ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Frame, vering, ketting etc
Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » za 09 feb 2008, 17:07

Ik ben vandaag bij de Dealer langs geweest en heb ok even een mailtje richting Nimag gestuurd, voor wat het waard is.

Ik heb ook even wat foto's genomen van de roest plekken.

Maar laat ik eerst beginnen met gebrekkige kwaliteits controle :

Afbeelding
Afbeelding
niet echt netjes gecoat en afgewerkt

En nu roesten na nog geen 2 weken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:roll: :cry:

Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee » za 09 feb 2008, 21:12

oke, en wat zei je dealer?

V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 » za 09 feb 2008, 22:59

Mijn V-strom is blijkbaar een goede uit de reeks. Ik wist dat ze uniek was! Vandaag heb ik haar een goede beurt gegeven :oops: maar met de beste wil van de wereld kon ik geen roest vinden. Lucky me!

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » zo 10 feb 2008, 11:23

Erik Hofstee schreef:oke, en wat zei je dealer?
Wat moet die zeggen anders dan; ik ga me best voor je doen. Wat eigenlijk wil zeggen : ik ga me best voor mezelf doen.
Ik heb een koopcontract met hem en niet met Nimag.
Laat ik eerst maar eens afwachten was er tussen Nimag en mijn Dealer geregeld word.
Pissig worden lost de roest ook niet op.

Maar dat ik teleurgesteld ben in de kwaliteitscontrole/gebruikte onderdelen/ materiaalkeuze van Suzuki, is wel duidelijk lijkt mij

Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee » zo 10 feb 2008, 13:05

hallo, Numpty

Ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent, en ik zou ook heel erg pissig zijn.

Heb je toevallig in de winter gereden? Houd dat dan voor je, want als de Nimag daar lucht van krijgt gaan ze dat als eccus gebruiken. Dat deden ze wel bij mijn 2004 dl650. (ik zat toen nog bij motoport zelhem, nou en die deden niks voor mij, daarom zelf contact gezocht bij de nimag, en op de 1 of andere manier waren ze erachter gekomen dat ik een doorrijder ben) Door veel gezeur wel een nieuw subframe gekregen, maar de roest aan de tank was mijn eigen schuld..........pekel.

Er ligt nu ook nog genoeg pekel op de weg, er wordt elke nacht met vorst gestrooid. Eikels, Het is droge vorst, maken ze de weg nat met die gore zoutzooi.

ik heb nu een 2007 DL650, die is vind ik veel beter afgewerkt dan de 2004 serie. Tot nu toe alleen roest op die bout van onder de kroonplaat, maar dat komt omdat het gewoon staal is, zit geen verf op en zo.
ik heb dat ingespoten met tectyl, nu roest het echt niet verder.

De roest op de remschijven zelf is ook vrij normaal, dat is ook blank staal. Dat randje roest bij jou is waarschijnlijk remstof met slijpsel van de schijf.

Ook ik vind het onderste deel van het blok nou niet echt netjes, zou wel aan de prijstelling liggen van de DL650, als ze dat blok helemaal glad zouden schuren komt de prijs veeeeeel hoger te liggen. De verf heb ik er nog niet van af zien vallen bij die 2 van mij, dus het zit wel goed vast denk ik. Maar ik ben het met je eens, mooi is het niet.

De onderkant van jouw uitlaat lijkt wel of daar iets tegen aan is gekomen... De uitlaat is van gewoon staal, dus gaat roesten als er geen coating op zit.

Die middenbokken zitten echt slecht in de verf, als je een nieuwe kunt krijgen via de garantie.....probeer er dan 1 van een merk die ze poedercoat. SW-motech, Hepco&Becker.
Of Probeer te regelen dat jouw middenbok naar een poedercoater kan. Koste in 2005 voor mijn middenbok en drager €70.

Als je toch aan het kijken bent, kijk dan ook eens naar de ophangpunten aan de voorkant van je tank. Daar waar de rubbers zitten waar de tank op rust. Daar blijft vocht staan, spuit daar preventief ook maar wat amber tectyl op. Tenzij het al roest, dan zou ik eerst naar de Dealer ermee gaan. Bijna alle ophanpunten aan de tank zijn daar gevoelig voor.

Veel succes!!!

Groeten
Erik

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » zo 10 feb 2008, 17:21

Hehe :)
Doorrijden ? de motor had er net 140 km ( nu 300km op en neer naar dealer) op zitten toen ik het zag, dus van de dealer naar huis.
Dus dat verhaal van remslijpsel gaat ook niet echt op.

Ik rij nu een kleine 20 jaar motor, en dit is mijn, pak 'm beet 13e motor, en dit, wat ik op deze tegenkom na 2 weken is geheel nieuw voor mij.

En dat verhaal met Nimag kan best, maar ik heb mijn motor niet bij Nimag gekocht. Dus wat dat betrefd is dat echt iets tussen de Dealer en Nimag.
Komen die er niet uit word het een verhaal tussen de Dealer en mij.

Ik mag een bepaalde verwachting van een product hebben Zo mag ik van een Motorfiets verwachten dat deze niet na 2 weken al meer roest vertoond dan een Lada na 8 jaar :wink:

We zien wel.
Nogmaals, ik ben niet boos, maar wel teleurgesteld.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 11 feb 2008, 01:05

Hoi Numpty,

Je hebt als consument plichten maar zeker ook RECHTEN. Ik heb over het roestprobleem al eens gecorrespondeerd met de juridische afdeling van de ANWB. Je hebt als consument RECHTEN op een aankoop. Ze noemen dit: CONFORMITEIT. Hieronder een klein citaat.

Als u een koop heeft gesloten, is de verkoper verplicht u een deugdelijk product te leveren. Het product dat u heeft gekocht, bijvoorbeeld een auto, motor of caravan, moet voldoen aan de verwachtingen die u op grond van de koopovereenkomst mocht hebben. Als het product niet voldoet aan uw verwachtingen, is de verkoper aansprakelijk. Met klachten over het product moet u zich tot de verkoper richten. U heeft met hem immers de overeenkomst gesloten.

Ondeugdelijk product Als de auto/motor niet voldoet aan uw verwachtingen is de verkoper aansprakelijk en heeft u recht op nakoming. Dat wil zeggen dat de verkoper alsnog moet voldoen aan zijn verplichting u een deugdelijk product te leveren. Wel is het zo dat u moet bewijzen dat het product niet voldoet aan uw verwachtingen. Het mag niet uw schuld zijn dat het product ondeugdelijk is. Op deze regel is één uitzondering: als uw auto/motor binnen 6 maanden na aflevering een gebrek vertoont, was volgens de wet dat gebrek al aanwezig toen u de auto/motor kocht. In dat geval hoeft u niets te bewijzen en moet de verkoper bewijzen dat het product wel deugdelijk was bij aflevering.
U kunt het volgende van de verkoper eisen:
• nalevering van ontbrekende onderdelen
• reparatie of vervanging van de auto/motor
Blad 2
Als dit niet tot een oplossing leidt, kunt u kiezen tussen:
• ontbinding van de koopovereenkomst of
• prijsvermindering.

(bron: ANWB)

Ook heb ik een VOORBEELD-BRIEF van deze juristen ontvangen, die je kunt gebruiken bij geschillen met de verkopende partij. Als je mij je Mailadres doorgeeft zal ik deze brief en de rest van de regelgeving naar je toesturen.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

quincy

Bericht door quincy » ma 11 feb 2008, 18:36

Hoi Peter,
Dinsdag 5 Febr.met m`n Dl650 teruggeweest naar de dealer, om de roestproblemen kenbaar te maken,dealer reageerde gelaten, en zei contact op te nemen met nimag, heb ik overigens zelf ook gedaan, mail terug ontvangen,dat ze reactie afwachten van de dealer,en kijken dan hoe e.e.a. verder zal gaan.
Vraag, roest op de chromen voorvork poten werd gelijk van de baan geveegd met het argument Steenslag, vreemd, maar ga de confrontatie nog niet aan wacht af,hopende op een bevredigende afloop,motor was bij melding dealer 5mnd jong.
Indien het spaak zou lopen peter, zou ik de voorbeeldbrief van de ANWB dan ook kunnen krijgen?
Bvd
Laatst gewijzigd door quincy op zo 24 feb 2008, 05:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8452
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » ma 11 feb 2008, 23:20

Die zogenaamde steenslag lijkt erg veel voor te komen op wel erg onmogelijke plekken. Steenslag is op een gemiddelde weg in Nederland al sowieso niet zo'n groot risico, maar volgens Nimag weten de steentjes bijna buitenaardse bewegingen te maken om in het binnenste van de kuip dergelijke zware schade aan te richten.

Ik kreeg destijds hetzelfde antwoord. Wel vreemd dat ik nu na nul kilometers te hebben gereden sinds het laatste seizoen (september/oktober), maar wel buiten gestald (zonder hoes (weer een aparte discussie)), weer spontane virtuele steenslag op de voorpoten moet constateren. Mijn V-Strom kan zo te zien direct auditie doen voor de nieuwe Uri Geller. Grote kans dat ie gaat winnen........ Althans als we Nimag moeten geloven! Stelletje fantasten. Laten ze gewoon hun verantwoordelijkheid nemen! Daarmee win je veel meer respect en symphatie dan met dit soort ontkenningsgedrag.

Ik volg je ervaringen graag verder.
Suc6
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » di 12 feb 2008, 00:26

quincy schreef:Hoi Peter,
Dinsdag 5 Febr.met m`n Black Rhino teruggeweest naar de dealer, om de roestproblemen kenbaar te maken,dealer reageerde gelaten, en zei contact op te nemen met nimag, heb ik overigens zelf ook gedaan, mail terug ontvangen,dat ze reactie afwachten van de dealer,en kijken dan hoe e.e.a. verder zal gaan.
Vraag, roest op de chromen voorvork poten werd gelijk van de baan geveegd met het argument Steenslag, vreemd, maar ga de confrontatie nog niet aan wacht af,hopende op een bevredigende afloop,motor was bij melding dealer 5mnd jong.
Indien het spaak zou lopen peter, zou ik de voorbeeldbrief van de ANWB dan ook kunnen krijgen?
Bvd
Mvg
Alex.
Hé Alex,

Die voorbeeldbrief is geen probleem. Stuur t.z.t. maar een mailtje naar mij toe. Wat betreft die steenslag: Een onafhankelijk onderzoek kan uitsluitsel geven of het nu steenslag of roest is. Hoe dit precies werkt moet ik nog navragen bij 'n corrosiespecialist. Maar als ik me goed herinner laat steenslag een deukje achter in het chroom. Dit is duidelijk zichtbaar te maken. Roest daarintegen geeft géén deukje maar heeft een specifiek patroon dat d.m.v. foto o.i.d. zichtbaar wordt.

Ik zal er eens een mailtje aan wagen.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 13 feb 2008, 02:10

REACTIE CORROSIESPECIALIST. (snel hé)

Als het steenslag is, is de laag natuurlijk ook van slechte kwaliteit. Zowel op jouw als op mijn motor zien de vorken er toch nog prima uit!
Wanneer steenslag de Cr laag beschadigt zal corrosie natuurlijk op die plek ook beginnen. In beide gevallen is de kwaliteit onvoldoende.

Ik denk dat men wel iets kan onderzoeken. Een oude vork kan men onder een speciale licht stereomicroscoop leggen en dan de vorm en structuur van de beschadigingen onderzoeken. Een volgende stap zou kunnen zijn een electronenmicroscopisch onderzoek van het oppervlak. Mogelijk is het goedkoper om direct met de electronenmicroscoop te starten.

Een zeer goed adres is uiteraard KEMA. De mensen die de microscoop bedienen moeten ook de ervaring hebben om de beelden te interpreteren. Over kosten daarvan kan ik je niet inlichten, maar ik zal deze mail naar mijn contactpersoon op KEMA doormailen en dan horen we het wel.


Wordt vervolgt.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Wils
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 29 okt 2007, 19:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 2009
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Wils » wo 13 feb 2008, 19:28

Mijn zijstandaard begint al te roesten.... :?
Althans de lak begint te bladderen... op een las..... dus is slecht gecoat! :evil:
Hoeven ze bij mij natuurlijk niet aan te komen met een pekelverhaal oid. want ik ben al vanaf 1970 werkzaam in de autoschade branche... en heb al heel wat gezien en meegemaakt met roest etc. ... 8)
Heb ook nog een FJR 1300 in de schuur staan van 2002.... die heeft heel wat keertjes door pekel heen gereden... en is niets te zien van corrosie etc. ... zijstandaard en middenbok zit ook nog geen roest op... :-)}
DL 650 Afbeelding

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 18 feb 2008, 00:09

ANTWOORD UIT JAPAN :!:

Ja je leest het goed. Na bijna 9 maanden, sinds mijn bezoek aan Nimag, is er uit Japan een antwoord gekomen op het ROESTDOSSIER. Ik denk dat het in Japan een zware bevalling :oops: is geweest.

HELAAS moet ik jullie de inhoud van deze brief nog even onthouden. :cry: Dit heeft met een aantal zaken te maken, waar ik nu nog niet op in kan gaan.

MAAR GELOOF ME O:-) , ZODRA HET KAN ZIJN JULLIE DE ÉÉRSTE DIE OP DE HOOGTE WORDEN GEBRACHT OVER DE INHOUD!!!

Je moet nog even geduld hebben :cry: SORRY :!: :!: :!:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
V-Strom Jopie
DL650 berijder
Berichten: 237
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 23:27
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Hoofddorp

Bericht door V-Strom Jopie » ma 18 feb 2008, 10:36

Hiermee maak je ons wel HEEL nieuwsgierig Peter,
wordt het :D of wordt het :(

Wij wachten rustig af.

Johan

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » ma 18 feb 2008, 18:47

Ja...ja....en?....en?

Oude japanse wijsheid leert ons; oude liefde loest niet, maal Vstlom wel...helaas :wink:


:P :lol:

Blijf er maar mee lachen, omdat die fiets zo lekker rijdt en zit zeg maar :D

Gebruikersavatar
Wils
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 29 okt 2007, 19:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 2009
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Wils » ma 18 feb 2008, 19:09

wordt de uitslag soms ook bekend gemaakt in het programma van Peter de Vries...??? :mrgreen:
DL 650 Afbeelding

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » di 19 feb 2008, 00:10

Wils schreef:wordt de uitslag soms ook bekend gemaakt in het programma van Peter de Vries...??? :mrgreen:
Helaas, we mochten Japan niet in :!: Één van ons had nog een stlafblad?? Wie o Wie :?:

Peter. R.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » za 23 feb 2008, 11:58

Ik heb inmiddels een reactie mogen ontvangen van Nimag (netjes) , deze hebben contact opgenomen met de Dealer.

Dealer opgebeld en gehoord dat men bij nimag nu bezig is om het een en ander wat er op de foto's te zien is te beoordelen.
Men zou daarna contact opnemen met de Dealer, en hij weer met mij.
Dus we wachten maar weer.

Ondertussen rijdt ik nog geem meter met de motor.

Naar mijn mening moet ik een motor gewoon kunnen berijden in natte en of "vieze" omstandigheden, maar ervaring leert dat een verkoper/groothandel alles aangrijpt om maar niet te hoeven betalen.
Lijken wel verzekeringen. :?

Dit om claims van wie dan ook te voorkomen in de trant van; jaaa maar u heeft ermee in de regen/mist/sneeuw/pekel/zon/buitenlucht gereden .
(die 300km hadden er al 1500 moeten zijn :cry: )

to be continued

Gebruikersavatar
Flipsen
DL650 berijder
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 19:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650T
Locatie: Kampen

Bericht door Flipsen » di 26 feb 2008, 18:29

Goh, twee weken geleden ook mijn nieuwe DL opgehaald. Ik zal toch maar eens met de tectyl aan de slag gaan.

Oh ja, wat betreft de Japanse reactie: sta niet raar te kijken als die japanners een antwoord geven in de trend van: oooooohhhhhhhhhhhh...is no problem. Is all within specification. We do not see problem. PLease do not use motorcycle during rain.

Ik werk zelf ook bij een Japans bedrijf, en waar die gasten het meeste problemen mee hebben is het toegeven van fouten. Zit 'm in de cultuur

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » wo 27 feb 2008, 22:42

Ik heb bericht gehad van de Dealer.
Ik moet de motor brengen dan wordt er per onderdeel bekeken wat er vervangen word of behandeld/ gerepareerd wordt.
Ben de motor dan wel even minimaal een week kwijt , maar het schijnt te worden opgelost.

Hollander zegt: eerst zien dan geloven :wink:

Wordt wederom vervolgd.

Gebruikersavatar
Wils
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 29 okt 2007, 19:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 2009
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Wils » wo 27 feb 2008, 23:38

Heb ik pas ontdekt dat onder het glas van de km.teller druppels water zitten na het rijden in de regen..... :shock:
Vind ik niet leuk..... :cry:
Nu het opgedroogd is zie je de afdruk van de druppels zitten... :?
Bah..! :|
DL 650 Afbeelding

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8452
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » do 28 feb 2008, 17:54

Is bij mij ook het geval.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Wim11

ROEST

Bericht door Wim11 » wo 05 mar 2008, 22:08

Ik heb vorig jaar Juni een nieuwe 1000DL gekocht. Ik heb er nu 5000km opzitten.Ik heb hem afgelopen weekend eens goed bekeken en ben me rot geschrokken.Er zit roest op de bevestiging beugels op de tank,voorvorkpoten,middenbok,kofferrek bij tapeinden,gashendel,sommige bouten op de achterkant van de uitlaatdempers,remschijven en op sommige bevestigingsbouten.
Ik heb vandaag gebeld met mijn dealer en voor 20 maart een afspraak voor een beoordeling.Ik kreeg in eerste instantie te horen of hij buiten stond en of ik er de winter mee door reed.Want dan is het normaal dat hij roest.Hij staat binnen en ik rijd er inderdaad mee door, maar als het heeft gevroren en er is gestrooid dan rij ik niet.En als ik regen heb gehad en ik kom thuis dan droog ik hem helemaal af.Maar naar ruim een half jaar mag dit toch niet mogen.Hoe zal die er uit zien over een jaar of 3.
Ik heb hiervoor 5 jaar een Honda gehad en nooit problemen gehad en die stond altijd buiten onder een hoes.Wordt vervolgd.

Gebruikersavatar
Remko
DL650 berijder
Berichten: 943
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 00:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A
Locatie: Texel

Bericht door Remko » wo 05 mar 2008, 22:20

Wat een flauwe kul dat ik met een motor niet in de winter zou mogen rijden!!!


Staat ook niets van in mijn aankoop bewijs.



Een "Adventure" fiets, alleen niet bestand tegen het weer.....


Op mijn brommer kom ik overigens nog geen rare roest tegen, het ding staat ook behoorlijk in de Tectyl.

Gisteren ook door de sneeuw en hagel gereden en ik neem aan dat de wegen nog behoorlijk vol pekel liggen. Ik woon ongeveer 200 meter van de zoute zee en mijn brommer staat altijd buiten.

Daar moet een modern motorvoertuig tegen bestand zijn. Het burgerlijk wetboek denkt er net zo over, dus ik voorzie geen eventuele problemen!!!




:D :D :D :D :D
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » do 06 mar 2008, 01:08

Hoi Wim,

Dat is gewoon K..met P... :cry: om het maar even plat te zeggen. Ik kan je aanraden om van de roestige onderdelen, foto's te maken en die te mailen naar BV Nimag. Dat er roest op je schijven komt, is 'vrij' normaal' Dit slijt er na een paar keer remmen weer af. Neem, zoals Remko al aangaf, géén genoegen met het smoesje, "HIJ STAAT BUITEN" en die andere flauwe kul.

Wat dat wetboek betreft:
Conformiteit in het Burgerlijk Wetboek

Art. 17

1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
3 Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.
4 Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan behoefde te beantwoorden.
5 De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.
6 Bij koop van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de zaak daaraan behoeft te beantwoorden.
Het rode betekend zoveel als: dat de verkoper bij aanschaf van de motor had moeten melden dat de motor, als het regent, buiten staat en/of ermee in de winter gereden wordt, hij ernstig gaat roesten.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Remko
DL650 berijder
Berichten: 943
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 00:17
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A
Locatie: Texel

Bericht door Remko » do 06 mar 2008, 07:57

Rhino VStrom schreef:
Het rode betekend zoveel als: dat de verkoper bij aanschaf van de motor had moeten melden dat de motor, als het regent, buiten staat en/of ermee in de winter gereden wordt, hij ernstig gaat roesten.

Peter

En dan nog gaat dat niet op omdat het Burgerlijk wetboek ook stelt dat een product een verwachte, probleemloze, levensduur mag hebben. Garantie bepalingen die hier in strijd mee zijn, zijn dus niet rechtsgeldig.


:D :D :D :D :D :D
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » vr 07 mar 2008, 00:42

Remko schreef:
Rhino VStrom schreef:
Het rode betekend zoveel als: dat de verkoper bij aanschaf van de motor had moeten melden dat de motor, als het regent, buiten staat en/of ermee in de winter gereden wordt, hij ernstig gaat roesten.

Peter

En dan nog gaat dat niet op omdat het Burgerlijk wetboek ook stelt dat een product een verwachte, probleemloze, levensduur mag hebben. Garantie bepalingen die hier in strijd mee zijn, zijn dus niet rechtsgeldig.


:D :D :D :D :D :D
HELEMAAL WAAR.

Maar om het hele wetboek O:-) hier op het Forum te plaatsen, was een beetje té vééééél van het goede.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

jwaterink

Bericht door jwaterink » vr 07 mar 2008, 12:32

Ik heb in ieder geval alvast met spuitbus conserveringswax (slang met zo'n sproeikopje) de holle ruimten bewerkt (zoals de achterbrug) en de puntlassen op de tank. Voorkomen is beter dan genezen naar alle dingen die ik hier lees.

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » za 22 mar 2008, 20:00

Ik heb de motor weer terug van de dealer.
Er zijn delen vervangen en andere weer behandeld en geconserveerd, wat ik zelf nog eens dunnetjes over ga doen zodra de temperatuur een beetje stijgt.

Alles met uitzondering van de remschijven is gedaan, ofwel zodra de schijven verder roesten komt er weer een claim.
Op zich netjes afgehandeld, ben benieuwd of de nieuwe delen (uitlaat,bok,valbeugel ) goedblijven.

We zien wel, voorlopig rij ik weer. :D

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » zo 23 mar 2008, 01:36

Numpty,

Da's mooi dat het netjes is afgehandeld. Ik hoop dat je verder verschoond blijft van roestperikelen.

p.s.

Zéér binnenkort komt de reactie van Suzuki Japan, op het ROESTDOSSIER in de publiciteit. Ik heb vrijdag nog een mailtje van BV Nimag ontvangen. Ik zal hier dan een speciaal TOPIC voor openen. (mits onze webbeheerders dat goed vinden :lol: )


Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 7170
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4
Locatie: Lunteren.

Bericht door Stroompje » zo 23 mar 2008, 11:10

:worship: .....tuuuuuuuuurlijk Peter,
deze mod vind dat zulk nieuws wel een bijzonder plekje waard is!!!!(ik ben nieuwsgierig :!: :!: )
8)
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Xavier
DL650 berijder
Berichten: 323
Lid geworden op: di 28 aug 2007, 00:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino

Bericht door Xavier » zo 23 mar 2008, 11:44

Heb zojuist eens de valbeugels van m'n Rhino losgehaald, omdat er bij de bouten wat roest leek te zitten. Blijkt dus de bevestiging aan de voorzijde al geheel verroest te zijn!!! En dat voor een motor van 5 maanden oud.

Verder op de kofferdragers bij de bevestigingsbouten ook al wat roest, die heb ik losgedraaid (wat zit dat vast zeg, zit een of andere lijm tussen, moet dat trouwens weer opnieuw ertussen, of is vast ook goed vast??) en ingevet.

En uiteraard de middenbok, maar die krast op straat dus dat vind ik nog niet eens heel vreemd dat die roest. Alhoewel, op een fiets doen ze er ook rubber blokjes onder.

Ik heb nog niet gekeken bij de tank, dat komt nog. Al met al schrik ik wel een beetje van de kwaliteit van de lak van Suzuki, teleurstellend. Ik zie ook weer weinig heil in het retourneren van de motor naar de dealer, want wat gaat die doen? Opnieuw spuiten/vervangen van de delen? Dat blijft dan van dezelfde kwaliteit. Ik zie meer in het zelf voorkomen van roest, dus alles maar eens goed nalopen met wat vet. En tzt, als het schip met dubbeltjes weer is geweest, e.e.a. maar eens goed laten poedercoaten met een goede grondlaag. Heb dat net met de beschermplaat laten doen onder de motor, die was best lelijk geworden (aluminium). Eindresultaat: een zwarte plaat ipv blank aluminium! Ook nog een makkelijker schoonhouden, zo'n gelakt oppervlak.

Ik blijf echter deze discussie volgen, want al die roest is toch eigenlijk bizar voor een zogenaamde allroadmachine!

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 24 mar 2008, 02:04

Xavier schreef;
Verder op de kofferdragers bij de bevestigingsbouten ook al wat roest. valbeugels
Ik had hier op mijn "oude" BR ook last van. Ben hiermee terug naar de dealer gegaan en die hebben alles opgelost. Ook hebben ze, om herhaling te voorkomen, alles goed ingevet en zwarte beschermdoppen op de moeren van het kofferrek gezet.

Onder de middenbok en zij-standaard heb ik APACHE RUBBER gezet. Dit is een bijna onverslijtbaar rubber dat in Apachehelikopters wordt gebruikt. (contacten bij de luchtmacht)

Ik zou er zeker mee terug gaan. Al is het maar om er melding van te maken.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6884
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » vr 04 apr 2008, 01:24

DE REACTIE UIT JAPAN STAAT 'ONE-LINE'

KIJKEN DUS :!: :!: :o
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

jwaterink

Bericht door jwaterink » zo 06 apr 2008, 22:11

Ik ga maar eens een doos zwarte doppen halen voor de bouten. De bouten van de Strom zelf zijn nu na 6 week zoals verwacht wie neu, maar de bouten van het kofferrek van Hepco&Becker en de bouten die Givi bij de valbeugels leveren hebben inmiddels al een laagje vliegroest.

Sneu. Betaal je dat geld voor zo'n buizenrekje voor je koffers zijn die paar rotcenten die voor de bouten gebruikt worden slecht geinvesteerd.

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland » ma 07 apr 2008, 11:20

Xavier schreef: (wat zit dat vast zeg, zit een of andere lijm tussen, moet dat trouwens weer opnieuw ertussen, of is vast ook goed vast??) en ingevet.
waarschijnlijk Loctite, zoals de naam al zegt. gebruik is handig op bouten die echt niet los mogen komen te zitten, en bijvoorbeeld op onmogelijke plaatsen zitten. zou ik zeker weer erop gebruiken.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Xavier
DL650 berijder
Berichten: 323
Lid geworden op: di 28 aug 2007, 00:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino

Bericht door Xavier » ma 07 apr 2008, 12:01

Er zat inderdaad loctite op, echter verspreid over het gehele draadeinde waardoor ik er uiteindelijk 1 moest uitboren, er was geen inbuskop meer over. Nu alles weer vastgezet met RVS bouten, ingesmeerd met kopervet en handvast vastgezet. De koppen van de bouten afgewerkt met de eerdergenoemde plastic dopjes, ziet er prima uit en alles kan weer los als het nodig is!

Ajvdzouwen
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 13 mei 2016, 20:54

Bericht door Ajvdzouwen » vr 13 jun 2008, 19:54

Xavier, kun je eens een foto maken van de carterbeschermplaat die je zwart hebt gespoten?

Xavier
DL650 berijder
Berichten: 323
Lid geworden op: di 28 aug 2007, 00:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino

Bericht door Xavier » vr 13 jun 2008, 21:03

Is prima, zal van het weekend (denk zondag) even kijken of ik hem mooi op de gevoelige plaat kan zetten.

Ajvdzouwen
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 13 mei 2016, 20:54

Bericht door Ajvdzouwen » zo 15 jun 2008, 18:24

Prima! Ik wil dit misschien ook gaan doen maar wil eerst zien hoe het eruit ziet, haha!

Xavier
DL650 berijder
Berichten: 323
Lid geworden op: di 28 aug 2007, 00:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino

Bericht door Xavier » zo 22 jun 2008, 12:28

Verdorie, vraag was ook gesteld bij carterbescherming en daar had ik de foto's geplaatst. Bij deze:

http://i289.photobucket.com/albums/ll20 ... GP2125.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i289.photobucket.com/albums/ll20 ... GP2127.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mochten de links niet werken dan hoor ik het graag, was nieuw voor mij op deze manier foto's te kunnen laten zien.

Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1157
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)
Locatie: Almere Poort

Bericht door Sanscorp » di 24 jun 2008, 16:29

Ok ik weet niet hoe ver jullie zijn met het hele verhaal, heb de eerste pagina gelezen en merk dat er toch wel wat problemen zijn.

ik heb mijn motor sinds begin feb. netjes onderhouden, in de zin van schoonmaken na winterse ritten. Ook nu in de zomer hou ik mijn motor schoon.

Nu rij ik altijd, weer of geen weer, en ik merk dat ik op de lasnaden op mijn tank (onder een kap) en onder mijn stuurkolom (exacte naam weet ik niet) ook roest zit.

ik zal sowieso nog even wat foto's maken en posten, voor nu heb ik op de punten waar ik roest ontdekt heb wat witvet gespoten maar dit lijkt mij niet de bedoeling.

Motor staat overdekt, maar niet in een schuur/garage. heb een hok in de tuin gebouwd met voldoende ventilatie.

foto's komen nog!
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » za 09 aug 2008, 17:12

Ik ben ook weer bezig om mijn Vstrom roestvrij te krijgen.
Ik was bezig om het een en ander te demonteren om te coaten tegen de SuzukiRoestduivel en.....:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ach ja de dealer had nog niet alles vevangen van de laatste roestclaim, kan ie weer wat erbij bestellen.

Zonde maar helaas, is niet anders

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8452
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » za 09 aug 2008, 21:25

Stelt in verhouding niet veel voor, het roesten is nauwelijks zichtbaar. Ik kan er nog wel een paar maken die echt bruin zijn en op nog veel meer plaatsen. Maar goed, als je het maar kunt calaimen binnen je garantietermijn, dan heb je toch iets "gewonnen".
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Locatie: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty » zo 10 aug 2008, 00:38

Het is toch straalbezopen dat we al zover zijn dat dit "wel mee valt " .
Het lijkt wel gerecycled alfasud ijzer.

En winnen doe je niet, het kost je altijd geld. Die motor mag gewoon niet zo snel zo veel roest hebben .

Voordeel is wel, dat straks de hele motor onder de blanke tectyl zit en nevers meer kan roesten, kost mij alleen weer tijd en geld.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8452
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » zo 10 aug 2008, 11:35

Ja, je hebt gelijk dat het bezopen is dat we (ik in ieder geval) zo'n houding hebben aangenomen, want het blijft te gek voor woorden dat een gebruiksartikel voor buiten binnen de korste keren verandert in een roestbak. Als je het hele verhaal er omheen hebt gevolgd dan kun je constateren dat winnen idd heel moeilijk is en dat voor een enkeling het zeer magere voorstel van Nimag genoeg is om ze tevreden te stellen. Het komt er in de meeste gevallen op neer dat je zelf ingrijpende preventieve maatregelen, zoals jij al beschrijft, moet nemen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5518
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » zo 10 aug 2008, 12:32

Vraagje: Gelden deze roestverhalen ook nog voor een K8? Of roesten die ook nog? Dan weet ik wat me te wachten staat...




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Flipsen
DL650 berijder
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 19:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650T
Locatie: Kampen

Bericht door Flipsen » zo 10 aug 2008, 13:40

Frank schreef:Vraagje: Gelden deze roestverhalen ook nog voor een K8? Of roesten die ook nog? Dan weet ik wat me te wachten staat...




Groetjes,
Frank
Ja hoor, maak je maar geen zorgen. Ook de K8 heeft er last van. Een kameraad heet een K7 BR en die heeft de roestpunten op zijn vorkpoten zitten.

Ikzelf heb een K8 en daar heb momenteel roestvorming in de vulopening van de tank. Moet het nog wel opnemen met mijn dealer.
DL650T met Stebel, ZUMO 550 en HYPERPRO, k6 uitlaat met een BOS demper zonder dB killer

Suuz

Bericht door Suuz » ma 11 aug 2008, 10:41

Frank schreef:Vraagje: Gelden deze roestverhalen ook nog voor een K8? Of roesten die ook nog? Dan weet ik wat me te wachten staat...
a hoor, maak je maar geen zorgen. Ook de K8 heeft er last van. Een kameraad heet een K7 BR en die heeft de roestpunten op zijn vorkpoten zitten.
Om wat tegen gewicht te bieden... ik heb een K8 van begin dit jaar en nog geen spoortje roest!

Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur » ma 11 aug 2008, 15:37

Flipsen schreef:
Frank schreef:Vraagje: Gelden deze roestverhalen ook nog voor een K8? Of roesten die ook nog? Dan weet ik wat me te wachten staat...




Groetjes,
Frank

Ikzelf heb een K8 en daar heb momenteel roestvorming in de vulopening van de tank. Moet het nog wel opnemen met mijn dealer.
Kun je hier ook iets tegendoen ter preventie? mag je syliconenspray in de vulopening sprayen?

Plaats reactie