ROEST JA OF NEE POLL !!!!!

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie

ROEST JA OF NEE

650 MET Roest
15
26%
650 ZONDER Roest
13
23%
1000 MET Roest
2
4%
1000 ZONDER Roest
27
47%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Rino Negro

ROEST JA OF NEE POLL !!!!!

Bericht door Rino Negro »

Belofte maakt schuld. Hierbij start ik een poll om de sticky http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; van Rhino Vstrom over roestproblemen te ondersteunen.

Ik hoop hiermee een indruk te krijgen hoe groot het probleem nu werkelijk is. Er is op het forum al heel veel geschreven over dit probleem en zou je verwachten dat dit serieus te noemen is. Overigens heb ik zelf geen problemen met roestvorming op mijn 650.

Als je last hebt van roest, stuur dan echt alle informatie door naar Rhino Vstrom met een goede onderbouwing. Heb je geen last van roest dan is dat geweldig en laat dat dan ook even weten.

BRENG JE STEM UIT IN BOVENSTAANDE POLL

Gelukkig tot nu toe weinig pekel :wink:
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Probleempje wat ik heb bij het invullen van deze Poll, is dat ik wel roest heb op de Strom (DL1000 K5 van 01-11-2004 met 45000 km), maar niet in die mate dat ik van mening ben dat Nimag een bepaalde nalatigheid verweten kan worden. Ik rij het hele jaar door en dus ook wanneer er gestrooid is. En eerlijk gezegd ben ik niet zo'n hele verfente poetser... Dus nu kan ik mijn antwoord wel invullen, maar dan zou de vraag kunnen rijzen waarom ik me niet aangemeld heb...

Ik vul de Poll dus maar niet in :?:
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

Be-Outside schreef:Probleempje wat ik heb bij het invullen van deze Poll, is dat ik wel roest heb op de Strom (DL1000 K5 van 01-11-2004 met 45000 km), maar niet in die mate dat ik van mening ben dat Nimag een bepaalde nalatigheid verweten kan worden. Ik rij het hele jaar door en dus ook wanneer er gestrooid is. En eerlijk gezegd ben ik niet zo'n hele verfente poetser... Dus nu kan ik mijn antwoord wel invullen, maar dan zou de vraag kunnen rijzen waarom ik me niet aangemeld heb...

Ik vul de Poll dus maar niet in :?:
Ja daar zit wat in natuurlijk. Ik ben benieuwd wat het verder gaat opleveren. :?:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Eerlijk gezegd denk ik dat dit soort polls niks zal toevoegen. We willen welliswaar een goed beeld krijgen van ervaringen met en zonder roest, maar die zijn zo divers en hebben veelal toch een ondersteundende onderbouwing nodig (vooral in het geval van roestervaring) dat een poll met 4 antwoordmogelijkheden nooit een duidelijk beeld zal geven. Verder is het moeilijk het objectief te beoordelen omdat slechts een klein deel van de leden werkelijk actief deelneemt, laat staan ook werkelijk gedetailleerde uitleg bijvoegt. Ik zie dus bij voorbaat het resultaat van deze poll als niet betrouwbaar zolang niet aan eerder genoemde voorwaarden wordt voldaan. Een beetje zonde van de tijd dus. Wat niet wil zeggen dat ik het niet waardeer dat er weer mensen zijn opgestaan om zich te weren tegen de "almachtige" NIMAG.

Ik neem als voorbeeld mijn eigen situatie maar. Wat zegt de stem 650 met roest verder zonder dat iemand de 19 pagina''s van dat roesttopic heeft gelezen...... weinig dus, alleen dat ik wel last van roest heb.

Vooralsnog denk ik dat de start van het nieuwe topic over inventarisatie m.b.t. het roestprobleem meer kan opleveren als dat wordt gecombineerd met het eens door mij gestarte topic. En het verder door vooraanstaande instanties en motorbladen in de motorwereld wordt opgepakt en aan de kaak gesteld wordt, zonodig met citaten uit deze topics. Dat moet voor een beetje journalist/schrijver toch geen probleem zijn lijkt me zo. Want één ding moge zeker zijn en dat is dat NIMAG zich niet lekker zal voelen bij een artikel in een gerenormeerd motorblad dat uitgebreid ingaat op het roestprobleem en alle info die hier op het forum staat. Zet daar nogeens een verwijzing bij naar dit forum en de diverse topics en het begint ze bij NIMAG langzaam dun door de broek te lopen.

Ik stem dus maar niet. :?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5042
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Be-Outside schreef:Probleempje wat ik heb bij het invullen van deze Poll, is dat ik wel roest heb op de Strom (DL1000 K5 van 01-11-2004 met 45000 km), maar niet in die mate dat ik van mening ben dat Nimag een bepaalde nalatigheid verweten kan worden. Ik rij het hele jaar door en dus ook wanneer er gestrooid is. En eerlijk gezegd ben ik niet zo'n hele verfente poetser... Dus nu kan ik mijn antwoord wel invullen, maar dan zou de vraag kunnen rijzen waarom ik me niet aangemeld heb...
Hoi Be-Outside,

Of NIMAG iets verweten kan worden, zal uit het onderzoek moeten blijken. Het gaat in éérste instantie om het roesten van de V-Strom. De vraag die we ons hierbij stellen is:
VANAF WELKE LEEFTIJD IS HET "AANVAARDBAAR" DAT EEN MOTOR (KAN) GAAT ROESTEN??
Ongeacht het gebruik van allerlei anti-roestmiddelen of poetsen.

Een motor (lees frame e.d ) wordt in de fabriek behandeld tegen roest, net zoals bij een auto. Daarom is het belangrijk om dit te inventariseren en te onderzoeken.

Alle medewerking is daarom WELKOM :idea:

THANX4NOW

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

Iron Horse schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat dit soort polls niks zal toevoegen. We willen welliswaar een goed beeld krijgen van ervaringen met en zonder roest, maar die zijn zo divers en hebben veelal toch een ondersteundende onderbouwing nodig (vooral in het geval van roestervaring) dat een poll met 4 antwoordmogelijkheden nooit een duidelijk beeld zal geven. Verder is het moeilijk het objectief te beoordelen omdat slechts een klein deel van de leden werkelijk actief deelneemt, laat staan ook werkelijk gedetailleerde uitleg bijvoegt. Ik zie dus bij voorbaat het resultaat van deze poll als niet betrouwbaar zolang niet aan eerder genoemde voorwaarden wordt voldaan. Een beetje zonde van de tijd dus. Wat niet wil zeggen dat ik het niet waardeer dat er weer mensen zijn opgestaan om zich te weren tegen de "almachtige" NIMAG.

Ik neem als voorbeeld mijn eigen situatie maar. Wat zegt de stem 650 met roest verder zonder dat iemand de 19 pagina''s van dat roesttopic heeft gelezen...... weinig dus, alleen dat ik wel last van roest heb.

Vooralsnog denk ik dat de start van het nieuwe topic over inventarisatie m.b.t. het roestprobleem meer kan opleveren als dat wordt gecombineerd met het eens door mij gestarte topic. En het verder door vooraanstaande instanties en motorbladen in de motorwereld wordt opgepakt en aan de kaak gesteld wordt, zonodig met citaten uit deze topics. Dat moet voor een beetje journalist/schrijver toch geen probleem zijn lijkt me zo. Want één ding moge zeker zijn en dat is dat NIMAG zich niet lekker zal voelen bij een artikel in een gerenormeerd motorblad dat uitgebreid ingaat op het roestprobleem en alle info die hier op het forum staat. Zet daar nogeens een verwijzing bij naar dit forum en de diverse topics en het begint ze bij NIMAG langzaam dun door de broek te lopen.

Ik stem dus maar niet. :?
Hallo Rob,

Jammer dat de opzet niet duidelijk is voor je en dat je geen stem uitbrengt.

Het is juist de bedoeling van Rhino Vstrom om gedetailleerde informatie te verzamelen.

Jouw topic http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=578" onclick="window.open(this.href);return false; vormt daar zonder meer ook een waardevolle aanvulling op.

Hoewel er zeer veelvuldig geschreven is over roestproblemen, wordt echter nergens duidelijk om hoeveel gevallen dit gaat. Een poll met 4 antwoorden geeft meer duidelijkheid dan helemaal geen poll. Ik heb er bewust voor gekozen om het simpel te houden en niet op te splitsen naar bouwjaar, uitvoering en weet ik wat nog meer, dat kan altijd nog.

Samenwerking hierin is dus de sleutel. Dat slechts een klein deel van de leden actief op het forum is heeft daar niets mee te maken want dit is toch relatief en geldt voor alle topics en polls.

