Voorvork ?

Frame, vering, ketting etc
Declerck

Voorvork ?

Bericht door Declerck »

Hoi,

dit weekend gereden met mijn DL 650 K6 (9000 km's) bij 0° C en de volgende zaken opgemerkt: de metaalachtige klanken bij het rijden op bulten waren veel heftiger, en het inveren ging niet zo goed. De olie was te stroperig, denk ik.
Is er nu al beter geweten wat die luide klanken veroorzaakt?

Groeten,

Patrick
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

de hardere geluiden die je hoort met het nemen van een bultje of zo.....is volgens mij het voorspatbord die klappert.
John Koole

Bericht door John Koole »

het klappert van de kou [lol]
Bandit

Re: Voorvork ?

Bericht door Bandit »

declerck schreef:Hoi,

dit weekend gereden met mijn DL 650 K6 (9000 km's) bij 0° C en de volgende zaken opgemerkt: de metaalachtige klanken bij het rijden op bulten waren veel heftiger, en het inveren ging niet zo goed. De olie was te stroperig, denk ik.
Is er nu al beter geweten wat die luide klanken veroorzaakt?

Groeten,

Patrick
Dit is voor mij de reden om voor mijn volgende fiets niet te kiezen voor de BR.
Laten ze bij Suzuki eerst maar eens uitvogelen waardoor het wordt veroorzaakt en daar actie op nemen.

8)
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

Bericht door Steenarend »

Bij mijn dl650 k5 had ik er ook last van en had het gevoel dat er spel op het balhoofdlager zat maar dat bleek niet het geval te zijn het is een vervelend gevoel ( geluid ) ook met vervangingsveren van technoflex was het niet verdwenen.
Krijg volgend jaar in Feb. mijn nieuwe dl 650 abs k7 geleverd ( overjarig model ) en weet niet of dit probleem daarbij is opgelost.
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

nee, de K7 klappert ook :lol:
Remko

Bericht door Remko »

Erik Hofstee schreef:nee, de K7 klappert ook :lol:


Yep.....


:? :? :?
Lachouffe

Bericht door Lachouffe »

Mijn dl 650 k7 van hetzelfde, bij de 12000km.beurt heeft de dealer niet kunnen ontdekken wat de oorzaak is. vreemd !!!
DL650

is over

Bericht door DL650 »

Bij mijn 650 klapperde het ook,maar na het plaatsen van een setje voor veren ,is het klapperen over . Ik heb dit wel gedaan in combinatie met een nieuwe achterveer . En het sturen is ook aanmerkelijk verbeterd.

Peter
Wils

Bericht door Wils »

bij mijn strom klappert het ook aardig... :evil:
Vreemd ... als ik een vergelijkingstest lees tussen de strom en andere all road fietsen... wordt er niets over geschreven.... :shock:
Dus denk ik dat Suzuki de test-stroms eerst eventjes hebben aangepakt.... :roll:
En waarom dan niet de rest van de stroms... die er rijden in holland...? :oops:
Ik kan er natuurlijk naast zitten..... maar ik heb al 2 vergelijkingstesten gelezen... en nergens word er iets over een klapperende voorvork geschreven.... vreemd..... :?
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

De mijne heeft Hyperpro veren, maar klappert ook.
Ik heb gehoord dat somige Yamaha's het ook hebben en dat het iets te maken zou hebben met het klapperen van de veren tegen de binnenpoot.
Het balhoofd heb ik al meerdere keren gecheckt, maar daar zit echt geen speling in.
Hoe dan ook, ik vind het een rotgeluid, een van de weinige minpunten bij deze fiets.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Ik heb nog niets vernomen, maar ik kom dan van een oude BMW dus het is altijd beter en rustiger dan die duitse rommel
Drestrom

Re: Voorvork ?

Bericht door Drestrom »

Hallo beste v-strommers.
Ik ( Drestrom ) ben sinds April 2007 in het bezit van een Dl 650 .In het begin was er nog niets loos.Echter na een tijdje maakte de voorvork steeds meer geluid ( metaal achtig) Ik heb dit doorgeven aan de dealer .En tijdens een onderhoudsbeurt zouden ze er naar kijken. En inderdaad hebben ze er alleen maar naar gekeken. Toen ik mijn motor kwam ophalen wist men tevertellen dat er niets aan de hand was.Na ongeveer 50 meter rij ik door een kuiltje ,en ja hoor tak daar was het geluid van de voorvork weer.Ik terug naar de dealer ,en er ging iemand mee.Die hoorde echter niets. Daarop heb ik een monteur zover gekregen dat hij door het zelfde kuiltje reed , en ja hoor daar hoorde ik ,en gelukkig de monteur ook het inmiddels danig storende geluid.Ik vervolgens een niewe afspraak gemaakt om het probleem te verhelpen. Volgens de dealer zijn er bussen in de vorkpoten geplaatst waardoor het probleem moet zijn verholpen. Het probleem is ietsjes ,maar dan ook maar minimaal minder geworden.In Augustus 2008 heb ik een brief van BV Nimag ontvangen met het verzoek om mee te werken aan een tevredenheidsenquete .Ook werd er in de brief geschreven dat als er nog onverhoopt een gebrek geconstateerd zou worden waarop garantie van toepassing zou zijn .Dan zou dit uiteraard kosteloos worden gerepareerd. Hierop heb ik contact opgenomen met BV Nimag en kreeg iemand aan de lijn die mij te kennen gaf dat er meer klachten over de voorvork waren. Met het plaatsen van de bussen ,dachten ze het probleem opgelost te hebben. Als laatste zouden er eventueel nog niewe vorkpoten kunnen worden gemonteerd doch het was dan nog geen garantie dat het probleem verholpen was . Ik moest mijn klacht maar opnieuw bij de dealer droppen. Ik heb bij de dealer het hele verhaal betreffende dat gesprek met de BV Nimag verteld .En ja er werd een nieuwe afspraak gemaakt,gecombineerd met een onderhoudsbeurt. En ja hoor er is weer gekeken ,Maar ze konde niets vinden. Ben ik weer 4 maanden verder en het geluid wordt steeds erger. Kan er wel aan liggen dat de olie door het koude weer dikker is geworden. Ik heb reeds 3 verschillende vergelijkings testen gelezen en nin geen van die 3 wordt er iets over een vorkprobleem vermeld.Lijkt mij een beetje vreemd.Door de falende voorvork is mijn vertouwen in de dealer BV Nimag en ook de V-strom een stuk minder geworden ,evenals mijn rijplezier .Dit is mijn eerst reactie ophet forum ,en ja ik schaam me een beetje dat ik er direct een heel klaagstuk van maak. Wel wil ik een ieder een prettige jaarwisseling en een goed 2009 toe wensen . Groetjes Drestrom
Dgr

Re: Voorvork ?

Bericht door Dgr »

Ik heb al vrij veel mogelijke oorzaken gelezen, maar de meest aannemelijke is naar mijn idee mij nog steeds dat de veren een beetje zijdelingse bewegingsvrijheid hebben.
Op het moment dat ze dus abrupt ingedrukt worden -zoals bij een kuiltje- schuiven ze een stukje opzij (tegen de wand van de binnenpoot) waardoor de *kloenk* ontstaat.

Heeft iemand de vorkpoten van zijn DL650 al eens open gehad om te zien hoeveel zijdelingse speling de veren werkelijk hebben? Ik kan me voorstellen dat een bedrijf als Hyperpro vrij makkelijk een setje veren kan uitzoeken welke qua lengte en veerkarakteristiek ongeveer gelijk zijn. Alleen dan met een iets grotere diameter zodat ze minder zijdelingse speling hebben binnen de vorkpoten.
Declerck

Re: Voorvork ?

