Hyperpro

Frame, vering, ketting etc
Remko

Hyperpro

Bericht door Remko »

Vandaag andere veren op mijn brommer laten zetten.

Hyperpro er onder, voor en achter...

Ik ken mijn brommer amper terug!!!

Wat een verschil en dat uiteraard in positieve zin!!!!!

Op advies van Hyperpro (Bas dus) voor 10 mm door de kroonplaten heen en achter de demping en veervoorspanning afgesteld. Gelijk een kort lesje vering en demping afstellen gekregen.

Ik kan U verzekeren dat het 350 wel bestede euri's zijn!!!

Veel meer gevoel en dat met de standaard banden.

Bochten gedrag verbeterd en niet iedere keer mijn steps of middenbok aan de grond.

Ook hard remmen en de grens opzoeken voelt vertrouwder. Vol in de ankers duikt hij nu minder diep.

Ik ben een tevreden mens!!!



:D :D :D :D :D :D :D
Suuz

Bericht door Suuz »

Wij ruilen volgende week even van brommert!
Remko

Bericht door Remko »

Suuz schreef:Wij ruilen volgende week even van brommert!
Oh??



:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

hiero nog zo een!
:D :D :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Suuz

Bericht door Suuz »

Wil je ook van brommert ruilen Peter?

:lol:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

je bent welkom in Zeeland om even uit te proberen. pakken we wat dijkweggetjes! :D :D :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Spreewen

Bericht door Spreewen »

Stuur dat echt beter en was die 350 inclusief montage
Remko

Bericht door Remko »

Spreewen schreef:Stuur dat echt beter en was die 350 inclusief montage

Yep en Yep, plus een lesje vering en demping afstellen!!!



:D :D :D :D :D :D
Spreewen

Bericht door Spreewen »

Met vorig motor (cbf 600) heb ik het ook gedaan. omdat ik de veering te slap vond. Dus even de motor inrijden en dan veren veranderen naar hyperpro. Eerst even langs werkendam of ze tijd hebben en of de prijs het zelfde is
Spreewen

Bericht door Spreewen »

hallo Remko

Ik heb een vraagje. Op advies van Hyperpro (Bas dus) voor 10 mm door de kroonplaten heen en achter de demping en veervoorspanning afgesteld. Gelijk een kort lesje vering en demping afstellen gekregen.

Wat is het voordeel om je voorpoten te laten zakken.
Remko

Bericht door Remko »

Spreewen schreef: Wat is het voordeel om je voorpoten te laten zakken.

In combinatie met de progresieve veren, geeft dat een nagenoeg gelijke rijhoogte, want de negetieve veerweg blijft zo'n beetje gelijk. Maar door hem voor iets te laten zakken, krijg je toch een kleine wijziging in de geometrie, met name de naloop, met als gevolgd dat je Strom nog beter instuurt!!!



Ik vind nog beter insturen een voordeel, vandaar dus!!!



:D :D :D :D
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Spreewen schreef: Wat is het voordeel om je voorpoten te laten zakken.
Dat je met 1.65 m. ook nog met de voeten op de grond kunt komen ;-)
(spreek uit ervaring)
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Spreewen

Bericht door Spreewen »

Remko schreef:
Spreewen schreef: Wat is het voordeel om je voorpoten te laten zakken.

In combinatie met de progresieve veren, geeft dat een nagenoeg gelijke rijhoogte, want de negetieve veerweg blijft zo'n beetje gelijk. Maar door hem voor iets te laten zakken, krijg je toch een kleine wijziging in de geometrie, met name de naloop, met als gevolgd dat je Strom nog beter instuurt!!!



Ik vind nog beter insturen een voordeel, vandaar dus!!!

Vandaag heb ik me veren vernieuwd door hyperpro en je kan het verschil merken.
Flipsen

Re: Hyperpro

Bericht door Flipsen »

11 april is die van mij aan de beurt. Hyperpro heeft echter wel de prijzen voor zo'n complete kit met 10% verhoogd. Ik moet €385,- betalen. Echter, gezien de reacties op dit forum en die van SVcontact, denk ik dat het een erg goede investering blijft.

Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.

Greetz.

Jasper :-)}
V2fun

Re: Hyperpro

Bericht door V2fun »

Morgen ga ik mn nieuwe DL1000 halen en 22april laat ik hyperpro veren monteren :)
Flipsen

Re: Hyperpro

Bericht door Flipsen »

Morgen gaat het gebeuren. Kan niet slapen. Wil rijden !!!!! :-)}
Flipsen

Re: Hyperpro

Bericht door Flipsen »

Het klopt wat ze zeggen. Je kent je brommer niet meer terug. Wat een verschil. Niks geen deinen in lange bochten. Gewoon strak. Kan het iedereen aanraden. Is geld goed besteed. :worship: :worship: :worship:
Dgr

Re: Hyperpro

Bericht door Dgr »

Goed om te horen!
Is ie nu stugger afgeveerd? (meer voor straatgebruik zegmaar)
Flipsen

Re: Hyperpro

Bericht door Flipsen »

Ik zal in het kort weergeven wat er gedaan is, en wat voor een effect het heeft gehad.

De beginsituatie. Ik had de achter schokbreker maximaal voorgespannen. Ook de voorvering had ik aardig voorgespannen (nog één ring zichtbaar).
Bij hyperpro lieten ze eerst zien hoe de situatie was. Bij flink remmen liep de voorvork vrij snel op zijn eind (bottoming-out). Zeker bij stevig remmen verlies je zo snel nog ruimte om te veren. het risiko is dat de voorband begint door te glijden, omdat oneffenheden niet meer opgevangen worden door de vering.
Achter was eigenlijk hetzelfde verhaal. Bij een flinke indrukking, toch al gauw "bottoming-out"

Ze legden uit dat, naast de positieve veerweg (indrukking naar beneden), er ook 20 - 25 mm negatieve veerweg (uitvering naar boven). Dit om toch maar zoveel mogelijk contact te houden met de weg. Vooral aan de achterzijde, en dan zeker met duo, had ik meer dan 20-25 mm negatieve veerweg. Hoe meer negatieve veerweg, des te minder positieve veerweg je hebt. Hoe meer je achter inzakt, hoe "slomer"het stuur gedrag wordt van de motor.
Scherp of sloom sturen van een motor wordt bepaald door de naloop van je balhoofd. Cruisers hebben een grote naloop (want niet de bocht om te krijgen zonder 3x steken :twisted: ). Supersports (of een ander mooi voorbeeld, de motoren va BUELL), hebben een korte naloop. Hierdoor ontstaat een scherper stuurgedrag . Wanneer dus je achterkant te ver inveert, vergroot je de naloop van je motor, en daarmee ook je stuurgedra. Zeker in hobbelige bochten kan die leiden tot het "wijd lopen" van je motor (met het risico dat je op de andere weghelft beland, als je echt aan het knallen bent.

Daarnaast wil je ook zoveel mogelijk rust in de motor. Om te voorkomen dat de motor gaat deinen, wordt er olie aan de vorken en achterschokbreker toegevoegd (af fabriek). Deze olie dempt de reactie van de veren (rebound genoemd) na indrukking. Bij mijn motor was duidelijk te zien dat zowel voor als achterzijde, wat nadeinde.
Ideaal zou zijn : inveren, uitveren en stil. Origineel was het : inveren, uitveren, weer inveren (kleinbeetje), en een laatste beetje uitveren.

Wat hebben ze gedaan dan? Ten eerste zijn er progressieve veren voor en achter gemonteerd. Progressief wil zeggen dat je exponentieel (duur woord, had overigens een hekel aan wiskunde) meer kracht moet zetten om de veer volledig in te drukken. Als je kracht-veerindrukking in een grafiek zou uitzetten, kom je uit op een soort van halve parabool. Bij een liniaire veer (wat er dus standaard in zit), is deze grafiek een rechte lijn.
Deze progressieve veren zorgen ervoor dat bij, bijvoorbeeld, hard remmen er altijd veerweg overblijft in het rijwiel gedeelte.
Naast de progressieve veren, is er ook dikker olie aan de voorvork toegevoegd. Dit zorgt voor een betere demping van de voorvork. Achter was de demping in orde.
Omdat er stuggere veren zijn geplaatst, zou de voorzijde iets omhoog komen wat weer invloed heeft op de naloop en dus stuurgedrag. Die is opgevangen door de vorkpoten 10 mm door de bovenste kroonplaat heen te steken.

Wat heeft het allemaal in geresulteerd?
1) Er is een veel betere balans in de motor. D.w.z. als je de motor in het midden indrukt, zie je dat voor en achterzijde evenveel inveren. Dit was voorheen niet (Check maar eens met je eigen motor. je ziet dat voor en achter onafhankelijk van elkaar op en neer gaan)
2) De demping van de voorvork is absoluut verbeterd. Aan de voorzijde is het rustiger in lange doordraaiers.
3) De motor is wat stugger afgeveerd, maar niet oncomfortabel
4) Het stuurgedrag is nog scherper dan die al was

Ik zit nu met veel meer vetrouwen op de motor. Het was even wennen, maar als snel had ik de steps aan de grond.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is

:bye: :bye: :bye:


Edit : Oh ja, had ik al gezeg dat hard remmen nu veel vertrouwelijker aanvoelt. De voorkant duikt een stuk minder. :-)} :-)} :-)}
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hyperpro

Bericht door Aad900 »

Dat is een mooi en duidelijk verhaal Jasper :worship: Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen van anderen, ook andere motoren, die Hyperpro hebben laten plaatsen. Bas schijnt wel een fenomeen op 'veergebied' te zijn.
Ik begin er toch sterk aan te denken om naar Alphen a/d Rijn te gaan. Ik reed er trouwens gisteren nog doorheen 8)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Flipsen

Re: Hyperpro

Bericht door Flipsen »

Jij ook al. Was gisteren ook nog in Alphen. Effe buurten bij vrienden. Helaas zat Alphen vol, dus ben ik maar naar Werkendam gegaan.

Ik moet het wel een beetje relatieveren. Het gaat hier over Hyperpro, maar WP, Wilbers, Ohlins zullen hetzelfde kunnen hoor. Hypepro sprong er bij mij goed uit vanwege het makkelijke contact en redelijk prijs..€385,-
Laatst gewijzigd door Gast op zo 12-04-2009, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Remko

Re: Hyperpro

Bericht door Remko »

Aad900 schreef:Dat is een mooi en duidelijk verhaal Jasper :worship: Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen van anderen, ook andere motoren, die Hyperpro hebben laten plaatsen. Bas schijnt wel een fenomeen op 'veergebied' te zijn.
Ik begin er toch sterk aan te denken om naar Alphen a/d Rijn te gaan. Ik reed er trouwens gisteren nog doorheen 8)



Gewoon doen!! In een paar uurtjes tijd leer je heel veel over vering en demping en je motor wordt er ook nog eens veel beterderderder van!!!



8)
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Hyperpro

Bericht door Dyrck »

Had ik al eens verteld dat mijn motor een 'knik' in het stuur heeft zitten en de 'dealer' waar ik van kocht destijds beweerde dat dit door de Hyperpro's kwam?
Bas heeft dat verhaal gecheckt (klopte niet), en passant nog even de motor afgesteld op mijn lengte/gewicht, de vorkolie ververst en me een nieuw T-shirt gegeven.
Kosten: € 0,00 ("Dat noemen wij service meneer")

Geweldig !!!
:worship: :-)}
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Robkds

Re: Hyperpro

Bericht door Robkds »

Remko schreef: Gewoon doen!! In een paar uurtjes tijd leer je heel veel over vering en demping en je motor wordt er ook nog eens veel beterderderder van!!!
8)
Mijn v-strom wordt morgenochtend in Werkendam onder handen genomen. Ben benieuwd...
Waalstrom

Re: Hyperpro

Bericht door Waalstrom »

Vandaag een setje Wilbers voorveren laten monteren met nieuwe olie bij HK suspension in Tiel. Geen Hyperpro, maar het effect is vlg mij hetzelfde!
Wat een verschil! En ook geen vervelende "klak" meer bij drempels en putten. Rotondes val je aan als met een supersport en alles voelt veel beter aan de voorkant. Ook het remmen gaat beter, duikt minder en vertraagt beter.
Bij HK suspension in Tiel doen ze dit voor je voor E 200,- incl arbeid. kost je een 2 uurtjes maar zeker de moeite waard!!
Furiousz

Re: Hyperpro

Bericht door Furiousz »

Waalstrom schreef:Vandaag een setje Wilbers voorveren laten monteren met nieuwe olie bij HK suspension in Tiel. Geen Hyperpro, maar het effect is vlg mij hetzelfde!
Wat een verschil! En ook geen vervelende "klak" meer bij drempels en putten. Rotondes val je aan als met een supersport en alles voelt veel beter aan de voorkant. Ook het remmen gaat beter, duikt minder en vertraagt beter.
Bij HK suspension in Tiel doen ze dit voor je voor E 200,- incl arbeid. kost je een 2 uurtjes maar zeker de moeite waard!!
Na alle goede ervaringen die ik ondertussen op het forum heb gelezen ben ik ook overstag :)! Ik had mezelf voorgehouden om voorlopig nix meer te kopen voor de vstrom, maar andere vering staat op dit moment bovenaan de verlanglijst!!! Als het echt zo'n verbetering is dan wil ik mijzelf dat niet onthouden :D! Nu nog iemand vinden die wat dichter in de buurt zit dan HK in Tiel.....
Blueberry

Re: Hyperpro

Bericht door Blueberry »

Vraagje: blijft de orginele stelmogelijkheid van de achterveer gewoon op dezelfde manier werken?,en krijg je de oude retour?

Blueberry
Remko

Re: Hyperpro

Bericht door Remko »

Blueberry schreef:Vraagje: blijft de orginele stelmogelijkheid van de achterveer gewoon op dezelfde manier werken?,en krijg je de oude retour?

Blueberry

Yep en Yep!


Plus een petje of T shirt!!

8)
Blueberry

Re: Hyperpro

Bericht door Blueberry »

Thanx, begreep dat Forkbrace er af gaat? of werkt dat toch wel?

Ik ga sparen :)

blueberry
Jokapo

Re: Hyperpro

Bericht door Jokapo »

Ik ben na een nieuwe motoot en de tuin gedaan te hebben door de Bankrekening gezakt :( normaal is dit mijn vrouw haar dagtaak :mrgreen: maar nu ik al deze berichten zo lees ga ik toch maar sparen voor een setje.

Van de week wel eens even langsrijden kijken of ze met de standaard settings nog wat kunnen om hem ietsjes lager te krijgen zonder dat dit superveel invloed heeftop het weggedrag.
TooTall

Re: Hyperpro

Bericht door TooTall »

Forkbrace gaat er terug op. Veel wind = me unhappy :wink:
JanFillemJansen

Re: Hyperpro

Bericht door JanFillemJansen »

Dit topic maar weer eens omhoog schoppen.

Dat ik ook voor Hyperpro ga is wel duidelijk, maar de keuze om op de originele shock een hyperpro veer te laten zetten vind ik lastig...
Dit omdat mijn Strom 60000 gereden heeft. Het fijne zal er dus wel af zijn, en dus vind ik het lastig kiezen.
Een vervangende schokbreker zal de prijs flink opdrijven, maar ik maak liever wel een goede keuze.

Voor mij wil ik verbetering op het punt rijden met duo en bagage.
Dit is bij mij niet mogelijk met de originele schokbreker, omdat er simpelweg geen veerweg overblijft.
Dit duidt misschien al wel op een defecte schokbreker. Solo sturen is het wel te doen, maar ook vaak "klak" aan de voorkant.

De voorveren bestel ik wel, maar vervang ik later, omdat ik ook de keeringen wil vervangen.

Ze hebben een mooie aanbieding van 236,- voor het vervangen van de veer op originele schokdemper + de voorveren set.
Wel zelf monteren allemaal, maar dat is leuk om te doen.
JanFillemJansen

Re: Hyperpro

Bericht door JanFillemJansen »

Dus vandaag de knoop doorgehakt en via Noud's Motorbazaar waar ik al vaak zaken mee heb gedaan de boel besteld.
Het is een nieuwe Technoflex emulsiedemper met instelbare veervoorspanning en demping geworden. Samen met een set voorveren voor 549,-

En dat inclusief vork olie en verzenden. Je komt uiteindelijk toch weer bij de zelfde uit. Meteen maar remblokken meebesteld.

JFJ is blij. Ik zal de ervaringen posten als ik het weekend van 12 juni met Truus en bagage naar Dld ben geweest.

Nieuwe bout die ik miste van de achter remklauw besteld bij TT Motoren in Zwolle en kost 6,-

Strommetje straks weer knetterstrak.
EXFShock

Re: Hyperpro

Bericht door EXFShock »

Ja, Noud is een prima kerel. :) Doe hem maar de groeten van me.
alleen moet ik je even verbeteren, Technoflex zoals je zegt bestaat niet meer. Die zijn gestopt in Oktober. Ik heb er namelijk de laatste jaren de ontwikkeling en prototype`s gemaakt. En ben sinds oktober dus ook zelf een bedrijfje gestart met schokdempers op maat te bouwen. Het bedrijf waar je nu veren van krijgt is TFX.

Maar goed, je zal het verschil wel merken als je de nieuwe veren er onder schroeft.

Als je ergens hulp nodig hebt laat het maar weten.
Bull

Re: Hyperpro

Bericht door Bull »

Een jaartje geleden, heb ik de veren van Hyperpro (voor en achter) onder mijn motor laten zetten. Nu ben ik over na aan het denken om de achter schokdemper van hyperpro er onder laten zetten.
Heeft iemand dat al gedaan?
Graafie68

Re: Hyperpro

Bericht door Graafie68 »

Flipsen schreef:11 april is die van mij aan de beurt. Hyperpro heeft echter wel de prijzen voor zo'n complete kit met 10% verhoogd. Ik moet €385,- betalen. Echter, gezien de reacties op dit forum en die van SVcontact, denk ik dat het een erg goede investering blijft.

Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.

Greetz.

Jasper :-)}
Ik verbaasde me er over, mijn strommetje heeft gisteren 3 nieuwe veren gekregen.
En de prijs is hetzelfde gebleven ook 385€. Dus valt mee na 2 jaar.
En uh, die veren, dat zou verplicht moeten worden in het kader van de veiligheid.
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hyperpro

Bericht door The DanMan »

Ik ga op de motorbeurs eens informeren of ze een mooi prijsje kunnen maken voor een setje veren icm ophogen aan de achterkant :D
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Ik wilde na het monteren eigenlijk wat ophogen.
Met duo en camping gear veerde hij nog voortreffelijk !!
Maaaarrrrr....hij kwam wat laag te liggen, dat gaf wel eens schuurgeluiden met de skidplaat.
Bij Hyperpro zeiden ze dat dat de wegligging erg zou beïnvloeden ( ik zou zeggen ik pas de stijfheid achter dan gewoon aan).
Maar als ze jouw een verhoging aan kunnen meten, dan wil ik 2.5 cm de hoogte in.
Ben dus wel benieuwd wat ze daar op de beurs gaan zeggen :shock:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

Ophogen/verlagen achter kan je makkelijk zelf doen. Een setje links kost 25-45 euro. Plaatsen is een kwestie van enkele bouten los en vast.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Weet ik, maar Hyperpro raadde het ophogen achter af, daarom ben ik benieuwd wat ze zeggen.

Heeft iemand hier op het forum Hyperpro met opgehoogde achterkant ??
En hoever zijn de voorpoten dan nog doorgestoken ?
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

Ohlins-revisie (V+A) met opgehoogde achterkant. Vorkpoten niet doorgestoken. Rijdt zeer goed.

Op sommige sites wordt gesteld dat de achterkant verhard als je hem ophoogt. Weet niet of daar veel van aan is. Al zal de hefboom wel iets anders zijn.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Maar je hoeft de veervoorspanning dan toch niet zo hoog te zetten en je zit toch hoger ( dacht ik zo )
Waardoor die stugheid ook wordt opgevangen.
Ik bedoel: zonder hogere zit: voorveerspanning op 4
en met hogere zit: veervoorspanning op bv 2.
Dan hef je naar mijn gevoel het stuggere door de andere hoek van de achtervork opgeheven door een slappere veer.

En dan hoef ik de voorvork niet meer 1 cm door te steken. En heb meer speling als het dou gaat.
Ik zag dus alleen voordelen, Hyperpro vond het geen goed plan :idea: En dat voor die 30 euro en half uurtje werk...
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

Tulipan schreef:Maar je hoeft de veervoorspanning dan toch niet zo hoog te zetten en je zit toch hoger ( dacht ik zo )
Dacht ik ook zo. Al is het niet helemaal correct, wxant doro die andere hefboomwerking zal gans de veercurve gewijzigd zijn. Maar who cares, standaard is die toch al niet geweldig. (Bij mij is het hydraulisch circuit wel aangepast, dus misschien is het dan niet helemaal koosjer, maar ik ben tevreden, en dat is wat telt.)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Ik denk dat ik maar eens op zoek moet gaan naar een setje dogbones.
Want inderdaad, die 30 euro en dat half uur werk kan niet het struikelblok zijn.
Wat erop kan, kan er net zo makkelijk weer af hë ( Oh F... dan moeten de voorpoten ook weer die cm omhoog :roll: )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

Doe de dogbones zelf en betaal een dealer een half uurtje voor de vorkpoten.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Dat bedoel ik :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hyperpro

Bericht door The DanMan »

Ik zal morgen eens informeren.

Eerlijk is eerlijk, het ophogen gaat mij meer op het optische verhaal. Het staat gewoon stoerder, een iets hogere kont.
In combinatie met andere veren vóór en achter moet 'ie toch wel goed aan het sturen te krijgen zijn?
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een bedrijf als Hyperpro daar hoofdbrekens over zal krijgen...

En anders staat Wilbers ook nog ergens op de beurs, kan daar ook even een aasje opgooien :)

Wordt vervolgd....
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Hyperpro

Bericht door Xavier »

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het Hyperpro op mijn 650 prima gelukt is, andere veren + ophogen achter = andere motor. Met een 1000 zullen ze dus ook weinig moeite hebben gok ik. Gelijk even fijne rubbers om de vorkpoten, die zijn er dan toch uit, scheelt steenslag en schoonmaken.
GSA1200
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Heb je alles in een keer gedaan, of heb je tussen de veren en het ophogen kilometers gemaakt ?
En hebben ze dat bij Hyperpro gedaan of een dealer ?
Verder heb je geen toename van de achtervering stugheid gemerkt ?
Mag ik vragen hoeveel je weegt en het aantal streepjes op de voor en achter veren ??

Veel vragen hë,.... :shock:
Alvast bedankt
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hyperpro

Bericht door The DanMan »

Hey wat grappig, hier de buurman uit Vlaardingen :D

Ook ik ben benieuwd hoe ze het bij jou hebben aangepakt...
Wat bedoel je precies met fijne rubbers om de vorkpoten?

Foto's van het geheel zijn meer dan welkom!
Plaats reactie