ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Frame, vering, ketting etc
Declerck

Bericht door Declerck »

Peter,

bij mijn DL650 K6 enkel roest aan de stuurpen onderaan.
Uitlaat onderaan is wel verkleurd, maar zal wel geen roest zijn. De uitlaat is immers inox, uitgenomen de demper (is plaatstaal). Hopelijk is de las tussen inox en plaatstaal goed uitgevoerd!

Groeten,

Patrick
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Peter,
Zie mijn mail van 7 febr.
Daar staan volgens mijn wel de belangrijkse gegevens in.
Mocht je meer willen, mail dan maar ff.

groeten en succes;
Dirk
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

UP-DATE :!:

Tot nu toe heb ik van 53 V-Strom(st)ers een reactie ontvangen m.b.t. roestproblemen :evil: Voor Nimag heb ik deze roestproblemen in een grafiek gezet. Ik kan deze grafiek hier op het forum niet laten zien, helaas. (wel geprobeerd, maar erg onduidelijk) Sorry :!:

Om toch enig idee te krijgen van de aantallen, hieronder een klein overzicht.

BALHOOFDMOER: 21 V-Strom's hebben last. 7 uit 2004, 10 uit 2005 en 4 uit 2006. Hiervan zijn 19 DL650 en 2 DL1000.

VOORVORK: 11 V-Strom's hebben last. 5 uit 2004, 4 uit 2005 en 2 uit 2006. Hiervan zijn alle 11; DL650.

BAGAGE/KOFFERREK: 11 V-Strom's hebben last. 2 uit 2004, 7 uit 2005 en 2 uit 2006. Hiervan zijn 9 DL650 en 2 DL1000

TANKSTEUNEN: 16 V-Strom's hebben last. 6 uit 2004, 6 uit 2005 en 4 uit 2006. Hiervan zijn 15 DL650 en 1 DL1000.

GELEIDER: 20 V-Strom's hebben last. 9 uit 2004, 7 uit 2005 en 4 uit 2006. Hiervan zijn 17 DL650 en 3 DL1000.

De onderdelen hierboven springen er, wat aantallen betreft, uit. In de lijst die naar Nimag gaat, staan nog 3 onderdelen meer.

Hieronder een grafiek (die lukte wel!!!)met daarin de aantal schade's verdeeld over bouwjaar en model.

Afbeelding

Begin volgende maand gaat de grafiek/lijst naar Nimag. Mocht er dus nog iemand roestproblemen hebben en zich nog niet hebben gemeld, DOE HET DAN ALSNOG :!:

GROETEN,

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Bertusje

Bericht door Bertusje »

Hoi Peter,

Heb nog niet eerder van me laten horen over het roestprobleem.
Heb mijn dl-650 (van nov. 2003 (model 2004)) sinds november 2005. Ik wist niet van het bestaan van zoveel roestproblematiek af anders had ik al eerder aan de bel getrokken.

Eind vorig jaar haalde ik er voor het eerst de tank en dus ook wat kuipwerk af en toen ontdekte ik ook de nodige roest. :(

Na contact met de dealer heb begrepen dat garantie absoluut niet ter sprake was. En dat voor een motor van nog geen 3 jaar... Dus ben ik zelf maar wat aan het kwasten gegaan met noverox.

Nu lees ik dat ik lang niet de enige ben en sluit me dan ook graag aan bij je "zwarte" lijst.

Ik zal kijken of ik zo even wat foto's kan maken van de besmette delen.

Bedankt voor al je inzet voor ons allen, top!

gr.
bertus
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Hoewel je al eerder eens een lijstje van mij hebt gehad ontdek ik telkens weer nieuwe plekken. Dus maar weer een update.
Het gaat op een DL 650 uit 2005 (nog een paar dagen garantie)
- Roestpuntjes op de voorvork
- Roest onder de tank op de bevestigingspunten
- Door roest weggebladderde lak op de balk bij de pasagiersvoetsteun
- Diverse bouten
- Diverse lasnaden van het kuipframe
- Remschijven.

Succes, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Markh

roest op kofferrek

Bericht door Markh »

Peter,
Bij mij roest het kofferrek vooral op de lasverbindingen. Volgens mij is dit rack met een poedercoating behandeld, maar dese coating laat op de lasverbindingen gewoon los.

Groet,

Mark
Jeroentje

Roest

Bericht door Jeroentje »

Ook mijn strommetje heeft roest op de gebruikelijke plaatsen

DL650T Bouwjaar 2005

(bekende) roest op de volgende plaatsen:
- Onderaan balhoofd
- Binnenkant tank bij montagepunten stuurkuip
- Subframe stuurkuip
- Kofferdrager

Is inmiddels behandeld met blanke tektyl, hopen maar dat het nier erger wordt.

Groeten, Jeroen
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

STAND VAN ZAKEN :!: :!:

BV Nimag heeft ondertussen alle bescheiden ontvangen en gaan er mee aan de slag. Ze houden me tussentijds op de hoogte over het verloop. Hieronder de mail die ik vandaag van Nimag heb ontvangen:

Dag Peter,

Graag breng ik je hiermee op de hoogte van de stand van zaken in het DL650 / DL1000 project.

Ik heb de cd met afbeeldingen van je ontvangen, waarvoor mijn dank. Het document dat je hebt opgesteld is inmiddels naar een vertaalbureau gestuurd. Zodra hier capaciteit voor is wordt met de vertaling begonnen, welke in principe een paar dagen in beslag zal nemen. Ik verwacht e.e.a. voor het eind van deze maand retour, waarna het geheel door ons naar Japan zal worden gestuurd met een begeleidend schrijven.

Vertrouwend je hiermee naar behoren te hebben ingelicht,

met vriendelijke groet
Wim Mastenbroek
B.V. Nimag
after sales manager


Tot zover.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Cor

nog een plekje

Bericht door Cor »

Tja, mag ik er dan nog een roestplek aantoevoegen. Van de passagiervoetsteun (die niet gebruikt wordt) is de verf aan het afbladderen doordat er roest onder zit. Is te laat voor het verslag/statistieken, maar wil het niet onbenoemd laten.

Verder bevalt de strom nog steeds prima, dat mag ook wel eens gezegd worden :D :P
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: nog een plekje

Bericht door Sparkle Black Peter »

Cor schreef:Tja, mag ik er dan nog een roestplek aantoevoegen. Van de passagiervoetsteun (die niet gebruikt wordt) is de verf aan het afbladderen doordat er roest onder zit. Is te laat voor het verslag/statistieken, maar wil het niet onbenoemd laten.

Verder bevalt de strom nog steeds prima, dat mag ook wel eens gezegd worden :D :P
Hé Cor,

Even voor de duidelijkheid: Is jouw Strom een nieuwe?? dit n.a.v de 4000 km. Als dat zo is, zou ik zeker even langs de dealer gaan. Dit is typisch een geval van GARANTIE :!:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Cor

Bericht door Cor »

ja, het is een nieuwe, van oktober vorig jaar. Zal er zeker mee naar de dealer
marcovanbruggen

Model 2007 ook roest?

Bericht door marcovanbruggen »

Weet iemand of Suzuki iets heeft aangepast in de 2007 serie van de DL650 Black Rhino?Of is het roestprbleem net zo groot?

Thanks!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Marco,

Volgens mij is er t.o.v. de eerdere modellen, niets veranderd. Ze hadden tenslotte "NOOIT" :x klachten ontvangen over het roestprobleem bij de V-Strom. Japan is, na ons bezoek aan Nimag, pas op de hoogte gebracht van de CORROSIEPERIKELEN bij de Nederlandse V-Strom's.

Uit onderzoek is gebleken dat de Black-Rhino niet zo bekend staat om zijn roestprobleem. (let wel hij is pas sinds 2006 in omloop) Wel zijn er een aantal punten die je in de gaten moet houden.

De geleider, de balhoofdmoer en de remschijven, moet je voor lief nemen. Maar hou vooral het kofferrek (moeren), bevestigingspunten van je kuip(binnenkant) en voorvork in de gaten. Ga onmiddelijk terug naar de dealer bij ernstige roestvorming. Bij mij is het kofferrek destijds vervangen :lol: .

Groet,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

'k Zag gisteren plotseling dat de lak van een rand van het kofferrek verdwenen was.
Normaal zit de topkoffer daar overheen, dus was het me nog niet eerder opgevallen.
'k Heb met een penseeltje d'r maar Hammerrite overheen geschilderd, dus het probleem is al opgelost, maar 'k wil het hier toch maar ff melden.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Cor

Bericht door Cor »

eerst maar eens proberen om hier foto's te plaatsen, das nog een hele kunst.

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn twee roestvoorbeelden. Ik ga morgen naar de dealer om er naar te laten kijken. Weet iemand waar de duo steun van gemaakt is? Volgens mij heeft de 1000 steunen van aluminium, maar van de 650 weet ik het niet.
Cor

Bericht door Cor »

(dat foto plaatsen viel eigenlijk best mee) Dit was de voorganger, wel off topic, meer voor de leut. Mag wel weg als het in de weg staat :P

Afbeelding
marcovanbruggen

Kofferrek roest

Bericht door marcovanbruggen »

Het kofferrek, zo heb ik van mijn dealer NIWA, begrepen wordt al niet meer geleverd in de "zilverlook" op de Black Rhino.Deze is vervangen door een zwarte.Dit omdat de verf barstte en losliet.

Nog een vraag aan de onderhoudsexperts onder jullie. Kan één van jullie een up to date lijstje maken met de onderdelen die ik moet "voorbehandelen" en dan even duidelijk maken waar wat zit. Voetsteun is een makkelijke maar een geleider?..........steek ik er ook nog wat van op!

Thanks,

Marco
Cor

Bericht door Cor »

Volgende week gaat de motor voor een beurt, er zijn op verzoek van suzuki foto's gemaakt van de plekken. Ze nemen het blijkbaar wel serieus (dankzij deze actie?)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Kofferrek roest

Bericht door Sparkle Black Peter »

marcovanbruggen schreef:Het kofferrek, zo heb ik van mijn dealer NIWA, begrepen wordt al niet meer geleverd in de "zilverlook" op de Black Rhino.Deze is vervangen door een zwarte.Dit omdat de verf barstte en losliet.

Nog een vraag aan de onderhoudsexperts onder jullie. Kan één van jullie een up to date lijstje maken met de onderdelen die ik moet "voorbehandelen" en dan even duidelijk maken waar wat zit. Voetsteun is een makkelijke maar een geleider?..........steek ik er ook nog wat van op!

Thanks,

Marco
Marco hier een paar foto's.

Afbeelding BALHOOFDMOER
Afbeelding GELEIDER
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Cor schreef:Volgende week gaat de motor voor een beurt, er zijn op verzoek van suzuki foto's gemaakt van de plekken. Ze nemen het blijkbaar wel serieus (dankzij deze actie?)
Hé Cor,

Laat FF weten hoe het allemaal verloopt :lol: :cry: of :twisted:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Cor

goed geregeld!

Bericht door Cor »

Vandaag voor een 12 maanden beurt geweest, oftewel 6000km beurt. €133,- was ik kwijt. Maar goed, onder garantie is de duosteun en abs ring vervangen. Het rubber van de linker spiegel was aan het vergaan, zit echter vast aan de spiegel, daarom is de hele spiegel vervangen. Is allemaal netjes geregeld :D

Heb vandaag de B-King live gezien, ziet er mooi uit. Enorm brede tank en die uitlaten passen toch wel in het geheel
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hé Cor,

Ben blij te horen dat alles naar wens is opgelost :lol: Hopelijk zet Suzuki deze trent voort.

p.s. Ook ik heb vandaag bij m,n dealer de B-King bekeken en bestegen. Ik vind de tank erg groot vergeleken bij de rest van de motor. Maar aangezien op de tank ook het contact en nog meer bedieningsknopjes zitten, moeten ze de bedrading toch ergens laten! De uitlaten vind ik ook erg cóól. (als ze afgekoeld zijn dan hé :lol:)

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Hallo allen,

Ik heb mijn roestprobleem voorgelegd aan mijn dealer.
De probleempunten door mij gesignaleerd waren:
* roest op de remschijven
* roestvorming onder de tank
* (zeer lichte) roestvorming op de voorvork

De dealer heeft foto's gemaakt van e.e.a. en in overleg met Nimag zijn zij tot de volgende conclusies gekomen.

Er zijn nieuwe schijven op gezet maar het roest onder de tank en op de voorvork worden niet vergoed. Dat hierover het laatste woord nog niet gesproken is moge duidelijk zijn, temeer daar mijn motor nog geen tweejaar oud was toen de problemen geconstateer waren.

Wordt vervogd!

Groet, Allard
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Slechte zaak en goed dat het gemeld is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
DL650

al iets vernomen

Bericht door DL650 »

Rhino VStrom, Peter, heb jij al iets vernomen van Nimag ? Als ik dit bovenstaande van v-stoom zijn bericht lees dan heb ik een zwaar hoofd in de afloop van jou zaak. Ik hoop dat de tijd die je er in gestoken hebt niet voor niets is geweest.

Als er nieuws is dan vernemen we dit graag van jou.


Peter (DL650)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: al iets vernomen

Bericht door Sparkle Black Peter »

DL650 schreef:Rhino VStrom, Peter, heb jij al iets vernomen van Nimag ? Als ik dit bovenstaande van v-stoom zijn bericht lees dan heb ik een zwaar hoofd in de afloop van jou zaak. Ik hoop dat de tijd die je er in gestoken hebt niet voor niets is geweest.

Als er nieuws is dan vernemen we dit graag van jou.


Peter (DL650)
Peter,

Nimag heeft vanuit Japan nog geen reactie gekregen op het Dossier. Zodra ik meer weet laat ik je het uiteraard weten.

Het is zowiezo niet voor niets geweest, Nimag kan nu nooit meer zeggen "Das Haben Wie Nicht Gewust" Met andere woorden, Nu weten ze dat er klachten zijn over het roesten van de V-Strom. Ook het probleem van Cor is opgelost, maar of dat door deze actie komt, zal wel een raadsel blijven. Wat ik wel raar vind in het verhaal van V-Stoom is, dat z'n remschijven wel worden vervangen, terwijl deze altijd onderheven zijn aan roest (dit gaat na een aantal keren remmen weer weg) en over de andere onderdelen erg moeilijk gedaan wordt.

Ik weet ook niet wat de argumenten van Nimag waren om dit niet te vervangen.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Er zal wel meer geroest zijn dan alleen de remschijf zelf. Zoals ik zelf ook had, maar dat heb ik uiteindelijk maar zelf opgelost. Staat elders in dit topic ook beschreven. Zie foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacB

Bericht door MacB »

Heb net te horen gekregen dat de bevestigingspunten van de uitlaten, zo goed als, zijn doorgeroest, word wel 4 jaar maar dan nog :?
Roeleke

Bericht door Roeleke »

MacB schreef:Heb net te horen gekregen dat de bevestigingspunten van de uitlaten, zo goed als, zijn doorgeroest, word wel 4 jaar maar dan nog :?
Van de uitlaat zelf?
Kan je geen foto posten ofzo
(heb hier nog 2 originele DL 1000 (K4) uitlaten liggen, die eventueel wel te verkopen zijn :wink: )
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Heb mijn fiets even nagekeken en kwam roestpitten tegen op de chrome vorkpoten zowel de voor als zij als achterkant. Dus geen steenslag of er zitten smurfen op mijn motorblok steentjes te gooien. Mijn DL1000 is van 2006 en heeft net 4000 km gereden. Dus ook geen last van ouderdom.
Ik ga binnenkort even langs de dealer en vraag of ze dit bij Nimag willen aandragen als klacht en garantieprobleem.
Zal mij benieuwen wat hier uitkomt.

Richard :shock:
MacB

Bericht door MacB »

Ik geraak er niet bij met mijn camera :? De dealer zou de steunen er opnieuw kunnen aan walsen :?: :?: :shock:
TheQ

Bericht door TheQ »

Heb m'n DL-1000 K6 (2006) met nu 9000Km ook eens aan een roestinspectie onderworpen en inderdaad :cry: :? :cry: de tanksteunen beginnen te roesten. Voor de rest enkel nog verscheidene bouten met roestaanslag.
Alles dan maar goed ingevet en vanaf nu in de gaten houden.

Compliment voor de topic !!!!

