Remblokken

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Remblokken

Bericht door Dyrck »

Ik wil binnenkort de remblokken (en olie) gaan vervangen, maar nu vraag ik me af wat jullie ervaring is met diverse remblokken.

Omdat ik namelijk vind dat m'n Rhinootje best wel wat pittiger mag remmen, ben ik dus op zoek naar de blokken, die de grootste remvertraging opleveren.

Wie heeft er tips?
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Strommax

Bericht door Strommax »

Originele van Suzuki :?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

Er stond een test in een motorblad van verschillende merken remblokken bij een R1,

ah ik weet t alweer, Motoplus, nummer 1 van 2007

nu weet ik niet welke merken er voor de Dl beschikbaar zijn maar de blokken die met zeer goed uit de bus kwamen bij de R1 zijn:
Brembo (testwinnaar)
Lucas
Ferodo (iets minder bij nat)
Braking

hoop dat je er iets mee kunt.

groeten
Erik
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Overweeg ook eens stalen remleidingen. ben best tevreden over, maar ga ook op zoek naar zachtere blokken.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Stalen remleidingen heb ik op m'n andere motoren al gezet.
Ik was ook al van plan op deze een keer stalen leidingen te zetten, maar wil eerst kijken of er met andere blokken al wat winst te halen valt.
Blokken moeten toch binnenkort vervangen worden en dan is dat de makkelijkste weg.
Morgen maar eens een paar zaken gaan bellen. of ze ook zachte Brembo's hebben voor een DL650.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Hee Dirk, effe offtopic: heb mijn FJ pas verkocht, iemand gaat er een Comete zijspan aanhangen! heeft lang geduurd, terwijl die echt goedkoop was (1600)!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

peterzeeland schreef:Hee Dirk, effe offtopic: heb mijn FJ pas verkocht, iemand gaat er een Comete zijspan aanhangen! heeft lang geduurd, terwijl die echt goedkoop was (1600)!
Heel erg off topic:
Heb je 'm ook gewezen op de FJ-Ownersclub?
TheO uit Groningen heeft d'r geloof ik ook een comet naast hangen.

En weer on topic:
Vandaag de olie ververst en tegelijk eens beter naar m'n remmen gekeken.
Nu blijkt de remolie al weer 2 jr. oud te zijn, dus die gaan we ook binnenkort maar eens vervangen, waarschijnlijk zal ie dan ook al weer een stuk minder sponzig zijn.
Wordt vervolgd dus...
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

De originele remblokken remmen best wel goed en gaan stukken
langer mee dan al het aftermarket spul.

mijn advies dus: Neem de originele van Suzuki
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Brembo's heb ik niet kunnen vinden.
Ferodo heeft wel 2 verschillende types remblokken voor de VStrom:
Blokken voor offrad-gebruik en 'gewone'.
Ik heb de gesinterde gewone blokken genomen en die er op gezet.
'k Heb meteen de remolie vervangen en vannacht de voorrem met een elastiek vastgezet.
Vanmorgen was het sponzige gevoel dan ook helemaal weg en remde ie weer prima.
Komende week de remblokken inrijden en dan is ie d'r weer helemaal klaar :lol:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Hee Dyrck,
ga binnenkort bij mijn 12000 beurt ook gesinterde blokken erop laten zetten.
zal dan zien wat meer oplevert, de blokken of de remleidingen.
dit in combinatie met de forkbrace en nieuwe conti trail attacks. laat die zomer maar weer komen!!!

hoe bevallen ze jou nu?


en dan weer effe offtopic: die man kende de FJ club al! Ook leuk klupske trouwens! ben per ongeluk weer een jaar lid :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Aanrader: sinterblokken

Bericht door Peterzeeland »

update: sinterblokken van Lucas erop gezet, en :shock: :shock: :shock:
wat een verschil! echt dag en nacht, en dat had ik niet toen ik de staal-leidingen erop gezet had.

advies dus eerst sinterblokken (Lucas heb ik) erop, en als het dan nog niet bevalt, andere dingen.

met de remproeven van VRO-1 afgelopen zondag zei de instructeur dat ik niet zo hard moest aanremmen.... zag dat de KLV erg indook, ondanks Hyperpro, maar ik kan je verzekeren dat ik -met 2 vingers- nog tamelijk beschaafd deed.
remgevoel is nu echt goed, hier durf ik wel hard mee te remmen.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

Peter,

wat is dan het voordeel van zo'n "sinterblok"?

en als ik dan toch aan t vragen sla, waarom die andere modificaties? En leveren ze op wat je ervan hoopte?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

vond de KLV-strom te veel duiken en onduidelijk remgevoel geven.
vandaar de hardere/progressieve Hyperpro veren. toen stuurde hij al een stuk scherper.
Remmen bleef vaag, dus toen de stalen leidingen erop (ging iets beter, maar minder dan gehoopt) en de vorkbrace (Murph's). die laatste is spectaculair goed. vering spreekt beter aan, strakker aan de voorkant.

ik rij meestal secundaire of tertiaire weggetjes, en dan liefst zo hard mogelijk. dan pas gaat het tellen. als je lekker de snelweg afpoekelt is het allemaal ' lekker belangrijk'. ik woon 2 deuren van mijn werk dus voor mij geen wwerk verkeer!

maar met die sinterblokken dus,dat remt echt goed hard, duidelijk, en doseerbaar vooral. nu kan ik veel scherper (' veiliger'!) rijden met de rijstijl die ik heb.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Hou wel de slijtage aan je schijven in de gaten.
Gaat waarschijnlijk een stuk harder !!??!!??!!??
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

vroeg ik me ook af: zijn sinterblokken nou zachter, en remmen ze daardoor harder? dan zouden de blokken sneller gaan slijten dan normale harde blokken. of is dat sinterspul niet iets van metaal, want dan slijten idd de schijven harder?
zal het forum eens afstruinen
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
JoStrom

Bericht door JoStrom »

Wat is zo ongeveer de gemiddelde levensduur van een setje remblokjes?
Ik weet wel, hangt uiteraard af van manier van rijden, veel stadsverkeer enz....
Mijn achterste remblokjes zijn na 10.000 km volledig op... Terwijl ik toch (volgens mijn gevoel) voor 70% met de voorrem werk.
Remko

Bericht door Remko »

JoStrom schreef:Wat is zo ongeveer de gemiddelde levensduur van een setje remblokjes?
Ik weet wel, hangt uiteraard af van manier van rijden, veel stadsverkeer enz....
Mijn achterste remblokjes zijn na 10.000 km volledig op... Terwijl ik toch (volgens mijn gevoel) voor 70% met de voorrem werk.


10k is inderdaad erg weinig!!!!

Zo weinig dat het bijna knap is!!!!

:D :D :D :D :D
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

JoStrom schreef:Mijn achterste remblokjes zijn na 10.000 km volledig op...
Nu rij ik zelf veel snelweg, maar mijn voorste remblokken zijn bij 49.000 vervangen en mijn remblokken achter zijn nu bij 55.000 nog steeds de orginele.
V2fun

Bericht door V2fun »

Bij mij zijn de remblokken na ruim 50000km nog steeds niet aan vervanging toe.
Snelweg rij ik zo min mogelijk en maak ik er een sport van om de remmen zo min mogelijk te gebruiken en toch vlot te rijden.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

peterzeeland schreef:vroeg ik me ook af: zijn sinterblokken nou zachter, en remmen ze daardoor harder? dan zouden de blokken sneller gaan slijten dan normale harde blokken. of is dat sinterspul niet iets van metaal, want dan slijten idd de schijven harder?
zal het forum eens afstruinen
Als de blokken zachter zijn zullen die sneller slijten maar de schijf slijt minder.
Als de blokken harder zijn (en dus langer meegaan) zullen de schijven harder slijten.

Bij mij zijn de achterblokken bij 37000 km bijna aan de slijtage limiet gekomen net als het tweede setje voorrem blokken. Eens kijken wat ik er voor op ga zetten.
JoStrom

Bericht door JoStrom »

Ben nu eens benieuwd, het nieuw setje remblokjes zit erop. De vorige zaten er reeds op toen ik hem kocht. Doch volgens de vorige eigenaar waren ze op dat ogenblik (10000 km geleden dus) recent vervangen!!??
Mijn strommeke heeft tot op heden in totaal 35000 km. De voorste werden vervangen bij 30 k.
Jullie record breken zal moeilijk worden vrees ik.........
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

Ik ga mij ook sinterblokjes steken. Na de heraanschaf van een Strom...KLV1000 merk ik weer na ondertss al 2000 km dat de stopkracht niets is in vergelijking met mijn vorig motor. Mijn vorige was een Triumph en die had standaard stalen remleidingen en sinterblokken. Stoppen als niks!!! Slijtage van de remblokjes was iets hoger... dan normaal maar de slijtage aan de remschijf was normaal volgens mij.
Na 40000 km was die nog goed binnen de tolerantie.

Voor mij niks anders meer dan sinterblokjes. Op mijn 2de motor, een ducatie 749s zitten die ook standaard. Het is wel appelen met peren vergelijken maar die remt ook beenhard. Maar dit heeft deels te maken met de beter reminstallatie van brembo vermoed ik.

Greetz V2
Remko

Bericht door Remko »

Remko schreef:
JoStrom schreef:Wat is zo ongeveer de gemiddelde levensduur van een setje remblokjes?
Ik weet wel, hangt uiteraard af van manier van rijden, veel stadsverkeer enz....
Mijn achterste remblokjes zijn na 10.000 km volledig op... Terwijl ik toch (volgens mijn gevoel) voor 70% met de voorrem werk.


10k is inderdaad erg weinig!!!!

Zo weinig dat het bijna knap is!!!!

:D :D :D :D :D





Maar wel met 17.000 km mijn voorblokken nagenoeg af.....


Dat is dan wel weer een beetje vlot..

:? :? :? :? :? :?
Korsan

Bericht door Korsan »

Te lui om de dealer te bellen, dus ik stel de vraag hier. Ik heb laatst een grote beurt laten geven aan de motor. Remblokjes voor en vloeistof allemaal nog prima in orde. Nu valt mij sinds kort op dat bij hevige regenbui (gisteren en vorige week) de remmen een ongelofelijk piep geluid maken als ik rem. Snelheid maakt niks uit. Het gaat om momenten dat je bv naar stoplicht toe remt. Het lijkt een beetje op het geluid van een vrachtwagen die remt. Automobilisten schrikken soms als ze het horen :lol:

Kan dit door veel water komen of bv opspattend vuil? Hij remt verder prima, dus dat is geen probleem.

Dit is trouwens mijn Stebel, maar dan de remmen. Ze zien me voor een 16 tonner aan :wink:
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Mij is wel eens verteld dat piepende remmen het beste remmen ,het is alleen irritant.Kan zijn dat er een scherp randje aan de blokjes zit,als je dit een beetje afvijlt zou het over moeten zijn.
SWR

Re: Remblokken

Bericht door SWR »

Een oude topic maar met een nieuwe vraag, naja eerder een n00b vraag.
Weet iemand of Brembo remblokken kunnen worden geplaatst op een DL650? (voor en achter)
Ik heb zitten google maar ik word er niet echt wijzer van.

Dit is omdat ik de huidige (originele) rem situatie van de DL650 maar niets, vooral aan de voorkant.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Remblokken

Bericht door Sparkle Black Peter »

Brembo heeft ook remblokken voor een DL650. Zie:
http://brembopads.com/En/Pads/Pads_Cata ... rchYear=04

Met andere woorden, ZE PASSEN!

hier een dealerslijst van Gelderland waar ze Brembo verkopen;
Gelderland
Ducati Zaltbommel
Ensing Motors Apeldoorn
Gebr. van Doorn Motoren
Jan van Dam Motoren
Jan van Sommeren
John van de Bunt Motoren
JVP Hightech Motorproducts
Kobra Motorgarage
Motoport Zelhem
Motorcity Apeldoorn
Motorhuis De Valkenier
Powerpoint
Roadrunner Motoren
Termaat Motoren BV
Topmoto BV

Veel suc6

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Nero

Re:

Bericht door Nero »

Blackstrom schreef:De originele remblokken remmen best wel goed en gaan stukken
langer mee dan al het aftermarket spul.
Da's niet waar hoor. Er is prima aftermarket spul van diverse merken.

Baaidewee : Zachte remblokken gaan minder lang mee.
Stalen remleidingen zijn erg nuttig op een GSX-R,... maar om een Strom met stalen leidingen uit te gaan rusten? Bof...

Trouwens,... mijn remmen moeten niet "bijten". Zeker niet met dit natte weer.
Da's wel nuttig tijdens de zomer op poeierdroge straten, maar dan voor exclusieve droog-weer rijders zoals de meeste GSX-R rijders die nu al met de kat achter de kachel liggen te spinnen in afwachting van de eerste warme lentezon terwijl ze denken : "Rare jongens die DL rijders".
SWR

Re: Remblokken

Bericht door SWR »

Bedankt Peter,

Ik zal binnen kort ze even gaan bestellen :)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Remblokken

Bericht door Peterzeeland »

@Nero: JUIST op een Vstrom stalen leidingen.... met die remmen is dat echt nuttig, een GSX-R heeft toch al veel betere remmen van huis uit.

en wees niet bang voor bijten in het asfalt.... dat is nog een lange weg te gaan vrees ik.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Nero

Re: Remblokken

Bericht door Nero »

Peterzeeland schreef:@Nero: JUIST op een Vstrom stalen leidingen.... met die remmen is dat echt nuttig, een GSX-R heeft toch al veel betere remmen van huis uit.

en wees niet bang voor bijten in het asfalt.... dat is nog een lange weg te gaan vrees ik.
Het toont vooral aan hoe onze veelzijdige Stroms voor ieder weer wat anders in petto hebben. Ieder verwacht wat anders van de machine, en dat is iets dat weinig motoren teweeg brengen. Best leuk hoor.

Mijn centen heb ik geïnvesteerd om de Strom deze winter beter te beschermen tegen water en zout dan vorige, met volledige kuip, extenda, enzovoort...
Wie weet als ik niks anders meer kan veranderen aka met mijn zuurverdiende geld geen blijf weet :wink:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Remblokken

Bericht door Peterzeeland »

Zou hem onder al dat plaatwerk wel lekker dik inspuiten met tectyl ofzo......

Mijn broer had een winter lang zijn motor onder een hoes staan, in de lente bleek het allemaal groen uitgeslagen en verroest tot en met!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie