Grondspeling DL 1000

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Fred

Grondspeling DL 1000

Bericht door Fred »

Ik zal nog eens een discussietje openen, het is zo al kalm genoeg op het forum en het is toch slecht weer.
Waarom is er bij de DL 1000 (bij de 650 kan ik het niet checken) aan de rechterzijde 3 cm meer grondspeling aan het voetsteuntje dan aan de linkerzijde (motor op middenbok geplaatst).
Het rechter beschermpookje is inderdaad korter.
Ik denk dat ik het weet maar ik ga de reakties afwachten alvorens ik mijn mening geef.
Komaan, vooruit met de geit...laat de grijze massa werken.
Moer60

Bericht door Moer60 »

Bij de DL650 is het idem. Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de middenbok, de "voetsteun" (ik kan geen andere naam verzinnen) steekt namelijk nogal uit.
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

slijt-bout voetsteun.

Bericht door Stroom2 »

Het vermoeden is volgens mij juist. Een standaard afgeleverde V-strom heeft een klein c.q. kort 'beschermpookje'. Als er een originele middenbok wordt gemonteerd zit daar kennelijk een langer 'beschermpookje' bij.

Heb namelijk al eens de middenbok van onze eerste V-strom K2 omgezet naar de volgende V-strom K4. Wat later kwam ik er achter dat ik het verlengde 'beschermpookje' had laten zitten op de oude V-strom. Gevolg dat Stroompje nu geen lang 'beschermpookje' heeft aan de linker voetsteun maar een korte, standaard gemonteerde, versie.
Groeten Barry/Stroom2.
Fredje

Bericht door Fredje »

Heeft 't niet te maken met het makkelijker "op de bok" krijgen ??? :P
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Eeeeh neu......(nee) het gaat erom dat je minder grondspeling hebt met een middenbok onder je DL ....ergo......eerst met dat slijt'pookje' op de grond :arrow: dat is minder schokkend/bokkend dan met je middenbok....... :P :P :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie