Hoe lang doe je met je bandjes?

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Hoe lang doe je met je bandjes?

Bericht door Iron Horse »

Op zich geen echt nieuw onderwerp, maar ik ben wel geïnteresseerd in de aantal kilometers die je uiteindelijk met je banden hebt gemaakt. of denkt te maken. Zoals ik het nu inschat zou ik met de mijne waarschijnlijk wel een 25.000 km moeten kunnen halen. Wie kan hier uit ervaring spreken? Verschillen tussen voor- en achterband zijn uiteraard begrijpelijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fred

Bericht door Fred »

12000, vanvoor en vanachter allebei kletskop.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5030
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Mijn Strom is nu 11 maanden oud en heeft 19.000 KM gereden. De banden zien er nog pikkobello uit. Dus ik denk dat 25.000 wel haalbaar moet zijn.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Bridgestone BT020 voor+achter na 12.500km versleten.

Worden deze week nog vervangen door Michelin Anakee.
Richard

Bericht door Richard »

De originele trailwings zijn 3 weken geleden vervangen door battlewings. En dat was eigenlijk al iets te laat :oops: . De voorband heeft het bijna 19.000km volgehouden maar had zo weinig profiel meer dat hij – bij wat nat weer en een rustig tempo – spontaan stapjes naar buiten ging zetten in de bochten. En dat vind ik toch minder prettig rijden.

De achterband ongeveer 12.000km (de originele was bij 7.000km vanwege een spijker vervangen door weer een trailwing) en die was toch ook wel aan vervanging toe.

Overigens voldoen de battlewings zeer goed. De slijtboutjes hebben alweer wat extra schaafwonden gekregen. :lol:
Strommax

Bericht door Strommax »

Achteraan zo'n 19000km, vooraan iets meer - beide de standaard TW's 8)
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Achter is de TW na 14.000 km vervangen i.v.m. een scheurtje in de band. :(
Qua profiel had er het dubbele op moeten kunnen komen te staan :D

De voorband zit nu op zo'n 20.000 km, and counting..... :D

30.000 km met de voorband lijkt me wel haalbaar.
V2fun

Bericht door V2fun »

Ik heb bij kmst 20900 mijn originele banden laten vervangen,de achterband was eigenlijk al eerder aan vervanging toe zo,n 2000km eerder.
Vanaf kmst 20900 heb ik er nu Mich. Pilot Road opliggen en zijn ze nu met kmst 36000 nog niet versleten.
Ik rij wel zo veel mogenlijk binnendoor dus weinig hoge snelheid,verder rij ik wisselend rustig en sportief.
Biker

Bericht door Biker »

Mijn eerste en tweede achterband een BT020 hebben elk 9000km dienst gedaan en mijn voorband, ook een BT020 heeft 18000km gemaakt.
bjorri

Bericht door bjorri »

Mn Anakee's gaan al zo'n 20.000 mee. De achterband is wel op nu, voor kan nog even.

Op mn DR 650 heb ik binnen een week, 4000 km een achterband (Heidenau K60) versleten, dat ging wel erg hard dus maar het was een mooie tocht door de Alpen waarvan +_150 km ongeplaveid (om losse steen paden onverhard te noemen lijk me niet de juiste term).
Bandit

Bericht door Bandit »

Mijn originele TW. zijn na 16.000 vervangen door Pilot roads, niet omdat de voorband van de TW versleten was, maar ik wilde toch graag een kompleet setje onder mijn diva hebben. Nu na een kleine 11.000 op de PR, zit er achter niet zo gek veel profiel meer op, ik weet wel zeker dat ze de 16.000 van de TW (achter zeker) niet gaan halen. Maar lang leve de lol en het zeer vertrouwende gevoel wat de PR geeft ga ik binnenkort zeker op zoek naar een nieuwe PR II voor het achterwiel, dan mag hij de rest van de levensduur van het voorbandje de zaak "aanduwen".

8)
Bandit

Bericht door Bandit »

bandit schreef:Mijn originele TW. zijn na 16.000 vervangen door Pilot roads, niet omdat de voorband van de TW versleten was, maar ik wilde toch graag een kompleet setje onder mijn diva hebben. Nu na een kleine 11.000 op de PR, zit er achter niet zo gek veel profiel meer op, ik weet wel zeker dat ze de 16.000 van de TW (achter zeker) niet gaan halen. Maar lang leve de lol en het zeer vertrouwende gevoel wat de PR geeft ga ik binnenkort zeker op zoek naar een nieuwe PR II voor het achterwiel, dan mag hij de rest van de levensduur van het voorbandje de zaak "aanduwen".

8)
De PR heeft het uitgehouden tot 28 k, nu is deze vervangen (achter ) voor de Brigstone BW, de eerste kilometers geven best wel vertrouwen, hoe dat gaat met het "echte gummen"zal nog moeten blijken want dat doe je natuurlijk nog niet als er nog een siliconen jasje omheen zit :D

8)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5030
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Rhino VStrom schreef:Mijn Strom is nu 11 maanden oud en heeft 19.000 KM gereden. De banden zien er nog pikkobello uit. Dus ik denk dat 25.000 wel haalbaar moet zijn.

Peter
De 25.000 staan er bijna op en volgens de dealer, kunnen ze nog zo'n 3000 km mee. Maar aangezien de winter in aantocht is, laat ik ze wel vervangen.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Roeleke

Bericht door Roeleke »

De trailwings zijn er af gevlogen op 12000 (ongeveer) geloof ik; waren nog niet op...
Heb er nu al een dikke 9000km de Anakees opliggen... veel beter :D maar denk echt niet dat die achterband het nog eens 9000 uithoudt :oops:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

effe tussendoor: mijn battlewing achter heeft na 6.000 km nog maar 3 mm in het midden, en voelt al vierkant aan. Hoeveel mm's zijn eigenlijk origineel?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

De TW voorband heeft nu ruim 31.500 gereden. Bij de 30.000 beurt is wel aangegeven dat deze bij de volgende beurt (36k) vervangen moet worden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Wat is de originele diepte van een battlewing achterband? Ik heb na 6.000 km nog 3 mm in het midden, en voelt al hoekig aan.
denk aan Contri Trail attack voor volgende wissel.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

peterzeeland schreef:Wat is de originele diepte van een battlewing achterband? Ik heb na 6.000 km nog 3 mm in het midden, en voelt al hoekig aan.
"De statische voorstelling van de banden komt in het kort hierop neer: de Bridgestone Battle Wing 501 en 502 banden volgen de Trail Wing 101 en 152 op. Ze bieden de gebruikers van grote all-road motoren de morgelijkheid tot een sportiever rijgedrag op verharde wegen, een langere levensduur en een verhoogd comfort. De 501 voorband kreeg daarvoor een 18% negatieve ratio wat in mensentaal wil zeggen dat maar liefst 82% van het loopvlak van de band uit rubber bestaat. De groeven zijn 5 millimeter diep. Ze zorgen voor een snelle afvoer van water. In vergelijking met zijn voorganger heeft de Battle Wing 502 achterband een karkas gekregen dat een grotere stijfheid bezit. Daardoor rijdt de motor waarop hij gemonteerd is stabieler en dat zowel in bochten als op rechte stukken. De 502 heeft een 19% negatieve ratio, zijn rubbersamenstelling is rijk aan grip bevorderend silica en met zijn maar liefst 9 millimeter diepe insnijdingen is hij in staat om een lange diensttijd te verzekeren."

Bron: http://www.motornet.be/accessoires/band ... ewing.html
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

oink. :shock:
bedankt voor deze uitgebreide info, wat betekent dat ik over een 1000 km al aan nieuw toe ben.... 1 mm/1000 km.
aan de zijkanten heb ik nog ca. 4 mm. dus dat valt nog niet tegen. zou die 2-componenten blabla dan toch werken? waar overigens tegenwoordig iedere fabrikant op overstapt, begrijp ik.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

peterzeeland schreef:....., wat betekent dat ik over een 1000 km al aan nieuw toe ben.... 1 mm/1000 km.
:worship: :worship: Dat haal ik (gelukkig) niet :!: :!:
:arrow: 7.000 met een achterband zou voor mij 6 achterbanden per jaar betekenen.....
Rij zelf veel ww op een te drukke A2, waarbij de snelheid zelden boven de 125 km/u uitkomt.

Mijn BW achterband ligt er nu zo'n 17.500 km op en ik gok dat er nog een dikke 5 mm aan profiel op zit. Zal vanavond eens nameten hoeveel het in werkelijkheid is.

Edit: Ik heb het nagemeten en het is conform verwachting zo'n 5,2 mm.
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ik heb 11300 km gedaan en mijn banden zijn echt wel versleten. Ik rij nog tot aan het volgende onderhoud. Zal ik me zorgen gaan maken over mijn rijstijl? :oops:
Remakil

Bericht door Remakil »

Maak je geen zorgen... je hebt fun en je hebt fun... ;)

@ Dos Nijntjes: bij 36.000 je TW laten vervangen... :shock:
De mijne ging er bij 18.000 vanaf en om eerlijk te zijn, hij was verre van rond, had vlakke delen en spoorde nou niet bepaald lekker meer... :wink:


On-topic... M'n TW achterband deed 12.000 km... de BW achterband 10.000 en die kon nog wel wat hebben en de Conti's liggen er nu een goede 2500 km onder en die zijn nog mooi rond... :)
Bandit

Bericht door Bandit »

Met 16 K waren de TW (zeker achter) helemaal op, zo glad als een kale ...., de daarna (opgebrande) Michelin PR waren bij 28 K echt helemaal op. Nu probeer ik wat fatsoenlijker te doen (dat valt niet mee met zo'n nerveuse rechter pols) met de BW. De eerste 500 km bevallen uitstekend, zelfs de (niet te gekke) bemodderde slingerdijkjes worden rauw op gevreten :lol: .

8)
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Mijn originele TW. zijn na 10.000 km vervangen door Pilot roads, niet omdat de voorband van de TW versleten was (achter wel bijna), maar ik wilde voor een vakantie in het Zwartewoud toch graag een kompleet setje onder mijn diva hebben met voldoende profiel, en gelukkig, we hadden een week lang regen :cry: ,maar met voldoende profiel geeft dit extra veel vertrouwen tijdens de natte ritten!!

Bij 19800 Km nieuw rubber aan de achterzijde, nu een Pilot Road 2 De Pilot roads bevallen me prima!

Ik heb onder mijn vorige motor (TDM) BT20 banden gehad en tot nu tot hebben beide merken mijn voldoende vertrouwen gegeven bij droog als zowel nat wegdek!

Nu afwachten hoelang de Pilot Road 2 meegaat, to be continued. . . :wink:
Groet, Robert |
Plaats reactie