Greets

'Q'
RvanLith

Roest DL650 V-strom

Bericht door RvanLith »

Het kan ook anders. Ik heb in 2005 mijn VStrom gekocht bij Van Wijk Motoren in Zoetermeer. Begin 2007 ondekte ik roest in de kuip en aan de remschijven. 12000 km op de teller. Ik rij weliswaar zomer en winter, maar dit was toch te gek. In april van 2007 ben ik verhaal gaan halen bij de dealer. Gewapend met 1000 argumenten en goed voorbereid ging ik op pad. Ik had inmiddels vele tiopics in dit en andere fora gelezen. Ook al het schriftelijk werk had ik al klaar liggen. Echter toen ik mijn probleem vertelde, was de eerste reactie van de chef werkplaats:"Dit lossen we op". Een beetje uit het veld geslagen ging ik weer naar huis. De afspraak was al gemaakt. Bij de grote beurt gingen ze het oplossen. In mei van dit jaar (2007) heb ik mijn motor vervolgens weggebracht voor een beurt. Voordat ik de motor ging halen, werd ik gebeld. Het was meer werk dan gedacht. We hebben toen gelijk een afspraak gemaakt voor 14 dagen later.

Na 14 dagen heb ik de motor 's morgens weer gebracht. Om 17:00 uur werd ik gebeld dat hij klaar stond. Ik ben toen door mijn vrouw naar Van Wijk Motoren gebracht. Daar gekomen, dacht ik dat ik in de maling werd genomen. Daar stond een nieuwe motor met mijn kentekenplaat en mij zelf gemonteerde koffer. Dat kon toch niet waar zijn. Nou dat was het ook niet. Mijn motor was niet alleen ontdaan van de roest, maar ook nog tot in de porieen gereinigd. Als nieuw. Ik was tevreden, Van Wijk Motoren zelf nog niet. De chef werkplaats wees mij op de kuip. Daar zat nog roest vertelde hij. Dat gaan we nog oplossen was zijn reactie. Echter daar wilde hij eerst met Suzuki Nederland over corresponderen. Nou vanmorgen was het zo ver. Ik kon mijn fiets brengen. Net opgehaald. Kuipbeugels vervangen en weer helemaal gereingd.

Dus, motordealers van Nederland. Zo kan het dus ook .......

Vriendelijke groeten, een van Wijk Motoren fan.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi RvanLith,

Het doet mij deugd om dit vehaal te lezen :lol: Hier kunnen sommige dealers nog een "ROESTPUNTJE" aan zuigen :oops: . Ik hoop dat deze trend zich doorzet.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Biker

Bericht door Biker »

Nou dat is nog eens goed geregeld door de dealer, jammer dat Veldhoven - Zoetermeer zo ver is!
Fop

Positief

Bericht door Fop »

Nadat mijn schijven al een keer onder garantie waren vervangen is in mei van dit jaar mijn hele fiets door mijn dealer onder handen genomen ter voorkoming van roestproblemen in de toekomst. Ondanks dat de garantie reeds een jaar was verlopen werd dit geheel onder coulance afgehandeld.

Het onder handen nemen bestond uit het verwijderen van roest waar nodig en conservering van de betreffende delen.

Alleen de tank was te ver heen om te behandelen en er werd geadviseerd deze te vervangen, omdat mijn Strom op dat moment drie jaar oud was werd contact gezocht met NIMAG en werd een coulance regeling voorgesteld waarbij ik € 265,-- voor de nieuwe tank zou moeten betalen. Hier was ik het niet mee eens en heb dit "aanbod" afgeslagen en ben gaan corresponderen met NIMAG. De eerste twee brieven boden geen resultaat, NIMAG zag geen reden haar standpunt te wijzigen.

Inmiddels werd in augustus mijn voorkant door een achteruit rijdende vrachtwagen in elkaar gedrukt en deze moest geheel nieuw opgebouwd worden. Alleen de tank was (helaas) nog heel. Toen toch maar besloten deze gelijk te laten vervangen voor de aangeboden € 265,-- en verder te blijven corresponderen.

Dit resulteerde uiteindelijk in een vorige week ontvangen e-mail van NIMAG waarin werd meegedeeld dat men het eerder ingenomen standpunt had herzien en dat het voor de tank in rekening gebrachte bedrag teruggestort zou worden naar mijn dealer.

