Remblokken
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Remblokken
Ik wil binnenkort de remblokken (en olie) gaan vervangen, maar nu vraag ik me af wat jullie ervaring is met diverse remblokken.
Omdat ik namelijk vind dat m'n Rhinootje best wel wat pittiger mag remmen, ben ik dus op zoek naar de blokken, die de grootste remvertraging opleveren.
Wie heeft er tips?
Omdat ik namelijk vind dat m'n Rhinootje best wel wat pittiger mag remmen, ben ik dus op zoek naar de blokken, die de grootste remvertraging opleveren.
Wie heeft er tips?
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Er stond een test in een motorblad van verschillende merken remblokken bij een R1,
ah ik weet t alweer, Motoplus, nummer 1 van 2007
nu weet ik niet welke merken er voor de Dl beschikbaar zijn maar de blokken die met zeer goed uit de bus kwamen bij de R1 zijn:
Brembo (testwinnaar)
Lucas
Ferodo (iets minder bij nat)
Braking
hoop dat je er iets mee kunt.
groeten
Erik
ah ik weet t alweer, Motoplus, nummer 1 van 2007
nu weet ik niet welke merken er voor de Dl beschikbaar zijn maar de blokken die met zeer goed uit de bus kwamen bij de R1 zijn:
Brembo (testwinnaar)
Lucas
Ferodo (iets minder bij nat)
Braking
hoop dat je er iets mee kunt.
groeten
Erik
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Stalen remleidingen heb ik op m'n andere motoren al gezet.
Ik was ook al van plan op deze een keer stalen leidingen te zetten, maar wil eerst kijken of er met andere blokken al wat winst te halen valt.
Blokken moeten toch binnenkort vervangen worden en dan is dat de makkelijkste weg.
Morgen maar eens een paar zaken gaan bellen. of ze ook zachte Brembo's hebben voor een DL650.
Ik was ook al van plan op deze een keer stalen leidingen te zetten, maar wil eerst kijken of er met andere blokken al wat winst te halen valt.
Blokken moeten toch binnenkort vervangen worden en dan is dat de makkelijkste weg.
Morgen maar eens een paar zaken gaan bellen. of ze ook zachte Brembo's hebben voor een DL650.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Heel erg off topic:peterzeeland schreef:Hee Dirk, effe offtopic: heb mijn FJ pas verkocht, iemand gaat er een Comete zijspan aanhangen! heeft lang geduurd, terwijl die echt goedkoop was (1600)!
Heb je 'm ook gewezen op de FJ-Ownersclub?
TheO uit Groningen heeft d'r geloof ik ook een comet naast hangen.
En weer on topic:
Vandaag de olie ververst en tegelijk eens beter naar m'n remmen gekeken.
Nu blijkt de remolie al weer 2 jr. oud te zijn, dus die gaan we ook binnenkort maar eens vervangen, waarschijnlijk zal ie dan ook al weer een stuk minder sponzig zijn.
Wordt vervolgd dus...
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Brembo's heb ik niet kunnen vinden.
Ferodo heeft wel 2 verschillende types remblokken voor de VStrom:
Blokken voor offrad-gebruik en 'gewone'.
Ik heb de gesinterde gewone blokken genomen en die er op gezet.
'k Heb meteen de remolie vervangen en vannacht de voorrem met een elastiek vastgezet.
Vanmorgen was het sponzige gevoel dan ook helemaal weg en remde ie weer prima.
Komende week de remblokken inrijden en dan is ie d'r weer helemaal klaar
Ferodo heeft wel 2 verschillende types remblokken voor de VStrom:
Blokken voor offrad-gebruik en 'gewone'.
Ik heb de gesinterde gewone blokken genomen en die er op gezet.
'k Heb meteen de remolie vervangen en vannacht de voorrem met een elastiek vastgezet.
Vanmorgen was het sponzige gevoel dan ook helemaal weg en remde ie weer prima.
Komende week de remblokken inrijden en dan is ie d'r weer helemaal klaar
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Hee Dyrck,
ga binnenkort bij mijn 12000 beurt ook gesinterde blokken erop laten zetten.
zal dan zien wat meer oplevert, de blokken of de remleidingen.
dit in combinatie met de forkbrace en nieuwe conti trail attacks. laat die zomer maar weer komen!!!
hoe bevallen ze jou nu?
en dan weer effe offtopic: die man kende de FJ club al! Ook leuk klupske trouwens! ben per ongeluk weer een jaar lid
ga binnenkort bij mijn 12000 beurt ook gesinterde blokken erop laten zetten.
zal dan zien wat meer oplevert, de blokken of de remleidingen.
dit in combinatie met de forkbrace en nieuwe conti trail attacks. laat die zomer maar weer komen!!!
hoe bevallen ze jou nu?
en dan weer effe offtopic: die man kende de FJ club al! Ook leuk klupske trouwens! ben per ongeluk weer een jaar lid
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Aanrader: sinterblokken
update: sinterblokken van Lucas erop gezet, en
wat een verschil! echt dag en nacht, en dat had ik niet toen ik de staal-leidingen erop gezet had.
advies dus eerst sinterblokken (Lucas heb ik) erop, en als het dan nog niet bevalt, andere dingen.
met de remproeven van VRO-1 afgelopen zondag zei de instructeur dat ik niet zo hard moest aanremmen.... zag dat de KLV erg indook, ondanks Hyperpro, maar ik kan je verzekeren dat ik -met 2 vingers- nog tamelijk beschaafd deed.
remgevoel is nu echt goed, hier durf ik wel hard mee te remmen.
wat een verschil! echt dag en nacht, en dat had ik niet toen ik de staal-leidingen erop gezet had.
advies dus eerst sinterblokken (Lucas heb ik) erop, en als het dan nog niet bevalt, andere dingen.
met de remproeven van VRO-1 afgelopen zondag zei de instructeur dat ik niet zo hard moest aanremmen.... zag dat de KLV erg indook, ondanks Hyperpro, maar ik kan je verzekeren dat ik -met 2 vingers- nog tamelijk beschaafd deed.
remgevoel is nu echt goed, hier durf ik wel hard mee te remmen.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
- Woonplaats: Haarlo
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
vond de KLV-strom te veel duiken en onduidelijk remgevoel geven.
vandaar de hardere/progressieve Hyperpro veren. toen stuurde hij al een stuk scherper.
Remmen bleef vaag, dus toen de stalen leidingen erop (ging iets beter, maar minder dan gehoopt) en de vorkbrace (Murph's). die laatste is spectaculair goed. vering spreekt beter aan, strakker aan de voorkant.
ik rij meestal secundaire of tertiaire weggetjes, en dan liefst zo hard mogelijk. dan pas gaat het tellen. als je lekker de snelweg afpoekelt is het allemaal ' lekker belangrijk'. ik woon 2 deuren van mijn werk dus voor mij geen wwerk verkeer!
maar met die sinterblokken dus,dat remt echt goed hard, duidelijk, en doseerbaar vooral. nu kan ik veel scherper (' veiliger'!) rijden met de rijstijl die ik heb.
vandaar de hardere/progressieve Hyperpro veren. toen stuurde hij al een stuk scherper.
Remmen bleef vaag, dus toen de stalen leidingen erop (ging iets beter, maar minder dan gehoopt) en de vorkbrace (Murph's). die laatste is spectaculair goed. vering spreekt beter aan, strakker aan de voorkant.
ik rij meestal secundaire of tertiaire weggetjes, en dan liefst zo hard mogelijk. dan pas gaat het tellen. als je lekker de snelweg afpoekelt is het allemaal ' lekker belangrijk'. ik woon 2 deuren van mijn werk dus voor mij geen wwerk verkeer!
maar met die sinterblokken dus,dat remt echt goed hard, duidelijk, en doseerbaar vooral. nu kan ik veel scherper (' veiliger'!) rijden met de rijstijl die ik heb.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
vroeg ik me ook af: zijn sinterblokken nou zachter, en remmen ze daardoor harder? dan zouden de blokken sneller gaan slijten dan normale harde blokken. of is dat sinterspul niet iets van metaal, want dan slijten idd de schijven harder?
zal het forum eens afstruinen
zal het forum eens afstruinen
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
JoStrom schreef:Wat is zo ongeveer de gemiddelde levensduur van een setje remblokjes?
Ik weet wel, hangt uiteraard af van manier van rijden, veel stadsverkeer enz....
Mijn achterste remblokjes zijn na 10.000 km volledig op... Terwijl ik toch (volgens mijn gevoel) voor 70% met de voorrem werk.
10k is inderdaad erg weinig!!!!
Zo weinig dat het bijna knap is!!!!
Als de blokken zachter zijn zullen die sneller slijten maar de schijf slijt minder.peterzeeland schreef:vroeg ik me ook af: zijn sinterblokken nou zachter, en remmen ze daardoor harder? dan zouden de blokken sneller gaan slijten dan normale harde blokken. of is dat sinterspul niet iets van metaal, want dan slijten idd de schijven harder?
zal het forum eens afstruinen
Als de blokken harder zijn (en dus langer meegaan) zullen de schijven harder slijten.
Bij mij zijn de achterblokken bij 37000 km bijna aan de slijtage limiet gekomen net als het tweede setje voorrem blokken. Eens kijken wat ik er voor op ga zetten.
Ben nu eens benieuwd, het nieuw setje remblokjes zit erop. De vorige zaten er reeds op toen ik hem kocht. Doch volgens de vorige eigenaar waren ze op dat ogenblik (10000 km geleden dus) recent vervangen!!??
Mijn strommeke heeft tot op heden in totaal 35000 km. De voorste werden vervangen bij 30 k.
Jullie record breken zal moeilijk worden vrees ik.........
Mijn strommeke heeft tot op heden in totaal 35000 km. De voorste werden vervangen bij 30 k.
Jullie record breken zal moeilijk worden vrees ik.........
Ik ga mij ook sinterblokjes steken. Na de heraanschaf van een Strom...KLV1000 merk ik weer na ondertss al 2000 km dat de stopkracht niets is in vergelijking met mijn vorig motor. Mijn vorige was een Triumph en die had standaard stalen remleidingen en sinterblokken. Stoppen als niks!!! Slijtage van de remblokjes was iets hoger... dan normaal maar de slijtage aan de remschijf was normaal volgens mij.
Na 40000 km was die nog goed binnen de tolerantie.
Voor mij niks anders meer dan sinterblokjes. Op mijn 2de motor, een ducatie 749s zitten die ook standaard. Het is wel appelen met peren vergelijken maar die remt ook beenhard. Maar dit heeft deels te maken met de beter reminstallatie van brembo vermoed ik.
Greetz V2
Na 40000 km was die nog goed binnen de tolerantie.
Voor mij niks anders meer dan sinterblokjes. Op mijn 2de motor, een ducatie 749s zitten die ook standaard. Het is wel appelen met peren vergelijken maar die remt ook beenhard. Maar dit heeft deels te maken met de beter reminstallatie van brembo vermoed ik.
Greetz V2
Remko schreef:JoStrom schreef:Wat is zo ongeveer de gemiddelde levensduur van een setje remblokjes?
Ik weet wel, hangt uiteraard af van manier van rijden, veel stadsverkeer enz....
Mijn achterste remblokjes zijn na 10.000 km volledig op... Terwijl ik toch (volgens mijn gevoel) voor 70% met de voorrem werk.
10k is inderdaad erg weinig!!!!
Zo weinig dat het bijna knap is!!!!
Maar wel met 17.000 km mijn voorblokken nagenoeg af.....
Dat is dan wel weer een beetje vlot..
Te lui om de dealer te bellen, dus ik stel de vraag hier. Ik heb laatst een grote beurt laten geven aan de motor. Remblokjes voor en vloeistof allemaal nog prima in orde. Nu valt mij sinds kort op dat bij hevige regenbui (gisteren en vorige week) de remmen een ongelofelijk piep geluid maken als ik rem. Snelheid maakt niks uit. Het gaat om momenten dat je bv naar stoplicht toe remt. Het lijkt een beetje op het geluid van een vrachtwagen die remt. Automobilisten schrikken soms als ze het horen
Kan dit door veel water komen of bv opspattend vuil? Hij remt verder prima, dus dat is geen probleem.
Dit is trouwens mijn Stebel, maar dan de remmen. Ze zien me voor een 16 tonner aan
Kan dit door veel water komen of bv opspattend vuil? Hij remt verder prima, dus dat is geen probleem.
Dit is trouwens mijn Stebel, maar dan de remmen. Ze zien me voor een 16 tonner aan
Re: Remblokken
Een oude topic maar met een nieuwe vraag, naja eerder een n00b vraag.
Weet iemand of Brembo remblokken kunnen worden geplaatst op een DL650? (voor en achter)
Ik heb zitten google maar ik word er niet echt wijzer van.
Dit is omdat ik de huidige (originele) rem situatie van de DL650 maar niets, vooral aan de voorkant.
Weet iemand of Brembo remblokken kunnen worden geplaatst op een DL650? (voor en achter)
Ik heb zitten google maar ik word er niet echt wijzer van.
Dit is omdat ik de huidige (originele) rem situatie van de DL650 maar niets, vooral aan de voorkant.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5038
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Remblokken
Brembo heeft ook remblokken voor een DL650. Zie:
http://brembopads.com/En/Pads/Pads_Cata ... rchYear=04
Met andere woorden, ZE PASSEN!
hier een dealerslijst van Gelderland waar ze Brembo verkopen;
Gelderland
Ducati Zaltbommel
Ensing Motors Apeldoorn
Gebr. van Doorn Motoren
Jan van Dam Motoren
Jan van Sommeren
John van de Bunt Motoren
JVP Hightech Motorproducts
Kobra Motorgarage
Motoport Zelhem
Motorcity Apeldoorn
Motorhuis De Valkenier
Powerpoint
Roadrunner Motoren
Termaat Motoren BV
Topmoto BV
Veel suc6
Peter
http://brembopads.com/En/Pads/Pads_Cata ... rchYear=04
Met andere woorden, ZE PASSEN!
hier een dealerslijst van Gelderland waar ze Brembo verkopen;
Gelderland
Ducati Zaltbommel
Ensing Motors Apeldoorn
Gebr. van Doorn Motoren
Jan van Dam Motoren
Jan van Sommeren
John van de Bunt Motoren
JVP Hightech Motorproducts
Kobra Motorgarage
Motoport Zelhem
Motorcity Apeldoorn
Motorhuis De Valkenier
Powerpoint
Roadrunner Motoren
Termaat Motoren BV
Topmoto BV
Veel suc6
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re:
Da's niet waar hoor. Er is prima aftermarket spul van diverse merken.Blackstrom schreef:De originele remblokken remmen best wel goed en gaan stukken
langer mee dan al het aftermarket spul.
Baaidewee : Zachte remblokken gaan minder lang mee.
Stalen remleidingen zijn erg nuttig op een GSX-R,... maar om een Strom met stalen leidingen uit te gaan rusten? Bof...
Trouwens,... mijn remmen moeten niet "bijten". Zeker niet met dit natte weer.
Da's wel nuttig tijdens de zomer op poeierdroge straten, maar dan voor exclusieve droog-weer rijders zoals de meeste GSX-R rijders die nu al met de kat achter de kachel liggen te spinnen in afwachting van de eerste warme lentezon terwijl ze denken : "Rare jongens die DL rijders".
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Remblokken
@Nero: JUIST op een Vstrom stalen leidingen.... met die remmen is dat echt nuttig, een GSX-R heeft toch al veel betere remmen van huis uit.
en wees niet bang voor bijten in het asfalt.... dat is nog een lange weg te gaan vrees ik.
en wees niet bang voor bijten in het asfalt.... dat is nog een lange weg te gaan vrees ik.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Remblokken
Het toont vooral aan hoe onze veelzijdige Stroms voor ieder weer wat anders in petto hebben. Ieder verwacht wat anders van de machine, en dat is iets dat weinig motoren teweeg brengen. Best leuk hoor.Peterzeeland schreef:@Nero: JUIST op een Vstrom stalen leidingen.... met die remmen is dat echt nuttig, een GSX-R heeft toch al veel betere remmen van huis uit.
en wees niet bang voor bijten in het asfalt.... dat is nog een lange weg te gaan vrees ik.
Mijn centen heb ik geïnvesteerd om de Strom deze winter beter te beschermen tegen water en zout dan vorige, met volledige kuip, extenda, enzovoort...
Wie weet als ik niks anders meer kan veranderen aka met mijn zuurverdiende geld geen blijf weet
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Remblokken
Zou hem onder al dat plaatwerk wel lekker dik inspuiten met tectyl ofzo......
Mijn broer had een winter lang zijn motor onder een hoes staan, in de lente bleek het allemaal groen uitgeslagen en verroest tot en met!
Mijn broer had een winter lang zijn motor onder een hoes staan, in de lente bleek het allemaal groen uitgeslagen en verroest tot en met!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100