geen verbetering.
Grtz
Ed
Plaats reactie