Trillngen in het gashandle
Trillngen in het gashandle
Goedemorgen,
Gisteren een dikke 3 uur op de snelweg gereden met mijn vrouw achterop. Gemiddelde snelheid was rond de 110 á 120 km/h (rond 5500 tpm).
Na een tijdje voelt mijn rechterhand nogal doof aan door trillingen in de rechterhelft van het stuur. Op het laatst eb ik dus helemaal geen gevoel in mijn hand.
Iemand bekend met dit probleem, en een eventuele oplossing? Ik zit zelf te denken om het eindgewicht aan het stuur te verzwaren.
Gisteren een dikke 3 uur op de snelweg gereden met mijn vrouw achterop. Gemiddelde snelheid was rond de 110 á 120 km/h (rond 5500 tpm).
Na een tijdje voelt mijn rechterhand nogal doof aan door trillingen in de rechterhelft van het stuur. Op het laatst eb ik dus helemaal geen gevoel in mijn hand.
Iemand bekend met dit probleem, en een eventuele oplossing? Ik zit zelf te denken om het eindgewicht aan het stuur te verzwaren.
Ik had hier ook last van en gebruik nu http://www.throttlerocker.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zalig gewoon, gebruik het enkel op de snelweg.
Zalig gewoon, gebruik het enkel op de snelweg.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Die gebruik ik ook al jaren en ben daar erg tevreden over. Maar ik denk niet dat dat het probleem van de trilling oplost. Hetzelfde probleem had ik op m'n Bandit. Na een vakantie met 5000 km had ik weken lang last van tintelende en gedeeltelijk gevoelloze handen. Wat wel vreemd is, is dat je het alleen rechts ervaart. In dat opzicht zou het ook een vorm van een "death grip" kunnen zijn waarbij je te krampachtig je gashandle vasthoudt, wat vooral op langere ritten merkbaar wordt.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Komt op mij over als een vorm van "death grip". Ken het gevoel wel. Vooral als ik een tijdje geen motor heb gereden. Geen spanning maar wel iets teveel krampachtig de gashandle vasthouden. Gaat ongemerkt. Iets meer stoppen en even ontspannen. Na een tijdje is het gevoel weg is mijn ervaring.
Gr. Simon
Gr. Simon
Ik heb er ook last van bij lange ritten, maar dan wel op constante snelheden van boven 140. Ik voel het dan in beide handen. Door de trillingen is zelfs bevestigingsbout van kofferrek eraf gevallen. Zelfs het afvul/ontluchtingsdop van Osco! Ik had hier eigenlijk nooit last van en weet niet of dit komt door lange ritten of de hoge snelheid. Ik ga bij volgende beurt vragen of ze ernaar kijken.
Heb trouwens contact gehad per mail met Osco en hun distributeur. Durven gewoon 7 euro te vragen voor dit dopje. Ik ga kijken of de bouwmarkt zoiets verkoopt.
Heb trouwens contact gehad per mail met Osco en hun distributeur. Durven gewoon 7 euro te vragen voor dit dopje. Ik ga kijken of de bouwmarkt zoiets verkoopt.
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Probleem met het trillen van het stuur en de tintelende vingers heb ik ook gehad. Probleem voorgelegd aan de exclusief dealer in Alkmaar: "Ach, je houd altijd wel wat trillingen..."
Gekeken naar bandenspanning, opnieuw het voorwiel laten balanceren, checken speling van het balhoofdlager: geen resultaat.
Probleem zat bij mij in de remklauwen.
Na het reinigen van de remklauwen en het verwisselen van de remblokjes was het probleem helemaal over.
Bij het uit de stalling halen van de DL650 hoorde je vroeger de remblokjes altijd een beetje slijten tegen de schijven, dat is nu helemaal over.
Gekeken naar bandenspanning, opnieuw het voorwiel laten balanceren, checken speling van het balhoofdlager: geen resultaat.
Probleem zat bij mij in de remklauwen.
Na het reinigen van de remklauwen en het verwisselen van de remblokjes was het probleem helemaal over.
Bij het uit de stalling halen van de DL650 hoorde je vroeger de remblokjes altijd een beetje slijten tegen de schijven, dat is nu helemaal over.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Bij mij trilt de motor dan ook meer maar alleen als ik de topkoffer er op heb.Ik heb er ook last van bij lange ritten, maar dan wel op constante snelheden van boven 140.
En een doof gevoel in 1 hand lijkt mij een kwestie van overbelasting (death lock hoorde ik noemen.). Ik zou denken dat als het door de motor kwam je het in beide handen zou moeten hebben.