Nog eens Hyperpro

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
TooTall

Nog eens Hyperpro

Bericht door TooTall »

Ik weet dat er nog een topic is over deze jongens, maar mijn ervaring vond ik te bijzonder om die onderaan een andere thread te plaatsen. Dus bij deze...

Een van de dingen die me onmiddellijk opviel bij mijn Suzuki DL-650 K8 ABS, was het "duiken".

Bij sterk afremmen dook de moto echt ver voorover. Bij licht afremmen deed hij dat ook helemaal op het einde. Niet prettig.

Ook had ik tijdens het rijden vaak het gevoel van contactverlies te hebben met de baan, gebeurde vooral in een bocht aan snelheid, als ik terug op het gas ging.

En de geweldige kwaliteit van de wegen in België helpt ook niet, op de bekende "beton-banen" ook vaak het gevoel dat ik beurtelings voor- en achter van de grond kwam.

Andere vering was de oplossing. Ik had een setje veren besteld vanuit Amerika, kostte me rond de 100€. Dan nog olie erbij, en natuurlijk zelf vervangen. Uiteindelijk is door een fout van de firma (geen huisnummer op het pakket) het pakje nooit aangekomen. Ondertussen had ik gehoord over Hyperpro, en besloten daar het werk te laten doen.

Na wat heen en weer gemail een afspraak gemaakt bij Paul in Werkendam (Alphen a/d Rijn kan ook) op 1 Mei, om 1000 's morgens. Lekker ritje heen, extra lettend op de vering.

Eenmaal aangekomen kreeg ik onmiddellijk een bak dampende koffie onder de neus geschoven. Wat wel prettig is zo :)
Afbeelding

Het filiaal in Werkendam zit goed verstopt op een klein industrieterreintje, 5 minuutjes rondrijden en je ziet zo de grote witte tent buitenstaan.
Afbeelding
Afbeelding

Binnen zag ik een nieuwe display van Slime (het product voor in je banden te doen dat lekkage zou vermijden) Ook hebben ze de Slime compressor, een klein compressortje dat bij mij altijd onder het zadel zit om een lekke band terug op te pompen na reparatie. Al getest, werkt echt! Misschien een tip voor mensen die deze ook zien zitten, maar die niet via internet willen bestellen.
Afbeelding

Display met wat van hun spul, erg mooie stuurdempers, mounts en beugels voor zowat elk type moto. Ook beschikbaar voor de Strom mits wat puzzelwerk met de mounts.
Afbeelding

Crisis? Merken we hier niets van...
Afbeelding
Afbeelding

Dit is trouwens de oogst van een paar dagen...
Afbeelding

Nieuwe voorveer bovenaan, oude onderaan. Let op het gedeelte waar de veer dicht op mekaar is gedrukt.
Afbeelding

Nieuwe achterveer links, oude rechts. Ook te verkrijgen in hyper-paars trouwens :shock:
Afbeelding

De moto werd op de brug geplaatst, waarna ze begonnen aan de achterschokdemper. Achterbrug en de dogbones losmaken, de demper losmaken en dan de veer vervangen. Na een half uurtje zat die reeds terug op zijn plek.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vooraan moesten eerst de remklauwen/ABS/snelheidsmeter/andere rommel los, die door Suzuki of de dealer véél te vast waren gezet :evil: Uiteindelijk toch losgekregen. Dan het voorwiel eraf, en via de kroonplaat de 2 schokdempers eruit.
Afbeelding
Afbeelding

Deze werden opengedaan via de stelschroef, dan de veer eruit, en de olie laten weglekken. Na wat te pompen met de schokdemper + uitlekken, nieuwe olie + veer erin.
Afbeelding

Alle schroefjes terug aan de brommer, en klaar!

Uiteindelijk zijn ze een uurtje en een half bezig geweest denk ik, wat veel beter was dan wat ik verwacht had.

Na een testritje door Paul ben ik zelf gaan rijden (voor te pinnen :) ) en ik merkte meteen dat de moto zich anders gedroeg. Bij het uitvoeren van een noodstop bleef hij heel beheerst, ik had het gevoel dat ik véél sneller kon stoppen. Bij het nemen van een bocht aan snelheid, wederom heel beheerst en rustig. Een snelheidsremmer, die vroeger een "klap + veer uit, in, uit, rust" gaf, deed hij nu "demping, uit, stil" Je merkt echt dat de vering indrukt, en harder en harder dempt, ipv het gewone "indrukKLAP" van de standaard vering.

Na nog wat fijnafstelling door Paul, ben ik tevreden weggereden; ik heb de lange weg naar huis genomen, uiteindelijk +/- 550km gedaan.

Het verschil was in Nederland al merkbaar. Maar eens op de Belgische wegen, werd het effect pas echt duidelijk;

1. Duiken. Gedaan. Mooi beheerst, vlak, met een kortere remweg (volgens gevoel, maar waarschijnlijk ook effectief)
2. Na een vering blijven op een neer deinen voor een korte periode. Gedaan. Indrukken, uitveren, en stil.
3. Een vering bestond uit indrukken en een klap. Gedaan. Nu is het indrukken, en je voelt dat hij op het einde je feller doet dempen, dus je veerweg komt héél geleidelijk tot stilstand, om dan terug omhoog te komen.
4. Bij kasseien/off-road "springt" hij. Gedaan. Nu heb je het gevoel van te "glijden", je ziet en voelt de vering wel werken, maar je krijgt geen klappen meer van je zadel.
5. In een bocht op de gas gaan op een slechte weg kreeg ik het gevoel contact te verliezen. Gedaan. Nu voel je dat de moto zich als het ware "zet", de vering dempt effectief en je kan de bocht mooi afronden.
6. Snelheidsremmers deed ik vroeger rechtopstaand op de moto om toch niet stapvoets erover te moeten. Gedaan. Tegen 70 eentje gepakt die ik normaal tegen 40 doen, wel een slag natuurlijk maar ik had nog veerweg over, tegen de klap die het vroeger zou gegeven hebben.
7. Bij een bochtencombinatie rechts/links is de moto veel meer beheerst, minder "nerveus"

Zodus. Conclusie?

Voordat ik de V-Strom kocht wist ik al dat de vering een zwak punt was. En inderdaad, een van de eerste dingen die me opvielen (eerste rit, in de straat, mijn standaard-noodstop voor te testen of de moto en ikzelf wel wakker zijn) dacht ik "WOW ik lag er bijna over :o" Dat was voor mij het grootste probleem, en dat is nu ook opgelost. Al de andere verbeteringen zijn eigelijk bijkomstig, maar zeker even belangrijk.

Nadelen? Misschien de prijs. Voor een setje voorveren + achterveer + olie ben je rond de 200€ kwijt. Dan moet je zelf aan de slag. Bij Hyperpro kost het je 0 moeite, maar wel 385€. Daarvoor krijg je wel een erg goede service, levenslange garantie, koffie zoveel je wilt en een nagelnieuwe brommer voor.

Iedereen kent wel het gevoel, je vertrekt bij je auto/moto garage (of eender welke handelaar), en je hebt soms het gevoel "pfff die heeft mij weer mooi liggen gehad, weer XXX € kwijt" Wel, bij Hyperpro heb je dat dus NIET. Het is een hele smak geld, maar je krijgt er ook heel wat voor terug.

Iets wat me onmiddellijk opviel toen ik binnenkwam, was dat voordat Paul me een hand gaf hij eerst de smeer moest afvegen met een vod. DAT wekt vertrouwen, ik voelde meteen dat het goed zat. Maatpakken en gladde praatjes horen niet in een garage thuis, maar smeer en kennis van zaken WEL! En beide zijn in Werkendam in overvloede aanwezig :D

Ze doen daar trouwens allerlei moto's, en de prijs is voor bijna alle motoren 385€, behalve voor een BMW r1200gs adv esa en de Honda Goldwing, dan is het 435€

BELANGRIJKE EINDNOOT;

Ik heb een Murph's Brace op de V-Strom staan, ook wel bekend onder de naam "Superbrace". Dat is een metalen plaat die rond de voorveren zit vlak boven het spatbord. Het idee is dat dit voorkomt dat bij het inveren de voorveren naar buiten plooien, wat een onstabiel gevoel geeft. Paul heeft me aangeraden deze NIET meer te gebruiken. Zijn uitleg was dat de brace voor 1 moto is gemaakt, elke moto is echter anders, dus de brace gaat "knellen" En inderdaad, met brace + induwen voelde je hem soms stroever worden, alsof hij bleef hangen achter iets. Zonder brace voelde je niets van frictie meer.

Klinkt logisch na zijn uitleg. Ik zal na een weekje de brace er terug opzetten, en dan mededelen of het beter of slechter is geworden. Interessant allessinds.
Remko

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Remko »

Goed beschreven zo!!!

:D

Het is dat ik ze al heb, maar ander liet ik nu gelijk Hyperpro monteren!!


8) 8)
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TT-Strom »

Hej Tootall,

Goed stuk! Dank voor de info! Daar hebben we wat aan....

Zit er zelf ook erg over na te denken om dit te gaan laten doen, zeker omdat het rijgedrag van de fiets er zo door beinvloed wordt.

Als ik het goed lees heb jij zowel de voor- als achterveer laten doen. Maar alleen de voorveren kan ook toch? Dan ben je in ieder geval het duiken kwijt.
Of is de achterveer direct meenemen wel aan te raden?

Groet!!!!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
FrenkieNL

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door FrenkieNL »

Zeer duidelijk en informatief. +1 :lol:
V2fun

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door V2fun »

22-4 heb ik voor en achter op mn DL1000 hyperpro veren laten monteren en is het een goede investering.
Als je nog jaren met de motor blijft rijden dan valt de prijs ook wel mee,ik geniet nu elke kilometer van een beter sturende remmende en dus veiliger fiets :D
TooTall

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TooTall »

BerkRod schreef:Als ik het goed lees heb jij zowel de voor- als achterveer laten doen. Maar alleen de voorveren kan ook toch? Dan ben je in ieder geval het duiken kwijt.
Of is de achterveer direct meenemen wel aan te raden?
Wel, ik vertel toch over die voorveren die ik had besteld? In de aanloop daarvan, had ik wat zitten lezen op internet. Iets wat ik VAAK las;

"Nadat je de voorveren hebt vervangen, merk je pas ECHT hoe slecht de achtervering eigelijk is"

Het probleem is dat je in het begin zit met een harde achtervering en een zeer zachte voorvering. Als je op het midden van je zadel duwt, zie je de Strom ongelijk veren (voor-achter) Met straffere voorveren verleg je het probleem van voor naar achter.

Ik zou, als je toch de moeite doet om het werk te laten uitvoeren, meteen opteren voor voor+achter. Mijn mening.

Volgende op het lijstje zijn betere remmen :-)} :lol:
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door PvdBogaard »

goed om te lezen dat een brace dus contra productief werkt. Moeten eerdaags de "Hyperpro knop" maar eens doorhakken. En net als jij, de direct daaropvolgende stap: de voorremmen. Heb je al een idee hoe je dit gaat aanpakken?
TooTall

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TooTall »

Tsja, de brace, dat is wel even slikken. Naja, ik zal hem er eerstdaags terug opzetten en dan zie ik wel.

Voor de remmen, zowieso komen er stalen remleidingen op (alleen voor, achter is niet de moeite met mijn gebruik) Misschien HH rempads, die zijn ook goed naar wat ik lees...

En als ik echt erover ga, komen er SV remmen op. Maar dat moet ik nog even bezien :mrgreen:
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Kwakkel-BE »

V2fun schreef:Als je nog jaren met de motor blijft rijden dan valt de prijs ook wel mee
De vraag is natuurlijk: wat als je je motor na [2 tot 4] jaar verkoopt/omruilt. Is het dan ook de moeite om deze kosten te doen?

(2 tot 4 omdat ik nog niet weet hoelang ik met deze ga doen: 2 jaar en nog een deftige inruilwaarde, of 4 jaar zodat hij helemaal is afgeschreven (voor de (Belgische) belastingen) :) )
V2fun

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door V2fun »

Ik heb me voorgenomen meer dan 5 jaar met de strom te blijven rijden , dan heb ik iedergeval veel plezier aan de Hyperpro gehad :D
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door PvdBogaard »

Vermoed nog zeker 15000 tot 25000 km op mijn strommetje te mogen doorbrengen. Dat zijn een hoop kilometers die prettiger worden met deze veerelementen. Dat is tussen de 1.5 en 2.5 cent per kilometer, uitgaande van een restwaarde van nul.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Kwakkel-BE »

Tja, dan doe ik zowiezo nog minstens n 30.000 km (op 2 jaar). Doe 15 à 20.000 per jaar, en de brommert is van half maart :P Dus zo bekeken is t dan wel weer de moeite ja :)
Dgr

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Dgr »

Dat is nog eens eens uitgebreide beschrijving :worship:

Vooral de verbetering op punt 4 spreekt me erg aan. Op slechte ondergrond "stuitert" ie nogal.

Ben wel heel benieuwd naar je ervaring wanneer je de forkbrace er weer terug op zet. Ik zou 'm namelijk niet meer willen missen :wink:
TooTall

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TooTall »

Gisteren was het dus DE test.

een kleine 600km gedaan, waarvan een dikke 450 in de Eifel, een 50 op de Autostrade, en een 100 op de schone vlakke wegen van het Belgische binnenland.

Laat ik eerst zeggen dat de "schaamrandjes" op mijn achterband VOOR deze rit ongeveer 2.5 waren aan beide kanten. Nu is er nog met moeite een half centimetertje over. Dat zegt wel genoeg zeker?

Zaaa-lig! Volgens mijn achterrijder zag het er gewoon veel beter uit, brommer bewoog vlotter, was véél rustiger in de bochten, kon vroeger op het gas. hijzelf heeft een CBF1000 met White Power veren in, en hij was er echt niet tevreden van. Op aanraden gaat hij nu ook de fondsen vrijmaken voor een middagje Hyperpro. Bij het vergelijken van onze motoren (de induwtest) zag je mijn motor omlaag gaan, terug omhoog en stop. Die van hem? Omlaag, omhoog, omlaag, beetje omhoog, beetje omlaag, en stop.

Héél tevreden!

Volgend weekend moet de Strom op 6000Km-check (6000Km op een 3 maandjes zonder woonwerk verkeer, niet slecht...) Dus de Brace test moet misschien wachten tot 8 Juni, dan is de volgende dag dat ik waarschijnlijk naar de Eifel ga. Of misschien wring ik er ergens nog een snel ritje tussen. Laat wel iets weten :wink:

PS stalen remleidingen komen erop volgend weekend Pvdbogaard, ik laat je nog iets weten ;)
Remko

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Remko »

TooTall schreef:Bij het vergelijken van onze motoren (de induwtest) zag je mijn motor omlaag gaan, terug omhoog en stop. Die van hem? Omlaag, omhoog, omlaag, beetje omhoog, beetje omlaag, en stop.
White Power is ook niet verkeerd, maar ik denk dat je maat een afstel probleempje heeft!

Dat zou je met het goed afstellen van de demping moeten verhelpen! En dat is goed zelf te doen!!

Nadeinen komt niet door de veren maar door de demping!!

8)
TooTall

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TooTall »

Ja dat wisten we ook hoor, het rare is dat aan zijn brommer er 0 (zero, nada) afstelmogelijkheden zijn! Echt bizar, zelfs voorvorkspanning is niet in te stellen. Blijkbaar komen de CBF's zo uit de Honda fabriek. Alleen achteraan heeft hij een knop :|
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door PvdBogaard »

Hee Too Tall, ik wil je de kop niet gek maken, maar op het US forum praten ze wel over het vervangen van beide remklauwen door een vier of zes klauws variant. Er is al een handig persoon die verloopstukjes van aluminium maakt om deze klauw te kunnen bevestigen.
Moet je alleen een sloopfiets zien te vinden die als donateur vandeze klauwen kan dienen :-)
(zie: http://stromtrooper.com/showthread.php?t=32494" onclick="window.open(this.href);return false; )
TooTall

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TooTall »

Al gezien, maar ik vrees wat voor problemen op slecht wegdek/gravel/offroad. Ben niet een grote offroader maar af en toe een smerig veldweggetje doe ik wel graag. En een beetje te hard/fel remmen en je ligt er.

Ik ga eerst beginnen met de stalen remleidingen. Als ik nog altijd te hard moet werken om te stoppen, ga ik naar andere remschoenen. Dan andere remklauwen (evt met een adapter + remmen van een SV) Maar van wat ik hoor zouden de stalen remleidingen al voldoende moeten zijn voor mij; Mijn eerste moto was een ER-5, die remde ik af door wat rechter te gaan zitten. De Strom is mijn 2de. Ik heb nooit een superbike achtig ding gehad, heb niet de feel of de behoefte voor stoppies te kunnen doen met 1 vinger. Maar de sponzigheid mag er wel uit :wink:

PS. Ik ben precies het V-Strom forum proefdier voor mods :mrgreen: Krijg ik sponsoring dan? O:-)
Ed Jonkmans

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Ed Jonkmans »

Haai TooTall,
Fijn te horen dat je brommer nu strakker en beter rijdt. Het is de investering dus meer dan waard.

Waarom maakt je maat niet eens een afspraakje bij Thijs (Honda-dealer, en Wilbers-specialist) in Sint-Truiden.
Die stellen je vering(originele of andere, dat maakt voor hun niets uit) perfect af voor €25. Zij hebben 3 mensen die niks anders doen dan zich bezig houden met vering.
Ik ken verschillende mensen (waaronder m'n oudste zoon met een SV 1000) die de vering daar hebben laten afstellen, met grote voldoening trouwens.

Ik las dat ze in de zaak waar jij jouw vering liet vervangen producten van SLIME verkochten.
Ik zag elders dat jij ook zo'n bandenpomp onder je zadel hebt. Je kan die spullen wel via het internet bestellen, maar weet je misschien waar je die spullen van SLIME bij ons in de buurt kan kopen?
Grtz
Ed
TooTall

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TooTall »

Ik zal de tip doorgeven aan mijn collega, bedankt!

Ik heb Slime producten nog nergens gezien in België. En dan nog, misschien vind je wel eens de spuitbussen met bandenvulsel, maar de compressors, dat is al redelijk zeldzaam denk ik.

Zoek eens op google zou ik zeggen, met optie "in belgie"

Ik vind hem al op pixmania.be; http://www.pixmania.be/be/nl/2199505/ar ... torba.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ed Jonkmans

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Ed Jonkmans »

Yep TooTall,
Daar had ik de setjes met pomp ook al gevonden.
Het zal wel aan mij liggen denk ik: zal wel van de oude trend zijn.
Maar voor ik wat koop wil ik het eens gezien hebben met m'n eigen ogen, 'ns in m'n handen houden, .....
zo gelijk met 'n vrouw hè, daar begint ge ook nie zo maar een relatie mee hè, daar moet je ook ....
Enfin je begrijpt wat ik bedoel . En toch zou ik graag zo'n SLIME- ding mee hebben. ( Zeker in het vooruitzicht van onze Schotlandreis ) Die gaspatroontjes kunnen vlug op zijn ...
Grtz
Ed
TooTall

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TooTall »

Wel, ik ben van Hasselt, kom eens langs zou ik zeggen :bye:
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Joskestiller »

TooTall schreef:Wel, ik ben van Hasselt, kom eens langs zou ik zeggen :bye:
TooTall, nodig je Ed nu uit om naar je pompje te komen kijken of aan je vriendin te voelen?? :schater: :schater:

Pas maar op met da volk van Djoppenbeek :o)
Honi soit qui mal y pense!!
TooTall

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TooTall »

Wie zegt dat het een niet gelinkt is aan het ander???

:schater:

(Alleen de pomp dus he Ed :mrgreen: )
Ed Jonkmans

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Ed Jonkmans »

Je weet wel waar je begint hè, maar waar je eindigt ....
Grtz
Ed
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TT-Strom »

Hej People,

Misschien verstandig om on topic te blijven?

Open voor discussie over remklauwen of Slime gewoon een nieuw topic, dan houden we het overzichtelijk!

Greets!!!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
TooTall

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door TooTall »

Forkbrace gaat er terug op. Veel wind = me unhappy :wink:
Blueberry

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Blueberry »

Hmmmm......... binnenkort spaarvarken stukslaan.
Jokapo

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Jokapo »

ben zelf wel benieuwd wat ze aan kunnen vangen met de standaard vering om die beetje omlaag te krijgen zonder dat het het rijgedrag teveel gaat beïnvloeden.
Blueberry

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Blueberry »

Zit ook wat in : afhankelijk van je belading/gewicht zal je met de standaard vering ook wel iets kunnen bereiken.
Heb nooit de keuze gehad om zoveel te kunnen stellen als bij de DL1000.

misschien een appart topic maken: hoe en in welke omstandigheid stel jij je vering af?

Blueberry
Dgr

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Dgr »

Toch fijn dat je de forkbrace niet voor niks hebt gekocht! :wink:
Blueberry

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Blueberry »

Was er toch al blij mee, t' werkt prima :-)} .
Die hyperpro lijkt mij een mooie aanvulling, ben er nog niet van overtuigd dat er niet wat meer uit de standaard dempers te halen is.
Heb helaas niet voldoende kennis hiervan, ruil ook nog wel eens van sitiuatie ( met en zonder duo) geef dan een slinger aan de achterveer tot ik denk "MWHOAH" dat zal het wel weer zijn.

Er zullen vast wel meer ervaringsdeskundigen zijn met standaard dempers.
Voorheen had ik al die luxe stelmogelijkheden niet.

Blueberry
Jokapo

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Jokapo »

sow vorige week mijn HP-tjes laten plaatsen en 3 cm verlaagd. Wat een verschil zeg normaal waren kleine stukjes rijden al een aanslag op mijn rug maar dat is nu verleden tijd. Rijdt echt stukken beter dan met de standaard vering. Wordt tijd dat ze dit standaard op de V-Strom gaan leveren :mrgreen: . Ik kan het echt iedereen aanraden.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Spip70 »

Iets meer dan een jaar na dato dat TooTall bij Hyperpro langsgeweest is, heb ik mijn BR naar Werkendam gebracht. De complete beschrijving van TooTall is niks veranderd, ik kan het verhaal 100% beaamen. Ook bij mij na 1,5 uur zaten de nieuwe veren eronder. En wat een verschil, echt super! Weer het gevoel van 'had ik eerder moeten doen...'

Paul bood nog aan dat als ik van de zomer met volle bepakking richting Schotland ga, om even lanks Werkendam te komen zodat hij de afstelling kan controleren. Geweldige service, Hyperpro kan ik iedereen aanraden!

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Wils

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Wils »

Op mijn Strom heb ik last van de zachte a.vering... met duo passagier hangt hij te veel achterover...waardoor hij niet lekker meer stuurt en de koplampen naar boven gaan schijnen..... :roll:
de vorige strom had daar ook al last van.....
Alleen de veren vervangen zal wel helpen..... maar bij m'n vorige motor (Fjr 1300) heb ik dat ook laten doen.....alleen heeft dat maar tijdelijk geholpen..... want de demping was daar de boosdoener... te slap..... de veer kan dat niet allemaal opvangen dus de klachten kwamen terug....
Oplossing die beter is was dus de gehele dempng te vernieuwen...
Dat ga ik dus nu laten doen met de strom....
Bij Promax ...http://www.promax-racing.nl/contact.php zijn ze nu een unit aan het maken voor mijn Strom... op maat gemaakt zeg maar... dwz. op het gewicht afgestemd wat hij maximaal te verduren krijgt... dus in ons geval zo'n 200 kilo....
Met dat gewicht op de strom moet hij straks mooi strak blijven rijden... met een stelknop kan je dan de boel regelen ... zodat je altijd de goede afstelling hebt.....
Zodra de boel gemonteerd zit zal ik de bevindingen posten hier op het forum.... :mrgreen:
Jokapo

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Jokapo »

en wat kost zo'n geintje willen we uiteraard ook weten????
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door PDvD »

Ik ga binnekort mijn voorpootjes vervangen. Op de buitenkant van de binnepoten staat wat roest wat putjes opleverde welke dus steeds de stofkappen en keringen slopen. Als alles toch uit elkaar is (en ik al een godsvermogen kwijt ben voor die binnenpootjes) dus de vraag wat het kost om daar dan gelijk maar betere veren in te zetten. Alles gebeurt zelf dus de kosten van alleen de veren.

Daarnaast de vraag wat jullie voor olie aanraden???
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Wils

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Wils »

Jokapo schreef:en wat kost zo'n geintje willen we uiteraard ook weten????
350 Euries...... ex montage... :wink:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Sparkle Black Peter »

Wils schreef:
Jokapo schreef:en wat kost zo'n geintje willen we uiteraard ook weten????
350 Euries...... ex montage... :wink:
Maar dan heb je wel Promax afgeveerd. In de crosswereld een begrip :o
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Jokapo

Re: Nog eens Hyperpro

Bericht door Jokapo »

is dus ongeveer net zo duur als de Hyperpro
Plaats reactie