Hyperpro

Frame, vering, ketting etc
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Hyperpro

Bericht door Xavier »

Heb je alles in een keer gedaan, of heb je tussen de veren en het ophogen kilometers gemaakt ?
En hebben ze dat bij Hyperpro gedaan of een dealer ?
Heb alles in 1 keer laten doen, bij Hyperpro zelf. Reden voor het verhogen was enerzijds de looks, want ben 1.90 m en rond de 95 kg, motor zakte toch wat in en eigenlijk teveel naar de mening van Hyperpro. Anderzijds komt ie wat hoger achter waardoor je een wat directer stuurgedrag zou krijgen. Voor is ie ietsjes gezakt (vorkpoten laten doorsteken) maar veel was niet nodig door het verhogen achter. Er schiet me ineens te binnen dat ze volgens mij nog een extra (vul?)ring hebben gemaakt, maar dat zou ik ff moeten checken als je het echt wilt weten.
Verder heb je geen toename van de achtervering stugheid gemerkt ?
Ik vond de extra stugheid eigenlijk wel meevallen. Met name het veerkarakter is anders: minder extreem induiken voor en tja, achter merk ik weinig verschil, behalve dat alles minder inzakt
Mag ik vragen hoeveel je weegt en het aantal streepjes op de voor en achter veren ??
Streepjes moet ik voor nu het antwoord schuldg blijven. Echter denk ik dat dit er niet zo veel toe doet. Als je alles laat doen bij Hyperpro (kost volgens mij weinig meer dan alleen de veren, en ze waren bij mij toch een tijdje bezig) stellen ze alles op jou af, is dus maatwerk. Ik ben leek op dat gebied, maar ik denk dat je niet kunt stellen dat een x-aantal streepjes voor een bepaald gewicht staat.

Veel vragen hë,.... :shock:
Daar is een forum voor toch. Ik weet -gelukkig- lang niet alles, maar kennis en ervaring die ik heb deel ik graag, is een ander mogelijk mee geholpen!
Alvast bedankt[/quote]
GSA1200
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

Rubbers --> harmonicarubbers rond het uistekende deel van de binnenste vorkpoten, zoals je vroeger veel zag.

Mag ik los hiervan toch nog even reclame maken voor een Ohlins-rebuild van de vork en van de achterdemper. Kost iets van een 285 euro per kant (V/A). Wordt vervangen: spiraalveer, hydraulische circuit, gas, olie.

(Tip info voor iedereen: een setje voorveren kost 70-100 euro en een achterveer iets van een 40-60. Dus als je zelf handig bent...)
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Hyperpro

Bericht door Xavier »

@danman: Jaja, de wereld is klein!

Zal dit weekend kijken of ik wat foto's kan maken, helaas ging ze dit jaar in winterslaap en zit ze nu onder haar dekentje. Zo'n rebuild heb ik ook overwogen, kan Hyperpro ook dacht ik, maar vond ik even te gek worden qua prijs. Ik reed net 1,5 jaar motor en wist alleen dat het beter moest kunnen ( en dat kon). Als je ziet wat ze kunnen bouwen voor een BMW GS, compleet computergestuurd met allerlei standen geloof ik. Maar voor dat geld kun je ook heeeeel wat litertjes brandstof kopen.
GSA1200
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Dank je Xavier voor je uitgebreide antwoord :worship:

Ik heb de Hyperpro´s er hier onder laten leggen, maar toen ik in Nederland was bij Hyperpro langsgegaan.
En daar werd het me ontraden !! Had hem zo willen laten verhogen !!
Ik vermoed dat ik met 1,89 mtr en 80 kg ( veel duo ) hem makkelijk kan verhogen ( 2,5 cm )
En dan de voorvorken NIET meer doorlaten steken, wat nu wel is zonder verhoging.

Blijft vreemd die raad van Hyperpro bij mij en de daad van Hyperpro bij jou :shock:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hyperpro

Bericht door The DanMan »

Zo, ik ben weer terug van de beurs. En een hoop wijzer geworden.

Allereerst; zowel Hyperpro als HK (Wilbers) raden het verhogen van de achterkant d.m.v. dogbones NIET aan.
De geometrie veranderd daar nogal door, evenals de ketting-omloop-spanning of zoiets.
En daarbij, met de Hyperpro (of Wilbers...) achterveer zal de achterkant standaard al wat hoger komen te staan.
Hij zakt minder in (stuggere ingaande demping) en de veer op zichzelf is wat langer.
Dus op die manier is de motor al iets verhoogd.

Het kostenplaatje;

Hyperpro: €385 (progressief vóór en achter incl. montage)
Wilbers: €325 (idem)

Maar: eerstgenoemde gaf ons een beter gevoel. Paul komt echt over als een vakman, iemand die weet waar hij over praat.

Daarom zullen mijn vader (DL 650) en ik (DL1000) in het voorjaar een ritje naar Werkendam maken om die paarse veren te laten plaatsen :D
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

In verband met die geometriewijziging: da's nu net wat Suzuki met de L2 gedaan heeft. Maar dan door een iets langere achterbrug te monteren. Komt de voorkant iets steiler te staan en heb je wat meer gewicht naar voor. Ongeveer hetzelfde als dat je de vorkpoten door de kroonplaat laat zakken. Al verklein je bij dat laatste de grondspeling wat.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Allereerst; zowel Hyperpro als HK (Wilbers) raden het verhogen van de achterkant d.m.v. dogbones NIET aan.

Dat bedoel ik dusss ..... :cry:
Anders was ie al lang en breed verhoogt 8)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Hyperpro

Bericht door Joskestiller »

Tulipan schreef:Allereerst; zowel Hyperpro als HK (Wilbers) raden het verhogen van de achterkant d.m.v. dogbones NIET aan.

Dat bedoel ik dusss ..... :cry:
Anders was ie al lang en breed verhoogt 8)
Natuurlijk raden ze dat niet aan... als de mensen hun 'problemen' opgelost zijn door het steken van andere dogbones kunnen zij er niets meer aan verdienen!
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hyperpro

Bericht door The DanMan »

Joskestiller schreef:
Tulipan schreef:Allereerst; zowel Hyperpro als HK (Wilbers) raden het verhogen van de achterkant d.m.v. dogbones NIET aan.

Dat bedoel ik dusss ..... :cry:
Anders was ie al lang en breed verhoogt 8)
Natuurlijk raden ze dat niet aan... als de mensen hun 'problemen' opgelost zijn door het steken van andere dogbones kunnen zij er niets meer aan verdienen!
Wel het hele verhaal lezen he; verhogen in combinatie met progressieve veren! Dus als ze eraan wilden verdienen hadden ze het juist wél aangeraden.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Hyperpro

Bericht door Xavier »

Ik zou toch zweren dat die hondenbotten bij mij vervangen zijn, maar wil het nu toch zeker weten. Weet iemand de lengte van de originele dogbones? Toevallig nog strommers morgen naar de beurs?
GSA1200
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Hyperpro

Bericht door Joskestiller »

Xavier schreef:Ik zou toch zweren dat die hondenbotten bij mij vervangen zijn, maar wil het nu toch zeker weten. Weet iemand de lengte van de originele dogbones? Toevallig nog strommers morgen naar de beurs?
Zonder de dogbones te meten zou je het moeten zien aan de speling tussen de achterband en de grond wanneer de motor op de middenbok staat, als je die hebt natuurlijk.
Bij mijn Bandit die +/- 4cm verhoogd was moest zelfs een plankje onder de middenbok steken om het achterwiel van de grond te krijgen.
Honi soit qui mal y pense!!
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Hyperpro

Bericht door Xavier »

Yep, slim beredeneerd (dat ik er zelf niet op kom :P ): hij staat inderdaad anders op de zijstandaard, dus is verhoogd dmv andere dogbones. Typisch dat men bij Hyperpro zegt dat die combi niet kan... Maar ja, kan ook een verkeerde uitleg/interpretatie van een der partijen zijn. Hoe dan ook, ik ben er blij, reed vandaag m'n eerste ritje, naar de motorbeurs, en hoewel de Tiger 1200 en Tenere 1200 erg verleidelijk zijn, mag de strom nog lekker blijven. Ik neig toch meer naar de looks van die 2 in combinatie met 800/900 cc, is meer dan genoeg en beperkt het gewicht en verbruik denk ik.
GSA1200
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hyperpro

