Gescheurd aluminiium kettingscherm
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Gescheurd aluminiium kettingscherm
Toen ik m'n Rhino kocht zat er dit aluminium kettingscherm op:
Dit voorjaar is echter bij het achterste ophangpunt al metaalmoeheid opgetreden.
Ik heb het scherm gerepareerd, door er met 2-componenten metaallijm een aluminiumstrip en ter versteviging een hoekprofieltje achter te zetten.
Nu merkte ik gisteren, dat de lijm toch weer losgelaten heeft en heb ik de hele zaak weer vastgelijmd.
Ik heb het scherm nu vastgezet met een paar grote ringen er tussen, waar ook nog rubber ringen tussen zitten.
hopelijk blijft de zaak nu heel.
Ik vroeg me eigenlijk af of er meer mensen zijn met deze ervaring?
Dit voorjaar is echter bij het achterste ophangpunt al metaalmoeheid opgetreden.
Ik heb het scherm gerepareerd, door er met 2-componenten metaallijm een aluminiumstrip en ter versteviging een hoekprofieltje achter te zetten.
Nu merkte ik gisteren, dat de lijm toch weer losgelaten heeft en heb ik de hele zaak weer vastgelijmd.
Ik heb het scherm nu vastgezet met een paar grote ringen er tussen, waar ook nog rubber ringen tussen zitten.
hopelijk blijft de zaak nu heel.
Ik vroeg me eigenlijk af of er meer mensen zijn met deze ervaring?
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ten eerste moet je er rekening mee houden dat aluminium lastig te lijmen is vanwege het direct gevormde oxidelaagje. Lijmen is echter eenvoudiger dan lassen. Verder wordt een aluminium kettingkast her en der afgeraden. Wanneer een ketting breekt dan is aluminim te zwak om je te beschermen. Ik heb daarvoor echter geen bewijzen en het origineel van Suzuki lijkt me ook niet direct de ultieme uitvoering. Ik heb zelf een RVS uitvoering en dat bevalt uitstekend.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Iron Horse schreef:Ten eerste moet je er rekening mee houden dat aluminium lastig te lijmen is vanwege het direct gevormde oxidelaagje. Lijmen is echter eenvoudiger dan lassen. Verder wordt een aluminium kettingkast her en der afgeraden. Wanneer een ketting breekt dan is aluminim te zwak om je te beschermen. Ik heb daarvoor echter geen bewijzen en het origineel van Suzuki lijkt me ook niet direct de ultieme uitvoering. Ik heb zelf een RVS uitvoering en dat bevalt uitstekend.
Prachtig exemplaar. Waar komt die vandaan?
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Klopt!Iron Horse schreef:Ten eerste moet je er rekening mee houden dat aluminium lastig te lijmen is vanwege het direct gevormde oxidelaagje.
'k Heb de beide alu-delen dan ook goed langs de (elektr.) staalborstel gehouden om:
1. Schoon te maken;
2. Opppervlakte op te ruwen, voor betere hechting.
RVS is inderdaad mooier/ sterker.
Als dit scherm het dan ook definitief opgeeft bestel ik me er ook eentje.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Stroom2
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
- Woonplaats: Lunteren
Ook ik heb een aluminium ketting beschermer voorzover ik kon nagaan afkomstig van Louis. Deze heb ik overgenomen van een voormalig Suzuki V-strom rijder. Ook ik heb het probleem geconstateerd van eenzelfde scheurtje op eenzelfde plek. Ook ik heb de oplossing (voorlopig) gezocht in het lijmen en verstevigen aan de achterzijde.
Ik zie wel hoe lang het goed gaat. Kan vervolgens altijd weer de originele monteren......toch.........
Ik zie wel hoe lang het goed gaat. Kan vervolgens altijd weer de originele monteren......toch.........
Groeten Barry/Stroom2.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik heb het nagekeken, maar deze uitvoering wordt niet meer geleverd. Ze voeren nu de onderstaande uitvoering die ik wel erg "luchtig" vind. Maar verder lijkt hij mij wel okay. Plaatje is klikbare link!
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
De uiteindelijke prijs (art + geleverd) is wel wat duur, vind u niet?
Artikelnummer 201653
Artikeltyp Kettenschutz
Motorradmarke Suzuki
Motorradtyp DL 650 V-STROM POS UP26
Preis 32.99 €
Versandkosten:
D = 8.90
Region 1 = 17.90
Region 2 = 39.90
World = 67.90
Region 1:
GB (main land), AT, B, CZ, FR, NL, I, DK, PL, etc
Artikelnummer 201653
Artikeltyp Kettenschutz
Motorradmarke Suzuki
Motorradtyp DL 650 V-STROM POS UP26
Preis 32.99 €
Versandkosten:
D = 8.90
Region 1 = 17.90
Region 2 = 39.90
World = 67.90
Region 1:
GB (main land), AT, B, CZ, FR, NL, I, DK, PL, etc
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7555
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik vind de verzendkosten idd behoorlijk hoog. Volgens mij kan dat voor rond de 7 Euro en hoeft het niet duurder dan 10 Euro te zijn.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.