verhogen van de DL1000

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
HugoBoss

verhogen van de DL1000

Bericht door HugoBoss »

hola motorfriendz,

ik vroeg me af of de dl1000 gemakkelijk te verhogen is? ik zag een setje op internet en weet niet of dit zin heeft. zou wel leuk zijn als ie iets hoger wordt, dat ie nog bruter oogt. ik kan het wel hebben als hij 5 cm hoger wordt.

anybody ervaring hiermee???

Gr. Hugo
Roeleke

Bericht door Roeleke »

achteraan is dat niet moeilijk... kwestie van de 'dogbones', de linkjes dus, wat korter te maken of kortere te kopen... let wel, 4mm korter geeft meer dan 4mm hoger (daar bestaan tabellen voor geloof ik).
Vooraan gaat wat moeilijker zijn...
wilfred

Bericht door wilfred »

Ik heb geen antwoord voor je, maar ben wel benieuwd waar dit eindigt. Ik ben zelf 2m07, dus een beetje hoger mag mijn DL1000 wel worden.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

je gaat dat iets merken in zadelhoogte.
Je krijgt eigenlijk hetzelfde effect als de voorvork door de kroonplaat te laten zakken (omdezelfde reden heb ik de achterkant laten verhogen): directer sturen...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je kunt een 2 cm hoger zadel (zie deze link) overwegen plus de al eerder genoemde "Heck-Höherlegung". Deze laatste geeft plus 30 mm ingeval van het type Lucas te verkrijgen bij Louis.de onder artikelnummer 10026344 (€ 72,95, 2007 catalogus). Over het verhoogde zadel is al veel geschreven en kun je bij de importeur verkrijgen en staat ook op de Suzuki website als accessoire. Gaat het o.a ook om je eigen (been)lengte dan is er nog een custum oplossing in de vorm van verlaagde voetsteunadapters die je in Rijnsburg kunt aanschaffen. Zie hiervoor deze linkbinnen het forum. Nadeel ervan KAN zijn dat je minder grondspeling hebt indien je nogal diep de bocht induikt. De voorzijde zal inderdaad voor verhoging een stuk moelijker worden
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Iron Horse schreef: De voorzijde zal inderdaad voor verhoging een stuk moelijker worden
Misschien kun je de voorzijde met zg. handlebars riser van 30mm aanpassen :idea: Touratech
Afbeelding

Check ook ff deze site: usa Vstrom
Let op :!:
nadat je de strom verhoogd hebt dat je de zijstandaard ook een stukje langer maakt!
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Idd de verhoogde zadel. Al heb ik al moeite om fatsoenlijk aan de grond te komen op mijn 1000 met een 1m80
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

BlackstromNL schreef:
Iron Horse schreef: De voorzijde zal inderdaad voor verhoging een stuk moelijker worden
Misschien kun je de voorzijde met zg. handlebars riser van 30mm aanpassen :idea: Touratech
Afbeelding

Check ook ff deze site: usa Vstrom
Let op :!:
nadat je de strom verhoogd hebt dat je de zijstandaard ook een stukje langer maakt!
Probleem daarmee is dat je GEEN werkelijke verhoging van de voorzijde van de motorfiets bereikt, maar slechts een verhoging van je aangrijping. en daar zal het niet om te doen zijn lijkt me.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Yep, dat dacht ik ook al, maar je weet maar nooit waar een mens naar zoekt. :wink:
Hoop dat de owner van deze threat nog eens een fototje plaatst met het resultaat > hij mag de verhoogde strom ook in Fryslând laten zien op 12 april
Groet, Robert |
Roeleke

Bericht door Roeleke »

BlackstromNL schreef:
Iron Horse schreef: De voorzijde zal inderdaad voor verhoging een stuk moelijker worden
Misschien kun je de voorzijde met zg. handlebars riser van 30mm aanpassen :idea: Touratech
Afbeelding

Check ook ff deze site: usa Vstrom
Let op :!:
nadat je de strom verhoogd hebt dat je de zijstandaard ook een stukje langer maakt!
Zijstandaard is bij mij niet verlengd... strom stond wel wat schuiner maar had een alu plaatje laten draaien van 1,5 dik voor eronder te leggen.
Ik had dus wel 1cm dikke blokjes onder de middenbok. Anders kwam het achterwiel niet meer van de grond...
HugoBoss

Bericht door HugoBoss »

leuk jullie allemaal met jullie technische handjes, maaruh...kan ik die doggybones ook zelf vervangen :lol: ?
heb geen middenbok maar krik hem altijd omhoog met mijn autokrik, gaat prima...

dat zadel is idd ook een optie. 2 cm...is niet zo hoog als 45 mm...

dank voor de reacties iig.
Hugo
Roeleke

Bericht door Roeleke »

HugoBoss schreef:leuk jullie allemaal met jullie technische handjes, maaruh...kan ik die doggybones ook zelf vervangen :lol: ?
heb geen middenbok maar krik hem altijd omhoog met mijn autokrik, gaat prima...

dat zadel is idd ook een optie. 2 cm...is niet zo hoog als 45 mm...

dank voor de reacties iig.
Hugo
Die linken zelf vervangen is goed te doen... als ge de achterkant omhoog krijgt (dus met krik ofzo). Tis wel een beetje tricky om de bouten er gemakkelijk terug in te krijgen...
HugoBoss

Bericht door HugoBoss »

let's give it a try!!

ik zal ze binnenkort bestellen en dan gaan we ervoor...the higher the better...
jij had het zelf ook gedaan begrijp ik roeleke???

greetz
Roeleke

Bericht door Roeleke »

HugoBoss schreef:let's give it a try!!

ik zal ze binnenkort bestellen en dan gaan we ervoor...the higher the better...
jij had het zelf ook gedaan begrijp ik roeleke???

greetz
die van de strom niet... heb wel indertijd de bandit zo verlaagd voor mijn ex-madam...
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Ik heb de motor ook verhoogd, in combinatie met een superbike stuur doet die absoluut niet onder voor een KTM, ik ben 1.94 m. en heb de voeten plat op de grond met gestrekt been, ik wil nooit meer terug naar het origineel...


laat het maar voorjaar worden... :P
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
HugoBoss

Bericht door HugoBoss »

tsja, ik ben zelf 2.00m dus heb nog extra over. Hij ziet er waarschijnlijk nog mooier uit van achter en de stuureigenschappen worden ook beter.

Heb jij het zelf gemonteerd?
Je moet nu wel je been erg hoog op gooien om op te stappen of niet? en de zijstandaard ook aangepast?

idd, lang leve de zomer want hier wordt je natuurlijk niet vrolijk van met windkracht 5 op je flank...
:-)}

gr. HugoBoss
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Om op te stappen moet je wel een beetje soepel dan wel lenig zijn, om af te stappen idem.
Het monteren duurt 15min, incl. kopje koffie.
Ik zpu ook het stuur vervangen.
Wanneer je de motor op de middenbok zet, moet je er wel een plankje onderleggen, anders staat het a.wiel nog op de grond.

Afbeelding
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

Bericht door Beverstrom »

hallo wat zijn doggybones. wie legt mij dat even uit
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Beverstrom schreef:hallo wat zijn doggybones. wie legt mij dat even uit
Kijk maar eens hier of zoek op "dog bones v-strom" of op "tail riser". Ze bepalen de afstand van de achterbrug t.o.v. het frame. Je hebt ze ook om de motor te verlagen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remko

Bericht door Remko »

Maar als je het echt goed wil doen, dan is een vervangende schokbreker een betere oplossing!!!



8) 8)
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

doggybones

Bericht door Beverstrom »

hoeveel korter is hoeveel hoger bij de doggybones. dus hoeveel millimeter inkorten van de doggybones.... is hoeveel millimeter komt de strom dan omhoog??????????
wees zuinig gepoetste kant boven houden
HugoBoss

doggybones gemonteerd

Bericht door HugoBoss »

Nou, na een paar maanden dan eindelijk de doggybones erop gezet, mooi resultaat! heb ze vanuit de usa laten komen kosten ze nog maar 15 euro! aluminium maar goed te doen. Heb de zijstandaard niet verlengd dus staat iets schuiner.
Heb nog geen foto maar ik denk dat ie tussen de 4 en 5 cm hoger is geworden!

Oogt een stuk mooier en stuurt ook wat makkelijker.

Goede tip dus!

gegroet, Hugo
Plaats reactie