Bericht door Declerck »

Je kunt misschien ook een keer kijken in het forum http://11109.rapidforum.com" onclick="window.open(this.href);return false; en dan doorklikken naar Chassis, dan naar Suspension en dan naar Front knocking, again.

Groeten,

Patrick
Dgr

Re: Voorvork ?

Bericht door Dgr »

Interessant topic! Daar lees ik dat twee mensen het probleem hebben opgelost door het plaatsen van Wilbers veren... :idea:

Prijzen vallen best mee op ebay... voor 88e heb je een set thuisbezorgd incl. een liter olie.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0282376951

Mooi project voor komend seizoen :)
Remko

Re: Voorvork ?

Bericht door Remko »

Dgr schreef:Interessant topic! Daar lees ik dat twee mensen het probleem hebben opgelost door het plaatsen van Wilbers veren... :idea:

Prijzen vallen best mee op ebay... voor 88e heb je een set thuisbezorgd incl. een liter olie.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0282376951

Mooi project voor komend seizoen :)

Ik heb er Hyperpro veren onder en het geluid is niet verdwenen!


Ik denk zelf dat het niet in de veren zelf zit, maar in de demping.
Dgr

Re: Voorvork ?

Bericht door Dgr »

Misschien dat de Wilbers veren iets "dikker" zijn en daardoor minder zijdelingse bewegingsvrijheid hebben dan de Hyperpro's?
Waalstrom

Re: Voorvork ?

Bericht door Waalstrom »

Deze "klak"hoor ik ook steeds op slechte hobbels en putten in de weg. Is er nu bij iemand duidelijk wat het nu precies is? En hoe te verhelpen? Het lijkt af en toe wel of alles er los onder hangt.... Temperatuur lijkt idd wel uit te maken, bij warmte is het minder en het maakt ook uit hoe je een drempel of kuil neemt (liever helemaal niet... :? )
Stromtrooper

Re: Voorvork ?

Bericht door Stromtrooper »

Er komen bij mij geen kloink geluiden uit de voorpartij..

Misschien een tip.. maar is het niet de middenbok de kloinkt..

Bij mij nieuwe DL1000, kwam de middenbok tegen de uitlaat aan (DL1000) en gaf een prachtige kloink.
Oplossing dikkere stootrubber en voilá

Ik kan me voorstellen dat bij sommige het rubber verouderd is en een probleempje kunnen opleveren.

Volgens mij gaat het tot nu toe nog over de dl650 dus.. wellicht helpt het niet.. maar je weet maar nooit!

Grt
Maaike

Re: Voorvork ?

Bericht door Maaike »

Is er al wat meer bekend over het verhelpen van deze voorvork-kloenk?

Ik sta op het punt om een Black Rhino te kopen, maar tijdens de proefrit vond ik het kloenken na drempels wel heel erg storend. Niet alleen geluid, maar ook wat ik voelde als reactie. Deze Rhino heeft al Hyperprovering, maar het kloenken is daarmee helaas niet verholpen. Het komt wel echt duidelijk uit de voorvork.

Weet iemand al meer over of dit verder te verhelpen is? Werkt die Wilbersvering echt, beter dan de Hyperpro?
Dgr

Re: Voorvork ?

Bericht door Dgr »

Het komt sowieso niet uit de middenbok, want die heb ik niet :)

Voor zover ik weet is er nog geen ultieme oplossing.
Er wordt door sommige ook gesuggereerd dat er misschien wat beweging zit in de ophanging van de tank.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Voorvork ?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Maaike,

Ik ben een vervent Black-Rhino rijder en heb 45.000km en 2 Black-Rhino's verder nog nooit last gehad van het zgn. 'Kloenken' . Ik zou vóór je de BR koopt goede afspraken met de dealer maken. Zeker als je tijdens je proefrit dit geluid hebt gehoord. Laat de dealer het maar oplossen. Dan pas kopen.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
FastLoe

Re: Voorvork ?

Bericht door FastLoe »

Is het echt de voorvork? Zou je in je stuur moeten voelen.
Is het bij het uitveren, als je door een put(je) rijdt of juist bij het inveren, als je dus over een hobbel rijdt.

Als ik kijk naar de plaatjes van de "aftermarkt" veren, lijken ze mij progressiever dan de standaard veren. Houdt in dat de eerste centimeters travel, zachter zijn en dat de voorkpoten niet zo snel uitveren, zeker in combinatie met dikkere voorvorkolie. Dit zou het probleem van het bonken bij het uitveren op kunnen lossen.
Een goedkoper alternatief, om eens te testen is, dikkere voorvoorkolie. Daarmee neemt de demping toe en neemt de snelheid (en de travel) voor het uitveren af. In combinatie hiermee zou je ook achter nog wat harder af kunnen stellen waardoor er meer gewicht op de voorkant komt en de vork wat meer sag krijgt

Komt het probleem alleen bij het inveren voor, zou ik eens proberen met wat meer voorvoorkolie te rijden. Meer voorvoorkolie geeft een hogere compressie van de lucht in de vork waardoor de vering wat harder wordt. Hierbij kan je ook proberen een paar vulringen op je veren (aan de bovenzijde) te plaatsen, waardoor je ook je veervoorspanning wat verhoogd en je veren dus wat harder worden. Het verlagen van je achterveervoorspanning kan ook weer meehelpen omdat de voorkant hierdoor wat meer ontlast wordt.

Mijn DL1000 heeft dit probleem niet en ik heb nooit op een 650 gereden dus voor mij is het ook maar een beetje giswerk, zou in ieder geval even experimenteren met bovengenoemde goedkope alternatieven, voordat je daadwerkelijk voor duurdere voorveren kiest, zonder dat je de garantie krijgt dat het probleem hiermee verholpen is
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Voorvork ?

Bericht door Kwakkel-BE »

De K7 of K8 van mijn vriendin heeft dat ook.
Mijn eigen K9 niet.

Ergens is er dus tussen K7 (of K8) en K9 iets veranderd. Iemand enig idee wat? :)
Stromstorm

Re: Voorvork ?

Bericht door Stromstorm »

Klakerdeklak !

Mijn strompie van 2005 heeft vervelende trekjes :

1. T'is een oxidatie - fiets ( wit uitgeslagen bouten ; roest op verschillende onderdelen zoals remschijven en frame )

2. T'is inderdaad een lawaaimaker als je in putjes rijdt en had dat al voor er een middenbok op stond !

3. Nu merk ik na 29000 km dat de zwarte lak op de achterbrug ( aan de wielspanners ) loskomt !

Maar dank zij het rijplezier dat ik ermee beleef ben ik nog steeds eigenaar van een DL 650 !

Greets from stRomstoRm .
Remko

Re: Voorvork ?

Bericht door Remko »

Stromstorm schreef:Klakerdeklak !

Mijn strompie van 2005 heeft vervelende trekjes :

1. T'is een oxidatie - fiets ( wit uitgeslagen bouten ; roest op verschillende onderdelen zoals remschijven en frame )

2. T'is inderdaad een lawaaimaker als je in putjes rijdt en had dat al voor er een middenbok op stond !

3. Nu merk ik na 29000 km dat de zwarte lak op de achterbrug ( aan de wielspanners ) loskomt !

Maar dank zij het rijplezier dat ik ermee beleef ben ik nog steeds eigenaar van een DL 650 !

Greets from stRomstoRm .

Kijk, that's the spirit!!

De voordelen wegen ruimschoots tegen de nadelen op!!

Helemaal mee eens!!!

8)
Stromstorm

Re: Voorvork ?

Bericht door Stromstorm »

:-)} DRIVES GENEROUSLY !! 8)
Ruke

Re: Voorvork ?

Bericht door Ruke »

Hoi Strommers,

Net zoals vele V-Strommers 650, werd ik ook geplaagd met een vervelende klak als ik over een bubbeltje reed.
Onlangs heb ik de zijpanelen aan de voorkant er eens afgedaan en merkte ik dat een dikke bedrading met een grote rubberen mof die aan de linkerkant van het dashbord komt en tegen het zijpaneel aanligt wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van dit vervelend geluid.
Ik heb deze draad dan van het paneel weggetrokken en vastgemaakt aan het buizenstel van het dashbord met een snelspannertje.
En je raad het nooit, maar wonder boven wonder is het geluid tot dusver verdwenen.
Zie bijgevoegde foto ter illustratie.

grts,Ruke :bye:
Vstromjuan

Re: Voorvork ?

Bericht door Vstromjuan »

Het kleunk geluid heb ik voor een groot deel opgelost door het monteren van lucht ondersteuning op de beide vorkpoten.
Voorheen had ik ook bij ieder hobbeltje het bekende geluid :evil: maar met een paar tienden barretjes voordruk is het gekleunk grotendeels verdwenen :) .
Alleen bij echt harde klappen is het geluid nog wel eens hoorbaar, maar op deze manier kan je wel weer normaal rijden zonder ieder kuiltje in de weg te willen vermijden.
Of het werkelijke geluid nu ruimte is van de veer in de buis weet ik niet maar de voordruk/demping veranderen met de lucht ondersteuning heeft in ieder geval een positieve uitwerking.
FastLoe

Re: Voorvork ?

Bericht door FastLoe »

Blijven je olie keeringen dan wel heel met luchtondersteuning?
Vstromjuan

Re: Voorvork ?

Bericht door Vstromjuan »

De vorkkeeringen komen natuurlijk wat meer onder druk te staan maar ik ga niet hoger dan 0,5 bar voordruk.
Rijd hier al zo'n 6000km mee rond en keeringen lekken niet dus ik denk dat het wel meevalt.
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: Voorvork ?

Bericht door Benjamin »

Hoi.

Sinds gisteren ook de blije eigenaar van een V-Strom 650 '06 (zie introductie nieuwe forumleden)

Ook de voorvork van mijn motor maakt een metaalachtige "kloenk" bij drempels etc. en dan met name bij het inveren.

Aangezien ik nog garantie heb vroeg ik mij af om dit te melden, maar heeft dat eigenlijk nut want is het wel te verhelpen?
Lees op dit forum dat de dealers zelf er ook geen raad mee weten..


Vind het niet heel erg storend ofzo zolang het maar geen kwaad kan(?)

Groeten Benjamin
Ruke

Re: Voorvork ?

Bericht door Ruke »

Vstromjuan schreef:Het kleunk geluid heb ik voor een groot deel opgelost door het monteren van lucht ondersteuning op de beide vorkpoten.
Voorheen had ik ook bij ieder hobbeltje het bekende geluid :evil: maar met een paar tienden barretjes voordruk is het gekleunk grotendeels verdwenen :) .
Alleen bij echt harde klappen is het geluid nog wel eens hoorbaar, maar op deze manier kan je wel weer normaal rijden zonder ieder kuiltje in de weg te willen vermijden.
Of het werkelijke geluid nu ruimte is van de veer in de buis weet ik niet maar de voordruk/demping veranderen met de lucht ondersteuning heeft in ieder geval een positieve uitwerking.

Hoe monteer je luchtondersteuning? Ik weet zelfs niet wat het is!
Dgr

Re: Voorvork ?

Bericht door Dgr »

Dgr schreef: Voor zover ik weet is er nog geen ultieme oplossing.
Correctie... inmiddels is het geluid opgelost, dmv. "Intiminators":
zie: http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... 71&p=53952
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Voorvork ?

Bericht door Tulipan »

Ik voel een kleine klonk, maar dat is het versleten balhoofdlager.
Is dat niet misschien de reden: het balhoofdlager. Op MF wordt dat verband ook gelegd
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... hoofdlager
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: Voorvork ?

Bericht door Stan »

Ik had hetzelfde euvel bij lage temperaturen maar sinds ik vorige week andere, zwaardere, progressieve voorveren van Hyperpro met andere, nieuwe olie in de vorkpoten heb, heb ik er geen last meer van.
originele veren en olie zijn onderbemeten voor de motor en overall is het een redelijk low-budget voorvork met dito demping en vering.
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Voorvork ?

Bericht door Tulipan »

Op mijn zoektocht naar iets anders kwam ik dit tegen.

de boink de komt niet uit de voorpoten, maar uit de ophanging van de tank !!
En is erg lowbudget op te lossen :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Yg4YIR6bRoM[/youtube]

Maak er een Url van, youtube opend hem niet :oops:
Laatst gewijzigd door Tulipan op wo 14-08-2013, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: Voorvork ?

Bericht door Stan »

Bij mij niet hoor Tulipan, het zat hem echt in de voorvork / veren....maar wie weet heb jij andere "kloenken" en "klakken" dan ik had.
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Voorvork ?

Bericht door Eikie »

Krijg de link niet open Edy
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Voorvork ?

Bericht door Iron Horse »

Wanneer de link met https begint dan werkt hij meestal niet in een forum geplakt. Haal je echter de s (s is van secure) er vanaf dan doet hij het wel ......... :wink: Ik heb het dus al even aangepast.

Het was

Code: Selecteer alles

[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=Yg4YIR6bRoM[/YouTube]

en het is nu

Code: Selecteer alles

[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v=Yg4YIR6bRoM[/YouTube]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Voorvork ?

Bericht door Tulipan »

dat was em, was vergeten wat ik moest verwijderen.
Fijn dat ik nog extern geheugen heb in de vorm van Iron. :D
Dank :duim:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Jolijoni

Re: Voorvork ?

Bericht door Jolijoni »

Ik zou graag willen weten of er al v-strommers zijn die de oplossing van het YouTube filmpje hebben gedaan. En of het de oplossing was. Ik wil dit voorleggen aan monteur bij eerst volgende beurt om ook de tank ophanging aan te passen. Want het klonk of knak geluid went ook na 2 jaar nog niet. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Voorvork ?

Bericht door Iron Horse »

Als je daarvan zoveel hinder ondervindt dan had je dat toch allang zelf kunnen doen? Dit stelt echt heel weinig voor. Laat je het in de garage doen dan kost het je weer geld terwijl je niet eens zeker weet of dit wel de oplossing is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Declerck

Re: Voorvork ?

Bericht door Declerck »

En, was die tankophanging nu het probleem? Heeft iemand dit uitgeprobeerd?
Jolijoni

Re: Voorvork ?

Bericht door Jolijoni »

Eerstvolgende grote beurt gaat de monteur er nakijken. Heb hem het filmpje laten zien. Hij weet nu wat ik Bedoel en hoe hij het kan doen. Dan zullen we zien of dit het probleem oplost. Laat nog horen.
Declerck

Re: Voorvork ?

Bericht door Declerck »

En, heeft het geholpen?
Jolijoni

Re: Voorvork ?

Bericht door Jolijoni »

Het is helaas nooit meer zover gekomen. Heb v-strom ingeruild voor een gs met esa. Geen veer probleem meer. Maar blijf verbaasd dat dit probleem zo moeilijk is op te lossen. Misschien iemand anders geprobeerd.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Voorvork ?

Bericht door Soesko »

Ik vraag me een beetje af wat het probleem is. De vering maakt wat geluid bij hard inveren, maar werkt verder prima. Elk type motor heeft zo zijn sterke en mindere punten. Dit is een minder puntje van de Dl, al hebben andere type Suzuki's er ook wel last van. Wat mij betreft is er prima mee te leven, daar de motor voor de rest nagenoeg onverwoestbaar is.
Jolijoni

Re: Voorvork ?

Bericht door Jolijoni »

Nee helaas was niet mee te leven. Was niet zomaar een geluidje. Was elke keer een flinke knak. Was er klaar mee. V-Stromen heerlijke motor zeker als je geen last heb van de voor vering.
Plaats reactie