nieuwe ketting

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Cor

nieuwe ketting

Bericht door Cor »

Na de laatste tijd met een tikkende ketting te hebben gereden (jawel, 2 o-ringen muurvast) is er een nieuwe ketting geplaatst. Heb gelijk een extra grote bus vet gekocht, moet er toch wel wat langer mee doen, is duur genoeg. Ook de tandwielen zijn nieuw, dat ziet er wel weer netjes uit.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: nieuwe ketting

Bericht door Hunter6 »

Met goed smeren hield een ketting het op mijn DL1000 ongeveer 25000 - 30000 km uit.
HD bye-bye

Re: nieuwe ketting

Bericht door HD bye-bye »

Hunter6 schreef:Met goed smeren hield een ketting het op mijn DL1000 ongeveer 25000 - 30000 km uit.
hoi een osco smeer systeem is een half uur sleutelen en werkt toppiejoppie :schater:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: nieuwe ketting

Bericht door Iron Horse »

Gewoon een kettingsmeersysteem monteren. Vergeet je het niet (zo gemakkelijk afhankelijk van het type) en je hebt het altijd bij je. Dan overkomt het je niet zo gauw dat er schakels vast gaan zitten. Kosten van zo'n systeem verdien je goed terug doordat je véél langer met je kettingset doet. En op vakantie erg makkelijk zo'n systeem.

Ja HD bb, je bent me voor :o)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
HD bye-bye

Re: nieuwe ketting

Bericht door HD bye-bye »

tja ik dacht met zo n spuitbusje ga ik niet staan klo>>> dus ben gaan zoeken naar iets wat niet te veel poespas was en zeker niet met te veel onderdelen en kwam al snel bij dit osco smeersysteem terecht. Werkt perfect , alleen als ik 120 rijdt, en ik gebruik het is mijn vrouw op haar gladius ook gelijk gesmeerd hahahahahah grapje hoor :schater: :schater: :schater: :schater:
Jokapo

Re: nieuwe ketting

Bericht door Jokapo »

Ben zelf reuze tevreden met mijn Pro-Oiler systeem was even kloten voor de juiste instelling was gevonden maar nu werkt ie als een tierelier continue smering en staat precies goed afgesteld. geen omkijken naar dus
HD bye-bye

Re: nieuwe ketting

Bericht door HD bye-bye »

is ook makelijk alleen bij verandering van tmp bv moet hij opnieuw ingesteld worden en hij werkt vaak op het vacuum van je motor dus verschilt dat wel eens .

kort om als er maar iets op gaat :-)}
Jokapo

Re: nieuwe ketting

Bericht door Jokapo »

HD bye-bye schreef:is ook makelijk alleen bij verandering van tmp bv moet hij opnieuw ingesteld worden en hij werkt vaak op het vacuum van je motor dus verschilt dat wel eens .

kort om als er maar iets op gaat :-)}

De pro-oiler krijgt een puls van de motor hij is nl aangesloten op de speedometer. Je hebt standje 1 tot en met standje 12 dus van zeer weinig smering tot rijkelijk veel afhankelijk wat voor soort type weer het is.
FireTaz

Re: nieuwe ketting

Bericht door FireTaz »

bij de frieslandtocht in april hadden we het aan tafel ook over kettingsmeren. om hoeveel kilometer moet je eigenlijk je ketting smeren als je het niet met zo'n oiler doet? zelf doe ik het na elke lange rit en anders om de 400 km. het hangt ook van de weersomstandigheden af, als het erg nat is wat vaker.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: nieuwe ketting

Bericht door Joskestiller »

FireTaz schreef:bij de frieslandtocht in april hadden we het aan tafel ook over kettingsmeren. om hoeveel kilometer moet je eigenlijk je ketting smeren als je het niet met zo'n oiler doet? zelf doe ik het na elke lange rit en anders om de 400 km. het hangt ook van de weersomstandigheden af, als het erg nat is wat vaker.
Dat hangt er vanaf waarmee je de ketting smeert. Doe je dit met zo'n plakkerig spul, dan lijkt me om de 400km ongeveer voldoende (bij droog weer toch). Gebruik je echter olie om je ketting in te smeren, dan moet je het veel vaker doen omdat die olie van je ketting afvliegt.

Ik ben in ieder geval ook content van mijn scott-oiler!
Honi soit qui mal y pense!!
Cor

Re: nieuwe ketting

Bericht door Cor »

Ik heb een bus met behoorlijk plakkerig spul gekocht, kan dus wel een tijdje voort. Maar voor de winter is zo'n automatisch systeem misschien wel een optie!
Bartemans

Re: nieuwe ketting

Bericht door Bartemans »

Oeps, hoe verwijder je een bericht? Heb 'm per ongeluk tweemaal geplaatst...
Bartemans

Re: nieuwe ketting

Bericht door Bartemans »

Rood kettingvet, wat met een tandenborstel op de warme ketting wordt aangebracht. Dat werkt voor mij vooralsnog heel goed. Ik smeer iedere 500 km als het regent en om de 700 km als het droog weer is. Je hoeft niet veel te gebruiken. Doe je dit wel, dan gaat er nog wel eens wat vet op je velg of ergens anders op de motor zitten...
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: nieuwe ketting

Bericht door V-Stoom »

Ik smeer altijd met een pot gewoon kettingvet en een oude(!) tandenborstel. Dit doe ik na iedere tankbeurt (ong. 350km) als ik terug kom van een tocht (warme ketting). Voor de zekerheid heb ik ook altijd een spuitbus bij me. De oude ketting zit er nu 28.000km om en is nog niet aan vervanging toe. Ik smeer altijd met de motor uit. Vroeger deed ik dat met de motor in z'n 1, stationair tot ik een keer op een onbewaakt ogenblik het achterste kettingwiel bij mijn wijsvinger voelde schrapen. Hier ben ik zo van geschrokken dat ik tegenwoordig maar heel braaf zelf het wieletje rondraai.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: nieuwe ketting

Bericht door PDvD »

Bij mij is de ketting ook redelijk aan vervaning toe aan het komen. Er zit een iets harder stuk in. Vervangen doe ik wel begin van volgend seizoen, natuurlijk gelijk met de tandwieltjes. Toen ik de motor in april kocht 10.000 km geleden, kreeg ik van de vorige eigenaar alle bonnen mee van onderhoud en daar was niets over het vervangen van de ketting op terug te vinden. Hij had de motor zelf gekocht met 13.000 op de klok.... en nu staat er 45.000 op hettellertje. Grote kans dus dat ik dus nog de originele er op heb liggen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie