Weer eens Hyperpro

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Weer eens Hyperpro

Bericht door PvdBogaard »

Ze zitten eronder. Gister verrukkelijk weer. Over de dijkjes naar Werkendam met de oude vering. En weer terug met de nieuwe. Over andere dijkjes. En ja wat ik al vreesde. De bekeuringen voor snelheidsovertredingen zullen hoger worden :oops: Wat een wereld van verschil. Grensverleggend. Voor die paar honderd euro had Suzuki deze vering er fabrieksaf in moeten stoppen. Stevig remmen geeft nu weer een vertrouwd gevoel. Het giga induiken is verledentijd. In mijn optiek veel veiliger.
Op naar de volgende stap: stalen remleidingen en mogelijk sinterblokjes. Dan nog het zadel, en dan .... Och dat zien we dan wel weer :-)}

Bijkomend voordeel van dit tochie, voor 2010 een nieuwe V-strom route. Ja de Veluwe moeten we verlaten. In 2010 over al die kleine weggetjes, dijkjes een rondje doen. Mmmm, ca260km. Lekker toch.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door Peterzeeland »

haha, weer een aficionado erbij :D :D :D

tip: forkbrace.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door PvdBogaard »

Peter, de forkbrace. heb het gevraagd bij Hyperpro. En mijn naamgenoot raadde dit af. Alleen als de brace perfect past is het een aanvulling. Anders kan de spanning die de brace op de vorkpoten plaatst het comfoor verminderen was het idee. Dit onder het motto dat geen motor hetzelfde is. Zelfs niet die van hetzelfde type en bouwjaar.

Gezien jouw opmerking vindt je dit koek van Larie?
Blueberry

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door Blueberry »

Als fan van de forkbrace (superbrace) wil ik dit verhaal naar het land der fabels verwijzen.

Vroeger gaf de zwaar metalen spatbord voldoende stevigheid aan de toen nog vaak korte voorvork van staal.

Nu is de lichtmetalen voorvork met kunststof spatscherm minder ondersteund en kan een brace nooit kwaad.

Staat los van verbeterende vering van andere merken die standaard vervangen.

Bij mijn CBX 1000 6 cilinder ging de stabiliteit ook ver vooruit, ik kon 20 km sneller en zekerder een bocht door.
Vstrom voelt een stuk stabiler en geeft minder snel contactverlies met wegdek.
Monsterman

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door Monsterman »

PvdBogaard schreef:Dit onder het motto dat geen motor hetzelfde is. Zelfs niet die van hetzelfde type en bouwjaar.
Als je bovenstaande vergelijking doortrekt kan je dan ook zeggen dat vervangveren eigenlijk alleen gemaakt zijn voor de motor waarop ze gepast werden.

Onder het motto dat geen motor hetzelfde is, zelfs niet die van hetzelfde type en bouwjaar dus ze zouden op een andere motor een slechter resultaat kunnen geven...
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door Peterzeeland »

Echt verbazingwekkend dat zulke experts als van Hyperpro zulke onzin kunnen zeggen.

iedereen die een forkbrace monteert, en dan uiteraard spanningsvrij (no need to say), zal verschil merken.
de vstrom, zeker de 1000, heeft een slappe vork tov de krachten die erop komen te staan. de 1000 is zwaarder dan de 650, dus zeker merkbaarder effect.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
V2fun

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door V2fun »

Mij is het niet gelukt om de brace te monteren en nu het me ook nog bij Hyperpro is afgeraden twijfel ik nog om het te [laten] monteren of nu maar te verkopen :?
Blueberry

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door Blueberry »

Als je wilt help ik je met monteren (als je het juiste model hebt voor de DL) kun je altijd nog beslissen of je hem wegdoet.
V2fun

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door V2fun »

Super , alvast bedankt , ik stuur je een pb :D
Blueberry

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door Blueberry »

Je heb ook een PB :schater: welk merk heb je Superbrace, Murph of de "kloon"? (ook zijn er verschillen voor de 650 of de 1000)
V2fun

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door V2fun »

Het merk is me niet bekent.
Jokapo

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door Jokapo »

sow bij mij zijn de Hyper-Pro's en een 3cm verlagingssetje ook besteld kwanta kosta €365 geplaatst en wel.

@HD Bye-Bye je moet me toch eens uitleggen hoe jij die prijs afspraak voor elkaar hebt weten te krijgen normaal rekenen ze €450 :worship:
HD bye-bye

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door HD bye-bye »

@jokapo Waar ben je geweest dan???? Ik heb er niets speciaals voor hoeven doen hoor. Weet niet wat je precies bedoelt
Jokapo

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door Jokapo »

Ik heb ze besteld bij ad van gils. Vroeg eerst wat het ging kosten toen werd er gezegd rond de €450,- ik heb toe aangegeven dat ik dat verschil toch wel erg groot vond met hetgeen er een aantal weken eerder was betaald. Er werd gezegd meneer heeft een prijsafspraak gemaakt, waarop ik zei nou doe mij die dan ook maar :mrgreen: . Scheelde €80 is toch een slok op een borrel wel of niet het vrouwtje mee uit eten nemen O:-)
P-Twin

Re: Weer eens Hyperpro

Bericht door P-Twin »

Blueberry schreef: .....
Nu is de lichtmetalen voorvork met kunststof spatscherm minder ondersteund en kan een brace nooit kwaad.
Nooit kwaad? De mannen van hyperpro lullen natuurlijk niet helemaal uit hun nek... misschien wel een beetje :wink:

Zoals elders genoemd is een spanningsvrije montage absoluut van belang: anders beïnvloed de brace de vering wel degelijk negatief.
O ja, en dan is er natuurlijk nog de kwestie van het verhoogde onafgeveerde gewicht :lol:

Maar ehh... al met al: wie heeft er toevallig nog een brace voor een zacht prijsje liggen :wink:
Plaats reactie