Ik zou zeggen stem alsjeblieft in deze poll want het zegt wel degelijk iets en mensen met roestproblemen moeten niet schromen om het topic van Rhino Vstrom te bezoeken en gedetailleerde informatie verstrekken. Zo niet dan moet je ook niet meer klagen.

:!: :!:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Okay, als je denkt dat het bijdraagt dan zal ik m'n stem bij deze ook uitbrengen.

In feite is het niet eens belangrijk hoeveel motoren er aan/onder lijden want elke motor is er eentje te veel met de vandaag ter dag ter beschikking staande beschermingstechnieken. En het feit dat het bij velen al zo erg snel is geeft ook te denken. Maar aangezien ik de dingen ook graag van 2 kanten bekijk valt het net zo goed op dat er ook een grote groep is die kennelijk nergens problemen mee heeft en zich ook niet druk maakt om preventief onderhoud. Dat is net zo vreemd. Zoals al eerder gezegd zal ik het op de voet blijven volgen.

Inmiddels dus weer 1 stem erbij. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Korsan

Bericht door Korsan »

Mijn 650 is nu 2 maanden oud. Nog geen roest. Op de 1000 van 2002 had ik wel last van roest, vooral op de uitlaten, stuur e.d.
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

Iron Horse schreef:Okay, als je denkt dat het bijdraagt dan zal ik m'n stem bij deze ook uitbrengen.

In feite is het niet eens belangrijk hoeveel motoren er aan/onder lijden want elke motor is er eentje te veel met de vandaag ter dag ter beschikking staande beschermingstechnieken. En het feit dat het bij velen al zo erg snel is geeft ook te denken. Maar aangezien ik de dingen ook graag van 2 kanten bekijk valt het net zo goed op dat er ook een grote groep is die kennelijk nergens problemen mee heeft en zich ook niet druk maakt om preventief onderhoud. Dat is net zo vreemd. Zoals al eerder gezegd zal ik het op de voet blijven volgen.

Inmiddels dus weer 1 stem erbij. :wink:
Thnx Rob,

Ik heb hetzelfde als jij, bekijk het van twee kanten. Toen ik voor het eerst op het forum zat, nog niet zolang geleden en ik jouw topic over roest begon te lezen rolde ik van m'n stoel van verbazing omdat ik al 3 jaar met m'n 650 winter en zomer doorreed en nog nooit een spatje roest had bemerkt en er ook nog nooit eerder over had gehoord. Ik voel mij er echter wel mee begaan dat andere mensen hier klaarblijkelijk wel last van hebben en vraag mij af of mijn binnenkort af te leveren Rhino hier last van zal gaan krijgen.

Samen staan we sterk :wink:
Broekie

Bericht door Broekie »

Dag Allemaal :D

Rhino Negro schreef:
Hoewel er zeer veelvuldig geschreven is over roestproblemen, wordt echter nergens duidelijk om hoeveel gevallen dit gaat.
Ik kan mij nog herinneren dat ik een inventarisatielijst heb opgesteld :!:

DE INVENTARISATIELIJST

Aantal personen met klachten mbt tot roest aan de motorfiets 31
Genoemde Onderdelen en/of plekken waar roest/corrosie voorkomt:
Centrale Moer onderin Balhoofd 11x
Vorkpoten (meerdere plekken) 10x
Schijven 9x
Hulpframe/Beugels/Steunen 9x
Tank (bevestigingspunten, onderkant, vulopening) 8x
Bouten/Moeren 7x
Uitlaten 7x
Bagagerek 5x
Carter/Deksels 3x
Wielen/Velgen 3x
Kofferrek 3x
Frame (loslaten verf/bobbels) 2x
Middenbok 2x
Schroefgaten Ruitbevestiging 2x
Holle Assen 2x
Hendels 2x
Laspunten 1x
Rooster Oliekoeler 1x
Schakelstang 1x
Stuur 1x
Voetsteun 1x
Blanke Metalen Delen 1x
Startmotor 1x
Enkele plekken ( ? ) 1x
Eerder/Overig in topic genoemde plekken 1x

Alle onderdelen die besproken zijn in betreffend topic tot aan de inventarisatielijst staan er dan ook in, wat er daarna beschreven is dient dus nog te worden aangevuld.

Het lijkt mij dat het dus heel duidelijk is, uiteraard ALLEEN van diegene die zich gemengd hebben in dat topic.
Misschien hebben ANDEREN nu ook behoefte aan om zich te melden, dat zou dus een werkelijke aanvulling/uitbereiding betekenen.

Meestal blijkt als het "concreet" begint te worden een heleboel mensen spontaan minder enthousiast lijken te zijn/worden

Derhalve kan ik eigenlijk alleen maar Rhino VStroms oproep herhalen
De jurist heeft mij het volgende aangeraden om een eventuele procedure op te kunnen starten:
Zoveel mogelijk informatie verzamelen van gedupeerde motorrijders. Daarom wil ik jullie vragen om mij onderstaande gegevens toe te sturen;
• jaartal van de motor
• jaar van aankoop
• nieuw of 2e hands
• type motor (DL1000, DL650, Tour, Black Rhino enz.)
• foto’s van de roest (foto’s niet te groot)
• kopieën van eventuele correspondentie met NIMAG , Suzuki of dealer.
• E-mailadres
Als we iets willen aanpakken zullen we het wel GOED moeten doen en geen HALF werk, tegelijkertijd lijkt het mij belangrijk om niet al te hoge verwachtingen te hebben.

Nee heb je, Ja kun je krijgen

Bovenstaande uitspraken zijn geheel vrijblijvend bedoeld en daarom hoeft niemand zich verplicht te voelen actief deel te nemen, hoewel ik het wel van HARTE zou toejuichen.

Veel succes voor de initiator(s)

Met vriendelijke groeten Hans, :wink:
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

Broekie schreef:Dag Allemaal :D

Ik kan mij nog herinneren dat ik een inventarisatielijst heb opgesteld :!:
DE INVENTARISATIELIJST
Aantal personen met klachten mbt tot roest aan de motorfiets 31
......... etc.
Met vriendelijke groeten Hans, :wink:
Hoi Hans,

Helemaal mee eens, er is al veel informatie verzameld door jou en anderen en jouw inventarislijst is al ontzettend uitgebreid.

De inventarislijst bevat echter alleen maar informatie over motoren die wel last van roest hebben en dat is natuurlijk logisch.

Waar het mij met deze poll om te doen is, is om ook degenen die geen last hebben van roest wat van zich te laten horen en stemmen omdat het toch wat zegt over de grootte van het probleem.

In ieder geval bereiken we met deze discussie dat het wat actueel onder de aandacht blijft van de forumleden en ik hoop dan ook van harte dat degenen die helemaal niks hebben met het roestprobleem(?) ook hun stem laten horen en in ieder geval hun ogen open houden.

Vriendelijk groeten Bob :wink:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5042
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Rino Negro schreef:
Broekie schreef:Dag Allemaal :D

Ik kan mij nog herinneren dat ik een inventarisatielijst heb opgesteld :!:
DE INVENTARISATIELIJST
Aantal personen met klachten mbt tot roest aan de motorfiets 31
......... etc.
Met vriendelijke groeten Hans, :wink:
Vriendelijk groeten Bob :wink:
Uiteraard is mij de inventarislijst niet ontgaan, daarom heb ik 'm ook meegenomen in het dossier.

Als dan die 31 personen met klachten hun gegevens (zoals hierboven vermeld) naar mij opsturen, krijgt het dossier alleen maar meer draagkracht en wordt het probleem ook serieus onderbouwd.

M.V.M.G.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Even een schopje omhoog. Met ruim 500 geregistreerde leden is het aantal stemmen (36 op dit moment) redelijk mager te noemen. Dus wie nog niet gestemd heeft kan dit alsnog doen om een beter overzicht te krijgen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Hi,

vandaag is mijn 1000 K5 (18.000km) geleverd. Na het lezen van alle berichten hier op het forum gelijk overal in en onder gedoken. (Ja, ik weet het, had ik natuurlijk moeten doen voor ik hem kocht :oops: ) Gelukkig niks gevonden.
Wens in ieder geval iedereen die er wel last van heeft heel veel succes met het zoeken / vinden van een geschikte oplossing.
Grtz Marieke
xlrider

Bericht door xlrider »

tja, ik heb op mijn k3, gekocht 2003/11 'last' van een heel klein beetje roest.

Aan de uiteinden van de spiegel.
Aan het 'frame' boven het voorwiel.

Op de rest van de motor niet.


Moet ik nu ja of nee stemmen :?:
maw 'k heb niet gestemd :wink:
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

xlrider schreef:tja, ik heb op mijn k3, gekocht 2003/11 'last' van een heel klein beetje roest.

Aan de uiteinden van de spiegel.
Aan het 'frame' boven het voorwiel.

Op de rest van de motor niet.


Moet ik nu ja of nee stemmen :?:
maw 'k heb niet gestemd :wink:
Roest aan het frame? bij een motor van 3 of 4 jaar oud!
Ik had ja gestemd hoor :!:
Biker

Bericht door Biker »

Ik vind het wel erg opvallend dat een 650 meer last van roest heeft dan een 1000 zoals blijkt uit de poll tot nu toe. Heeft daar iemand een verklaring voor? Worden beide modellen in dezelfde fabriek gemaakt?
Robbie

Bericht door Robbie »

mijn motor komt uit 2005 eind maart en rij gewoon lekker door de pekel heen. Wat je moet doen is voor dat de winter begint deze lekker inspuiten met vloeibare vasaline en absoluut niet wassen tot eind maart. Het is wel een werk om het er weer af te krijgen marr dat moet je er maar voor over hebben om in de winter te kunnen rijden.

gr robert uit almere :lol:
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

robbie schreef:mijn motor komt uit 2005 eind maart en rij gewoon lekker door de pekel heen. Wat je moet doen is voor dat de winter begint deze lekker inspuiten met vloeibare vasaline en absoluut niet wassen tot eind maart. Het is wel een werk om het er weer af te krijgen marr dat moet je er maar voor over hebben om in de winter te kunnen rijden.

gr robert uit almere :lol:
Hoi Robert,

Wat je schrijft van dat niet wassen kan ik alleen maar bevestigen. Ik ben wel benieuwd welke delen jij inspuit met die vaseline en of je nog hulpmiddelen gebruikt om de vaseline er af te krijgen?

Groet Bob
snarf

Bericht door snarf »

DL650 sinds januari 2007, bijna 6000 op de teller en dwars door weer, wind en pekel. Vandaag de motor gesopt omdat de Black Rhino, egaal mat zwart was geworden :wink: :lol: Direct na levering bij thuiskomst ingespoten in S100 anti-korrosie en een paar weken later het nog eens gedaan en met een kwastje nog de nodige boutjes nagelopen. En verder de verleiding weerstaan om de motor schoon te maken; best lastig als je een gloednieuwe motor hebt en binnen een maand ziet ie er meer uit als een zwart varken dan een black rhino.

Resultaat: De motor is glanzend te voorschijn gekomen. Geen roest onder het balhoofd, motor ziet er echt prima uit. Enkel een paar boutjes met wat witte uitslag, die heb ik dus blijkbaar gemist bij mijn invet acties. Enige stuk met wat oppervlakkige roest waren de bvestigingsnokken van de topkoffer. Tja... Op mijn BMW fladderde de zwarte lak van het Touratech kofferrek al vrolijk in de wind. En ook de lak op het motorblok. Nee, na alle verhalen, was ik toch wel wat angstig, maar ben nu toch wel gerust dat de volgende winter ook goed gaat. Enne... hij is al weer ingespoten ;)

BTW: Wat ik inspuit: eigenlijk alles behalve de plastic delen, de remmen en spatborden. Kofferrek wordt wel ingespoten, en ook de nokken waar de tank in de rubbers hangt.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

snarf schreef:Enkel een paar boutjes met wat witte uitslag, die heb ik dus blijkbaar gemist bij mijn invet acties.
Geen paniek,
Da's geen witte aanslag, maar een tipje witte verf, wat er in de fabriek op gekliederd is.
Ik gok dat het een tekentje is, dat desbetreffend boutje goed aangedraaid (check!) is.
Iemand een echte verklaring?
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: nou die witte aanslag kan wel zeker veroorzaakt zijn door de pekel........
Ik heb ook 1 boutje dat bij het rigoreuze invetten waarschijnlijk iets te weinig heeft meegekregen.....maar de rest van mijn Strom is na heel wat uurtjes wassen en poetsen gisteren, weer helemaal picobello te voorschijn gekomen :!: :!: (xxxStroom2 :!: :!:)
Wauw........ nu zie ik weer waarom de zilvergrijze uitvoering toch mooier was dan voor de 3e keer een blauwe :!: :!: (ik begon gedurende de wintermaanden een beetje te twijfelen bij het zien van al dat grauwe vuil :oops: :oops: )
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
snarf

Bericht door snarf »

Met Stroompje: dit is duidelijk stukje bloemkool op een boutje. Vandaag stond ie weer helemaal te glimmen en dan is het wel een mooie motor met al die verschillende zwarttinten (glanzend, zwart, antraciet met een vleugje metallic).
Plaats reactie