Het heeft even geduurd maar gelukkig wel een positief resultaat opgeleverd.

Die nieuwe tank is door mijn dealer bij de montage aan de onderzijde volledig in de tectyl gezet dus die roest niet meer, dat zelfde geld voor het kuipframe dat ook is vervangen ivm met de aanrijding. Ik verwacht hierdoor, natuurlijk wel met preventief onderhoud, in de toekomst geen last meer van de roestduivel zal hebben.

Groeten,

Fop
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

ROESTDOSSIER :!:

Maandag een mailtje gestuurd naar de general manager van Nimag, met de vraag; "of ze al een reactie hebben gekregen uit Japan m.b.t. het Roestdossier" Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vraag :cry:

Het kan aan mij liggen maar het lijkt wel of Nimag op een andere manier omgaat met de roestperikelen, dan voorheen. Dit gezien de reacties die ik al heb ontvangen. Hoop dat deze trent zich voortzet in het belang van de vele V-Strommers.

Zodra ik een antwoord heb ontvangen, laat ik het weten.

Ho, Ho, Ho,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
John Koole

Bericht door John Koole »

dat is een goede daeler dat klinkt positief dat nimag eindelijk mee werkt.

dat is ander geluid dan motorport rokanje die het allemaal afschuift
op zijn personeel en dan zegt ikweet er niets van
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

UP-DATE ROESTDOSSIER :cry:

Geachte Hr. Mastenbroek,

Graag wil ik informeren naar de stand van zaken aangaande het roestdossier. Vele V-Strommers zijn benieuwd naar de reactie op het Corrosie verhaal. Is er vanuit Japan al een reactie gekomen op uw schrijven?

ANTWOORD!

Dag Peter,

Bedankt voor je mailtje. Wij zijn nog steeds in onderhandeling met SMC (Suzuki Motorcycles Corperation)in Japan. Helaas hebben sommige zaken hun tijd nodig!

Ik streef ernaar nog dit jaar(2007) iets aan jullie bekend te maken.

met vriendelijke groet
Wim Mastenbroek


Helaas is dat streven niet gelukt. Maar ik kan jullie verzekeren dat ik met regelmaat navraag of er al iets meer bekend in uit Japan.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Goed werk hoor. De volhouder wint. Echt tof dat je zo je nek uitsteekt.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
quincy

Bericht door quincy »

Hallo,
Per toeval topic gelezen Roest.
Gelijk m`n DL650 eens goed bekeken.
Dit was schrikken..
Roest: Voorvork, bev.punten kuip, kofferrek is reeds stukje lak weg, rek zijkoffers roest uit gaatjes, remschijven beginnen ook, balhoofd onder, hoe onderkant tank er uit ziet weet ik niet, kwalitatief slecht werk afgeleverd door Suzuki dus, ga morgen gelijk langs de dealer, met opgesteld briefje met knelpunten en datum van melding klacht, zal vragen om het af te tekenen, kan er ook minder fout gaan denk ik.
Ik vindt dit echt balen.
Gezien de reactie van Nimag zal het wel goedkomen.
Bedankt voor de inzet TOP.
Laatst gewijzigd door quincy op zo 24-02-2008, 05:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wils

Bericht door Wils »

Ik wordt hier niet vrolijk van... zulke berichten :?
Ik heb mijn strom nog steeds in de silicinen staan... na het rijden in de regen schoon maken en opnieuw inspuiten... :roll:
Toch zie ik al enige aantasting op de moer onder aan ergen bij het balhoofd... :evil:
Enne... waar moet ik kijken bij de tank, wat wel eens aangegeven is... waar gaat de tank roesten bij sommige exemplaren?
Moet ik iets demonteren om het te kunnen vinden..?????
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t= ... &start=120" onclick="window.open(this.href);return false;

hier zie je de tank van Iron Horse.

ook de schroefgaten aan de buitenkant van de tank zijn gevoelig voor roest. dus preventief amber tectyl is aan te raden, ook als je niet in de winter rijd.

groeten
Erik
Wils

Bericht door Wils »

:shock: ... :?
Ik begin al te bibberen.... :cry:
Ga maar eens kijken onder de tank binnenkort... :roll:
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Zijn geen bemoedigende berichten, nog geen jaar oud. Zal de mijne ook maar eens inspecteren.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

quincy schreef:Hallo,
Per toeval topic gelezen Roest.
Gelijk m`n DL650 Rhino eens goed bekeken.
Dit was schrikken.
Bouwjaar 2007 gekocht 08-07. Nieuw, Motor staat binnen.
Km.stand 3750.
Roest: Voorvork, bev.punten kuip, kofferrek is reeds stukje lak weg, rek zijkoffers roest uit gaatjes, remschijven beginnen ook, balhoofd onder, hoe onderkant tank er uit ziet weet ik niet, kwalitatief slecht werk afgeleverd door Suzuki dus, ga morgen gelijk langs de dealer, met opgesteld briefje met knelpunten en datum van melding klacht, zal vragen om het af te tekenen, kan er ook minder fout gaan denk ik.
Ik vindt dit echt balen.
Gezien de reactie van Nimag zal het wel goedkomen.
Bedankt voor de inzet TOP.
Mvg
Alex
Hé Alex,

Stuur zeker ook een mailtje t.a.v. W. Mastenbroek, met eventueel foto's naar Nimag. Vermeld hierin dat je de problemen opneemt met je dealer en dat het mailtje ter informatie is.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
quincy

Bericht door quincy »

Hoi Peter,
Zal ik zeker doen,
Mvg
Ben benieuwd naar de reactie van de dealer, lees trouwens vaker dat in de garantieperiode tere punten worden geconserveerd, wat houdt dit dan in,en ben je er dan vanaf, daarna zelf met preventief onderhoud in de was zetten en zo?
Laatst gewijzigd door quincy op zo 24-02-2008, 05:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 04-02-2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Woonplaats: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty »

Wat dacht je van deze:
26-01 motor opgehaald, en gecontroleerd op roest, niets te zien.
Nu 2 weken verder, je raad het al, roest onder het balhoofd,remschijf,valbeugel. Ik zal dit weekeinde de topkuip en tank eens demonteren en wat foto's maken. :(
2 weken in een hollandse schuur en al roest, had die italiaan van mij nog niet eens na een hele winter, triest. :roll:

Ach ja, weer een minder leuke klus voor mijn dealer, die er ook niets aan kan doen.
Je zou verwachten dat men in Japan na bijna 4 jaar roestklachten uit de hele wereld eens wakker zou worden, niet dus.
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Tsja, als ik dit lees vraag ik me af of Suzuki flink aan het bezuinigen is geweest. Met 99.000 km (ook onder winterse omstandigheden) heb ik op vier plekken roest gehad:
- stekker op de kabelboom (in het linker kuipdeel)
- kofferrek (verf ging er af: lang leve de hamerrite)
- kuiprek (onder de koplampen)
- onder de afsluitdop van de benzinetank een klein beetje

Schijfremmen, bevestigingspunten van de tank etc. etc. etc. ziet er nog goed uit.

Ook de DL650 (bouwjaar 2004) van mijn wederhelft ziet er gewoon nog goed uit. Ook hiervoor geldt dat het kuiprek (onder de koplampen) op de laspunten roest vertoont.

Groets,

Gerrit
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Numpty schreef:Wat dacht je van deze:
26-01 motor opgehaald, en gecontroleerd op roest, niets te zien.
Nu 2 weken verder, je raad het al, roest onder het balhoofd,remschijf,valbeugel. Ik zal dit weekeinde de topkuip en tank eens demonteren en wat foto's maken. :(
2 weken in een hollandse schuur en al roest, had die italiaan van mij nog niet eens na een hele winter, triest. :roll:

Ach ja, weer een minder leuke klus voor mijn dealer, die er ook niets aan kan doen.
Je zou verwachten dat men in Japan na bijna 4 jaar roestklachten uit de hele wereld eens wakker zou worden, niet dus.
Peter,

Zie bericht hieronder :idea:
Stuur zeker ook een mailtje t.a.v. W. Mastenbroek, met eventueel foto's naar Nimag. Vermeld hierin dat je de problemen opneemt met je dealer en dat het mailtje ter informatie is.
Zijn ze in ieder geval op de hoogte 8)

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie