Trillngen in het gashandle

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Flipsen

Trillngen in het gashandle

Bericht door Flipsen »

Goedemorgen,

Gisteren een dikke 3 uur op de snelweg gereden met mijn vrouw achterop. Gemiddelde snelheid was rond de 110 á 120 km/h (rond 5500 tpm).

Na een tijdje voelt mijn rechterhand nogal doof aan door trillingen in de rechterhelft van het stuur. Op het laatst eb ik dus helemaal geen gevoel in mijn hand.

Iemand bekend met dit probleem, en een eventuele oplossing? Ik zit zelf te denken om het eindgewicht aan het stuur te verzwaren.
MacB

Bericht door MacB »

Ik had hier ook last van en gebruik nu http://www.throttlerocker.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zalig gewoon, gebruik het enkel op de snelweg.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Die gebruik ik ook al jaren en ben daar erg tevreden over. Maar ik denk niet dat dat het probleem van de trilling oplost. Hetzelfde probleem had ik op m'n Bandit. Na een vakantie met 5000 km had ik weken lang last van tintelende en gedeeltelijk gevoelloze handen. Wat wel vreemd is, is dat je het alleen rechts ervaart. In dat opzicht zou het ook een vorm van een "death grip" kunnen zijn waarbij je te krampachtig je gashandle vasthoudt, wat vooral op langere ritten merkbaar wordt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Prof

Bericht door Prof »

Komt op mij over als een vorm van "death grip". Ken het gevoel wel. Vooral als ik een tijdje geen motor heb gereden. Geen spanning maar wel iets teveel krampachtig de gashandle vasthouden. Gaat ongemerkt. Iets meer stoppen en even ontspannen. Na een tijdje is het gevoel weg is mijn ervaring.

Gr. Simon
Remko

Bericht door Remko »

Als ik lange stukken rij dan ligt mijn hand nagenoeg los op de gashandel.

Werkt prima voor mij!!!



8)
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik heb er ook last van bij lange ritten, maar dan wel op constante snelheden van boven 140. Ik voel het dan in beide handen. Door de trillingen is zelfs bevestigingsbout van kofferrek eraf gevallen. Zelfs het afvul/ontluchtingsdop van Osco! Ik had hier eigenlijk nooit last van en weet niet of dit komt door lange ritten of de hoge snelheid. Ik ga bij volgende beurt vragen of ze ernaar kijken.

Heb trouwens contact gehad per mail met Osco en hun distributeur. Durven gewoon 7 euro te vragen voor dit dopje. Ik ga kijken of de bouwmarkt zoiets verkoopt.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Korsan schreef: Heb trouwens contact gehad per mail met Osco en hun distributeur. Durven gewoon 7 euro te vragen voor dit dopje. Ik ga kijken of de bouwmarkt zoiets verkoopt.
Afbeelding
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik kan niks zien.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

Probleem met het trillen van het stuur en de tintelende vingers heb ik ook gehad. Probleem voorgelegd aan de exclusief dealer in Alkmaar: "Ach, je houd altijd wel wat trillingen..." :cry:
Gekeken naar bandenspanning, opnieuw het voorwiel laten balanceren, checken speling van het balhoofdlager: geen resultaat.
Probleem zat bij mij in de remklauwen.
Na het reinigen van de remklauwen en het verwisselen van de remblokjes was het probleem helemaal over. :D
Bij het uit de stalling halen van de DL650 hoorde je vroeger de remblokjes altijd een beetje slijten tegen de schijven, dat is nu helemaal over.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Ik zal eens kijken wat ik hier allemaal mee kan.

Ik had zelf het idee dat met een duo passagier, het trillen erger is. Dit omdat je automatisch meer gas moet geven om dezelfde snelheid te halen.
Daardoor moet het blok meer werken, waardoor trillinge heviger worden.
Suuz

Bericht door Suuz »

Ik heb er ook last van bij lange ritten, maar dan wel op constante snelheden van boven 140.
Bij mij trilt de motor dan ook meer maar alleen als ik de topkoffer er op heb.

En een doof gevoel in 1 hand lijkt mij een kwestie van overbelasting (death lock hoorde ik noemen.). Ik zou denken dat als het door de motor kwam je het in beide handen zou moeten hebben.
Plaats reactie