ketting spannen
ketting spannen
Even een vraagje, ik wil mijn ketting spannen van mijn V-strom 650,maar nu merk ik dat de rechter asmoer maar een heel klein beetje beweegd,terwijl als ik hem vastzet,ik de steekas kan ronddraaien wat doe ik fout????
Hans
Hans
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Je moet aan beide kanten gelijktijdig een moersleutel gebruiken. Er zit aan beide kanten een moer op. Aan de ene zijde een "dunne" en aan de andere zijde een "dikke".
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Nee, hij zou dan vast moeten zitten. Is hij wel goed vast gedraaid. Het vastdraaimoment is 100 Nm. (oftewel een kracht van ca 10 kilo bij gebruikmaking van een hefboom die 1 meter lang is) En dat is best fors. Op afstand is het verder moeilijk beoordelen, maar de as zelf draait niet als de moeren zijn vastgedraaid. Het wiel draait nu eenmaal op de wiellagers en niet d.m.v. de steekas. Ik zou er ook zeker niet de straat mee opgaan voordat je dit goed hebt opgelost!
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ben vandaag bij de dealer geweest betreffende mijn "losse"steekas,en wat bleek,de moer was er vanaf de fabriek scheef opgezet :
Ze hebben er een ringsleutel op moeten vastlassen om er zeer veel kracht op te kunnen zetten en dan losgedraaid Dit had ik dus nooit alleen kunnen doen,er waren 4 man voor nodig om de moer los te krijgen
Toen hij los kwam,was de schroefdraad uiteraard naar zijn mallemoer,steekas eruit gehaald en er werd een nieuwe ingezet en de zaak werd weer gemonteerd.
Zo zie je maar weer,dat ze op de fabriek ook fouten maken
Groeten
Hans
Ze hebben er een ringsleutel op moeten vastlassen om er zeer veel kracht op te kunnen zetten en dan losgedraaid Dit had ik dus nooit alleen kunnen doen,er waren 4 man voor nodig om de moer los te krijgen
Toen hij los kwam,was de schroefdraad uiteraard naar zijn mallemoer,steekas eruit gehaald en er werd een nieuwe ingezet en de zaak werd weer gemonteerd.
Zo zie je maar weer,dat ze op de fabriek ook fouten maken
Groeten
Hans