ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!!!!!

Frame, vering, ketting etc
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » do 24 mei 2007, 20:42

Nu m'n rechter kunststof zijkap eraf was voor een remvloeistofvervanging was er nog meer te zien op plekken waar je normaliter niet eens zelf als berijder komt. Het is kenmerkend voor de rest van de gelakte delen. Maar ook aluminium en gegalvaniseerde delen gaan er gretig aan ten onder. Bijgaand dus nog een paar fotootjes waaronder ook enkele van de bovenkant van de voorpoten. Volgens Nimag het gevolg van steenslag....... :shock: Bij de remschijven gaat het uiteraard niet om de schijven zelf maar om het binnenste deel en de bevestigingsringen. En dit is geen roeststof van de remmen zelf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland » do 24 mei 2007, 23:32

Mijn KLV had dus echt verroeste uitlaten, na een (of enkele) onbedoeld pekelritje.
Toen de klv 5 mnd jong was, afgelopen maart, was vooral de linker uitlaat zeer verroest. Als ik de foto's laat zien, schrik je er wel van.
Dus de fotos via motoport Goes naar Kawasaki Nederland gestuurd, met een toelichting hierop en wat ik ervan vond ( :( ).

Binnen 2 dagen -na overleg tussen Kawasaki en de dealer- is besloten dat ik 2 nieuwe uitlaatdempers krijg.

daar word ik nou even stil van......
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » vr 25 mei 2007, 00:06

Tja, zo zie je maar dat er verschil zit tussen Suzuki en Kawasaki. Of het nu dezelfde motorfiets betreft of niet. Kennelijk neemt Kawasaki ondanks dat zijn klanten we serieus. Het is misschien dan ook niet voor niets dat Kawasaki de KLV niet meer in het leveringsprogramma heeft..........
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » vr 25 mei 2007, 01:09

Hoi Rob,

Bedankt voor de aanvullende foto's. Dat ziet er allerbelabberst uit :evil: Ik heb ze onmiddelijk naar de corrosiespecialist gestuurd. Kan die ze nog meenemen in z'n presentatie op 30 mei.

Mocht er iemand nog meer van soortgelijke foto's hebben, stuur ze dan snel op of zet ze hier op het forum. Dan kan ik ze downloaden. Het kan nog tot 28 mei.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland » vr 25 mei 2007, 09:35

die foto's zijn echt verschrikkelijk...
doet wel denken aan de kawa van mijn broer die een winter hem onder een afdekhoes had gestald, buiten, niet gereden. nou, het mos zat erop, en de vochtigheid daaronder wil je niet weten.

met ACF-50 mijn motor behandeld toen net nieuw. en je ziet wel heel duideljk dat waar dat niet opzat (uitlaten, boutjes op remklauwen) dat daar de pekel wel heeft toegeslagen!!!
schijnt dus toch wel te werken?
zie http://www.motoaccess.be" onclick="window.open(this.href);return false;
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » vr 25 mei 2007, 18:53

Ik zit daar ook serieus aan te denken. Nu behandel ik veel plekken met WD40. Zo was ik bevoorbeeld m'n velgen niet eens meer maar maak ze schoon met WD40. Nadeel is dat dat een vettige laag achter laat die wel aardig glimt, maar zodra je gaat rijden binnen de kortste keren door stof mat wordt. Ideaal is het in ieder geval niet terwijl ik van ACF50 betere verhalen hoor. Maar eens een keertje een fles van bestellen dus.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » zo 27 mei 2007, 01:38

VRAAG VAN DE CORROSIE-SPECIALIST????

Ik heb weer een mail gehad van de specialist waarin hij een paar vragen stelt. Ik kan niet alle vragen beantwoorden. Kunnen jullie misschien even bijspringen :?: :?:

Hieronder z'n vragen:

Peter,

Ik heb nog eens naar de inventaris lijst van je rapport gekeken en heb daar wat vragen over. Als het over corrosie gaat is het van belang om te weten of het bv verchroomde, gelakte of onbehandelde delen zijn. Daarnaast zou bekend moeten zijn om welke materialen het gaat: ongelegeerd staal (wel of niet gelakt), roestvast staal of aluminium legeringen. Ik heb je inventarslijst wat aangevuld, maar durf niet te beweren dat alles klopt. Je kent de Suzuki beter (ik rijd Yamaha diversion 900 en heb totaal geen corrosie) dan ik.


Vriendelijke groeten,

Wally Huijbregts


Hieronder de bedoelde inventarislijst:

DE INVENTARISATIELIJST 11-september 2006

Aantal personen met klachten m.b.t. tot roest aan de motorfiets 31

Genoemde Onderdelen en/of plekken waar roest/corrosie voorkomt:

Centrale Moer onderin Balhoofd 11x
Vorkpoten (meerdere plekken) 10x
Schijven 9x
Hulpframe/Beugels/Steunen 9x
Tank (bevestigingspunten, onderkant, vulopening) 8x
Bouten/Moeren 7x
Uitlaten 7x
Bagagerek 5x
Carter/Deksels 3x
Wielen/Velgen 3x
Kofferrek 3x
Frame (loslaten verf/bobbels) 2x
Middenbok 2x
Schroefgaten Ruitbevestiging 2x
Holle Assen 2x
Hendels 2x
Laspunten 1x
Rooster Oliekoeler 1x
Schakelstang 1x
Stuur 1x
Voetsteun 1x
Blanke Metalen Delen 1x
Startmotor 1x
Enkele plekken ( ? ) 1x
Eerder/Overig in topic genoemde plekken 1x


Graag jullie WIJZE RAAD :shock:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » zo 27 mei 2007, 10:02

Vorkpoten: hardverchroomd
Ophanging kuipdelen: gelakt staal
Diverse chassisdelen: gelakt staal
Benzinetank: gelakt staal
Diverse bouten en moeren: gegalvaniseerd staal
Moer onder balhoofd: ongelakt staal
Uitlaat: gelakt staal
Bagagerek: aluminium
Middenbok: gepoedercoat staal
Rem- en koppelingshandles: aluminium
Carter: aluminium
Rooster oliekoeler: gelakt staal
Binnenring remschijven: gelakt staal
Velgen: gelakt of gepoedercoat (?) aluminium

Het lijkt er ook op of er op het staal geen primer is gebruikt. Vooral bij de tankonderzijde waren er zeer dunne lagen lak zichtbaar waar je als het ware doorheen keek. Ik weet het dus niet zeker maar het lijkt erop.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Bericht door Korsan » zo 27 mei 2007, 22:50

IH to the rescue!!!!
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 28 mei 2007, 01:09

Hé Rob,

THANX 4 NOW :worship:

Wordt vervolgd :!:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Deres

Bericht door Deres » ma 28 mei 2007, 11:46

velgen, nodulair gietijzer (kan beter tegen schokken als gewoon gietijzer) ... geen aluminium.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » ma 28 mei 2007, 18:26

Ik weet niet hoe je aan die wijsheid komt, maar ik weet niet beter dan dat het aluminium is. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ik het bij het rechte eind heb. Alhoewel de corrosieverschijnselen behoorlijk in de richting van aluminium wijzen. Ik ben uiteraard even gaan Googlen na jouw bericht en vind volgende citaat betreffende de specificaties van de V-strom:
Lightweight cast aluminum wheels - F: 2.50 x 19 with 110/80R-19 radial tire, R: 4.0 x 17 with 150/70R-17 rear tire.
Deze informatie komt van http://www.quickfactscenter.com/abc/dal ... type6=moto" onclick="window.open(this.href);return false; en
http://www.fyldesuperbikes.co.uk/suzuki_dl1000.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

en zo staan er nog wel een paar meer op het web. Hebben die het dan allemaal fout?

Maar correct me if I'm wrong.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Baitrebel

V strom exit

Bericht door Baitrebel » wo 30 mei 2007, 18:06

:( Mijn 650 is vorige week ( 25-05 ) in de file platgereden. Stond stil en kreeg een knal van achter en nu is de plof total loss. Ik heb gelukkig alleen een zeer stuitje maar we hebben het over roest. Motor was 2 jaar en 3 maanden oud en had na de winter last van roest op de voorpoten en niet zo,n klein beetje ook. Ook de kuipbevestiging had al roest op de lasnaden en ondanks het feit dat ik aangegeven heb dat het onder garantie gerepareerd moest worden heeft men er met een kwastje wat zwarte verf opgekalkt. Bij de einde garantie keuring ( december 2006 ) hebben ze Nimag ingelicht over het probleem maar tot op heden geen reactie. Mooie motors die suzuki alleen jammer dat Nimag die dingen verdeelt. Waardeloos bedrijf met een service die zo slecht is dat ik niet begrijp dat Japan Nimag nog geen schop heeft gegeven. Toch koop ik straks weer een V strom denk ik want het rijd gewoon geweldig en ik weet nu wat er moet gebeuren om roest zo veel mogelijk te voorkomen. Gewoon alle af te leveren suzuki's op kosten van Nimag een anti roest behandeling geven.

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland » do 31 mei 2007, 11:22

tjeee.... een van de angstdromen van de motorrijders... blij dat je er goed vanaf bent gekomen!

heb je ook het idee dat de 1000 minder roest? ik heb op mijn klv behalve de uitlaten (na 5 mnd verroest, gratis vervangen door kawasaki :D ) geen roestverschijnselen.
had hem wel meteen in sep 2006 met ACF50 ingespoten, plekken waar dat niet is gebeurd zijn idd wel aangeslagen door de pekel. ben overigens mooiweeer rijder, maaar dat was afgelopen winter toch ook vaak. dik 5000 km gereden sinds sep vorig jaar.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » vr 01 jun 2007, 01:57

DE SPECIALIST :!: :!:

Door een overvolle agenda zijn de corrosiespecialisten niet toegekomen aan het Suzuki probleem :cry:

Peter,
Door het overladen programma van de studiekern corrosie was er geen tijd om aandacht aan de Suzuki motoren te besteden. Het staat nu op de agenda van 27 sept.

Misschien moeten we eens tijd vinden om te overleggen.

Vriendelijke groeten,
Wally Huijbregts


Ik maak een afspraak met de specialist om het een en ander te bespreken. Suggesties, vragen e.d. van jullie kant, die ik mee kan nemen naar dit overleg, zijn van harte welkom.

HEB JE NOG FOTO'S, CORRESPONDENTIE OF I.D. DIE BETREKKING HEBBEN OP ROEST, STUUR ZE DAN NAAR MIJN MAIL-ADRES.

THANX4NOW

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 06 jun 2007, 02:12

De afspraak met de specialist is gemaakt. Op vrijdag 22 juni tussen 19.00 en 20.00 uur, ga ik naar Renkum toe. Mocht er iemand zijn die mee wil(niet allemaal tegelijk) en veel last heeft van roest, laat het dan even weten :!: Dan kan de specialist het met eigen ogen zien.

Groetels

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 25 jun 2007, 01:37

Ik ben, zoals afgesproken, vrijdag op bezoek geweest bij de Corrosiespecialist. We hebben ruim 1 uur het dossier doorgenomen en besproken. Hij was erg geschrokken van de foto's die ik van jullie heb mogen ontvangen. Het dossier staat op de agenda van 27 september.
http://www.studiekern-corrosie.nl/agenda.htm

Ook heb ik NIMAG (via e-mail) het dossier toegestuurd met een begeleidend schrijven. Het wordt ook nog aangetekend toegezonden.
Hieronder de brief:

BV NIMAG
t.a.v. Dhr. F. Hulsebosch
afd. Service Motorcycle & Marine
Postbus 77
4130 EB Vianen


Betreft: Dossier roestvorming bij DL650 en DL1000

Geachte heer Hulsebosch,

Op het forum kwamen n.a.v. 2 onderwerpen over roest, steeds meer klachten binnen van roestvorming bij diverse V-Stroms. Het aantal “hits” (43.808) en reacties (342), was aanleiding om de klachten te inventariseren en deze in een dossier te bundelen.
De V-strom rijders is gevraagd om hun roestproblemen, vergezeld met foto’s en eventuele correspondentie, op te sturen. Gezien de klachten kunnen we spreken van een structureel corrosieprobleem. Vooral bij de DL650 tussen 2004-2006 is dit aan de orde.

Ook heb ik een aantal specialisten naar hun mening gevraagd. Hun reactie kunt u lezen in het dossier.

Onverwacht heeft zich een groep corrosiespecialisten gemeld, die zeer geïnteresseerd zijn in het roestprobleem van de Suzuki. Deze “Studiekern Corrosie” waarin vooraanstaande mensen uit het bedrijfsleven (Shell, Akzo, TNO en Technische Universiteiten) plaats hebben, heeft na aanleiding van dit dossier, het onderwerp ‘Corrosie bij de Suzuki’ op de agenda staan voor de vergadering van 26 september 2007. (zie: http://www.studiekern-corrosie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; )

De eerste indruk, van één van deze specialisten, na het bekijken van het dossier en een motor is, dat er toch mogelijke “fouten” zitten in de behandeling van de lak, sommige lassen en het gebruik van “verkeerde”, corrosiegevoelige (o.a. balhoofd), materialen’.

Na behandeling van het dossier op 26 september, zullen de bevindingen worden gepubliceerd in de vakbladen en op de website van de Studiekern.

Omdat u in eerdere correspondentie heeft aangegeven niet veel klachten te krijgen over roestvorming bij uw motoren, wil ik u dit dossier toch zeker niet onthouden. Zeker ook omdat de meeste klachten bij de dealers wordt neergelegd en uw organisatie, schijnbaar, niet of nauwelijks bereiken of bij u niet worden geregistreerd.

Ondanks alles wil ik voorop stellen dat het niet in onze bedoeling ligt om iemand de “zwarte Piet” toe te spelen. Belangrijker is hoe we voor dit probleem een oplossing kunnen vinden.

Daarom wil ik u, mede namens de Studiekern Corrosie uitnodigen, om over dit probleem met u van gedachten te wisselen.

Voor ons als V-Strom rijders is het belangrijk dat we nog lang willen en kunnen genieten van een, in onze ogen, geweldige motor. Zonder ons druk te hoeven maken over o.a. de waardevermindering als we een roestige V-Strom inleveren op een nieuwe. Uit onderzoek is gebleken dat o.a. het “roestprobleem” bij de V-Strom, voor vele liefhebbers reden is om over te stappen op een ander merk.

Als ik een nieuwe motor koop wordt het (weer) een V-Strom?
Ja 43% [ 19 ]

NEE 56% [ 25 ]

Totaal aantal stemmen : 44
Bron: http://www.vstromforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht er dus een oplossing gevonden worden voor het roestprobleem, zijn niet alleen wij, maar ook de importeur er bij gebaat. Wordt het misschien weer de best verkochte motor van 2007-2008 enz.

Geachte heer Hulsebosch,

Ik hoop dat u op onze uitnodiging ingaat en zien uw reactie graag tegemoet.

Ook mede namens 630 (geregistreerde) V-Strommers.


Met vriendelijke groet,


Ir. W.M.M. Huijbregts: (lid Studiekern Corrosie)

Peter (RhinoVStrom)
(V-Strom liefhebber)


bijlage: Dossier; “….LIEFDE ROEST NIET!! DIE VAN ONS WEL…!!


Verder heb ik nog naar de hoofdredacteur van ProMOTOR (Niek van der Heijden) een brief gestuurd.

Zodra ik een reactie krijg, laat ik het hier weten.

HOUDOE!

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » ma 25 jun 2007, 09:24

Ik ben benieuwd! Je zou deken dat ze hier niet meer omheen kunnen, maar dat dachten we al vaker.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Strommax
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 21:12
Mijn motor is een: BMW K1200S Night Black
Locatie: Lier - Vlaanderen

Bericht door Strommax » ma 25 jun 2007, 12:10

Peter, chapeau jongen :worship: Zlden iemand gezien die zo voor zijn zaak, in casu een roestende V-Strom, opkwam :worship: Kan door velen nog een puntje aangezogen worden :oops: Ondanks ik ook winterrijder ben, kan ik geen roest vinden op mijn DL1000 K6 en op de vorige K4 ook niet, ander had ik me zeker opgegeven 8)
Greetz
Strommax

Gebruikersavatar
Fred
EX- V-Strom berijder
Berichten: 994
Lid geworden op: di 25 jan 2005, 18:34
Mijn motor is een: was een DL 1000 en nu ne BMW K1200RS
Locatie: Lummen, België

Bericht door Fred » ma 25 jun 2007, 15:25

Zou de Dhr. F. Hulsebosch ook al ne nick hebben op het forum?
Zoveel te meer zielen, ..........
Kan ie in de toekomst zelf de euvels en klachten verzamelen, het zou veel handiger zijn.

P2U

Bericht door P2U » ma 25 jun 2007, 20:22

ondanks het feit dat ik al een tijdje van m'n bruin-rode V-Strom af ben, blijf ik dit forum nog wel volgen (al is het niet meer zo in detail). Toch doe ik m'n pet af voor mensen als Peter die zich in iets vastbijten en proberen alles eruit te halen wat er in zit
Way to go Peter!!!

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » di 26 jun 2007, 01:37

THANX!!!,

Voor jullie complimenten, maar vergeet niet dat Iron Horse de aanzet heeft gegeven tot deze, helaas, noodzakelijke NOODZAAK :!: :!:

Het is altijd prettig om enige FEET-BACK te krijgen.

To be Continuet

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Hobbyhakkie

Bericht door Hobbyhakkie » di 26 jun 2007, 17:00

Ja, en ik ben er dus zo één, die zo geschrokken was van de roestproblemen, dat ik gekozen heb voor een Yamaha FZ6 fazer. Ondanks dat de proefreit erg goed bevallen was (je hebt echt een stevige motor onder je kont) kan dat voor mij persoonlijk bedorven worden door roestproblemen. Helemaal als ik dat van tevoren al wist. Mijn huidige Yamaha heeft nul komma nul roest.

Wel vind ik het super, hoe jullie de moeite nemen om tegen een groot bedrijf als Suzuki in ieder geval probeert je gelijk te halen.

Rene

V-rider

Bericht door V-rider » wo 27 jun 2007, 12:05

Ook ik ben niet meer in het bezit van de V-Strom, maar blijf dit zeker volgen (en andere topics).
Tijdens een middagje V-strom uit elkaar halen (ondertussen alweer een behoorlijke tijd terug) is roest geconstateerd bij de ophanging van de tank onderop. Deze hebben we toen behandeld (in bijzijn van ons aller ijzeren paard :D ).

Verder had ik gelukkig niet alteveel plekken, maar ik weet dat ik eerder een uitzondering was.

Veel succes met de strijd en ik blijf het volgen.

Petje af voor het doorzettingsvermogen!

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » vr 29 jun 2007, 01:44

ÉÉRSTE REACTIE NIMAG :o

Ik heb donderdag (28-06-07) een nette brief gekregen van de ' After Sales Manager' van Nimag, Dhr. Mastenbroek.

Quote:

Geachte heer van R.. (ikke dus)

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw schrijven, waarvoor onze dank.

Wij zullen e.e.a. intern met onze technische mensen bespreken en hier binnen afzienbare tijd bij u op terugkomen.

Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben, vernemen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,
W. Mastenbroek
B.V. Nimag


Het dossier hebben ze dus in goede orde ontvangen. Nu is het nog even wachten op het vervolg.

LATERRRRRRRRRRRR :!: :!:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Pim

Bericht door Pim » vr 29 jun 2007, 19:35

Eendracht maakt macht, goede actie om samen op te trekken tegen een minder degelijke afwerking van sommige Stroms.
Ik heb geen last van roest, maar ondertussen wel meer dan € 100,- uitgegeven aan roestpreventie, en dat in 1,5 jaar.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » zo 08 jul 2007, 04:21

OP VISITE BIJ BV NIMAG :!: :!:

N.a.v. het dossier en de begeleidende brief, gaat Nimag in op onze uitnodiging :D. We ( de specialist en ikke) zijn uitgenodigd om naar Vianen te komen om daar over het corrosieprobleem van gedachten te wisselen met de After sales Manager.

Ik ben blij :lol: dat Nimag deze stap heeft gezet. Ook al is het maar "van gedachten wisselen" het is in ieder geval in de goede richting :!:

Ik hou jullie op de hoogte.

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » zo 08 jul 2007, 09:41

Goed nieuws. En wanneer gaat dit plaatsvinden?
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Bhodi

Bericht door Bhodi » zo 08 jul 2007, 17:54

Rhino VStrom schreef:OP VISITE BIJ BV NIMAG :!: :!:

N.a.v. het dossier en de begeleidende brief, gaat Nimag in op onze uitnodiging :D. We ( de specialist en ikke) zijn uitgenodigd om naar Vianen te komen om daar over het corrosieprobleem van gedachten te wisselen met de After sales Manager.

Ik ben blij :lol: dat Nimag deze stap heeft gezet. Ook al is het maar "van gedachten wisselen" het is in ieder geval in de goede richting :!:

Ik hou jullie op de hoogte.

Peter.
Ben benieuwd!
Heel veel suc6 :!:

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 7156
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4
Locatie: Lunteren.

Bericht door Stroompje » zo 08 jul 2007, 19:40

:worship: oké...... :!:
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 09 jul 2007, 01:46

Iron Horse schreef:Goed nieuws. En wanneer gaat dit plaatsvinden?
Aanstaande vrijdag :!: Ja hoor!! Goed gezien het is dan VRIJDAG DE 13e :twisted:

Één troost, ik ben niet bijgelovig (denk).

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland » ma 09 jul 2007, 12:19

Succes Peter!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 573
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Heerenveen

Bericht door V-Stoom » ma 09 jul 2007, 13:20

Gisteren de motor gecontroleerd. En wat vind ik? Roest. Ben nog niet in de gelegenheid geweest foto's te maken naar de plaatsen zijn:

- :shock: Kuipframe
- :shock: diverse schoeven (zijn deze niet van roestvrij materiaal???)
- :shock: beugel van de staps voor de duozitter. Bladdet zelfs af.
- :shock: Middenbok
- :shock: zijstandaard

Het vervelende is dat je veel zaken pas constateerd bij nader onderzoek.
Ik zou dan ook iedereen adviseren de motor eens grondig te controleren.
We hebben nu een kans.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.

Bandit

Bericht door Bandit » do 12 jul 2007, 13:33

Rhino VStrom schreef:
Iron Horse schreef:Goed nieuws. En wanneer gaat dit plaatsvinden?
Aanstaande vrijdag :!: Ja hoor!! Goed gezien het is dan VRIJDAG DE 13e :twisted:

Één troost, ik ben niet bijgelovig (denk).

Peter
Veel sterkte Peter, en laat je (niet) omkopen door die "H.J.R.V." (staat voor Handige Japanse Roest Verkopers) :D

8)

Gebruikersavatar
Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Locatie: Veldhoven

Bericht door Biker » do 12 jul 2007, 21:34

V-Stoom schreef:
Het vervelende is dat je veel zaken pas constateerd bij nader onderzoek.
Ik zou dan ook iedereen adviseren de motor eens grondig te controleren.
We hebben nu een kans.

Groet, Allard.
Of juist niet......
Beter 1 motor in bezit dan 10 bij de dealer!

Gebruikersavatar
Korsan
EX- V-Strom berijder
Berichten: 557
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 23:19
Mijn motor is een: Piaggio Fly 125 ;-)
Locatie: Amsterdam

Bericht door Korsan » vr 13 jul 2007, 13:37

Ik ben benieuwd naar de uitkomsten. Krijgen we allemaal een Hayabusa ter compensatie of........
GSX600F, Fazer 600, DL1000, DL 650A, Honda XRV650AT

Gebruikersavatar
DL650
DL650 berijder
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650
Locatie: Maasdam

Bericht door DL650 » vr 13 jul 2007, 16:51

Ik zou al blij zijn als ze het roest probleem op zouden lossen .

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » za 14 jul 2007, 01:52

EEN VRUCHTBAAR BEZOEK AAN BV NIMAG :lol:

We hebben bijna 2 uur gesproken met 3 mensen van Nimag.

De specialist en ik zijn van mening dat het een vruchtbaar gesprek is geweest. Ons gevoel is dat Nimag n.a.v. ons bezoek en het dossier, wel degelijk iets aan het probleem wil gaan doen. Zij zijn er zich wel degelijk van bewust dat tevreden klanten voor hun de beste reclame is.

Een verslag van het gesprek zet ik later op het forum. Één ding kan ik wel alvast mededelen; Het dossier wordt vertaald naar het Engels en opgestuurd naar Japan. Samen met een lijst, met daarop gespecificeerd, die onderdelen die roestgevoelig zijn en de aantallen daarvan.

Omdat mijn lijst niet 'up-to-date' is en ik een zo recent mogelijke lijst wil meesturen, wil ik aan jullie vragen om aan mij, ZO SNEL MOGELIJK, het volgende door te geven:

- DE ONDERDELEN DIE BIJ JOU MOTOR AAN HET ROESTEN OF VERROEST ZIJN (m.u.v. remschijven)
- TYPE MOTOR (DL650 of DL1000)
- BOUWJAAR


Ik hou jullie op de hoogte :!:

p.s. mijn nieuwe Hayabusa, die ik vandaag gekregen heb, rijdt geweldig :lol: :lol:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Fred
EX- V-Strom berijder
Berichten: 994
Lid geworden op: di 25 jan 2005, 18:34
Mijn motor is een: was een DL 1000 en nu ne BMW K1200RS
Locatie: Lummen, België

Bericht door Fred » za 14 jul 2007, 08:40

Toch niet gratis gehad als smeergeld van Nimag zeker? :wink:
In ieder geval, sterk gewerkt en nog vele fijne en veilige kilometers met je nieuwe fiets.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » za 14 jul 2007, 15:18

RhinoVStrom schreef:
p.s. mijn nieuwe Hayabusa, die ik vandaag gekregen heb, rijdt geweldig


Fred Schreef:
Toch niet gratis gehad als smeergeld van Nimag zeker?
In ieder geval, sterk gewerkt en nog vele fijne en veilige kilometers met je nieuwe fiets.
GEINTJE :o :o

Geef mij maar m'n Black-Rhino :wink:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 7156
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4
Locatie: Lunteren.

Bericht door Stroompje » za 14 jul 2007, 16:33

:schater: :schater:
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » za 14 jul 2007, 20:17

Rhino VStrom schreef:..... Zij zijn er zich wel degelijk van bewust dat tevreden klanten voor hun de beste reclame is.....
Wanneer ze zich daar twee en een half jaar geleden beter van bewust zouden zijn geweest en onze klachten destijds serieus hadden genomen dan had ik nooit mijn ROESTtopic gestart. Mogelijk had ik dan een topic gestart dat juist de positieve kant van Nimag/Suzuki had laten zien bij het afhandelen van klachten. Ondanks dat de V-Strom dan hun best verkopende motorfiets is zijn er vanwege dat topic meerdere potentiële V-Strommers afgehaakt. Ik kan niet precies inschatten welk aantal en om hoeveel omzetverlies het zal gaan, maar dat het meer dan een ton is zou me niet verbazen. (Maar dat is bij hen waarschijnlijk een druppel op een gloeiende plaat) Als men toen serieus met de klachten was omgegaan dan had men juist de omzet nog kunnen verhogen. Aftersales is iets dat je moet waarmaken met daden en niet met waardeloze en ontduikende argumenten. Maar zoals je het nu verwoordt heeft men kennelijk toch ingezien dat forums als deze toch machtiger zijn dan dat ze ons willen doen geloven. Het is voor mij net zo gemakkelijk positieve als negatieve berichten te schrijven, het is aan Nimag welke het worden of werden. En dat ik niet alleen negatief schrijf is wel te lezen over de coulante wijze waarop men mij de mogelijkheid bood om de keuze te maken bij de aanschaf van een DL1000 of een verhoogd DL1000 zadel. Net zoals ik weleens een bericht schreef over de coulante wijze waarop zelfs ongevraagd een tank van m'n Bandit gratis werd vervangen.

Het lijkt dus allemaal te werken, nu nog even afwachten wat we er daadwerkelijk wijzer van gaan worden. Ik wil niet doemdenken, maar ik vrees dat berijders met motoren die niet meer in de garantie vallen kunnen fluiten naar enige compensatie of tegemoetkoming in geval van roestschade. Dat een en ander nu vertaald gaat worden en in Japan terecht komt op het bureau van een exportmanager Europa van Suzuki is prachtig. Ze zullen kunnen genieten van o.a. mijn roestige foto's. Als men hierop ook daadwerkelijk actie onderneemt zal dat pas denk ik een jaar na dato merkbaar worden in de dan weer nieuwe generatie V-Stroms. De bestaande rijders zullen er waarschijnlijk niet wijzer van worden. Enige troost is dan dat er een paar Strommers hun nek voor uitgestoken hebben en dit met succus beloond wordt voor de nieuwe lichting V-Stroms.

Dat informatie die op forums wordt vermeld weldegelijk uitwerking heeft moge wel duidelijk zijn door diverse aanpassingen die men in de tussentijd al standaard heeft doorgevoerd zoals o.a. de varioruit en andere ruitmogelijkheden en de skitplatebescherming. En ongetwijfeld zijn daar nog meer voorbeelden van.

Ik zie graag uit naar het vervolg van dit verhaal. Peter bedankt voor het succesvol overnemen van het figuurlijke stokje.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » za 14 jul 2007, 22:48

Rhino VStrom schreef:EEN VRUCHTBAAR BEZOEK AAN BV NIMAG :lol:

We hebben bijna 2 uur gesproken met 3 mensen van Nimag.

De specialist en ik zijn van mening dat het een vruchtbaar gesprek is geweest. Ons gevoel is dat Nimag n.a.v. ons bezoek en het dossier, wel degelijk iets aan het probleem wil gaan doen. Zij zijn er zich wel degelijk van bewust dat tevreden klanten voor hun de beste reclame is.

Een verslag van het gesprek zet ik later op het forum. Één ding kan ik wel alvast mededelen; Het dossier wordt vertaald naar het Engels en opgestuurd naar Japan. Samen met een lijst, met daarop gespecificeerd, die onderdelen die roestgevoelig zijn en de aantallen daarvan.

Omdat mijn lijst niet 'up-to-date' is en ik een zo recent mogelijke lijst wil meesturen, wil ik aan jullie vragen om aan mij, ZO SNEL MOGELIJK, het volgende door te geven:

- DE ONDERDELEN DIE BIJ JOU MOTOR AAN HET ROESTEN OF VERROEST ZIJN (m.u.v. remschijven)
- TYPE MOTOR (DL650 of DL1000)
- BOUWJAAR


Ik hou jullie op de hoogte :!:

p.s. mijn nieuwe Hayabusa, die ik vandaag gekregen heb, rijdt geweldig :lol: :lol:

Peter
De diverse onderdelen heb je al eerder gekregen via het andere topic of hier. Maar het belangrijkste onderdeel vind ik de aantasting van de verchroomde voorvorkpoten. Alle gelakte delen kun je in principe in mindere of meerdere mate zelf achteraf nog redelijk zelf herstellen. Al hoewel de velgen daarvan niet het beste voorbeeld zijn, die vergen meer dan gemiddelde aandacht en techniek. Het chroom is zonder ingrijpende hulp van derden niet zelf te herstellen en kan, indien je er niet tijdig maatregelen tegen neemt en de grove aantastingen niet meteen nivelleert door ze met staalwol en/of zeer fijn waterproof schuurpapier te bewerken, tot ernstige beschadiging van je oliekeerringen leiden. Voor wie die moet laten vervangen een kostbare grap. En voor wie het zelf kan doen een arbeidsintensieve job. Maar daarmee blijven de beschadigingen intussen wel gewoon bestaan! Aangezien die niet echt afdoende zijn te verwijderen zal er dus blijvend schade optreden. Hoe ernstig die is hangt af van de ernst van de chroomschade en de maatregelen die er tegen genomen zijn.

Ik praat hier nog grotendeels uit een doe-het-zelf situatie. Mensen die afhankelijk zijn van de dealer zijn klauwen vol geld kwijt aan herstelwerkzaamheden. Je bent dus gezegend als je zelf kunt sleutelen, maar verdoemd als je bent overgelaten aan het werk door derden.

Je verslag in je dossier http://members.home.nl/petervanroy/inde ... %20SUZUKI/" onclick="window.open(this.href);return false; klopt trouwens niet helemaal. Je hebt daar tussen pagina 11 en 14, 2 andere pagina's gevoegd die een vekeerde indruk wekken. Pagina 11 en 14 lopen eigenlijk door en zijn van mijn hand.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » zo 15 jul 2007, 00:10

Hoi Rob,

Ik begrijp je frustratie. Waarom er vanuit Nimag niet eerder aktie is ondernomen zal wel altijd een vraagteken blijven denk ik. Maar toch is er ook nog een postief :o bericht te melden.

Tijdens de bijeenkomst is het niet alleen bij woorden gebleven. De General Manager van Suzuki, die ook bij het gesprek aanwezig was, heeft beloofd te kijken naar een COULANCEREGELING voor de gedupeerde waarvan de garantieperiode is verlopen. Dit is mede afhankelijk van de lijst (zie eerder verzoek) die ik met jullie hulp wil ga samenstellen. Als hieruit blijkt dat er bij meerdere modellen en bouwjaren diezelfde problemen zijn, kan dit reden zijn om voor een coulaceregeling in aanmerking te komen.

Bij de motoren waarvan de garantie nog niet is verlopen, zullen de onderdelen dan onder garantie worden vervangen.

Ook belangrijk in deze is de vraag van Nimag aan Japan of er in de loop der jaren de materialen zijn aangepast. Dit is dermate belangrijk omdat er bij andere motoren, bepaalde onderdelen NIET roesten.

Daarom kan 'DIE LIJST' doorslaggevend zijn in het toekennen van compensatie.

Ook heeft de General Manager aangegeven dat bepaalde onderdelen beslist niet mogen roesten en deze, normaal gesproken, onder garantie worden vervangen. Enkele voorbeelden:
- verchroomde voorvorkpoten
- kofferrek
- tank
- in principe alle gelakte zichtbare delen.

De dealer is in deze ten alle tijden het éérste aanspreekpunt. Mocht om welke reden dan ook de dealer niet in touw willen, kun je contact opnemen met Nimag. (telefonisch of per mail). Zij beoordelen dan je claim en geven die door aan de dealer of nemen zelf contact op met de dealer.

Dit zijn een paar punten die uit het overleg naar voren zijn gekomen. De rest van het verslag komt t.z.t. Waarom zo geheimzinnig :?:

Ik heb het verslag eerst opgestuurd naar de mensen die aanwezig waren bij het overleg voor eventueele aanvullingen. Ook wil ik op het forum géén valse hoop wekken. Dit om later misverstanden te voorkomen.

LATERRRRRRR :!:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » zo 15 jul 2007, 00:23

Hartelijk dank voor je reactie. Er is (gedeeltijke) hoop uit te putten. Ik zie het verder tegemoet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1312
Lid geworden op: za 27 jan 2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra
Locatie: Almere

Bericht door Dyrck » ma 16 jul 2007, 10:38

Rhino VStrom schreef:Omdat mijn lijst niet 'up-to-date' is en ik een zo recent mogelijke lijst wil meesturen, wil ik aan jullie vragen om aan mij, ZO SNEL MOGELIJK, het volgende door te geven:

- DE ONDERDELEN DIE BIJ JOU MOTOR AAN HET ROESTEN OF VERROEST ZIJN (m.u.v. remschijven)
- TYPE MOTOR (DL650 of DL1000)
- BOUWJAAR


Peter


Peter,

Allereerst hartelijk dank names alle huidige (en toekomstige) Strommers.

Dan mijn vraag:
Ik heb je al een lijstje met foto's gestuurd voor het dossier, wil je dit lijstje nog een keer, of was bovenstaande oproep alleen voor gevallen die nog niet in het dossier staan?
(overigens begint nu ook mijn stuur tussen de 2 bevestigingsklemmen kleine roestpunstje te vertonen, grrrr).
Groeten;
Dyrck


Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 16 jul 2007, 16:24

Dyrck schreef:
Rhino VStrom schreef:Omdat mijn lijst niet 'up-to-date' is en ik een zo recent mogelijke lijst wil meesturen, wil ik aan jullie vragen om aan mij, ZO SNEL MOGELIJK, het volgende door te geven:

- DE ONDERDELEN DIE BIJ JOU MOTOR AAN HET ROESTEN OF VERROEST ZIJN (m.u.v. remschijven)
- TYPE MOTOR (DL650 of DL1000)
- BOUWJAAR


Peter


Peter,

Allereerst hartelijk dank names alle huidige (en toekomstige) Strommers.

Dan mijn vraag:
Ik heb je al een lijstje met foto's gestuurd voor het dossier, wil je dit lijstje nog een keer, of was bovenstaande oproep alleen voor gevallen die nog niet in het dossier staan?
(overigens begint nu ook mijn stuur tussen de 2 bevestigingsklemmen kleine roestpunstje te vertonen, grrrr).
Hoi Dyrck,

Die 'gevallen' die al in het dossier staan, worden uiteraard meegenomen in de lijst. Ook de inventarislijst die elders in dit Topic vermeld is gaat mee. Alleen kan ik uit die inventarilijst niet opmaken om welk type motor het gaat. Dit kan belangrijk zijn voor eventuele de coulanceregeling.
Bijvoorbeeld; Als uit die lijst blijkt dat bij model 2004 een bepaald onderdeel niet roest en bij model 2005 wel, is een coulanceregeling voor dat onderdeel van model 2004 NIET nodig. Snappie??

Ook voor die mensen die NIET in het dossier staan, zou het verstandig zijn om zich te melden. NÚ HEBBEN WE DE MOGELIJKHEID OM MISSCHIEN IETS TE DOEN TEGEN HET ROESTPROBLEEM. KOM DAN NIET(met je figuurlijke) "EIEREN NA PASEN"

HaStaLaPaSta,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 16 jul 2007, 16:54

Zoals belooft, HET ORGINELE VERSLAG :!:

KORT VERSLAG VAN HET BEZOEK AAN BV NIMAG. 13-07-2007

Rond 13.30 uur ben ik op mijn Strom richting Vianen gereden. We hadden om 15.00 uur een afspraak met Dhr. W. Mastenbroek. De corrosiespecialist (Dhr. Huijbregts) en ik hadden afgesproken elkaar bij Nimag te treffen.

We werden hartelijk ontvangen met een kopje koffie en namen plaats in een vergaderzaal. Van Nimag waren er 3 mensen bij het gesprek aanwezig. Dhr. F. Hulsebosch ( Afd. After Sales), Dhr. W. Mastenbroek (Manager After Sales) en Dhr. Landman (General Manager Motoren en Marine).

Na wat gesproken te hebben over koetjes en kalfjes(o.a. de nieuwe V-Strom 2008?), kwam het corrosiedossier ter spraken.

Er werd vanuit Nimag serieus ingegaan op het dossier en de problematiek waarmee sommige V-Stroms te maken hebben. Er werd wel gesteld dat óók roestvorming van bepaalde onderdelen, wel degelijk onder de 2 jarige garantie van Suzuki vallen. Op de vraag aan Nimag wat dan wel of niet onder deze garantie valt, kon niet onmiddellijk antwoord worden geven. Dit is per ‘geval’ verschillend en de beoordeling in deze is aan de dealer.
Mocht het zo zijn dat men er met de dealer niet uitkomt, om wat voor reden dan ook, men ten alle tijden contact op moet/kan nemen met Nimag. Deze zullen de claim beoordelen en contact opnemen met desbetreffende dealer voor mogelijke verdere acties. Belangrijk punt hierbij is wel dat er gedegen onderhoud is gepleegd. Er zijn nu eenmaal onderdelen die gevoelig zijn voor roest.

Nimag gaf ook aan dat bepaalde onderdelen niet zo maar mogen roesten, het gaat hierbij vooral om gelakte delen. waaronder o.a. koffer-rek, tank en frame. In sommige gevallen ook de binnenkant van de tank en de verchroomde voorvork, mag niet snel gaan roesten. Deze worden na beoordeling door de dealer in sommige gevallen onder garantie vervangen.

Wat betreft het balhoofd en de geleider, is het een ander verhaal. Men was het er wel mee eens dat, omdat deze onderdelen in het zicht zitten, er voor de Nederlandse markt andere materiaal gebruikt moeten worden.

Nimag gaat het dossier vertalen in het Engels en opsturen naar Japan met o.a. de vraag; zijn er in de loop der jaren andere materialen gebruikt voor de V-Strom die van invloed zijn geweest op corrosiegevoelige onderdelen?

Afhankelijk hiervan gaat Nimag kijken naar oplossingen. Voor de gedupeerde, waarvan de garantie is verlopen, gaat men kijken of die in aanmerking kunnen komen voor een coulanceregeling. Zodat ook bij hen het corrosieprobleem kan worden opgelost. Ook worden. indien nodig, de dealers op de hoogte gebracht.

Wel is gevraagd of ik n.a.v. de klachten op het forum, een lijst kan samenstellen met daarop de aantallen van die onderdelen (geen schijfremmen) die bij de V-Strom gaan roesten. Deze lijst kunnen ze dan meesturen naar Japan.

Ik en ook de specialist zijn van mening dat het een vruchtbaar gesprek is geweest. Ons gevoel is dat Nimag n.a.v. ons bezoek, wel degelijk iets aan het probleem wil gaan doen. Zij zijn er zich wel degelijk van bewust dat tevreden klanten voor hun de beste reclame is.

DE GROE(N)TEN,

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Menno

Bericht door Menno » di 17 jul 2007, 22:55

DL 650, K4
Gekocht van een particulier via marktplaats.

Zichtbare roestvorming op:
- bevestigingspunten van de tank
- stuurpen
- openingen van de remschijven
- bevestigingsbouten van kofferrek
- lasnaden van bevestigingsframe kuip

motor staat dag en nacht buiten en wordt dagelijks gebruikt.
maak m regelmatig schoon ( zeker na pekelritten ) en spuit regelmatig in met siliconenspray.
Ik hoop dat je bovenstaande info kunt gebruiken.

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6869
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 18 jul 2007, 01:50

Bedankt Menno,

Staat op de lijst :!: :!:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Plaats reactie