voorvork maakt bijgeluiden.

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Erik Hofstee

voorvork maakt bijgeluiden.

Bericht door Erik Hofstee »

mijn voorvork maakt bijgeluiden bij het in en uitveren tijdens het remmen. het lijkt een beetje op tikken. iemand een idee wat het kan zijn? ik niet. maandag maar ff langs de valkenier.
Bandit

Bericht door Bandit »

Beste Erik.
Ik en met mij nog misschien wel 90 andere strommers zijn zeer benieuwd naar de uitslag.
Laat het even weten.
Scottie

Bericht door Scottie »

Ik vraag me af of het de voorvork is. Hoor je niet het geluid van de remblokken die zich zetten op de remschijven? Deze hebben namelijk wat speling (heel klein beetje) tussen de blokken en de remklauw.
Bij het remmen is het mogelijk dat dit een tikkend geluid geeft.

Dit merk je vooral als je stilstaat, de voorrem inknijpt en dan naar voren en achteren beweegt.
Is dit het geluid wat je bedoelt?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je het geluid van de veren in de poten hoort. En de eventuele speling op de poten zou je zeker niet mogen horen.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ben vandaag eerst even langs de dealert geweest en die meent dat het niks bijzonders is.
Gast

Bericht door Gast »

Volgens mij heeft Scottie het bij het juiste eind: het zijn de remklauwen die je hoort. Ik heb me er ook over verwonderd.

Ik heb een paar maanden geleden een combikit van Hyperpro laten monteren en het gewraakte geluid is nog steeds te horen. Ik dacht in beginsel dat er speling op mijn balhoofd zat. De heren van Hyperpro bevestigden dat het de remmen zijn.

Zo'n combikit is trouwens een prima investering. Voor zijn er progessieve veren en dikkere vorkolie gemonteerd en achter is op de originele demper ook een progessieve veer geplaatst. Perfect: vooral bij het remmen duikt de motor veel minder waardoor het wegcontact behouden blijft. Op hoge snelheid blijft de motor ook veel stabieler.

Een aanrader!
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

wat kost die aanrader van jou? en waar kun je dat laten monteren?
V-dad

Bericht door V-dad »

Tijdens het remmen zijn er geen bijgeluiden door de voorvork. Wel is er een soort "kloenk" bij het uitveren als ik over een verkeersdrempel rijd.
Die Hyperpro verenset lijkt me ook wel wat. Een poos geleden al eens navraag gedaan, maar volgens de dealer waren er toen nog geen andere veren verkrijgbaar.
De voorvork vind ik duidelijk te slap. Max voorspanning helpt niets. De achtervering voldoet wel goed bij mijn "kampfgewicht" van 72 kg. Deze staat behoorlijk strak en voelt dan stabiel aan. Wel krijg ik daardoor bij grote oneffenheden een flinke trap onder mijn kont lijkt het soms. Een progressieve veer is hier misschien ook beter.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb de combikit laten monteren voor 350 euro. Een hele smak geld natuurlijk, maar het resultaat is een veel strakkere fiets.

Ik reed vorige week even op de V-Strom van mijn broer en ik schrok de eerste keer dat ik moest remmen. De feedback is vele malen minder in vergelijk met mijn DL.
V-dad

Bericht door V-dad »

remodato schreef:Ik heb een paar maanden geleden een combikit van Hyperpro laten monteren
Is momenteel niet leverbaar, maar zou begin februari gereed zijn. Heb al een voorlopige afspraak gemaakt.

Op jouw fiets is het prototype gebouwd en je hebt het enige exemplaar dat er is??!!
Scottie

Bericht door Scottie »

Bij Technoflex in Schijndel was ik vorig jaar de eerste die informeerde voor de 650. Moest de motor ongeveer 1 week daar laten staan. Ze zouden dan een set ontwikkelen. Ik heb dat toen niet gedaan. Vond dat ik te weinig op de motor reed voor deze investering. En de motor 1 week achterlaten vond ik ook minder.
Wel zouden ze een mooie set ontwerpen. Kwa kosten alleen de materialen, het ontwikkelen voor hun rekening.
Werd er netjes ontvangen en te woord gestaan. Ze waren duidelijk in datgene wat ze zouden gaan doen. kreeg te zien wat de verschillen waren tussen standaard dempers en die van hun.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik heb ook een set progressievere veren besteld voor mijn 650. voor en achter. ik laat ze gewoon monteren bij mijn eigen dealer. ze zouden en tussen nu en 2 weken moeten zijn.

we gaan het zien.
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

Technoflex

Bericht door Steenarend »

Scottie schreef:Bij Technoflex in Schijndel was ik vorig jaar de eerste die informeerde voor de 650. Moest de motor ongeveer 1 week daar laten staan. Ze zouden dan een set ontwikkelen. Ik heb dat toen niet gedaan. Vond dat ik te weinig op de motor reed voor deze investering. En de motor 1 week achterlaten vond ik ook minder.
Wel zouden ze een mooie set ontwerpen. Kwa kosten alleen de materialen, het ontwikkelen voor hun rekening.
Werd er netjes ontvangen en te woord gestaan. Ze waren duidelijk in datgene wat ze zouden gaan doen. kreeg te zien wat de verschillen waren tussen standaard dempers en die van hun.
Hallo Scottie ook ik heb bij Technoflex geinformeerd en ze hadden tot op heden nog geen passende set voorradig, heb mijn motor daar gebracht en kan hem vrijdag weer ophalen met gratis gemonteerde vervangingsveren in de voorpoten, yep helemaal voor nop.
Had vanmorgen ( woensdag ) nog even geinformeerd en ze hadden de vork gedemonteerd en het meest verrassende was dat de olie al helemaal verrot is en dus geen goede werking meer had.
En te denken dat mijn V-Strom van Maart 2005 is met 12450 op de teller, dit is toch diep triest. :( :( :cry:
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Bedenk dat Scotties laatste bericht in april was en mogelijk niet (zo snel meer) reageert op dit bericht. Ik kan je er verder ook niet mee helpen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie