HAWKE Oiler
HAWKE Oiler
Na verschillende artikelen gelezen te hebben over amateuristische en professionele "chain oilers" kwam ik deze tegen van Hawke.
Zie: http://www.hawkeoiler.com/order.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het aardige aan dit systeem is dat ie semi-automatisch is maar wel heel eenvoudig te bedienen. Een drukknop waarmee een pompje aangezet wordt, die een beetje olie de leiding in spuit waarna dit op de ketting kan druppelen.
Ik had op de V-strom site hier nog geen melding van gezien, maar ik vind het een goede balans tussen eenvoud en praktische toepasbaarheid.
Heeft iemand hier eerder van gehoord c.q. ervaring mee ?
Prijs vind ik overigens nogal aan de hoge kant, kan me niet voorstellen dat een beetje plastic met een simpel pompje zoveel moet kosten. Heeft iemand enig idee of een dergelijk pompje gewoon los te verkrijgen is ?
De rest maak ik dan zelf wel.
Groet Johan
Zie: http://www.hawkeoiler.com/order.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het aardige aan dit systeem is dat ie semi-automatisch is maar wel heel eenvoudig te bedienen. Een drukknop waarmee een pompje aangezet wordt, die een beetje olie de leiding in spuit waarna dit op de ketting kan druppelen.
Ik had op de V-strom site hier nog geen melding van gezien, maar ik vind het een goede balans tussen eenvoud en praktische toepasbaarheid.
Heeft iemand hier eerder van gehoord c.q. ervaring mee ?
Prijs vind ik overigens nogal aan de hoge kant, kan me niet voorstellen dat een beetje plastic met een simpel pompje zoveel moet kosten. Heeft iemand enig idee of een dergelijk pompje gewoon los te verkrijgen is ?
De rest maak ik dan zelf wel.
Groet Johan
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5043
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
petervanzeeland schreef;
kloon van windschermadapter
kloon van GPS adapter
kloon van een EXTENDA FENDA
kloon van een CHAIN Oiler
kloon van een HEADLITEPROTECTOR
Je zou bijna een hele DL650 en DL1000 moeten kunnen Klonen.
Misschien iets voor ná m'n 65
Peter
Dan krijgen we het nog druk;misschien weer eens een KLOON-actie...... Peter?
kloon van windschermadapter
kloon van GPS adapter
kloon van een EXTENDA FENDA
kloon van een CHAIN Oiler
kloon van een HEADLITEPROTECTOR
Je zou bijna een hele DL650 en DL1000 moeten kunnen Klonen.
Misschien iets voor ná m'n 65
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Monteer gewoon een OSCO, ook niet goedkoop, behoorlijk aan de prijs zelfs, maar wel simpel en bedrijfszeker. Ik zie geen voordeel van dit HAWKE Oiler systeem.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Tjee, aan de reacties te zien staan de DOE OILER ZELVERS in de rij !!
Als ik moet wachten tot na Peter z'n 65e dan lig ik al tussen 6 plankjes....
Goed ik zag wel een klein 12V pompje bij een modelbouwhobbyist... Heeft iemand daar echt verstand van ? Is dit iets ?
http://shop.conrad.nl/Modelbouw/Modelbo ... 24413.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Beetje slang erbij en een simpel knopje op het stuur, ben ik voor pakweg € 35,- klaar....
Ga hier toch serieus over nadenken, ik zie het inmiddels wel zitten....
Johan
Als ik moet wachten tot na Peter z'n 65e dan lig ik al tussen 6 plankjes....
Goed ik zag wel een klein 12V pompje bij een modelbouwhobbyist... Heeft iemand daar echt verstand van ? Is dit iets ?
http://shop.conrad.nl/Modelbouw/Modelbo ... 24413.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Beetje slang erbij en een simpel knopje op het stuur, ben ik voor pakweg € 35,- klaar....
Ga hier toch serieus over nadenken, ik zie het inmiddels wel zitten....
Johan
V-Strom Jopie schreef: Goed ik zag wel een klein 12V pompje bij een modelbouwhobbyist... Heeft iemand daar echt verstand van ? Is dit iets ?
http://shop.conrad.nl/Modelbouw/Modelbo ... 24413.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan
Nope is niks!! Dat is een pompje met constante opbrengst, dus een hele plons of straal olie en dat wil je niet!
Je hebt een puls pompje nodig, wat met iedere, zelf in te stellen puls een druppeltje olie geeft en dus niet een hele plons!!!!
Zo'n plons geeft een rommeltje!!!
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Een OSCO is ook geen pulspomp, dus het hangt er maar vanaf hoe lang je de knop ingedrukt houdt om de olie op de ketting te laten open. Eens per X honderd kilometer een druk op de knop geeft hetzelfde effekt als een OSCO lijkt me.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Iron Horse schreef:Een OSCO is ook geen pulspomp, dus het hangt er maar vanaf hoe lang je de knop ingedrukt houdt om de olie op de ketting te laten open. Eens per X honderd kilometer een druk op de knop geeft hetzelfde effekt als een OSCO lijkt me.
Een OSCO is een heel klein plunjertje met een veertje, om een heel klein beetje druk te leveren, en daar achter een capillaire leiding.....
Komt eigenlijk helemaal geen pomp, zoals hier bedoeld wordt, aan te pas!!