verlagen KLV1000

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Pebeling

verlagen KLV1000

Bericht door Pebeling »

ik ben voornemens om een KLV1000 uit 2005 te kopen, heb vandaag een proefritje gemaakt ennnnnnnnnnn beviel mij wel.

Echter moet wel iets aan de hoogte te doen, volgens mij kan dit door een verlagings set of en door een zadel te verlagen. wie heeft er ervaringen en kan mijn adviseren. ik heb niet echt hier iets over in het forum kunnen vinden (kan natuurlijk ook eraan liggen dat ik niet goed kijk)

Hoor graag van jullie en hopelijk tot snel op de weg.

Peter
Geiteboer

Re: verlagen KLV1000

Bericht door Geiteboer »

Je zou eens iemand zijn zadel van een dl650 moeten te leen vragen.Dit scheelt al 4cm met het 1000 zadel. Als dit je bevalt kun je bij suzuki een nieuw zadel van een 650 kopen voor ongeveer 200 euro.

Marc
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: verlagen KLV1000

Bericht door TT-Strom »

Zie mijn aanbod in deze post:

http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=3853

Als je interesse hebt, hoor ik het wel.... :lol:
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Bizet

Re: verlagen KLV1000

Bericht door Bizet »

Ben ik nog een keer:
Mijn (rode) Vstrom is door de garagehouder zelf verlaagd door het stelplaatje (zo'n schuin ding onder de motor bij de vering) in te korten. Standaard zijn hiervoor setjes te koop van 3 of 5 cm, maar bij mijn garage (roadrunner in Velp) moest het precies op maat van de heren, dus 4 cm. De chefmonteur/eigenaar doet dit al jaren zelf. Daarnaast is mijn stuur 1,5 cm lager geplaatst. Vandaag nog even bij ze geweest en als je ze belt willen ze met alle plezier uitleggen hoe ze het gedaan hebben (wel even de groeten doen van dat mens op die rode Vstrom aub). Tegen vergoeding van de benodigde tijd willen ze het ook voor je doen.
Al met al heb ik nu een heerlijke motor die precies past!
(en ondanks de mist vandaag nog lekker wat boodschappen gedaan op de motor en even mijn koplamp lager laten stellen - was ie even vergeten bij het verlagen).

:bye: Karin
Pebeling

Re: verlagen KLV1000

Bericht door Pebeling »

Vandaag dus toch de grote dag, ik heb hem gekocht. ik heb een verlagingssetje (3CM) erbij besteld dus deze moeten ze nog ff overzetten an dan kan k in principie met mijn beentjes goed aan de grond.

Mocht dat niet lukken kan ik altijd nog een zadel van een 650 proberen.


en inderdaad het was vandaag erg mistig, blij dat ik nog warme handgrepen heb want ik moest vandaag met mijn inruiler (transalp) 85 km heen en terug. was best een lekker ritje.

Haal hem op op in jan. 2009 en dan op naar wat kilometers.

dank voor kullie hulp zover.

Peter :o)
Bizet

Re: verlagen KLV1000

Bericht door Bizet »

PROFICIAT met de aankoop van je motor!!!

Ik hoop dat na het verlagen je net zoveel plezier ervan zult hebben als ik.

Gr.karin
Geiteboer

Re: verlagen KLV1000

Bericht door Geiteboer »

Proficiat en hou het rubber onder :lol:
Plaats reactie