Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Hallo,
Wanneer ik met mijn DL1000 incl topkoffer met losse handen ga rijden trekt de motor lichtjes naar links toe, ik kan het een beetje opvangen door wat gewicht te verplaatsen.
Wat is hiervan de meest waarschijnlijke oorzaak ??? (remmen lopen niet aan)
Wanneer ik met mijn DL1000 incl topkoffer met losse handen ga rijden trekt de motor lichtjes naar links toe, ik kan het een beetje opvangen door wat gewicht te verplaatsen.
Wat is hiervan de meest waarschijnlijke oorzaak ??? (remmen lopen niet aan)
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Misschien is je seizoenskaart van " ons" clubje NAC de oorzaak. Doe hem eens in je topkoffer dan is het trekken misschien weg.Harrynac schreef:Hallo,
Wanneer ik met mijn DL1000 incl topkoffer met losse handen ga rijden trekt de motor lichtjes naar links toe, ik kan het een beetje opvangen door wat gewicht te verplaatsen.
Wat is hiervan de meest waarschijnlijke oorzaak ??? (remmen lopen niet aan)
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Voorpoten ongelijk, olie nivo ongelijk ? banden spanning? ja en ofc remmen... kan verder niets verzinnen.Harrynac schreef:Hallo,
Wanneer ik met mijn DL1000 incl topkoffer met losse handen ga rijden trekt de motor lichtjes naar links toe, ik kan het een beetje opvangen door wat gewicht te verplaatsen.
Wat is hiervan de meest waarschijnlijke oorzaak ??? (remmen lopen niet aan)
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
je zal toch héél wat meer info moeten geven hoor,... banden, leeftijd, balhoofdlagers, rollagers, ongeval, vering, ongelijke gewichtsverdeling,...
In elk geval is het niet veilig rijden.
Hoe lang is de oliewissel in de vering geleden?
Heeft de motor lang stil gestaan (lamme veren)?
Spuit je de motor af onder hoge druk (vet balhoofdlager / rollagers)?
Heeft die een ongeval gehad (ook banaal)?
Heb je iets extra op je stuur gemonteerd?
Rij je nog met een OEM voorband? Eventueel een Battlewing installeren.
etcetera...
Enfin,... soit,... zo gaan we je niet kunnen helpen.
In elk geval is het niet veilig rijden.
Hoe lang is de oliewissel in de vering geleden?
Heeft de motor lang stil gestaan (lamme veren)?
Spuit je de motor af onder hoge druk (vet balhoofdlager / rollagers)?
Heeft die een ongeval gehad (ook banaal)?
Heb je iets extra op je stuur gemonteerd?
Rij je nog met een OEM voorband? Eventueel een Battlewing installeren.
etcetera...
Enfin,... soit,... zo gaan we je niet kunnen helpen.
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Euh...het hoeft toch allemaal zo erg niet te zijn?
Het kan makkelijk zijn dat het achterwiel niet mooi recht staat door "ff snel" de ketting op spanning te brengen ofzo...
(yes i know...stupid)
Ik heb het zelf al meermaals meegemaakt...ff achterwiel uitlijnen en ze rijd weer perfect recht!
Het kan makkelijk zijn dat het achterwiel niet mooi recht staat door "ff snel" de ketting op spanning te brengen ofzo...
(yes i know...stupid)
Ik heb het zelf al meermaals meegemaakt...ff achterwiel uitlijnen en ze rijd weer perfect recht!
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Ik zou ook eerst even de uitlijning controleren voor je gaat "prutsen" met andere zaken. Bij een goede motorzaak kunnen ze dat met een lazer kontroleren. Als dat het niet is dan volgt er inderdaat een hele zoektocht.
Succes, Allard.
Succes, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Ja, natuurlijk heb je gelijk dat het allemaal niet zo erg hoeft te zijn.Flippy schreef:Euh...het hoeft toch allemaal zo erg niet te zijn?
Het kan makkelijk zijn dat het achterwiel niet mooi recht staat door "ff snel" de ketting op spanning te brengen ofzo...
(yes i know...stupid)
Ik heb het zelf al meermaals meegemaakt...ff achterwiel uitlijnen en ze rijd weer perfect recht!
Een achterwiel dat scheef staat, dat merk je natuurlijk ook aan het rijden, niet alleen als je je de handen los laat.
Ik wou vooral zeggen dat als iemand raad vraagt, die persoon ook best de vraag wat stoffeert met gegevens over de motor, want anders beperken we ons tot wat we nu doen, er met onze helm naar gooien.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Harry, ik zou gewoon mijn handen aan het stuur houden... probleem ook opgelost toch?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Ik denk vooral aan balhoofdlagers. Als je de motor op de bok zet (of een kratje...) en je draait het stuur, heeft het dan een lichte voorkeur voor een positie in het midden (nou ja, vrijwel het midden dus)?
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
ik heb het zelf met mijn hd en wildstar 1600 gehad nieuwe voor band er op en het was weg .
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Dit is inderdaad het geval heb ik vanavond even uitgeprobeerd.Pommetje schreef:Ik denk vooral aan balhoofdlagers. Als je de motor op de bok zet (of een kratje...) en je draait het stuur, heeft het dan een lichte voorkeur voor een positie in het midden (nou ja, vrijwel het midden dus)?
Is er reeds een topic aangemaakt over vervanging vh balhoofdlager ?
Wanneer ik zoek op balhoofd kan ik niets van toepassing vinden onder techniek
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
wel eens naar het wegdek gekeken? dat loopt in vaak af naar rechts, gek genoeg kompenseert de motor dat door heel lichtjes naar links te sturen.....kijk op de snelweg maar eens naar je kroonplaat (niet te lang natuurlijk....)
groetzels
groetzels
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
enne ... misschien zit je wel een beetje scheef......... let maar eens op hoeveel motorrijders niet helemaal recht op hun bike zitten....... (incl. me heb ik inmiddels van mijn zoon begrepen)
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Nog een suggestie voor de diagnose:
Rij heel langzaam, zodat je net niet slingert om overeind te blijven.
Kun je de motor rechtuit laten rijden of slingert hij wat, net alsof er iets met je voorband mis is?
Ook dat wijst op versleten balhoofdlagers.
Vervangen is niet moeilijk, maar ik heb het nog nooit op een V-strom gedaan.
Overigens ook niet iets voor absoluut ongeoefende sleutelaars...
Rij heel langzaam, zodat je net niet slingert om overeind te blijven.
Kun je de motor rechtuit laten rijden of slingert hij wat, net alsof er iets met je voorband mis is?
Ook dat wijst op versleten balhoofdlagers.
Vervangen is niet moeilijk, maar ik heb het nog nooit op een V-strom gedaan.
Overigens ook niet iets voor absoluut ongeoefende sleutelaars...
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Pommetje schreef:
Vervangen is niet moeilijk, maar ik heb het nog nooit op een V-strom gedaan.
Overigens ook niet iets voor absoluut ongeoefende sleutelaars...
En mocht je het zelf gaan doen, begin pas als je de juiste lagers in huis hebt!!
Ooit, bij een andere Soes, bleek ik de verkeerde lagers te hebben gekregen.
De goede lagers, alleen origineel Suzuki was mogelijk, hadden een levertijd van 6 weken.....
En das niet leuk niet, als je alle dagen op je brommertje zit.....
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Mijn V-Krom wil alleen nog maar rotondes rijden , zoveel trekt hij naar links.
Hoe zou dit nu toch komen :
Hoe zou dit nu toch komen :
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Ook met losse handjes?M.A.D schreef:Mijn V-Krom wil alleen nog maar rotondes rijden , zoveel trekt hij naar links.
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Naar rechts bedoel je.
Ja,... grappige foto.
De binnenkant van het spatbord zal alleszins proper blijven.
Waar komt die foto vandaan?
Kijk eens naar de band,... daar is zelfs (scheef) mee gereden.
Moet die nummerplaat niet gepost worden op "gespot",... zodat we gierend in de remmen kunnen gaan als we deze DL tegen komen.
Ja,... grappige foto.
De binnenkant van het spatbord zal alleszins proper blijven.
Waar komt die foto vandaan?
Kijk eens naar de band,... daar is zelfs (scheef) mee gereden.
