ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Frame, vering, ketting etc
Gebruikersavatar
Flipsen
DL650 berijder
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 19:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650T
Locatie: Kampen

Bericht door Flipsen » ma 11 aug 2008, 20:22

Ik heb geen idee of dat helpt. Benzine is erg schraal, en dus een prima ontvetter. Aan de andere kant; eenmaal iets ingespoten met siliconenspray, en er blijft niks meer op zitten.
DL650T met Stebel, ZUMO 550 en HYPERPRO, k6 uitlaat met een BOS demper zonder dB killer

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » ma 11 aug 2008, 20:42

Dat gaat echt niet werken hoor, met die syliconenspray. Bij m'n voormalige Bandit is de tank om die (roest)reden ook onder garantie vervangen. Zou je zelf iets aan het probleem willen doen, dan moet je de tank uitbouwen. Vervolgens de inhoud eruithalen en volledig dampvrij maken (kwestie van tijd voordat alle resten verdampt zijn). Daarna het roestdeel blank maken en dat deel, heel belangrijk, met benzine bestendige primer en lak afwerken. Niet vergeten eventuele schuurresten uit de tank te spoelen voordat je hem weer monteert en vult.

Ik zou toch maar kijken of je hem niet onder garantie kunt laten vervangen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » ma 11 aug 2008, 20:44

Suuz schreef:
Frank schreef:Vraagje: Gelden deze roestverhalen ook nog voor een K8? Of roesten die ook nog? Dan weet ik wat me te wachten staat...
a hoor, maak je maar geen zorgen. Ook de K8 heeft er last van. Een kameraad heet een K7 BR en die heeft de roestpunten op zijn vorkpoten zitten.
Om wat tegen gewicht te bieden... ik heb een K8 van begin dit jaar en nog geen spoortje roest!
Staat zeker binnen geparkeerd......... :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Flipsen
DL650 berijder
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 19:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650T
Locatie: Kampen

Bericht door Flipsen » di 12 aug 2008, 07:43

Iron Horse schreef:Dat gaat echt niet werken hoor, met die syliconenspray. Bij m'n voormalige Bandit is de tank om die (roest)reden ook onder garantie vervangen. Zou je zelf iets aan het probleem willen doen, dan moet je de tank uitbouwen. Vervolgens de inhoud eruithalen en volledig dampvrij maken (kwestie van tijd voordat alle resten verdampt zijn). Daarna het roestdeel blank maken en dat deel, heel belangrijk, met benzine bestendige primer en lak afwerken. Niet vergeten eventuele schuurresten uit de tank te spoelen voordat je hem weer monteert en vult.

Ik zou toch maar kijken of je hem niet onder garantie kunt laten vervangen.
Dacht ik al dat die spray niet ging werken. Zal van de week mijn dealer eens bellen.
DL650T met Stebel, ZUMO 550 en HYPERPRO, k6 uitlaat met een BOS demper zonder dB killer

Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee » vr 15 aug 2008, 11:44

Numpty schreef:Het is toch straalbezopen dat we al zover zijn dat dit "wel mee valt " .
Het lijkt wel gerecycled alfasud ijzer.

En winnen doe je niet, het kost je altijd geld. Die motor mag gewoon niet zo snel zo veel roest hebben .

Voordeel is wel, dat straks de hele motor onder de blanke tectyl zit en nevers meer kan roesten, kost mij alleen weer tijd en geld.
heb je toevallig ook de gebruiksaanwijzing op de spuitbus van de blanke tectyl gelezen......."niet geschikt voor op lak" of zoiets staat erop. beter kun je de Amber of de WAX variant pakken. De amber heeft als voordeel roest te stoppen. De WAX blijft weer langer zitten dacht ik.

Gebruikersavatar
Flipsen
DL650 berijder
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 19:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650T
Locatie: Kampen

Bericht door Flipsen » vr 15 aug 2008, 12:19

Erik Hofstee schreef:
Numpty schreef:Het is toch straalbezopen dat we al zover zijn dat dit "wel mee valt " .
Het lijkt wel gerecycled alfasud ijzer.

En winnen doe je niet, het kost je altijd geld. Die motor mag gewoon niet zo snel zo veel roest hebben .

Voordeel is wel, dat straks de hele motor onder de blanke tectyl zit en nevers meer kan roesten, kost mij alleen weer tijd en geld.
heb je toevallig ook de gebruiksaanwijzing op de spuitbus van de blanke tectyl gelezen......."niet geschikt voor op lak" of zoiets staat erop. beter kun je de Amber of de WAX variant pakken. De amber heeft als voordeel roest te stoppen. De WAX blijft weer langer zitten dacht ik.
Dat las ik ook: toen ik al de hele boel er onder had zitten. Heb tot nu toe geen problemen gezien. Dat Amber beter is geloof ik wel. Wat zou dan de schade kunnen zijn als je blank gebruikt?
DL650T met Stebel, ZUMO 550 en HYPERPRO, k6 uitlaat met een BOS demper zonder dB killer

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » vr 15 aug 2008, 18:36

De gelakte onderdelen zie je bijna niet, ze zitten achter de kuip.
Bovendien, als de onderdelen gelakt zouden zijn, konden ze op de eerste plaats al niet roesten :lol:
Slechter dan standaard kan hij er niet van worden.

Alles, ook het gelakte, is nu mooi voorzien van een laag Tectyl.
Achterzijde/subfame staat nog op de lijst van , things to do.
Alleen de tank is voor de dealer/nimag.

Als dat gedaan is controleer ik alles nog een keer en werk het bij, waar nodig. Met een beetje mazzel is het dan een kwestie van veel rijden en bijhouden.

Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur » wo 20 aug 2008, 10:50

mijn motor (juni 2008) begint nu al te roesten! grrr.

op de remschijven zie ik al puntjes verschijnen en gister zag ik aan de binnenkant van beide bagagerekken 2 schroeven die helemaal verroest zijn... :cry: :cry: heb ik 'm helemaal met syliconenspray ingespoten maar dat mag blijkbaar niet baten...

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5514
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » wo 20 aug 2008, 10:56

Mijn motor is van juli 2008, maar ik zie nog niks, sta jij buiten geparkeerd, Jasper??

Is dit iets voor ons?
FS365 Spray - beschermt tegen corrosie
Artikel Nr.: SCOT07
Prijs: € 12,00

"FS365 spray beschermd uw motor !
FS365 spray is een mengsel van minerale olie, anti corrosie toevoegingen en water. Dit samen gemengd vormt het een duurzame 'micro oplossing' die alleen gescheiden kan worden door verdamping. Dit vormt een makkelijk aan te brengen bescherming tegen corrosie en oxidatie, op de moeilijkst te bereiken plekken tussen bv. het blok, de vering en achter de kuipdelen. FS365 spray is wateroplosbaar en daardoor dus biologisch afbreekbaar.

Anti corrosie : roesten en oxideren heeft waterdamp, zuurstof en tijd nodig. Strooizout en warmte versnellen dit proces. FS365 spray gaat dit op 2 belangrijke manieren tegen :
-door het aanbrengen van een beschermlaagje over alle (metalen) delen.
-strooizout breekt de spray niet af, maar in plaats daarvan isoleert het de coating van de spray.

Het hele jaar bescherming : Het gevaar van strooizout is er het hele jaar, niet alleen in de winter. In de lente en in de zomer waait het rond als een soort poeder. Bovendien versnelt het proces van corrosie zich als de temperatuur stijgt. Dus de resten van het strooizout zijn in de zomer ook gevaarlijk voor uw motor !

Bescherm uw motor dus met FS365 SPRAY !!"
Afbeelding
L I N K


Groetjes,
Frank
Laatst gewijzigd door Daring Red Frank op wo 20 aug 2008, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur » wo 20 aug 2008, 11:19

Frank schreef:Mijn motor is van juli 2008, maar ik zie nog niks, sta jij buiten geparkeerd, Jasper??

Groetjes,
Frank
3 dagen in de week staat ie onder een afdak met daarover een hoes de rest van de week in een garage.

nu moet ik er ook bij zeggen dat ik door wind en regen gereden heb.
Maar het roesten zou niet mogen :cry: ...toch maar een ander preventiemiddel nemen ipv cyliconen?

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5514
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » wo 20 aug 2008, 11:21

Ik had mijn bericht hierboven nog aangepast, je was net iets te snel :mrgreen:
Is dat spul iets? Iemand ervaring?




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Suuz

Bericht door Suuz » wo 20 aug 2008, 11:36

op de remschijven zie ik al puntjes verschijnen
Het is verschrikkelijk! Ik heb en Frankrijk in de regen gereden en wat denk je? De volgende dag overal roestpuntjes op de remschijf! Toen stond ie natuurlijk wel buiten voor de tent geparkeerd, maar in Nederland (waar mijn schatje binnen staat) heb ik dat ook!


Bovenstaande is uiteraard alleen sarcastisch bedoeld. Remschijven mogen licht roesten, dit slijpt er vanzelf weer af bij het remmen. Remschijven zijn niet voor niets ongelakt... remt zo slecht anders... Zo, en nu een dropje.

Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur » wo 20 aug 2008, 11:36

Frank schreef:Ik had mijn bericht hierboven nog aangepast, je was net iets te snel :mrgreen:
Is dat spul iets? Iemand ervaring?




Groetjes,
Frank
:lol:

In die tussentijd heb ik ff zitten searchen, hier enkele reviews:

http://www.exup1000.co.uk/reviews/fs365spray.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.telegraph.co.uk/motoring/mai ... ear105.xml" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.600rr.net/vb/archive/index.php/t-95866.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Lijkt me wel interessant, maar er zijn meer merken op de markt..dat maak het zo moeilijk, welke is nu het beste :roll:

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5514
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » wo 20 aug 2008, 11:42

Recommended: cleaning your machine after riding it on salted roads.
Not recommended: riding on salted roads in the first place.

:mrgreen:
So, my view is, if you own a bike, you need this stuff. I for one won't be without it anymore, it's part of my toolkit now. In fact I've sprayed it all over my second bike and it's protecting it a treat.
Lijkt goed spul dus... en niet eens zo duur...




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur » wo 20 aug 2008, 11:47

maar nu de hamvraag: hoelang blijft het zitten..zou je dit moeten sprayen eens per maand of per jaar?...kon het zo snel niet vinden.

Nog een leuk quotje:

We've tried it, we even spend our own money on it, my new Honda is coated in it right now and it's also a Motor Cycle News product of the year. If you own a bike, you need some of this, capisce

EN DAT VOOR 12 EURO :worship:

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5514
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » wo 20 aug 2008, 12:19

Ik ga straks mijn motor bij Motoport ophalen van de 1000km beurt.. eens kijken of ie dat spul in voorraad heeft. Er wordt ook direct een Scottoiler kettingsmeersysteem opgezet. Dus is hetzelfde merk.




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Cor
DL650 berijder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 17:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Meppel

Bericht door Cor » vr 10 okt 2008, 06:49

Ik gebruik dat spul al een tijd, ook op m'n oude bandit. Werkt wel goed, maar moet na een regenbui wel weer aangebracht worden. Het spoelt er namelijk geleidelijk weer vanaf.
We zijn reeds 78000 kilometer onderweg en komen geen meter verder van huis. (01-02-2017)

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » zo 12 okt 2008, 16:31

Inmiddels is mijn motor weer terug van de Dealer en weer roestvrij.

De nieuwe tank is nu wel van een beschermende laag voorzien aan de onderzijde.

Tot nu toe vervangen : Compleet uitlaatsyteem, middenbok, valbeugels, tank en linker spiegel. Dan nog het schoonmanen en behandelen van diverse dingen, zoals balhoofd , kofferrek, kuipsteunen, subframe, voorvork, afijn alles wat vanuit de fabriek al had moeten gebeuren.

Met eerder suzuki's heb ik nooit deze problemen ondervonden, sterken nog , ik heb dit nog nooit meegemaakt met welke motor dan ook.
En dan SMC maar zeggen dat er niks aan de hand is :roll:

De Vstrom is een hele fijne motor om op te rijden, maar afwerking en gebruikte materialen is gewoon zeer slecht. Zonde van zo'n fijne motor.

Gebruikersavatar
Remko
DL650 berijder
Berichten: 943
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 00:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A
Locatie: Texel

Bericht door Remko » zo 12 okt 2008, 16:53

Numpty schreef:
De Vstrom is een hele fijne motor om op te rijden, maar afwerking en gebruikte materialen is gewoon zeer slecht. Zonde van zo'n fijne motor.
Ik woon op Texel, heb nu ruim 20.000 km met mijn brommer gereden, stal dat ding nooit binnen, rij door pekel, regen en zonneschijn en kan nog steeds geen roest ontdekken op plaatsen waar het niet gebruikelijk is....




Is het dat toch exemplarisch???

:?: :?:
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Suuz

Bericht door Suuz » zo 12 okt 2008, 19:32

Pekelen is toch een vorm van conserveren Remko?!?



:lol:

Gebruikersavatar
Pink
Berichten: 217
Lid geworden op: za 14 mei 2005, 22:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 (2005)
Locatie: Soesterberg

Bericht door Pink » zo 12 okt 2008, 19:46

Cor schreef:Ik gebruik dat spul al een tijd, ook op m'n oude bandit. Werkt wel goed, maar moet na een regenbui wel weer aangebracht worden. Het spoelt er namelijk geleidelijk weer vanaf.
Ik heb het ook gebruikt op mijn vorige motor. Het is wateroplosbaar, dus ik heb er niets aan.
Ik gebruik ACF-50. Motor 1x per jaar wassen. 2x per jaar sprayen. En ja, ik heb echt een V-Strom. En ja, ik rijd het hele jaar. En nee, roest is nihil.
Welcome my son, welcome to the machine. (Pink Floyd 1975)

Diversion

Bericht door Diversion » ma 13 okt 2008, 00:32

Hey Pink,
waar haal jij dat ACF-50 vandaan? Ik was zaterdag op het evenement van Safe in Rotterdam, daar hadden ze er nog nooit van gehoord. Van iridium bougies hadden ze wel gehoord, maar die verkopen ze gewoon niet. :cry:
Wel een regenbroek gescoord. :D
Als jij een plek in Midden Nederland weet waar ze het spul verkopen, houd ik me aanbevolen.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » ma 13 okt 2008, 08:56

Zover ik weer is de enige plek waar je het kunt kopen hier, heb ik het ook vandaan. BTW, het nevel/spuitbusje dat je erbij krijgt is waardeloos, je kunt het 't beste met een poetslap opbrengen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » ma 13 okt 2008, 23:26

Remko schreef:
Is het dat toch exemplarisch???

:?: :?:
ja, vandaar dit topic :?

zoals je in de eerst post al kunt lezen is het beslist niet exemplarisch

Gebruikersavatar
Remko
DL650 berijder
Berichten: 943
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 00:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A
Locatie: Texel

Bericht door Remko » di 14 okt 2008, 07:24

Numpty schreef:
Remko schreef:
Is het dat toch exemplarisch???

:?: :?:
ja, vandaar dit topic :?

zoals je in de eerst post al kunt lezen is het beslist niet exemplarisch

Het niet roesten is toch schijnbaar echt exemplarisch!!!!!!




:D :D :D :D :D :D :D :D
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Nero

Bericht door Nero » wo 29 okt 2008, 09:21

Heb heel deze draad proberen door te lezen,... en wordt er niet wijzer van. Kan iemand die dit volledige verhaal heeft gevolgd eens vertellen wat er nu uit de bus is gekomen na het "japan" verhaal? Wat dat heb ik niet gevonden.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » wo 29 okt 2008, 09:58

Kijk even hier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Cor
DL650 berijder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 17:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Meppel

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Cor » wo 04 feb 2009, 13:55

Fijn toch al die pekelzooi. De voorrem gaat er van aanlopen. Maar dat is niet het ergste, aan de rechterkant van het blok, daar waar de koelslang op bevestigd zit, begint de buitenste laag blaren te vertonen en te bladderen. Dit zou dan komen door steenslag in combinatie met de pekel. Is dat iets wat over te spuiten is? Zal binnenkort wat foto's maken
We zijn reeds 78000 kilometer onderweg en komen geen meter verder van huis. (01-02-2017)

Capri

Re:

Bericht door Capri » wo 04 feb 2009, 18:02

Iron Horse schreef:Kijk even hier.
Die hier doet het bij mij niet, mist ergens een omgevallen streepje...
Deze viewtopic.php?t=3186&highlight=japan doet het wel.

edit: :arrow: thx........ goed opgemerkt :!:
Laatst gewijzigd door Stroompje op do 05 feb 2009, 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Is inmiddels aangepast.

Gebruikersavatar
Cor
DL650 berijder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 17:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Meppel

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Cor » do 05 feb 2009, 19:39

dit zijn de foto's, let ook op het oliefilter....

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

(wat ik ook probeer, ik krijg die laatste foto niet goed geplaatst)

Ik zit er aan te denken om dat onderdeel zwart te spuiten
We zijn reeds 78000 kilometer onderweg en komen geen meter verder van huis. (01-02-2017)

Gebruikersavatar
Dgr
DL650 berijder
Berichten: 738
Lid geworden op: zo 29 jun 2008, 00:47
Mijn motor is een: DL650 K7
Locatie: Breda

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Dgr » vr 06 feb 2009, 14:38

Wow Cor, dat vind ik wel vrij schokkend!

Ik neem aan dat je inmiddels wel wat meer afstand hebt afgelegd dan die 8000km in je signature?
Kan je wat meer informatie geven over bouwjaar, kilometerstand, hoe je de motor gebruikt en met welke regelmaat je de motor wast?

Dat deksel van de waterpomp zou ik bij een autoschadehersteller laten spuiten. Dan komt de kleur goed overeen en heb je een duurzame coating. (poedercoaten kan ook, maar lijkt me lastiger ivm. het pasvlak dat zuiver moet blijven)

Probeer ook eens een "fender extender", daarmee kan je in ieder geval je volgende oliefilter wat meer ontzien van de steenslag.

Diversion

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Diversion » vr 06 feb 2009, 15:53

Hey Cor,
Dat is ernstig balen!

Aan het oliefilter zou ik nix doen, want dat laat je toch vervangen bij een grote beurt. Maar die lakschade aan je blok ziet er niet goed uit. Het lijkt me voorbij het punt dat je er zelf nog iets aan kan doen, dat wordt niet meer mooi. De tip van DGR lijkt me nuttig, maar gaat eurotjes kosten. Je zou ook kunnen informeren wat het kost om het deksel te vervangen, dat is misschien goedkoper.
Ik ben wel, net als Dgr, erg benieuwd naar de leeftijd van je motor en wat je gedaan hebt om je motor tegen pekel te beschermen. Ik ben zelf ook een doorrijder, ik heb mijn brommer in november ingespoten met ACF50 (zie andere topics op dit forum) en heb nog nergens last van (denk ik :roll: ).

Gebruikersavatar
Dgr
DL650 berijder
Berichten: 738
Lid geworden op: zo 29 jun 2008, 00:47
Mijn motor is een: DL650 K7
Locatie: Breda

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Dgr » vr 06 feb 2009, 16:40

Ik had er nog niet eens bij stil gestaan, maar zoals Ronald aangaf kan het inderdaad voordeliger uitvallen dat onderdeel gewoon te vervangen. Het is in ieder geval minder moeite, je zit niet een paar dagen zonder waterpomp en de kleur is gegarandeerd goed :)

Een nieuwe is hier 66euro:
http://www.cmsnl.com/products/case-wate ... 741119f50/

Gebruikersavatar
BertVP
DL650 berijder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 22:14
Mijn motor is een: DL1000 L5 wit sinds 17/04/2015, vorige: DL650, Yamaha XT600E
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door BertVP » za 07 feb 2009, 00:35

Een mooi dossier ... dat ik met argusogen opvolg ...
Op 21 februari ga ik mijn nieuwe 650a k8 in ontvangst nemen (mijn huidige moto is 'n Yamaha XT600E, dat ding is acht en 'n half jaar oud en heeft 85.000km achter de tandwielen en is enorm roestgevoelig).
Omdat ik een 'doorrijder' ben zal ik snel merken hoe de roest (eventueel) toeslaat.
Ik hou het forum op de hoogte.
Suzuki V-Strom DL1000L5 wit.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Sparkle Black Peter » za 07 feb 2009, 01:22

De motor van Cor is, als mijn gegevens kloppen, van OKTOBER 2006.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Cor
DL650 berijder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 17:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Meppel

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Cor » zo 08 feb 2009, 14:19

Mijn motor is inderdaad van oktober 2006, heeft inmiddels 9000 km gelopen en wordt de hele winter door gebruikt. Ik probeer regelmatig de pekelzooi eraf te spoelen en gebruik die FS365 spray als bescherming. Sinds vorige week ook WD40. Het is eigenlijk ook een goed idee om daar een nieuw onderdeel op te zetten, blijft de kleur gelijk en is waarschijnlijk ook sneller klaar.

(ik zie nu trouwens dat de foto van het filter er wel goed opstaat, dat was tijdens het controleren van de plaatsing niet zo....)

De V-strom rijdt erg lekker, maar dit soort dingen maakt het er niet leuker op. Het is de bedoeling om er lang op te rijden, maar zo ga je vanzelf aan vervanging denken. Of is dat slimmigheid van Suzuki
We zijn reeds 78000 kilometer onderweg en komen geen meter verder van huis. (01-02-2017)

Diversion

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Diversion » zo 08 feb 2009, 18:01

Cor schreef:Mijn motor is inderdaad van oktober 2006, heeft inmiddels 9000 km gelopen en wordt de hele winter door gebruikt. Ik probeer regelmatig de pekelzooi eraf te spoelen en gebruik die FS365 spray als bescherming. Sinds vorige week ook WD40.
Hmm, mijn brommer is van juni 2006. Ik heb er deze winter behoorlijk op doorgereden, alleen de vorstperiode niet. Als ik de pekel eraf spoel, komt de lak van het blok gelukkig onbeschadigd en bladdervrij tevoorschijn. Jouw blok is in elk geval geen reclame voor FS365 :shock: . Ook WD40 is volgens mij niet specifiek als corrosiewerend middel bedoeld. In een ander draadje op dit forum is een link naar een enthousiasteling die verschillende van die middeltjes op plamuurmessen heeft uitgetest. ACF50 kwam toen als beste (na tectyl dan) uit de bus. Vandaar dat ik het ben gaan gebruiken.
Overigens, jouw pekelschade is zo omvangrijk dat ik het voor mijn gevoel haast niet door 1 winterperiode veroorzaakt kan zijn. Was er van de zomer nog niets te zien aan je blok?

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Korsan » zo 08 feb 2009, 21:54

Tjonge jonge, ik heb exact hetzelfde probleem als Cor. Zag het vandaag pas bij daglicht. Het is even erg. Precies op dezelfde plek. Woensdag maar naar de dealer want dit is absurd.
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Gebruikersavatar
Cor
DL650 berijder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 17:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Meppel

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Cor » ma 09 feb 2009, 12:59

Het moet echt van deze winter zijn, afgelopen zomer was er niets te zien. Maar er kunnen dan al wel kleine scheurtjes in gezeten hebben waar nu de pekel onder gekomen is.
Korsan: van welk bouwjaar is jouw V-strom?
We zijn reeds 78000 kilometer onderweg en komen geen meter verder van huis. (01-02-2017)

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Korsan » ma 09 feb 2009, 20:19

Die van mij is geleverd november 2006. Je hebt gelijk. Vorig jaar winter en daarna niks aan de hand. Ik zag hem gisteren dus weer sinds lange tijd bij daglicht. Welke dealer heb jij? Is het handig om Nimag een brief te sturen of reklameren bij dealer? Wat ga jij doen?
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 11 feb 2009, 01:03

Korsan schreef:Die van mij is geleverd november 2006. Je hebt gelijk. Vorig jaar winter en daarna niks aan de hand. Ik zag hem gisteren dus weer sinds lange tijd bij daglicht. Welke dealer heb jij? Is het handig om Nimag een brief te sturen of reklameren bij dealer? Wat ga jij doen?
Korsan en Cor,

Reklameren moet je daar doen waar je de motor hebt gekocht. Mocht de dealer om een of andere reden niet in touw willen, kun je het probleem voorleggen bij B.V. Nimag. LET WEL!! Mocht de dealer aankomen met de smoes ' dat is van pekel en water enz" Laat dat dan op papier zetten door de dealer. Hij is namelijk diegene die het aannemelijk moet maken dat het ook daadwerkelijk door de pekel e.d. is veroorzaakt. Niet de berijder.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Korsan » wo 11 feb 2009, 09:44

Hele goeie tip. Ik baal enorm en desnoods print ik dit dossier uit :evil:
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Gebruikersavatar
Cor
DL650 berijder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 17:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Meppel

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Cor » do 12 feb 2009, 10:43

Van mijn dealer hoef ik het dus niet te hebben, ga maar eens bij de NIMAG informeren. Zal daarbij ook de foto's meesturen
We zijn reeds 78000 kilometer onderweg en komen geen meter verder van huis. (01-02-2017)

Gebruikersavatar
Cor
DL650 berijder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 17:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Meppel

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Cor » di 17 feb 2009, 14:21

Ik heb gister een mail met foto's verstuurd, nu maar afwachten wanneer ik reactie krijg
We zijn reeds 78000 kilometer onderweg en komen geen meter verder van huis. (01-02-2017)

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 18 feb 2009, 02:30

Cor schreef:Ik heb gister een mail met foto's verstuurd, nu maar afwachten wanneer ik reactie krijg
HOU ONS OP DE HOOGTE COR :!: , ben erg benieuwd :?:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Cor
DL650 berijder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 17:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Meppel

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Cor » zo 22 feb 2009, 20:01

NIMAG heeft al wel gereageerd; vroegen om het kenteken en de naam van de dealer. Als ze deze gegevens hebben komen ze op de zaak terug.


KORSAN: ben jij al bij de dealer langsgeweest???
We zijn reeds 78000 kilometer onderweg en komen geen meter verder van huis. (01-02-2017)

Gebruikersavatar
Cor
DL650 berijder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 17:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Meppel

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Cor » za 14 mar 2009, 14:35

Nu het weer wat beter weer wordt ontkom je niet aan een schoonmaak van de motor. Al weet je dan niet wat je tegen komt, helaass weer een plek met roest. Ook deze foto is weer naar NIMAG, waar ik overigens nog geen reactie op mijn vorige mail heb gehad.

Afbeelding


Toch een prettig weekend allemaal!!
We zijn reeds 78000 kilometer onderweg en komen geen meter verder van huis. (01-02-2017)

Gebruikersavatar
Remko
DL650 berijder
Berichten: 943
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 00:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A
Locatie: Texel

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Remko » za 14 mar 2009, 15:08

Je ketting ziet er ook lekker uit.....


En dat ligt echt aan jezelf...



:evil:



















:wink:
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Gebruikersavatar
Cor
DL650 berijder
Berichten: 99
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 17:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Meppel

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Cor » za 14 mar 2009, 17:41

Remko schreef:Je ketting ziet er ook lekker uit.....


En dat ligt echt aan jezelf...


Jazeker, ik probeer regelmatig te smeren maar blijkbaar niet vaak genoeg. Ik moet de ketting eigenlijk weer eens helemaal schoon/vetvrij maken, maar wacht even totdat de kans op strooien echt weg is.
Roest op de ketting ligt dan ook aan mij, roest op de andere onderdelen daarentegen...... De laatste roestplek zit op een laspunt en de verf hecht er blijkbaar niet best. (maar dat is de conclusie die ik trek)
We zijn reeds 78000 kilometer onderweg en komen geen meter verder van huis. (01-02-2017)

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Bericht door Korsan » za 14 mar 2009, 19:53

Cor schreef:NIMAG heeft al wel gereageerd; vroegen om het kenteken en de naam van de dealer. Als ze deze gegevens hebben komen ze op de zaak terug.


KORSAN: ben jij al bij de dealer langsgeweest???
Ik heb een afspraak staan voor een onderhoudsbeurt eind deze maand. Het lukt me steeds niet om tussendoor langs te gaan. Ik hou je op de hoogte.
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Plaats reactie