Intiminators

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Dgr

Intiminators

Bericht door Dgr »

Waarschijnlijk hebben de mensen die ook op advrider en stromtrooper lezen het al gezien, maar RICOR beweert de oplossing te hebben voor DL650 rijders.

Naar aanleiding van onderstaand topic (en de kortingscode van 50% O:-) ) heb ik besloten de gok te wagen en zojuist een setje besteld.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=461908

Het is kortgezegd een klepje die de demping regelt. Wanneer het wiel een klap van onder krijgt (drempel, stoeprand, etc) gaat er een klepje open zodat de olie er snel doorheen kan stromen en de vork soepeltjes inveert.
Wanneer de vork van bovenaf wordt ingedrukt zoals tijdens het remmen, blijft de klep gesloten, om zo het "duiken" van de vork te beperken.
Voor de mountainbikers; vergelijk het met de Braindemper van Specialized.
Voor alle anderen, kijk even op de site voor de volledige uitleg: http://store.ricorshocks.com/default.asp

Met name op onverharde wegen vind ik de originele vering vrij stug. Op straat daarentegen duikt hij behoorlijk in bij het remmen. Als het product echt doet wat men zegt dat het doet, dan zou de vork op beide vlakken beter moeten gaan presteren!

Zodra ik ze heb geïnstalleerd laat ik jullie weten hoe ze bevallen.
Paul

Re: Intiminators

Bericht door Paul »

Deze hou ik in de gaten!
Dgr

Re: Intiminators

Bericht door Dgr »

Pfff... een dikke maand verder, maar ze zijn vandaag eindelijk binnen gekomen! Moest 't even met jullie delen :D
Was nog even bang dat ze kwijt geraakt waren in de post.... maar ze hebben drie weken bij de Nederlandse douane gelegen :? Voor die 'topservice' :roll: van de douane mocht ik ook nog even 33euro aftikken aan de deur :evil:

Maargoed, genoeg gezeik! Hopelijk kan ik ze vrijdag al inbouwen en de ervaring delen.

Tot die tijd zullen jullie het even moeten doen met een review op stromtrooper, van "glitch_oz"
http://www.stromtrooper.com/forums/show ... p?p=412590
Dgr

Re: Intiminators

Bericht door Dgr »

Vandaag dus de Intiminators ingebouwd. Glitch heeft al een uitgebreide fotoreportage met instructies geplaatst op stromtrooper, dat hoef ik daarom niet meer te doen :mrgreen:

Heb vanmiddag een rit gereden die ik anders nooit gemaakt zou hebben; bewust op zoek gegaan naar slecht wegdek, drempels, putdeksels en zandpaden.

De eerste paar straten hier in de wijk voelde het allemaal heel gewoontjes aan. Je merkt de aanwezigheid van de Intiminator pas wanneer je stevig remt of over een hobbel rijdt.
Drempels en putdeksels waren tot voor kort m'n grootste vijand, vanwege de klap die je voelt in het stuur en de ongezonde "kloenk" die je erbij te horen krijgt. Nu zoek ik juist de grootste oneffenheden in de weg op, om te voelen hoe m'n DL ze bijna platstrijkt :D
Een andere prettige eigenschap is dat de vork nu minder duik-effect heeft bij het remmen.

Als "ultieme test" een zandpad geprobeerd vol met hobbels en kuilen. Dat hoort een allroad namelijk te kunnen vind ik, terwijl de 650 echt een drama is op dat soort paden.
Dit is waar de Intiminators schitteren. :-)} Ik waande me haast op een KTM Adventure zoals ik soepeltjes over dat pad heen reed, zonder het bekende "geklapper" van de vork!

Kort samengevat lost deze modificatie eigenlijk twee problemen op; Bij een rem actie was de voorvork te zacht, in het terrein was ie weer te stug. Nu is het beide in orde, waardoor ik de DL650 een echte "allroad" durf te noemen

Wat kost dat moois vraagt u zich nu waarschijnlijk af....? 130euro voor de cartridges zelf, 33 voor de douane (als je pecht hebt zoals ik) en 12 euro voor een litertje olie. Al met al zo'n 175e dus. De rijkwaliteit die je er voor terug krijgt maakt het echter allemaal waard. Voor dit geld kan ik geen andere modificatie bedenken die zoveel effect heeft.
Wat mij betreft een must-have voor elke DL650 rijder.
Remko

Re: Intiminators

Bericht door Remko »

Dgr schreef: Wat mij betreft een must-have voor elke DL650 rijder.

Had jij nu ook andere veren gemonteerd of niet??
Dgr

Re: Intiminators

Bericht door Dgr »

Nope, alleen een forkbrace.

Op m'n vorige motor heb ik eens progressieve voorveren laten inbouwen... toen was ik een soortgelijk bedrag kwijt. Was ook wel een upgrade, maar gaf niet zo'n drastisch effect als dit.
Blueberry

Re: Intiminators

Bericht door Blueberry »

Vering van de DL 1000 is blijkbaar beter, hier maken ze hem niet voor.
Dgr

Re: Intiminators

Bericht door Dgr »

Klopt, de DL1000 vork is origineel een stuk "luxer" dan die van een 650 en werkt met cartridge demping ipv. een holle buis met een gat erin.

Op onderstaande link is een verhelderend verhaal te lezen over de werking van beide principes en het verschil:
http://www.sportrider.com/tech/146_9408_tech/index.html
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Intiminators

Bericht door Peterzeeland »

zat zelf voor de 1000 al te denken aan Gold Valves, maar bij Hyperpro doen ze ook aan reshimmen.

Vind de demping bij de 1000 niet OK; te stug.
en aangezien ik hem toch nog niet verkocht heb, speelt de gedachte om hem toch weer te upgraden.....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Blueberry

Re: Intiminators

Bericht door Blueberry »

Hahhaha, Peter,

Je blijft gewoon bij ons met je oranje trots :-)}
Ruke

Re: Intiminators

Bericht door Ruke »

Aan Dgr,

Wat kost dat moois vraagt u zich nu waarschijnlijk af....? 130euro voor de cartridges zelf, 33 voor de douane (als je pecht hebt zoals ik) en 12 euro voor een litertje olie. Al met al zo'n 175e dus.

Ik vindt de prijs die u hier noemt nergens terug op de site.
Ze spreken wel van bijna 290$ het paar. Dit komt toch ongeveer overeen met 210€ als ik het goed voorheb, zonder de verzendkosten, de douane en de olie.
Was één litertje olie voldoende?

grts,
Ruke :-)}
Dgr

Re: Intiminators

Bericht door Dgr »

Ruke, ik ben inderdaad helemaal vergeten de kortingscode "advrider" te vermelden! :frusty:
Na het invullen van die code gaat er 50% v/d prijs af :D

En ja, 1L olie is voldoende.
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Dgr schreef:Vandaag dus de Intiminators ingebouwd.
Ik denk er sterk over om ook een setje Intiminators uit de USA te laten komen, maar ik ben een beetje huiverig voor het inbouwen. De diverse fotoreportages zijn vrij duidelijk en ik ben gelukkig niet voorzien van twee linker handen, maar ik zou graag weten hoe jouw ervaringen zijn met het inbouwen. Ik zie een beetje op tegen het uit elkaar halen van de complete voorvork.... :?

Zou jij jouw ervaringen met mij/ons willen delen?

:bye:
Robert
Dgr

Re: Intiminators

Bericht door Dgr »

Het lastigste van de hele operatie vond ik nog om de "dop" weer terug op de vork te draaien, terwijl de veer 't ding juist omhoog probeert te drukken. Het is maar aluminium, dus wees voorzichtig met de schroefdraad.

Maar om even bij het begin te beginnen;
- Draai als allereerste de doppen boven je vork een slag los. Als de vorkpoten eenmaal uit de kroonplaat zijn kun je ze namelijk niet meer zo mooi inklemmen. Tip: De dop die je losdraait is van aluminium en erg kwetsbaar. Door een keukenpapiertje hier overheen te leggen vul je eventuele vrije ruimte tussen de dop en je gereedschap op, zodat het aluminium niet beschadigt.
- Om er goed bij te komen kan je het beste je stuur even demonteren. Leg een groot kussen bovenop je tank, dan kan je daar het stuur op laten rusten
- De voorkant moet omhoog. Dit gaat het makkelijkste met een middenbok, maar kan ook door de motor op te krikken/hijsen. Let erop dat je voldoende hoogte creëert onder het voorwiel door bijvoorbeeld de middenbok op een dikke tegel te zetten. Anders heb je 't voorwiel losgehaald en kom je erachter dat je voorwiel niet ver genoeg naar beneden kan en onder je spatbord vast blijft hangen (...don't ask me how I know :roll: )
- Voor het demonteren van het voorwiel heb je een 12mm inbus sleutel nodig. Controleer even of je die hebt liggen voordat je begint, dit is een vrij lompe maat. Ik had 'm toevallig bij de doppenset.
- Laat de remklauwen niet bungelen aan hun rubber leiding, maar ondersteun ze op een andere manier.
- Het spatbord klemt een beetje tussen de twee vorkpoten maar kan met wat moeite wel verwijderd worden. Heb op internet ook gezien dat iemand eerst één vorkpoot verwijderde en daarna het spatbord pas weghaalde.
- Ik heb de poten overigens één voor één gedaan, om het wat overzichtelijker te houden.
- Het inkorten van de spacer kan met een ijzerzaag of pijpensnijder. Je kan ook nieuwe spacers maken van een stukje PVC, wanneer je de originele liever bewaart.

Als je het topic van glitch nog even doorleest kan er weinig meer mis gaan.
De handeling zelf stelt eigenlijk niets voor, vergeleken met het voorbereidende werk... Vork demonteren, olie & veer eruit, helft v/d nieuwe olie erin, paar keer pompen om de lucht eruit te krijgen, intiminator in de olie laten zakken met de punt omhoog, spacer iets inkorten, rest v/d nieuwe olie erin, veer erin, dop erop en terugbouwen maar!

Mocht je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Hoi Dgr!

Bedankt voor de info. Als ik het zo lees is het wel te doen. Ik denk dat ik dit weekeinde een setje Intiminators ga bestellen; hopelijk heb ik ze dan binnen als ik terugkom van zomervakantie.

Groetjes, :bye:

Robert
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Ik heb ze besteld en nu maar wachten wanneer ze binnenkomen.... Wordt vervolgd.
Dgr

Re: Intiminators

Bericht door Dgr »

Bij mij duurde het zo'n 5 weken... maar dat lag aan de Douane hier en niet aan de verkoper. Kon aan het pakketje zien dat ze 2 dagen na betaling verzonden waren en ongeveer een week later al in Nederland waren :o

Hij gebruikt USPS Priority Mail International (Flat rate box). Heb zelfs de tracking code van 'm gehad, maar deze bleek niet te traceren omdat USPS dat niet ondersteunt bij deze manier van verzenden :|

Oh, en zorg dat je wat cash thuis hebt liggen voor als de postbode komt. Ik was iets van 33 euro kwijt ivm. de douane. De postbode accepteert alleen cash.
Ik hoop dat jij meer geluk hebt met de douane, dan heb je ze sneller èn voordeliger binnen!
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Dgr schreef:12 euro voor een litertje olie.
Hoi Dgr,

Puur uit nieuwsgierigheid: welke vorkolie heb jij gebruikt? De Amsoil Shock Therapy waar ze op de website van Ricor reclame voor maken is in NL ook verkrijgbaar, maar ik zag online prijzen van €16 per liter excl. admin en verzendkosten..... Lijkt mij dus nogal prijzig.

Groetjes,
:bye:
Robert
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Dgr schreef:Heb zelfs de tracking code van 'm gehad, maar deze bleek niet te traceren omdat USPS dat niet ondersteunt bij deze manier van verzenden
Da's ook bizar!

Ze zijn overigens wel vlot bij Ricor. 8 uur :!: na de bestelling kreeg ik de track&trace code al binnen, dus ik neem aan dat ze al verzonden zijn. :worship: :worship:
Motorijder

Re: Intiminators

Bericht door Motorijder »

al vond ik dit een goede tip toch heb ik voor de gekende zekerheid gekozen en Hyper pro voor veren gestoken. en wat een verschil. o ja ik rij met een DL 1000 en ik vond de standaard veren meer dan ondermaats. zeker bij het remmen wat nu een stuk veiliger aanvoeld enkel al omdat mijn echtgenote nu niet meer met haar helm tegen mij aanklopt tijdens het remmen.
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Motorijder schreef:O ja ik rij met een DL 1000
Er zijn geen Intiminators voor de DL1000, alleen de DL650, dus je hebt duidelijk de goede keuze gemaakt :wink:

(En ik moet voortaan beter lezen... :oops: )
Dgr

Re: Intiminators

Bericht door Dgr »

Robert_vd_B schreef:
Dgr schreef:12 euro voor een litertje olie.
Hoi Dgr,

Puur uit nieuwsgierigheid: welke vorkolie heb jij gebruikt? De Amsoil Shock Therapy waar ze op de website van Ricor reclame voor maken is in NL ook verkrijgbaar, maar ik zag online prijzen van €16 per liter excl. admin en verzendkosten..... Lijkt mij dus nogal prijzig.

Groetjes,
:bye:
Robert
Motul 5W "Fork oil Light", dat hadden ze bij de plaatselijke motorboer op voorraad. Zolang 't maar 5W is voldoet elk merk.
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Dgr schreef:Ik hoop dat jij meer geluk hebt met de douane, dan heb je ze sneller èn voordeliger binnen!
Ik ook! De Track&Trace van USPS laat zien dat het pakje bij "Foreign customs" ligt (sinds 8 juli). Hopen dat het niet te lang gaat duren......
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Tijdens de vakantie is de bestelling binnengekomen. €37 aan TNT betalen voor de BTW en inklaringskosten en dat was dat. Bij het openen van de doos bleek dat Ricor er ook nog een litertje Amsoil Shock Therapy vorkolie (5W) bij heeft gedaan.... Niet besteld maar toch gekregen. Vreemd maar waar. Nu tijd zien te vinden om de boel in te bouwen. Wordt vervolgd.
Dgr

Re: Intiminators

Bericht door Dgr »

Ha, mooi mazzel! Dat dekt de kosten van de TNT weer een beetje :wink:
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Zo, na een ochtendje sleutelen zitten de Intiminators op hun plaats. Helaas geen tijd meer voor een uitgebreide proefrit, maar een eerste sessie in de straat waarbij ik werkelijk elke richel, rand, drempel en putdeksel midscheeps heb "geramd" ziet er hoopgevend uit. Geen akelig geknak vanuit de voorste gelederen en zelfs voluit in de voorrem knijpen geeft niet langer het gevoel dat je voorover van je fiets af wordt gegooid. Bij een noodstopje vanaf 20 km/u sprak ABS al aan terwijl de "duikvlucht" voor mijn gevoel pas halverwege was!

Morgen met de brommert naar mijn werk en eens kijken hoe de aangepaste voorste linie zich houdt op de Embranchementsweg, tussen de Vuursche Steeg en de Biltseweg; normaal een stuk dat het nodige geklapper en gekleun oplevert!

Wordt vervolgd.
:-)}

Robert
Ruke

Re: Intiminators

Bericht door Ruke »

Hoi Robert_vd_B,

Laat maar vlug iets weten wat uw bevindingen zijn na een objectieve rit na een wat langere gebruiksperiode.
Zelf weet ik ook van mezelf dat het dikwijls een momentgevoel is als ik iets heb veranderd aan mijn V-strom, maar dat ik nadien toch eerlijk moet toegeven dat het maar een gedacht was en niet de moeite waard.
De vering van de 650 is alleszins aan verbetering vatbaar en de beperkte kostprijs van dit accessoire weegt zeker niet op tegen het meer-plezier van het motorgebeuren.

Grts,
Ruke
Dgr

Re: Intiminators

Bericht door Dgr »

Na een paar keer rijden raak je ook gewend aan een verbetering, waardoor het effect misschien minder lijkt.

Ik herinner me in ieder geval heel goed hoe belabberd de originele DL650 voorvering was op hobbelige zandpaadjes en andere scherpe oneffenheden, zoals gaten in de weg.
Heb er nu ongeveer 5000km mee gereden en ben nog steeds dik tevreden over de Intiminators. De scherpe klappen waar hij voorheen zoveel moeite mee had worden nu gedempt ipv. doorgegeven. Het bekende "kloenk" geluid is ook verdwenen :D
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Vandaag de nodige kilometers gereden met de Intiminators in de voorvork en ik moet zeggen het verschil is groot. De grootste verschillen:

Geen akelige "knak" of "kloenk" meer bij het passeren van op een scherpe rand :D (en ik heb ze vandaag echt bewust opgezocht!!);
Veel beter opvangen van de klappen bij een oneffen wegdek zoals klinkerweggetjes en ander oneffen wegdek;
Zeer duidelijk minder "duiken" bij hard remmen.

Overigens is het niet zo dat alle geluiden verdwijnen; bij het afrijden van een scherpe oneffenheid is het "bottoming out" van de voorvork nog wel te horen, maar dat is dan ook het enige.

Ik ben erg tevreden over de Intiminators :worship: :worship: :worship: :worship: en ik kan deze (simpele) aanpassing aan iedereen van harte aanbevelen.

Het inbouwen is echt niet moeilijk. Het lastigste is het inkorten van de spacers (moet netjes recht gedaan worden) en het terugschroeven van de top caps. Deze zijn van aluminium en het is niet moeilijk om de schroefdraad om zeep te helpen. Een tip op een van de buitenlandse fora (nadat de schroefdraad goed gepakt heeft, de veerpoot draaien en de top cap zachtjes naar beneden blijven drukken om de veerspanning op te heffen) werkte voor mij prima. Verder is het terugzetten van het voorwiel een klusje waarbij een extra paar handen wel handig zou zijn (had ik helaas niet beschikbaar :? )

Wellicht is dit iets voor een gezamenlijke inkoopactie? (Helaas heb ik zelf de tijd niet om zoiets op te zetten :cry: )

Groet,
:bye:
Robert
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Robert_vd_B schreef:Overigens is het niet zo dat alle geluiden verdwijnen; bij het afrijden van een scherpe oneffenheid is het "bottoming out" van de voorvork nog wel te horen, maar dat is dan ook het enige.
Uiteraard te verminderen door de veervoorspanning iets te verhogen waardoor de negatieve veerweg wat groter wordt en zodoende het "einde minder snel in zicht komt"
Laatst gewijzigd door Gast op ma 17-08-2009, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Remko

Re: Intiminators

Bericht door Remko »

Robert_vd_B schreef:
Uiteraard op te lossen door de veervoorspanning iets te verhogen waardoor de negatieve veerweg wat groter wordt....... (nog niet gedaan, vandaar dat ik vergat dit te melden)

?????
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Remko schreef:
Robert_vd_B schreef:
Uiteraard op te lossen door de veervoorspanning iets te verhogen waardoor de negatieve veerweg wat groter wordt....... (nog niet gedaan, vandaar dat ik vergat dit te melden)

?????
Sorry, ik zit natuurlijk uit mijn nek te kletsen :oops: . Dit zou natuurlijk alleen kunnen kloppen als de totale veerweg ook zou groeien (de vorkpoort langer wordt) en da gaat nie lukke nie....

Remko, dank voor het activeren van de grijze massa (toch altijd weer lastig zo na de vakantie :roll: )
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Eens even een korte update na ruim een maand met Intiminators in de voorvork. Ik moet zeggen het verschil is groot, niet alleen in weggedrag, maar vooral ook in geluid. Het welbekende "knakken" (ook wel "kloenken" genoemd :D ) bij het passeren van een scherpe richel, heb ik sinds de installatie niet meer gehoord en ik moet zeggen dat dat voor mij alleen al het geld waard was. Nogmaals: een aanrader :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Ruke

Re: Intiminators

Bericht door Ruke »

Heb de intiminators ook besteld.
Na betaling met PC banking (hetgeen geen keuzemogelijkheid is volgens Ricor zelf) lagen ze na welgeteld 3
dagen in de bus.
Installatie was ook niet moeilijk.
Het moeilijkst was eigenlijk de spacers op een ordentelijke manier inkorten.
Vind wel dat de gebruikte spacers een te kleine diameter hebben. Deze mochten volgens mij een ietsje groter zijn omdat er toch wel wat speling is met de binnenkant van de demper.(zou hier het verdachte geluid van kunnen komen?)
Ben zeer tevreden wat het duiken van de voorkant betreft bij het remmen.
Hoor nog een soort van "kloenk", maar is toch wat minder.
Verschillende hobbeltjes achter mekaar verteert hij nu ook beter.
Ik heb een vermoeden dat vorkolie 2,5W nog beter is dan de 5w die ze voorschrijven.
Al iemand dit uitgetest?

Groetjes aan alle strommers,
Ruke
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Ja, het netjes inkorten van de spacers is eigenlijk het "lastigste". Ik heb het af te korten stuk een afgetekend met de schuifmaat en daarna met de Dremel een ondiep sleufje geslepen. Dit sleufje heb ik gebruikt als geleiding voor de ijzerzaag. Daarna even afbramen (Dremel) en klaar was Robert. Klinkt omslachtiger dan het was en het resultaat was twee nette recht ingekorte spacers. :D

Ik denk dat 2,5W voor de eventuele bijgeluiden niet veel uit zal maken, wellicht wordt de dempingskarateristiek nog ietsje beter. Ik heb de door Ricor aanbevolen AMSOIL olie gebruikt (Light, 5W) en die doet het prima. Ook ik hoor nog wel eens wat "geluiden uit het vooronder" maar in vergelijking met de uitgangssituatie is het vele malen minder (beter, dus..... :? )

Kortom: Intiminators doen wat ze beloven. In mijn ogen nog steeds een aanrader!! :worship: :worship: :worship:

Overigens fijn voor jou dat de spullen er zo snel waren. Komt zeker en vast door de efficiënte Belgische Douane... In Nederland mag je echt wel een week of wat op je spullen wachten :evil:
Ruke

Re: Intiminators

Bericht door Ruke »

Robert_vd_B schreef:Ja, het netjes inkorten van de spacers is eigenlijk het "lastigste". Ik heb het af te korten stuk een afgetekend met de schuifmaat en daarna met de Dremel een ondiep sleufje geslepen. Dit sleufje heb ik gebruikt als geleiding voor de ijzerzaag. Daarna even afbramen (Dremel) en klaar was Robert. Klinkt omslachtiger dan het was en het resultaat was twee nette recht ingekorte spacers. :D

Ik denk dat 2,5W voor de eventuele bijgeluiden niet veel uit zal maken, wellicht wordt de dempingskarateristiek nog ietsje beter. Ik heb de door Ricor aanbevolen AMSOIL olie gebruikt (Light, 5W) en die doet het prima. Ook ik hoor nog wel eens wat "geluiden uit het vooronder" maar in vergelijking met de uitgangssituatie is het vele malen minder (beter, dus..... :? )

Kortom: Intiminators doen wat ze beloven. In mijn ogen nog steeds een aanrader!! :worship: :worship: :worship:

Overigens fijn voor jou dat de spullen er zo snel waren. Komt zeker en vast door de efficiënte Belgische Douane... In Nederland mag je echt wel een week of wat op je spullen wachten :evil:

Hoeveel liter olie heb jij in elk been van de vork gedaan?
Ik kwam juist toe met een half litertje per poot.
SWR

Re: Intiminators

Bericht door SWR »

ik hoor telkens van alles over het kloenken van de DL, maar ik heb hier nog geen last van gehad.
en ik heb niet altijd 1 of 2 wiel op de grond.
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

Ruke schreef:
Robert_vd_B schreef:Ja, het netjes inkorten van de spacers is eigenlijk het "lastigste". Ik heb het af te korten stuk een afgetekend met de schuifmaat en daarna met de Dremel een ondiep sleufje geslepen. Dit sleufje heb ik gebruikt als geleiding voor de ijzerzaag. Daarna even afbramen (Dremel) en klaar was Robert. Klinkt omslachtiger dan het was en het resultaat was twee nette recht ingekorte spacers. :D

Ik denk dat 2,5W voor de eventuele bijgeluiden niet veel uit zal maken, wellicht wordt de dempingskarateristiek nog ietsje beter. Ik heb de door Ricor aanbevolen AMSOIL olie gebruikt (Light, 5W) en die doet het prima. Ook ik hoor nog wel eens wat "geluiden uit het vooronder" maar in vergelijking met de uitgangssituatie is het vele malen minder (beter, dus..... :? )

Kortom: Intiminators doen wat ze beloven. In mijn ogen nog steeds een aanrader!! :worship: :worship: :worship:

Overigens fijn voor jou dat de spullen er zo snel waren. Komt zeker en vast door de efficiënte Belgische Douane... In Nederland mag je echt wel een week of wat op je spullen wachten :evil:

Hoeveel liter olie heb jij in elk been van de vork gedaan?


Ik kwam juist toe met een half litertje per poot.
Ja, bij mij ongeveer hetzelfde. Bij de Intiminators had Ricor, heel aardig, een US quart Amsoil Shock Therapie 5W vorkolie meegestuurd en die was precies op. 1 US quart = 946.352946 milliliters, dus reken zelf maar uit.
Robert_vd_B

Re: Intiminators

Bericht door Robert_vd_B »

SWR schreef:ik hoor telkens van alles over het kloenken van de DL, maar ik heb hier nog geen last van gehad.
en ik heb niet altijd 1 of 2 wiel op de grond.
Wees blij.... Maar ja, met je voorwiel in de lucht zul je ook niet snel iets horen uit de voorvork :schater: :schater:
Plaats reactie