Moet die nummerplaat niet gepost worden op "gespot",... zodat we gierend in de remmen kunnen gaan als we deze DL tegen komen.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Eh.. Nero,Nero schreef:Waar komt die foto vandaan?
Moet die nummerplaat niet gepost worden op "gespot",... zodat we gierend in de remmen kunnen gaan als we deze DL tegen komen.
Deze topic niet gelezen: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=4671" onclick="window.open(this.href);return false;?
(En ik maar denken dat Nero het hele forum gelezen heeft, alle 53883 berichten... )
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Nu welFrank schreef:Eh.. Nero,Nero schreef:Waar komt die foto vandaan?
Moet die nummerplaat niet gepost worden op "gespot",... zodat we gierend in de remmen kunnen gaan als we deze DL tegen komen.
Deze topic niet gelezen: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=4671" onclick="window.open(this.href);return false;?
(En ik maar denken dat Nero het hele forum gelezen heeft, alle 53883 berichten... )
Nog 43158 berichten te gaan.
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
misschien dat ie dat wat minder doet als jeje spatbord een beetje rechtbuigtM.A.D schreef:Mijn V-Krom wil alleen nog maar rotondes rijden , zoveel trekt hij naar links.
Hoe zou dit nu toch komen :
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Motor heeft een grote beurt gehad waaronder het volgende is uitgevoerd;
Olie + filter
Luchtfilter
kleppen stellen
Bougies
Achterrem klauw gereinigd incl nieuwe blokjes
Uitlaatbocht gelast, zat een scheurtje in
Oorzaak naar links trekken vd motor, zwieren bij hoge snelheid;
Voorpoten nieuwe olie en keerringen vervangen, een was er lek
Balhoofdlager vervangen.
Kosten;
425 euro incl.
Nieuwsgierig waar?
http://www.demotorspecialist.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Olie + filter
Luchtfilter
kleppen stellen
Bougies
Achterrem klauw gereinigd incl nieuwe blokjes
Uitlaatbocht gelast, zat een scheurtje in
Oorzaak naar links trekken vd motor, zwieren bij hoge snelheid;
Voorpoten nieuwe olie en keerringen vervangen, een was er lek
Balhoofdlager vervangen.
Kosten;
425 euro incl.
Nieuwsgierig waar?
http://www.demotorspecialist.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
En nu is het ok?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Het is inderdaad in orde nu, het balhoofdlager was echt aan vervanging toe, maar dat wist ik eigenlijk al toen ik hem kocht.Frank schreef:En nu is het ok?
Hij stuurt nu ook veel fijner de bochten in, het is eigenlijk ongelooflijk wat zo een lager voor invloed heeft op het stuurgedrag.
Het is nu voor het eerst , dat ik sinds mijn overstap van de VFR800, een tevreden Strom rijder ben.
Wat nu nog rest zijn nieuwe motorlaarzen (waterdichte) en een groter windscherm.
Bedankt voor de tips
Re: Met losse handen trekt motor lichtjes naar links
Gans de motor steun op het handvol metalen kogeltjes in die lager. Niets is (excl ketting) slijtgevoeligers dan een rollager.Harrynac schreef:Het is inderdaad in orde nu, het balhoofdlager was echt aan vervanging toe, maar dat wist ik eigenlijk al toen ik hem kocht.Frank schreef:En nu is het ok?
Hij stuurt nu ook veel fijner de bochten in, het is eigenlijk ongelooflijk wat zo een lager voor invloed heeft op het stuurgedrag.
Het is nu voor het eerst , dat ik sinds mijn overstap van de VFR800, een tevreden Strom rijder ben.
Wat nu nog rest zijn nieuwe motorlaarzen (waterdichte) en een groter windscherm.
Bedankt voor de tips
Weinigen beseffen echt hoe belangrijk dat is,... gelukkig heb je het er voor over gehad dat te laten veranderen.
Veel plezier met je machine.
Vergeet niet om ook eens de rollagers van je wielen te laten veranderen. Die zijn zo mogelijk nog sleetgevoeliger dan de balhoofdlager en zijn even belangrijk voor een veilig en comfortabel rijden.