HAWKE Oiler

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
V-Strom Jopie

HAWKE Oiler

Bericht door V-Strom Jopie »

Na verschillende artikelen gelezen te hebben over amateuristische en professionele "chain oilers" kwam ik deze tegen van Hawke.

Zie: http://www.hawkeoiler.com/order.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het aardige aan dit systeem is dat ie semi-automatisch is maar wel heel eenvoudig te bedienen. Een drukknop waarmee een pompje aangezet wordt, die een beetje olie de leiding in spuit waarna dit op de ketting kan druppelen.

Ik had op de V-strom site hier nog geen melding van gezien, maar ik vind het een goede balans tussen eenvoud en praktische toepasbaarheid.

Heeft iemand hier eerder van gehoord c.q. ervaring mee ?

Prijs vind ik overigens nogal aan de hoge kant, kan me niet voorstellen dat een beetje plastic met een simpel pompje zoveel moet kosten. Heeft iemand enig idee of een dergelijk pompje gewoon los te verkrijgen is ?

De rest maak ik dan zelf wel.

Groet Johan
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

goed idee, maar hij denkt dan in 1x binnen te kunnen lopen....

misschien weer eens een KLOON-actie...... Peter?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

petervanzeeland schreef;
misschien weer eens een KLOON-actie...... Peter?
Dan krijgen we het nog druk;

kloon van windschermadapter
kloon van GPS adapter
kloon van een EXTENDA FENDA
kloon van een CHAIN Oiler
kloon van een HEADLITEPROTECTOR

Je zou bijna een hele DL650 en DL1000 moeten kunnen Klonen. :o

Misschien iets voor ná m'n 65 :wink:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Monteer gewoon een OSCO, ook niet goedkoop, behoorlijk aan de prijs zelfs, maar wel simpel en bedrijfszeker. Ik zie geen voordeel van dit HAWKE Oiler systeem.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Maar Peter, alles wat jij aanraakt wordt goud.........

die oiler is niet zo'n gek idee, als je daarmee een middenbok van 200 euro kunt uitsparen....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
jwaterink

Bericht door jwaterink »

En waarom neem je een middenbok van 200 euri's? Die van SW motech koste dat bij lange na niet en is zo licht gebouwd dat je hem zonder handjes puur op gewicht kunt opbokken.
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Tjee, aan de reacties te zien staan de DOE OILER ZELVERS in de rij !!

Als ik moet wachten tot na Peter z'n 65e dan lig ik al tussen 6 plankjes....

Goed ik zag wel een klein 12V pompje bij een modelbouwhobbyist... Heeft iemand daar echt verstand van ? Is dit iets ?

http://shop.conrad.nl/Modelbouw/Modelbo ... 24413.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Beetje slang erbij en een simpel knopje op het stuur, ben ik voor pakweg € 35,- klaar....

Ga hier toch serieus over nadenken, ik zie het inmiddels wel zitten....


Johan
Remko

Bericht door Remko »

V-Strom Jopie schreef: Goed ik zag wel een klein 12V pompje bij een modelbouwhobbyist... Heeft iemand daar echt verstand van ? Is dit iets ?

http://shop.conrad.nl/Modelbouw/Modelbo ... 24413.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Johan


Nope is niks!! Dat is een pompje met constante opbrengst, dus een hele plons of straal olie en dat wil je niet!
Je hebt een puls pompje nodig, wat met iedere, zelf in te stellen puls een druppeltje olie geeft en dus niet een hele plons!!!!

Zo'n plons geeft een rommeltje!!!


8) 8) 8) 8) 8) 8)
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Dank je wel Remco, dat is hem dus niet, heb je enig idee waar ik wel zo'n pulspompje te pakken kan krijgen ?

Waarvoor worden die normaal gebruikt ??

Thanks Johan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Een OSCO is ook geen pulspomp, dus het hangt er maar vanaf hoe lang je de knop ingedrukt houdt om de olie op de ketting te laten open. Eens per X honderd kilometer een druk op de knop geeft hetzelfde effekt als een OSCO lijkt me.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remko

Bericht door Remko »

Iron Horse schreef:Een OSCO is ook geen pulspomp, dus het hangt er maar vanaf hoe lang je de knop ingedrukt houdt om de olie op de ketting te laten open. Eens per X honderd kilometer een druk op de knop geeft hetzelfde effekt als een OSCO lijkt me.

Een OSCO is een heel klein plunjertje met een veertje, om een heel klein beetje druk te leveren, en daar achter een capillaire leiding.....

Komt eigenlijk helemaal geen pomp, zoals hier bedoeld wordt, aan te pas!!




:D :D :D :D :D :D
Plaats reactie