DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
Pas 16 T ipv standaard 17T voor op laten zetten.
trekken als een gek
wordt zo wel een klein monstertje ... gnagnagnah
maar elk voordeel hep zijn nadeel: snelheidsmeter is nu wel erg optimistisch, was die toch al, maar nu is 160 op de teller ih echt maar 140 ofzo (vlg GPS).
en om nou niet elke 2 weken met een 6000 beurt bij de dealer te staan.....
iemand ervaring met het 'calibreren' van de meter?
trekken als een gek
wordt zo wel een klein monstertje ... gnagnagnah
maar elk voordeel hep zijn nadeel: snelheidsmeter is nu wel erg optimistisch, was die toch al, maar nu is 160 op de teller ih echt maar 140 ofzo (vlg GPS).
en om nou niet elke 2 weken met een 6000 beurt bij de dealer te staan.....
iemand ervaring met het 'calibreren' van de meter?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7549
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Probleem is dat de !000 z'n signaal oppakt vanaf het blok en de 650 vanaf het voorwiel. Bij de 1000 zul je dus die afwijking houden. Mij is niet bekend of je dit (gemakkelijk) kunt aanpassen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
heb daarom ook maar eens Nimag aangeschreven. misschien een software-wijziging. je weet het niet.....
vroegahhh.... ging alles mechanisch. Elektronisch is gemakkelijker aanpassen, mits je in de E kunt komen.....
vroegahhh.... ging alles mechanisch. Elektronisch is gemakkelijker aanpassen, mits je in de E kunt komen.....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
- Woonplaats: Oosterhout NB
Volgens de schema's die ik heb, is de speedsensor rechtstreeks aangesloten op de snelheidsmeter. Hier komt dus weinig software aan te pas. Het enige wat mogelijk te beinvloeden zou kunnen zijn, is de wijzeruitslag. Hiervoor zullen wel potmeters aanwezig zijn, maar zonder testbank is dit niet te doen.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
zou het signaal dan rechtstreeks de meter ingaan? begrijp ik dat goed? en met de potmeter kan ik dat dan afstellen.
maar ja, moet ik dan een lineaire of een logaritmische hebben ? (met dank aan Wikipedia!)?
met de GPS valt het dan mooi af te stellen, origineel geeft hij ook al meer dan 10% te veel aan......
maar ja, moet ik dan een lineaire of een logaritmische hebben ? (met dank aan Wikipedia!)?
met de GPS valt het dan mooi af te stellen, origineel geeft hij ook al meer dan 10% te veel aan......
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
16 tandjes
Ik denk dat je meter nu nauwkeuriger gaat worden.
Met 16 t gaat je blok meer toeren draaien voor dezelfde snelheid.
als je blok 1000 toeren maakt voor een snelheid van 10 km/u
gaat met 16 t. je blok 1000 tm draaien voor een snelheid van 9 km/u
wat met zich meebrengt dat de snelheid op je teller ook zal zakken en deze meer met de gps snelheid zal overeenkomen
Groetjes
Carlos
Met 16 t gaat je blok meer toeren draaien voor dezelfde snelheid.
als je blok 1000 toeren maakt voor een snelheid van 10 km/u
gaat met 16 t. je blok 1000 tm draaien voor een snelheid van 9 km/u
wat met zich meebrengt dat de snelheid op je teller ook zal zakken en deze meer met de gps snelheid zal overeenkomen
Groetjes
Carlos
Re: 16 tandjes
volgens mij is het net andersom. Om dezelfde "werkelijke" snelheid te maken zal het tandwiel voor meer toeren maken omdat het kleiner is. Dit sneller draaien vertaalt zich dan in een hogere aanduiding op de snelheidsmeter. Ik heb trouwens ergens eens gelezen dat er een soort " boxje" bestaat die tussen de sensor en de teller geplaatst kan worden en waarmee dan de afgelezen snelheid kan aangepast worden.carlos schreef:Ik denk dat je meter nu nauwkeuriger gaat worden.
Met 16 t gaat je blok meer toeren draaien voor dezelfde snelheid.
als je blok 1000 toeren maakt voor een snelheid van 10 km/u
gaat met 16 t. je blok 1000 tm draaien voor een snelheid van 9 km/u
wat met zich meebrengt dat de snelheid op je teller ook zal zakken en deze meer met de gps snelheid zal overeenkomen
Groetjes
Carlos
Richard
Re: 16 tandjes
http://www.speedohealer.com/eng/faq.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Richardc schreef:Ik heb trouwens ergens eens gelezen dat er een soort " boxje" bestaat die tussen de sensor en de teller geplaatst kan worden en waarmee dan de afgelezen snelheid kan aangepast worden.
Richard
Re: 16 tandjes
http://www.speedohealer.com/eng/faq.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
yep, dit is hem
yep, dit is hem
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
Ik heb in een ander forum ook wel eens gezien dat er mensen zijn die de tellerplaat veranderen
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
heb ik idd ook gezien. wel handig maar niet gemakkelijk, maar je afstandsmeting (voor je benzine, voor je beurten, voor je verkooppraatje tzt....) verander je er niet mee, vrees ik.
als ik nu 135 rij, geeft hij iets van 160 aan. dat tikt lekker aan op je km-stand. die speedohealer schijnt het helemaal op te lossen, kost helaas 80 euro. maar denk het toch maar te doen, want hij wil nu zo ontzettend lekkerrrrrrrrrr optrrrrrrrrrrrekkken!!!!
wat 1 zo'n tandje niet kan doen zeg!
als ik nu 135 rij, geeft hij iets van 160 aan. dat tikt lekker aan op je km-stand. die speedohealer schijnt het helemaal op te lossen, kost helaas 80 euro. maar denk het toch maar te doen, want hij wil nu zo ontzettend lekkerrrrrrrrrr optrrrrrrrrrrrekkken!!!!
wat 1 zo'n tandje niet kan doen zeg!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
Erik B schreef:Ik heb in een ander forum ook wel eens gezien dat er mensen zijn die de tellerplaat veranderen
Dan moet je wel erg netjes aan de slag.
De afwijking neemt toe bij het hoger worden van de snelheid.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
Klopt ja, reed gisteren heel vlot 220 op de teller!!! en in werkelijkheid..... 160? laat het 170 geweest zijn.
moet maar snel zo'n speedohealer halen, gek genoeg weet je beter, maar voelt het heel erg illegaal
moet maar snel zo'n speedohealer halen, gek genoeg weet je beter, maar voelt het heel erg illegaal
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
Als ik het dus goed begrijp maakt het voor de 650 geen verschil. Ik bedoel als je een 16 tandwiel erop doet dan blijft hij juiste snelheid aangeven?
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
Peter, reageert hij met de 16 tands niet heel bokkig in eerste versnelling? Zit ook aan deze aanpassing te denken (naast nog een paar andere) maar in zijn 1 moet ik nu soms al met een fluwelen handschoen (of met de koppeling) tewerk gaan op een krappe rotonde of in een krappe haarspeld die je in twee niet gedraaid krijgt. Of lukt met de 16 tands alles ook vlotter in tweede?
Ondertussen nog geen Speadohealer aangeschaft? Zou ik denk ik wel direct doen, niet zozeer voor de snelheidsmeter (rij meestal toch op de snelheidsweergave van de GPS) maar wel voor de kilometerstand bij inruil...
Ondertussen nog geen Speadohealer aangeschaft? Zou ik denk ik wel direct doen, niet zozeer voor de snelheidsmeter (rij meestal toch op de snelheidsweergave van de GPS) maar wel voor de kilometerstand bij inruil...
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
ik heb de mijne hoegee laten remappen, loopt zelfs met 2000 tpm goed rond, en op de VRO showde de instructeur me dat zelfs met 2 man en puur stationair, je hele krappe bochten kunt maken.... ikke moet daar nog echt op oefenen hoor...
maar bokken, nee dus, vooral zorgen dat je voorwiel op de grond blijft, ook in 2
voor het volgende seizoen ga ik die speedohealer er wel opzetten, net wat je zegt, om reele km's op de teller te krijgen.
want nu komt er weinig van rijden (net nieuw huis/kantoor > klussen, regelen).
maar kwa kicken zou ik zeggen: 16 tandjes is genoeg
maar bokken, nee dus, vooral zorgen dat je voorwiel op de grond blijft, ook in 2
voor het volgende seizoen ga ik die speedohealer er wel opzetten, net wat je zegt, om reele km's op de teller te krijgen.
want nu komt er weinig van rijden (net nieuw huis/kantoor > klussen, regelen).
maar kwa kicken zou ik zeggen: 16 tandjes is genoeg
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
Ik heb sinds 3 weken nu een 16 tands ipv 17. Ik moet zeggen dat de motor nu veel soepeler rijdt, zeker in de stad. Krappe rotondes en haarspelden lukken nu zonder probs in zijn 2. Eigenlijk zou hij zo van fabriek af moeten komen! Enige nadelen: je bent al wat meer aan het schakelen en de snelheid is wat optimistischer geworden ( bereken zelf : http://www.gearingcommander.com/) .Met speedohealer kun je dit trouwens wel corrigeren. Ofwel houd je gewoon rekening met de correctie en koppel je de sensor eens los als je in groep een lange rit gaat rijden. Probeer het anders eens, voor het geld van het tandwieltje hoef je het niet te laten. Ook het vervangen is zo gebeurd.Vant schreef:Peter, reageert hij met de 16 tands niet heel bokkig in eerste versnelling? Zit ook aan deze aanpassing te denken (naast nog een paar andere) maar in zijn 1 moet ik nu soms al met een fluwelen handschoen (of met de koppeling) tewerk gaan op een krappe rotonde of in een krappe haarspeld die je in twee niet gedraaid krijgt. Of lukt met de 16 tands alles ook vlotter in tweede?
Ondertussen nog geen Speadohealer aangeschaft? Zou ik denk ik wel direct doen, niet zozeer voor de snelheidsmeter (rij meestal toch op de snelheidsweergave van de GPS) maar wel voor de kilometerstand bij inruil...
Groeten,
Richard
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
Heb trouwens die speedohealer er wel opgezet.
Gunstiger voor je km-stand, en je snelheid en wanneer moet ik nou tanken e.d.
kost wel 80 euro.
maar wat een fijn motortje word ie dan he?
en in het rood loopt hij in 5 of 6 toch al niet, en wanneer doe je dat nou??? dus dat de 2e en 3e versnelling nu als de brandweer gaan, daar heb je echt wat aan!
HIhaaaaaaaaahhhh
Gunstiger voor je km-stand, en je snelheid en wanneer moet ik nou tanken e.d.
kost wel 80 euro.
maar wat een fijn motortje word ie dan he?
en in het rood loopt hij in 5 of 6 toch al niet, en wanneer doe je dat nou??? dus dat de 2e en 3e versnelling nu als de brandweer gaan, daar heb je echt wat aan!
HIhaaaaaaaaahhhh
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
Met een 16 tands tandwieltje zal de slijtage (ketting en voortandwiel) wel iets toenemen, al zal dat wel niet zo heel extreem zijn, denk ik
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
neem aan dat een speedohealer dus niet van toepassing hoeft te zijn bij een DL650 als ik het goed lees?
- V-TWim
- Berichten: 164
- Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
- Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)
Re: DL1000: 16 tands voor? Ervaringen?
Klopt, die pakt de snelheid bij het voorwiel weg. Ik heb destijds met mijn TL1000S ook het 16 tands vtw gemonteerd. Dat was de beste investering ooit in die hele machine.
Only dead fish go with the flow.