Bericht door The DanMan »

Alles kon, ook ophogen. Maar ze zeiden erbij dat ze dat liever niet doen ivm een andere geometrie wat niet tegengoede komt aan de aanpassingen.
Echter zou ik het alleen voor de looks al doen, en ik zou toch zweren dat 'ie er beter/sneller van door zou sturen, maar goed ik werk niet bij Hyperpro...
Nadeel zou zijn dat 'ie op hoge snelheid niet meer koersvast blijft, dat neem ik wel voor lief, zovaak test ik de topsnelheid niet uit.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Hyperpro

Bericht door Xavier »

Ah, ze zijn er dus wat voorzichtig mee. Ik kan alleen zeggen dat ik hem lekker vind sturen, en qua koerstvastheid: tussen Vld en Mssl ging 190 op de teller zonder moeite, ook in de lange bochten, niets geen geschommel of iets dergelijks. Zou bijna zeggen, probeer maar, maar ben niet zo van het uitlenen :schater:
GSA1200
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Och over dat uitlenen.... de afstand hè :D
Verder denk ik dat ik wel kan verhogen na deze uiteenzettingen.
Als ik 2.5 cm ophoog en de voorpoten weer origineel zet ( zonder doorsteken ) komt ie te hoog maar:
Dan rij ik eigenlijk altijd met koffers en ong 50 % duo.
Dat gewicht van de koffers en topkoffer wordt bij Hyperpro natuurlijk niet meegenomen.
En door de duo heeft ie eigenlijk weer de originele hoogte.

Ik moet maar eens naar 25 mmm dogbones gaan uitkijken 8)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

[tip]verlaagd zadel[/tip]
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Hou op`, heb een 1000 zadel en dat bevalt prima ( 1.89 mtr )
Ik wil gewoon meer grondspeling :-)}
Ik raak gewoon te vaak met de skidplaat de grond met bepakking in welke vorm dan ook ( bij bochten en op en afritjes )
Da´s het voordeel in Nederland; alles is vlak :frusty:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

Waarom zeg je dan dat 'ie te hoog komt? (opgehoogd + vork normaal) :?

Met duo RIJDEN of niet. Je zal toch eerst op die fiets moeten.
En ik bedoelde uiteraard een verlaagd verhoogd zadel... :P

(DL-650 +3cm)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Als ik 2.5 cm ophoog en de voorpoten weer origineel zet ( zonder doorsteken ) komt ie te hoog maar:

Ahh nu heb ik hem door. Nee niet te hoog voor mij :D Maar voor Hyperpro, de verandering van hoeken bedoelde ik 8)
Met te hoog bedoel ik dus de geometrie. Met koffers en duo blijft de geometrie ongeveer gelijk met origineel zonder dogbones....Ben ik duidelijker zo ??
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

De L2 heeft een zadelhoogte van 835mm. Een dikke cm daarvan komt doordat de achterbrug iets langer is en de veerweg (daardoor) iets is toegenomen.
Een centimeter meer aan het zadel geeft helemaal achteraan gemakkelijk een 2 cm meer. Veel verschil met die 2,5 cm die jij hem wil ophogen zal het niet maken.

En geloof me, het stuurt veel leuker. (Met volle bepakking komt hij trouwens weer wat vlakker te liggen, zoals je zelf al aangeeft.)

Leville,
Strom 2cm opgehoogd.
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

Hyperpro biedt blijkbaar zelf verhogings/verlagingskits aan. Maar misschien niet voor de strom.

BTW, vanaf 150 euries incl. montage :!:
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hyperpro

Bericht door The DanMan »

@ Leville: ophogen kost €70, dit is wel i.c.m. montage van de progressieve veertjes. Waarschijnlijk omdat de boel dan toch al open ligt.

Vandaag Hyperpro Werkendam gebeld en een afspraak gemaakt bij Paul.
Donderdag 19 april moet het gaan gebeuren, dan gaan mijn vader (DL650) en ik voor een nieuw setje veren :D
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Hyperpro

Bericht door Chopperbiker »

6 april naar HyperPro in Alphen, voor een setje voor en achter.
Lees alleen maar goede berichten, we gaan het meemaken.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dZjp1nHnV6s[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Lfd0OBHt ... hDfSOMbuc=[/youtube]

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Let op; ze zullen gaan piepen over die forkbrace die je er vandaag hebt opgeschroeft.
Als dat zonder wringen is gegaan is het goed, zoniet dan is de poot wat uit/in gebogen wat
problemen met de Hyperpro kan opleveren. Ik zou de forkbrace er voor het monteren van de veren
demonteren en na het bezoekje bij Hyperpro er weer opschroeven. Want die twee aanpassingen helpen echt :-)}
( let er wel op dat de forkbrace er zonder spanning opgeschroeft kan worden )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Hyperpro

Bericht door Chopperbiker »

Bedankt voor de tip!
De forkbarce montage ging uiterst soepeltjes, geen gepiel of moeite met plaatsen. Heb dus niet de indruk dat er sprake is van een scheef-vorkpoten probleem.
Ik ga em dus wel even demonteren, tis weinig moeite, ze moeten er uiteindelijk voor de veerwissel toch nog af.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Denada
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Hyperpro

Bericht door Dyrck »

Ik ben momenteel bezig om bij de Motorvereniging Almere (MVA), de TDM-club en de FJ-club te inventariseren of er belangstelling is om een voorlichtingsdag bij Hyperpro te organiseren.

Bij Hyperpro is het namelijk mogelijk om met een groep van min. 18 personen een voorlichtingsmiddag te krijgen waarin iemand van Hyperpro alles verteld over vering, demping, progressive-, passieve- en actieve vering e.d.
Het is tevens mogelijk een lucht voor €12,50 te gebruiken bij Hyperpro.

Ik doe dit als bestuurslid van de MVA, maar als er hier mensen zijn die mee willen, kan dat natuurlijk.

Ik ga eerst inventariseren of ik genoeg belangstellenden bij elkaar kan krijgen.
Dan ga ik mogelijke data bepalen en deze voorleggen aan de belangstellenden

Als je mee wilt kun je je opgeven via activiteiten@motorvereniging.nl" onclick="window.open(this.href);return false; o.v.v. Hyperpro.
Geef dan meteen aan of je een lunch wilt gebruiken voor €12,50 of niet.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Hyperpro

Bericht door Tulipan »

Het is tevens mogelijk een lucht voor €12,50 te gebruiken bij Hyperpro.
Gaat hard hë, die inflatie :schater:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Hyperpro

Bericht door Dyrck »

Tulipan schreef:Het is tevens mogelijk een lucht voor €12,50 te gebruiken bij Hyperpro.
Gaat hard hë, die inflatie :schater:
:oops:
:schater:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Hyperpro

Bericht door Chopperbiker »

Vandaag een nieuwe combi-kit met veren bij HyperPro in Alphen aan de Rijn laten monteren. De standaard voorveren en de achterveer van de 650 zijn vervangen.
De voorvorkpoten zijn tevens voorzien van nieuwe olie en steken nu ietsje meer door de kroonplaat. Voor het nog betere stuurwerk.
Om steenslag en roestpuntjes op de voorvork te voorkomen, zijn om de chromen-poten speciale neopreensokken geschoven. Hier en daar zaten er al wat roestpuntjes en die zijn gelijk weggepolijst. De roestpuntjes t.g.v. steenslag is een aanslag op je keerringen, kans is groot dat ze daardoor gaan lekken.

Ook werd olie bijgevuld voor de achterveer-draaiknop, dat is nodig als je het gevoel hebt dat er (gedeeltelijk) niets gebeurt als je eraan draait. De achtershockbreker werd er zo tussenuit gehaald, het achterwiel hoeft er dus niet uit.

Werd uiterst vriendelijk en correct door Bas geholpen en hij is een echte specialist op het gebied van shocks en meer. Alles netjes uitgelegd, ben weer een stukje wijzer, helemaal top.

Pinnen deed even zeer, totale kosten: €410,=

Uiteraard ook een paar plaatjes geschoten, leuk om dit op het forum te delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de rit naar huis voelde de motor echt strakker aan, lijkt wel een andere motor!! De eerste indruk is in ieder geval hartstikke goed.
Het gaat een mooi seizoen worden!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Leville

Re: Hyperpro

Bericht door Leville »

Gefeliciterd, bedankt voor de foto's en veel plezier ermee!

Wel even toevoegen dat onderstaande enkel geldt voor 650's zonder ABS:
Chopperbiker schreef:...De achtershockbreker werd er zo tussenuit gehaald, het achterwiel hoeft er dus niet uit....
Alhoewel, ook bij een ABS kan het achterwiel blijven zitten :shock:

't Is de rest dat er vanaf moet :(
Gebruikersavatar
The DanMan
Berichten: 57
Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
Mijn motor is een: KTM Adv 950S
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hyperpro

Bericht door The DanMan »

Mooi! Mijn vader en ik brengen onze V-Stroms donderdag de 19e weg voor een setje nieuwe veren :D
De Clown

Re: Hyperpro

Bericht door De Clown »

Ik zie jullie allemaal alleen de veer vervangen, Mijn stom heeft nu 45k gelopen, (heerlijke kilometers) Maar heeft inderdaad steeds minder grondspeling over bij volel bepaking, en duo.

Nu had ik ze een mailtje gestuurd, maar in hun antwoord gaven zij aan dat ze het hele setje incl. schokbreker vervangen. Dan zijn de kosten aanzienlijk hoger. Wat is jullie ervaring, wel / niet meteen doen?

Alvast bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Hyperpro

Bericht door Peterzeeland »

Dat is gek, steeds minder grondspeling.
Veren verouderen zeker maar dan ligt het bij jou misschien aan een versleten demper, dan wel een steeds pittiger rijstijl :mrgreen:
Of gewoon wat aangekomen in de loop van de jaren :D

Ik heb nu 38 K gereden met de KLV-strom. en achter begint het wat minder te worden. Bij flink gassen op de limiet, begint het te pompen achter. Demping zwaar, solo 4 ringen voorspanning.

heb al hyperpro veren sinds 4 K, weet niet meer beter.
Laat ze gewoon je demper eens nakijken als hij toch los ligt daar? Kun je altijd nog beslissen.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Hyperpro

Bericht door Peterzeeland »

Vergeet Wilbers ook niet! Hoor daar ook positieve berichten over.
Kunnen ook dempers reviseren enzo.
http://www.hksuspension.nl
Laatst gewijzigd door Frank op ma 23-04-2012, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast: (NB: Zet externe links aub tussen de [url] en [/url] code!!!)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
De Clown

Re: Hyperpro

Bericht door De Clown »

Peterzeeland schreef:Dat is gek, steeds minder grondspeling.
Veren verouderen zeker maar dan ligt het bij jou misschien aan een versleten demper, dan wel een steeds pittiger rijstijl :mrgreen:
Of gewoon wat aangekomen in de loop van de jaren :D
Beide absoluut waar, Rijstijl is veel pittiger dan in't begin, en er zijn wel 10 hele kilo's aangekomen. (bestuurder en passagier bij elkaar opgeteld welliswaar). Hyperpro gaf ook aan dat ze verwachten een verslaten demper tegen te komen.

We gaan maar een afspraak maken. Gaan we het vanzelf ervaren.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Hyperpro

Bericht door Dyrck »

Dyrck schreef:Ik ben momenteel bezig om bij de Motorvereniging Almere (MVA), de TDM-club en de FJ-club te inventariseren of er belangstelling is om een voorlichtingsdag bij Hyperpro te organiseren.

Bij Hyperpro is het namelijk mogelijk om met een groep van min. 18 personen een voorlichtingsmiddag te krijgen waarin iemand van Hyperpro alles verteld over vering, demping, progressive-, passieve- en actieve vering e.d.
Het is tevens mogelijk een lucht voor €12,50 te gebruiken bij Hyperpro.

Ik doe dit als bestuurslid van de MVA, maar als er hier mensen zijn die mee willen, kan dat natuurlijk.

Ik ga eerst inventariseren of ik genoeg belangstellenden bij elkaar kan krijgen.
Dan ga ik mogelijke data bepalen en deze voorleggen aan de belangstellenden

Als je mee wilt kun je je opgeven via activiteiten@motorvereniging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" o.v.v. Hyperpro.
Geef dan meteen aan of je een lunch wilt gebruiken voor €12,50 of niet.
Het is nog mogelijk je op te geven...... :bye:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie