ketting herrie

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Crazychris

ketting herrie

Bericht door Crazychris »

t valt me wel op dat ik elke v strom zowat kan herkennen aan de herrie van de ketting
heb n paar maanden geleden een andere ketting set er op laten zetten bij mij en gelukkig heb ik geen last meer
The V

Bericht door The V »

Welke set heb jij er op dan?
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

Na de originele kettingen versleten te hebben, heb ik een DID 'X-ring' ketting laten monteren incl zwart gekleurde tandwielen.
De andere stroom in "onze familie" heeft een DID O-ring gemonteerd gekregen. Hetgeen mij ook is opgevallen dat de X-ring ketting minder kabaal maakt als de O-ring. Gewoon op de middenbok staand ronddraaien van het achterwiel, is dat al duidelijk hoorbaar.

Kennelijk is het type van de ketting, buiten de smering, ook van invloed op het geproduceerde lawaai.
Groeten Barry/Stroom2.
The V

Bericht door The V »

Dat herken ik zeker! Bij de volgende wisseling van de set maar even rekening mee houden.
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

kostprijs van dat setje zou wel handig zijn om te weten. :wink:
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

Moest het ff opzoeken, maar de ketting set kostte mij, bij mijn dealer 185 euro. Deze set werd tijdens een 18.000 beurtje gemonteerd. Deze prijs is excl arb. loon.
Groeten Barry/Stroom2.
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Kettingherrie???
Zelfs al zou die ketting lawaai maken, dat zal toch nooit het lawaai van de turbulenties en de motor overstijgen? :?: :?
Een motor, dus ook een KLV of V-strom, is toch bedoeld om te rijden, niet om te staan 'freewheelen' op de middenbok? :)
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

EURO 130,00 / DID X-Ring Ketting / Sunstar tandwielen.

http://www.motoronderdelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

wel zelf monteren !!

gr.
Richard
Leipo

Bericht door Leipo »

wwwimmm schreef:Kettingherrie???
Zelfs al zou die ketting lawaai maken, dat zal toch nooit het lawaai van de turbulenties en de motor overstijgen? :?: :?
Een motor, dus ook een KLV of V-strom, is toch bedoeld om te rijden, niet om te staan 'freewheelen' op de middenbok? :)
moet zeggen dat het mij ook nog nooit opgevallen is tijdens het rijden ;)
dannyvu

Bericht door dannyvu »

Leipo schreef:
wwwimmm schreef:Kettingherrie???
Zelfs al zou die ketting lawaai maken, dat zal toch nooit het lawaai van de turbulenties en de motor overstijgen? :?: :?
Een motor, dus ook een KLV of V-strom, is toch bedoeld om te rijden, niet om te staan 'freewheelen' op de middenbok? :)
moet zeggen dat het mij ook nog nooit opgevallen is tijdens het rijden ;)
Mij ook nog nooit opgevallen, zelfs niet tijdens het smeren van de ketting op de middenbok. :?:
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

wwwimmm schreef:Kettingherrie???
Zelfs al zou die ketting lawaai maken, dat zal toch nooit het lawaai van de turbulenties en de motor overstijgen? :?: :?
Een motor, dus ook een KLV of V-strom, is toch bedoeld om te rijden, niet om te staan 'freewheelen' op de middenbok? :)
Kijk jongens...........smeren van de kettting doe ik tijdens het 'freewheelen' op de middenbok en niet tijdens het rijden.

Al eens een keer met een "strak" gespannen ketting gereden ?? Ik wel en je weet niet wat je hoort ook bij een V twin. Het geeft een beetje het effect als dat je een auto, uitgerust met (te) brede stugge banden (per merkband verschillend), langs hoort komen.

Als ik tijdens het zg freewheelen verschil hoor met de een (1) of de andere ketting lijkt het me dat het bij hogere toeren, tijdens het rijden dus, ook hoorbaar zou kunnen zijn. Laat je motor maar eens bij 80 of 100 vrij lopen door de koppeling in te trekken.

Als de ketting gesmeerd is, geeft dat al minder lawaai als dat je met een 'droge' rijdt.
Ik zal wel te kritisch luisteren, maar het heeft mij al eens "geholpen" bij een te strak afgestelde ketting.
Groeten Barry/Stroom2.
Jan1966
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

achtertandwiellager

Bericht door Jan1966 »

Bij mij bleek bij de 30.000 km beurt het achtertandwiellager kapot.
Het tandwiel kon bewogen worden terwijl dit stijf vast moet zitten.

Mogelijk veroorzaakt dit ook lawaai.

Check je tandwiel zou ik zeggen.
Plaats reactie