Afstelling Scottoiler

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Afstelling Scottoiler

Bericht door Joskestiller »

Ik weet wel dat er al meer over geschreven is hier, maar ik kan het niet dadelijk terugvinden.

Vorige week een scottoiler laten monteren en ik zit toch een beetje met de vraag hoe ik deze nu correct afstel.

Na het ontvetten van de ketting (die hing nog vol met kettingvet) heb ik de ketting lichtjes ingesmeerd met olie om dadelijk een goede smering te hebben. Gisteren 230 km gereden en nadien eens naar de ketting gekeken. Deze is nog vochtig (vettig) maar heeft wel een donkere kleur. Er hangen spatjes olie op de velg, maar deze kunnen natuurlijk ook van de olie komen die ik zelf rechtstreeks op de ketting smeerde.

Weet iemand naar welke indicaties ik moet kijken om de doorvoer van de olie rijker of armer te zetten?

Zijn er mensen met een automatische smeringsysteem en die hun ketting toch nog inspuiten met kettingvet als ze bijvoorbeeld met de moto op verlof vertrekken voor meer dan 1.000 km? Ik heb namelijk nog een dikke halve bus staan en vraag me nu af of ik dat nog zou gebruiken in combinatie met de Scottoiler.

Alvast bedankt voor uw mening!

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Ed Jonkmans

Re: Afstelling Scottoiler

Bericht door Ed Jonkmans »

Haai Jo,
Als de ketting goed vettig gesmeerd is (er dus olie op hangt) , is het volgens mij goed. Bij mij is die olie ook donker van kleur.
De oiler staat op nummer 2. Voor droog weer is dat volgens mij voldoende. En anders gaat de olie je om de oren vliegen, en natuurlijk ook tegen je Strom. Bij regenweer moet je natuurlijk wel meer olie gebruiken.
ps. Je hebt laatst van mij een mail (privé mail-adres) gehad i.v.m. je aanschaf van de Scottoiler.
Hoe is de injector nu gemonteerd door Patrick: volgens Scottoiler of volgens Patrick ( dus in het midden boven de ketting en net voor het achterste kamwiel? )
Toen ik die van mij ging halen bij Fons (Fatbar) stond die van jou in het rijtje. (Oh ja, die Fatbar ga ik er vanaf zwieren: vind ik veel te recht zo een cross-stuur. Heb een nieuw superbikestuur besteld van LSL, ook Fatbar natuurlijk want anders kan ik die risers niet meer gebruiken.)
Grtz
Ed
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Afstelling Scottoiler

Bericht door Joskestiller »

Dag Ed,

Ik had inderdaad je mailtje gelezen maar door de drukte niet onmiddellijk kunnen reageren en nadien een beetje uit het oog verloren.

Toen ik de moto afleverde heb ik nog gezegd dat de plaatsing correct moest gebeuren.... volgens Fons wisten de mannen in de werkplaats heel goed wat de beste manier was. Ze hadden er al veel geplaatst en nooit problemen ondervonden.
De olie komt ongeveer 4cm voor het tandwiel op het midden van de ketting!
Hopelijk is dit inderdaad de juiste plaats. Moest ik ondervinden dat dit niet zo is kan ik nog altijd een dubbel buisje plaatsen langs elke kant van het tandwiel.

Nu moet ik nog eens terug naar Fons want toen ze de nieuwe benzinetank plaatsten hadden ze geen tankpad meer in voorraad! :cry:

Jammer dat het recht stuur je niet bevallen is. Ben je zeker dat dat hetzelfde als het mijne is? Dat op mijne Strom staat komt ook van LSL.

Eind volgende week zou ik mijn gelzadel moeten hebben, eens beniewd hoe dat bevalt want mijn vrouw is al een week in de Alpen aan het plannen! :D

Groeten
Honi soit qui mal y pense!!
Ed Jonkmans

Re: Afstelling Scottoiler

Bericht door Ed Jonkmans »

Hoi Jo,
Mijn stuur is van Renthal (zoals in het accessoirepakket van Suzuki), en is dus een recht cross- stuur.
Mijn LSL-stuur zal wel bij Fons liggen, hoop ik.
Ik moet mijn dual-injector nog monteren (net als de Lube-Tube).
Grtz
Ed
Jokapo

Re: Afstelling Scottoiler

Bericht door Jokapo »

Bij de Pro-Oiler zitten er standaard dubbele nozzles op.
Plaats reactie